GPS opdatering pris
Fra : Sørensen

Dato : 27-02-10 07:19

Hvad giver i for opdatering for Jeres GPS ?.

Jeg skal give 1200 slag for en ny CD til min blaupunkt på tilbud
(ellers 2000-) det kan man jo købe en ny løs Garmin for.

Jeg ved godt at blaupunkten er mere nøjagtig meeen

--
vh.
Sørensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-02-10 07:23

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> Hvad giver i for opdatering for Jeres GPS ?.

Jeg køber det hér: www.navicd24.de/shop/catalog/index.php

Der findes iøvrigt en nyhedsgruppe for navigation:
dk.teknik.satellit.navigation

Fra : Sørensen

Dato : 27-02-10 08:24

"Mogens (K)" > skrev >
> Jeg køber det hér: www.navicd24.de/shop/catalog/index.php

Ja det var da lidt billigere, Tak.

vh.
Sørensen

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-02-10 09:09

> Hvad giver i for opdatering for Jeres GPS ?.

800,-.

> Jeg skal give 1200 slag for en ny CD til min blaupunkt på tilbud (ellers
> 2000-) det kan man jo købe en ny løs Garmin for.

Jeg ved godt hvad jeg havde valgt...

> Jeg ved godt at blaupunkten er mere nøjagtig meeen

Nøjagtig hvordan?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Sørensen

Dato : 27-02-10 09:46

"Martin [6000]" > skrev >
> Nøjagtig hvordan?

F.eks. indbygget gyro så den ved hvordan bilen vender hele tiden,
derudover er den tilsluttet speedometer og baklys så den f.eks.
tæller afstand selv om der periodisk ikke er dækning i tunneler
osv.

vh.
Sørensen

Fra : Henning

Dato : 27-02-10 12:09

On Sat, 27 Feb 2010 09:46:25 +0100, Sørensen <nogen@microsoft.com>
wrote:

>"Martin [6000]" > skrev >
>>

>F.eks. indbygget gyro så den ved hvordan bilen vender hele tiden,

Wau - jeg må nok indrømme, at skulle min bil finde på at vende på
hovedet var det ikke GPS'en jeg kiggede på først for at få det at
vide...

Fra : Anders Majland

Dato : 27-02-10 13:21

> Wau - jeg må nok indrømme, at skulle min bil finde på at vende på
> hovedet var det ikke GPS'en jeg kiggede på først for at få det at
> vide...

Den virkeligt test af det system er f.eks tunnelerne i/ved oslo hvor der er
er til/frakørsler under vandet langt udenfor GPS dækning.

Der fejler de fleste "løse" gps'er grumt, mens en fast med gyro/tacho pulser
har mulighed for at dirigere end rigtigt igennem ...

Fra : ShutEye

Dato : 28-02-10 13:54

> [...]
>
> Der fejler de fleste "løse" gps'er grumt, mens en fast med gyro/tacho
> pulser har mulighed for at dirigere end rigtigt igennem ...

Den kan jeg skrive under på!
Kørte til Oslo mellem jul og nytår og GPS'en blev grundigt forvirret i de
tunneller!

Vil dog stadig hellere have en 'løs' GPS til en brøkdel af pengene en
fastmonteret koster!
Det er så sjældent (tror det er eneste gang i mine 5 GPS-betjente år) at det
har givet problemer.

Fra : Sørensen

Dato : 27-02-10 13:37

"Henning" > skrev ,

> [...]
> på
> hovedet var det ikke GPS'en jeg kiggede på først for at få det

Nej men hvis du bakker med en "sugekop-GPS" så tror den bare at
du har vendt bilen, den kan ikke se at man bakker.

Jeg har kørt med en Garmin i firmabilen, når man holder i en
indkørsel, tænder og taster en adresse så kommer der måske et
billede med en lilla streg til højre.... Nå man så drejer ud til
højre så vender den lige kortet 180 grader og siger "lav en
u-vending", det er fordi den kun ved hvor du er og ikke hvordan
bilen vender.

vh.
Sørensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-02-10 13:47

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Wau...

Du har tydeligvis aldrig ejet en bil med indbygget navigationsanlæg. Så
ville du vide de store fordele, der er ved dét - som f.eks. de eksempler,
der nævnes ifm. Oslo...

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-02-10 13:52

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du har tydeligvis aldrig ejet en bil med indbygget navigationsanlæg. Så
> ville du vide de store fordele, der er ved dét - som f.eks. de eksempler,
> der nævnes ifm. Oslo...

