Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon - Nikon - Inderdørs og video
Fra : SørenJensen

Dato : 25-02-10 10:48

Hej

Hvilket kamere er godt til indendørs billeder uden blitz, samt kan bruges
med tele (dyrebilleder) og Video (indendørs og udendørs)

Jeg har pt. et canon s5is men er ikke tilfreds med billeder i mørke -
indendørs. Bare lidt bevægelse og billedet er ødelagt.
Jeg er dog fuld tilfreds med videodelen.

Har tænkt at opgradere til noget bedre f.eks. canon 550d men er i tvivl om
det er bedre indendørs uden blitz.

Det er vigtigt for mig det kan tage indendørs uden blitx, da jeg tager
billeder ved konkurencer, hvor deltagerne ville blive forstyrret af blitz.

Tele og video delen er også vigtig.

Er der et kamera til maks 5-6 tusind (excl. tilbehør som telelinse) der kan
foreslås ?

Mvh
Søren

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-02-10 10:54

On Thu, 25 Feb 2010 10:47:49 +0100, "SørenJensen"
<kolobriabe@kolosssen.dk> wrote:

Har du overvejet at have 2 kameraer, en til video (der har du
tilsyneladende fundet den rette) og en til billeder ?

/Hans

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 25-02-10 18:15

SørenJensen wrote:
> [...]
>
> Tele og video delen er også vigtig.
>

> Er der et kamera til maks 5-6 tusind (excl. tilbehør som telelinse) der kan

Det er ikke så meget kameraet som objektivet der afgøre kvaliteten i
lidt lys. Et Canon 550 er udemærket, også kan du vælge Canon 50mm F/1.8.
Ikke verdens bedste objektiv, men prisen er super, og det er lysstærkt.
Som tele kan du få alt hvad hjertet ønsker - et 70-300 IS er et ok sted
at starte - prisen er omkring 3500-4000. Men til indenførs brug er det
ikke hurtigt nok, der skal det måske være Canons 135L F/2 - men det
koster 7000.

Så kik efter noget godt glas - det er der kvaliteten bestemmes.

Jørn

---
Photogadget.dk