Franske biler
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-02-10 21:54

Hvad er det der gør at man i franske biler har problemer med at modtage
GPS-signaler?

--
Per

Fra : Klaus G.

Dato : 26-02-10 22:00

> Hvad er det der gør at man i franske biler har problemer med at modtage
> GPS-signaler?
Alt el, er jo et problem i franske biler ;)

Sorry, den lå lige til højrebenet :)

--
Klaus G.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-02-10 22:05

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Hvad er det der gør at man i franske biler har problemer med at modtage
> GPS-signaler?

Varmedæmpende forrude.....eller elforrude som i en Ford?

Klaus

Fra : Anders Majland

Dato : 26-02-10 22:05

> Hvad er det der gør at man i franske biler har problemer med at modtage
> GPS-signaler?

Mange har en metalfilm i forruden til at reflektere en stor del af solens
varmeståling. Altså nærmest en omvendet energirude. I boligen skal man holde
varmestrålingen inde - i bilen holde denude.

Kigger man grundigt på området bag bagspejlet kan man i mange biler se en
tydeligt kant hvor belægningen når til.

--
/A - med c5 med varmedæmpende forrude

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-02-10 22:10

On Fri, 26 Feb 2010 21:53:43 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>Hvad er det der gør at man i franske biler har problemer med at modtage
>GPS-signaler?

>--

Kunne det være de athermiske forruder mange franske biler er udstyret
med?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : TG

Dato : 26-02-10 15:44

On 26 Feb., 21:53, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:
> Hvad er det der gør at man i franske biler har problemer med at modtage
> GPS-signaler?
>
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Har de det?? Jeg har da ikke nogen problemer med at få et godt GPS-
signal i min 307'er med athernisk forrude..
Til gengæld synes jeg, at det kan være svært at få et ordentligt TMC-
signal, men det kan måske også skyldes at jeg ofte starter i et område
midt mellem to sendere, der hvor FM-siganlet er svagest..(radioen kan
i hvert tilfælde ikke rigtigt beslutte sig for hvilken sender den vil
have fat på)

/TG

Fra : Ivar

Dato : 27-02-10 00:27

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Hvad er det der gør at man i franske biler har problemer med at modtage
> GPS-signaler?

Det er ikke et generelt problem for franske biler at modtage
gps-signaler.

Ivar Magnusson

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-02-10 19:45

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Det er ikke et generelt problem for franske biler at modtage
> gps-signaler.

Ikke mere - men det skyldes at chipsenen i de nye gps´er er betydeligt bedre
til at modtage signaler end de gamle.

--
Per

Fra : Kent Friis

Dato : 27-02-10 19:51

Den Sat, 27 Feb 2010 19:45:08 +0100 skrev Per Henneberg Kristensen:
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke mere - men det skyldes at chipsenen i de nye gps´er er betydeligt bedre
> til at modtage signaler end de gamle.

Hvilke chips skulle det være? Min har SirfStar 3, og den var meget længere
tid om at fange signalet i min kollega's Citroën end den er i min egen
Toyota.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-02-10 20:07

On 27 Feb 2010 18:50:41 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Hvilke chips skulle det være? Min har SirfStar 3, og den var meget længere
>tid om at fange signalet i min kollega's Citroën end den er i min egen
>Toyota.

Med de nye kan vi i vores C5 bruge den indenfor, den fanger den okay
hurtigt. Med den gamle Garmin (V) skulle vi have ekstern antenne i
C5'eren, alle andre biler virkede den med den interne.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Ivar

Dato : 27-02-10 22:21

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Ikke mere - men det skyldes at chipsenen i de nye gps´er er betydeligt bedre
> til at modtage signaler end de gamle.

Hmm, jeg har ikke problemer med en "ældgammel" Mio i en 2 år gammel
Clio.

Ivar Magnusson

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-02-10 19:50

<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>Hvad er det der gør at man i franske biler har problemer med at modtage
>GPS-signaler?

Formodentlig de atermiske forruder - de kan åbenbart forstyrre alt fra
GPS til Bro-bizz. Om det så er et specielt fransk problem ved jeg ikke
- men Bro-bizzen skal op til bakspejlet i Xsara'en (GPS har ingen
problemer) - i Puntoen er det bare ligemeget, bare den er i bilen,
groft sagt.

Fra : Kent Friis

Dato : 27-02-10 20:00

Den Sat, 27 Feb 2010 19:50:20 +0100 skrev Ivan Madsen:

> Formodentlig de atermiske forruder - de kan åbenbart forstyrre alt fra
> GPS til Bro-bizz. Om det så er et specielt fransk problem ved jeg ikke

Det er det ikke. Franskmændene var først med ideen, med nyere
Mercedes har efter sigende også problemet.

(Gad vide om det er fordi de hellere vil sælge fabriksmonteret GPS

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"