Ubreddelsen er heller ikk voldsom i DK, da man skal betale 180%
registreringsafgift af hele Navi/audioanlægget.

Det løbet let op imellem 25.000 og 150.000 kr for high end løsninger.

Således vælger den overvejende del andre løsningsformer.

Er man heldig, er ens nye potte forberedt for navi og så kan dette
eftermonteres nogle måneder senere til en helt anden pris.

Er den ikke forberedt, ja så kan den ikke monteres med et originalt system.

Herligt..ik´...;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-02-10 14:05

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ubreddelsen er heller ikk voldsom i DK, da man skal betale 180%
> registreringsafgift af hele Navi/audioanlægget.

I know :)

> Det løbet let op imellem 25.000 og 150.000 kr for high end løsninger.

Jow jow...

> Således vælger den overvejende del andre løsningsformer.

Ik her

> Er man heldig, er ens nye potte forberedt for navi og så kan dette
> eftermonteres nogle måneder senere til en helt anden pris.

The VAG way

> Er den ikke forberedt, ja så kan den ikke monteres med et originalt
> system.

He he...

> Herligt..ik´...;)

Jow :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-02-10 14:08

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ik her

Da du boede i DK, da errindrer jeg ikke, du havde fabriksmonteret navi i
nogen af dine biler.

Du husker sikker, jeg havde det i S80...

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-02-10 14:09

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Da du boede i DK, da errindrer jeg ikke, du havde fabriksmonteret navi i
> nogen af dine biler. Du husker sikker, jeg havde det i S80...

Jeg har idag en dansk registreret bil med originale navigation.
Men det handler slet ikke om den slags "min er større end din", Bjørn :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-02-10 14:11

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har idag en dansk registreret bil med originale navigation.

Den nye Bimmer ?

> Men det handler slet ikke om den slags "min er større end din", Bjørn :)

Det kunne ellers let læses som sådan...;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-02-10 14:20

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Den nye Bimmer ?

Jeg kører til daglig i en dansk registreret Seat Lon TDI 170 FR. Den har
også org. navigation og har iøvrigt lige rundet 90.000 km velfungerende
kilometer :)

> Det kunne ellers let læses som sådan...;)

Det var ikke tilsigtet - sorry.

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-02-10 14:24

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kører til daglig i en dansk registreret Seat Lon TDI 170 FR. Den har
> også org. navigation og har iøvrigt lige rundet 90.000 km velfungerende
> kilometer :)

Den er så også på gule plader som min Bimmer.

Så er prisen for fabriksmonteret navi/audiosystem også en helt anden pris.

Den vil jeg godt betale for et komplet originalt system og de mange fordele
et sådan giver.

Desværre kan "hvidpladekørerne" ikke få samme fordel på noget som helst
ekstraudsyr.

Selv hvis en rygerpakke koster penge, så beklægges den med
registreringsafgift..

mvh/Bjørn J.

Fra : Steffen

Dato : 27-02-10 17:10

Mogens (K) <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

> Ik her

Er du den overvejende del af danske navigationsbrugere?

Fra : Henning

Dato : 27-02-10 14:36

On Sat, 27 Feb 2010 13:47:23 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>Du har tydeligvis aldrig ejet en bil med indbygget navigationsanlæg. Så
>ville du vide de store fordele, der er ved dét - som f.eks. de eksempler,
Oslo? Der nævnes vist ikke noget om at bilen vender på hovedet? Eller
i det hele taget hvordan bilen vender Det var det jeg
kommenterede

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-02-10 10:04

> F.eks. indbygget gyro så den ved hvordan bilen vender hele tiden,
> derudover er den tilsluttet speedometer og baklys så den f.eks. tæller
> afstand selv om der periodisk ikke er dækning i tunneler osv.

Det er smart.

Er det noget fabriksmonteret navi i bilen eller hvordan?

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-02-10 17:04

> Det er en eftermonteret radio med navi som er tilsluttet speedometer`s
> pulsgiver, baklys og ekstern gps-antenne.

OK.

Fra : René Løweneck

Dato : 28-02-10 06:14

Hej Sørensen !

> Hvad giver i for opdatering for Jeres GPS ?.

