Efterløn og ulønnet "arbe
Fra : Preben

Dato : 24-02-10 18:43

I følge reglerne om efterløn, skal arbejdsindtægter oplyses til A-kassen,
hvorefter efterlønnen reduceres med et beløb.
Men hvad med "arbejde", som ikke er lønnet? Jeg tænker her på f.eks. en
ulønnet bestyrelsespost i en antenneforening eller en ejerforening. Skal
det indberettes til A-kassen?

--
mvh/Preben

Fra : alexbo

Dato : 24-02-10 20:02

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev

> [...]
>Men hvad med "arbejde", som ikke er lønnet? Jeg tænker her på f.eks. en
>ulønnet bestyrelsespost i en antenneforening eller en ejerforening. Skal

Det er ikke arbejde det ville jeg ikke indberette, det er et tillidshverv i
en forening man er medlem af, noget man
kunne og ville lave uanset sin egen arbejdssituation.

Der er en udmærket redegørelse i linket

http://www.frivilligjob.dk/index.php?pageid=45

mvh
Alex Christensen

Fra : Preben

Dato : 24-02-10 22:20

Den 24.02.2010 kl. 20:02 skrev alexbo <alexbo@email.dk>:

> [...]
> tillidshverv i
> en forening man er medlem af, noget man
> kunne og ville lave uanset sin egen arbejdssituation.

Meget fint, tak for det.

--
mvh/Preben