Lave sorte ledninger og adaptorer hvide
Fra : Mogens

Dato : 26-02-10 17:56

Idag er alle ledninger fra adaptere til diverse strømforbrugende
EDB-isenkram jo pr. definition SORT. Og det er jo den værst tænkelig
farve når man skal have disse grimme ledninger kørende fra adapter til
strømsluger (vort hus er i hvert fald overvejende domineret af hvide
vægge og hvide dørkarme).

Derfor, findes der nogen måde hvorpå man kan gøre disse ledninger hvide,
evt. en speciel maling der beholder dels en stor klæbeevne og dels en
stor elasticitet (omend man jo dog oftest ikke flytter meget rundt med
disse ledninger)???

Fra : ceroy

Dato : 26-02-10 18:11

"Mogens" <no@mail.com> skrev i melding
> [...]
> elasticitet (omend man jo dog oftest ikke flytter meget rundt med disse

Å male sorte ledninger til hvitt kan du nok glemme, det vil i tilfelle bli
mange lag maling som vil flasse av ved brug. Det enkleste må være å han
stømuttak nok i huset.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 26-02-10 19:01

Hvid krympeflex

/Leon

Fra : Mogens

Dato : 26-02-10 19:16

Leon Hulstrøm wrote:
> Hvid krympeflex
>
> /Leon
>
> "Mogens"<no@mail.com> skrev i en meddelelse

Nu er min erfaring/viden om krympeflex begrænset, men er der plads nok
inden krympningen til at for eksempel et 90 graders stik tillader at
krympeflexen kan rulles henover? Kan en alm. hårtørrer bruges til
krympningen eller kræves en varmepistol? Hvor købes dette billigt, fåes
det evt. i JemFix / Silvan?

Takker!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-02-10 22:22

Mogens wrote:

> [...]
> krympeflexen kan rulles henover? Kan en alm. hårtørrer bruges til
> krympningen eller kræves en varmepistol? Hvor købes dette billigt,

Så dækker min erfaring da heldigvis. En krympeflex, der efter opvarmning kan
slutte rimelig tæt om en ledning af omtalte type, er alt for snæver til at
få et stik igennem. Glem alt om det.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Max

Dato : 26-02-10 20:20

Hej Mogens

> [...]
> hvide, evt. en speciel maling der beholder dels en stor klæbeevne og
> dels en stor elasticitet (omend man jo dog oftest ikke flytter meget

Små hvide kabelbakker løser dit problem.

Ps: Hvordan løser du problemet med grønne blade ? :)

--
Mvh Max

Fra : Mogens

Dato : 26-02-10 20:24

Max wrote:
> Hej Mogens

> Små hvide kabelbakker løser dit problem.
>
> Ps: Hvordan løser du problemet med grønne blade ? :)

Tja. Men selv DU må vel være enig i at det er grænsende til tåbeligt at
alt hva der lugter af EDB partout skal være sort. Men sådan er der jo så
meget Max!

Fra : Max

Dato : 26-02-10 20:27

Hej Mogens

> Tja. Men selv DU må vel være enig i at det er grænsende til tåbeligt
> at alt hva der lugter af EDB partout skal være sort. Men sådan er der
> jo så meget Max!

Køb Apple grej, de elsker hvidt.

--
Mvh Max

Fra : Jens Petersen

Dato : 26-02-10 20:58

....eller mal væggene sorte
--
OV1A Jens

The power of accurate observation is called cynicism by people who don't have it.

Fra : jos

Dato : 26-02-10 21:42

Max wrote:
> Hej Mogens

> Køb Apple grej, de elsker hvidt.

rigtigt, og deres hvide ledninger KAN købes som reservedele
bare ikke af mig, da jeg nu er folkepensionist!!

iøvrigt er det ikke helt rigtigt at ITledninger KUN fås i sort!
- jeg har masser i grå, både mørke og lyse. Men af hvide kender jeg kun
Apple.

Basis for en forretningside??

finn

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 27-02-10 14:39

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Tja. Men selv DU må vel være enig i at det er grænsende til tåbeligt at
> alt hva der lugter af EDB partout skal være sort. Men sådan er der jo så
> meget Max!

Det er da ikke tåbeligt at lave den sorte, med det ville være tåbelig hvis
de var hvide, for de vil ikke være hvid ret længe, de vil hurtig blive gule,
men de sorte forbliver sorte.
Og en sort ledning/adaptor er meget pæner at se på, end en hvid som er
blevet gul.

JJ

Fra : Mogens

Dato : 27-02-10 14:59

Johannes Jørgensen wrote:

> [...]
> blive gule,
> men de sorte forbliver sorte.
> Og en sort ledning/adaptor er meget pæner at se på, end en hvid som er

Ja, nu er vi jo heldigvis en del som ikke ryger. Jeg har mange ledninger
i huset som efter 12 år stadig er nydeligt hvide.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 27-02-10 18:07

> Ja, nu er vi jo heldigvis en del som ikke ryger. Jeg har mange ledninger i
> huset som efter 12 år stadig er nydeligt hvide.

Selv om der ikke bliver røget i et hjem, bliver hvide ledninger stadig
gulig.
Har du prøvet at samenligen dine ledninger med nye hvide ledninger, så kan
du garenteret se en væseltlig forskæl i farven.

JJ

Fra : Jens Christian Gram

Dato : 26-02-10 22:50

Mogens wrote:
> [...]
> evt. en speciel maling der beholder dels en stor klæbeevne og dels en
> stor elasticitet (omend man jo dog oftest ikke flytter meget rundt med

Skift dem ud?

Se f.eks.
http://www.av-cables.dk/stroemmateriel/netkabler/standard_230v_netkabel_245_da/

Fra : Mogens

Dato : 27-02-10 09:18

Jens Christian Gram wrote:

> Skift dem ud?
>
> Se f.eks.
> http://www.av-cables.dk/stroemmateriel/netkabler/standard_230v_netkabel_245_da/

Ja, men desværre er ledningerne til en adapter fastmonterede, så hvis
man skifter ledningen ud så har man et par samlemuffer/klemrækker der
næppe vinder nogen designpris hvis det skal laves autoriseret og
når/hvis man ikke har adgang til specialudstyr.

Fra : Marianne

Dato : 01-03-10 12:16

> [...]
> elasticitet (omend man jo dog oftest ikke flytter meget rundt med disse

Det kan være, ideen ikke duer, men hvad med hvid isoleringstape? Hvis man
ikke ser ledningerne for tæt på, kunne det måske være en løsning.

mvh
Marianne