589,-

http://navigation.teleatlas.com/en/shop/blaupunkt/europe-for-travelpilot-500-travelpilot-700-pr6708.html

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Sørensen

Dato : 28-02-10 09:10

"René Løweneck" > skrev

> 589,-
>
> http://navigation.teleatlas.com/en/shop/blaupunkt/europe-for-travelpilot-500-travelpilot-700-pr6708.html

Det var billigt ! desværre kostede det 1100 til min blaupunkt så
det er billigere ved www.navicd24.de som Mogens skrev

vh.
Sørensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 28-02-10 12:15

> Det var billigt ! desværre kostede det 1100 til min blaupunkt så det er
> billigere ved www.navicd24.de som Mogens skrev

Ja jeg har ikke fundet noget billigere. Desuden er de nemme at kommunikerer
med og svarer på spørgsmål angående systemer mv., hvis de kan.

I øjeblikket overvejer jeg en 2010 versionen til min BMW, og den skal de
have 150 euro for. Original udgave mit Alles - dælme billig da...

Fra : Anders Majland

Dato : 02-03-10 09:44

> I øjeblikket overvejer jeg en 2010 versionen til min BMW, og den skal de
> have 150 euro for. Original udgave mit Alles - dælme billig da...

Tjae, har umiddelbart svært ved at se det billige i at give lige så meget
for en kortopdatering som man kan købe en løs navigator for - med kort. Men
klart at han man først investeret i org.indbygget navi er man også nødt til
at bruge deres kort og betale hvad de nu forlanger. Der er konkurrencen
noget hårdede på løse endheder

Men det er spændende hvad der sker på den front... Når nu Navteq/nokia
forærer deres kort væk bliver der nok sværere og sværere at tage penge for
samme ydelse... Og Garmin har vist kun kontrakt på at bruge navteq kortene
nogle få år endnu ...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-03-10 17:53

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Tjae, har umiddelbart svært ved at se det billige i at give lige så meget
> for en kortopdatering som man kan købe en løs navigator for - med kort.

Som skrevet et andet sted er der tale om en navigator, der ka lidt mere, end
"de løse" kan. Vi kører jo heller ikke alle rundt i en Lada, blot fordi den
koster det samme som 4 dæk til en Lamborghini - vel?

Fra : Bjørn J.

Dato : 02-03-10 18:15

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som skrevet et andet sted er der tale om en navigator, der ka lidt mere,
> end "de løse" kan. Vi kører jo heller ikke alle rundt i en Lada, blot
> fordi den koster det samme som 4 dæk til en Lamborghini - vel?

"Hvorfor skal det være så surt alt sammen"...nej du, 4 dæk til Bugatti
Veyron...)

mvh/Bjørn J.

Fra : Armand

Dato : 03-03-10 03:52

Anders Majland skrev:

> [...]
> forærer deres kort væk bliver der nok sværere og sværere at tage penge
> for samme ydelse... Og Garmin har vist kun kontrakt på at bruge navteq

Jeg har også opfattelsen af at opdatering var et væsentligt udgiftspunkt
ved de tidlige GPS'er, hvor mange i dag sælges incl. updata i et givent
antal år.
Tilsyneladende mangler de originalt monterede systemer at komme ind i
samme spor - Eller også bliver der blot stadig holdt liv i efterhånden
halvgamle originalt-monterede p.g.a. deres indkøbspris, hvor mange har
indtil flere løse GPS'er liggende i skuffen fordi de er erstattet med
en nyere/bedre/billigere model :-/

--
Armand.

Fra : René Løweneck

Dato : 03-03-10 05:55

Hej Armand !

> [...]
> halvgamle originalt-monterede p.g.a. deres indkøbspris, hvor mange har
> indtil flere løse GPS'er liggende i skuffen fordi de er erstattet med en

Jeg er enig, prisen på de fastmonterede bliver holdt kunstigt oppe. Og så
vil jeg da lige knytte en kommentar til din bemærkning om de "gamle" gps'er
i skuffen.

Jeg har en Magellan Crossover, hvor strømstikket var gået i stykker
(midterlederen knækket) og var ulykkelig over at min dejlige gps var gået
til. Jeg søgte og søgte, men kunne ikke finde nogen rep. muligheder. Så jeg
fik en ny (Blaupunkt Travelpilot 700). Men her for ikke så lang tid siden,
fortalte min svoger mig, at han havde fået lavet sin bærbare for nøjagtig
samme skade, hos et elektronik firma i Hjørring. Så jeg susede op til dem
med min gps og vupti - en dag på operationsbordet og en plovmand, så kørte
min Crossover igen. Jeg var(og er) jublende lykkelig )

Firmaet hedder Nordjysk Multiteknik og bor i Hjørring.