Telefonsælgere
Fra : TocOne

Dato : 24-02-10 10:08

Hejsa Gruppe

Nu har kampen med Telia telefonsælgere snart stået på i 2 år, men
de bliver ved med at ringe og ringe og ringe.

Har bedt dem om utallige gange at holde op med at ringe, og hver
gang siger de at de sletter med fra deres databaser. Nu har de haft ringet
2 gange i løbet af de sidste 2 uger, så det virker åbenbart ikke helt ?

Er der slet ikke noget man kan gøre for at få dem til at stoppe deres evige
kimen ???
Eller har de retten på deres side selvom man gang på gang siger de skal
STOPPE ?

Mvh.
t-t-one

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-02-10 10:15

TocOne:
> [...]
>
> Er der slet ikke noget man kan gøre for at få dem til at stoppe deres evige

Jeg oplever det aldrig; står dog osse på Robinsonlisten*...

* http://www.cpr.dk/cpr/site.aspx?p=136&ArticleID=4324

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim2000

Dato : 24-02-10 10:34

"TocOne" <tocone4@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> evige kimen ???
> Eller har de retten på deres side selvom man gang på gang siger de skal

"Et øjeblik, jeg skal lige tage panden af komfuret" (eller noget lignende),
du lægger røret, efter 5 minutter siger de hallo, efter 10-15 minutter
lægger de på, så har de da ikke generet nogle så lang tid. Kuren gentages et
par gange, så stopper det i en periode, indtil næste runde.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-02-10 10:39

Kim2000 skrev:

> [...]
> lægger de på, så har de da ikke generet nogle så lang tid. Kuren gentages et
> par gange, så stopper det i en periode, indtil næste runde.

Der er også den med den optrækkelige rapand som man lægger ved
siden af telefonen så den siger "rap rap rap" med jævne
mellemrum. Eller "Vi bruger ikke" ...

   http://www.vibrugerikke.dk/

--
Bertel

Fra : Nana

Dato : 24-02-10 11:23

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> minutter lægger de på, så har de da ikke generet nogle så lang tid. Kuren
> gentages et par gange, så stopper det i en periode, indtil næste runde.

Hmm... Jeg må desværre skuffe dig med, at det er et rent tilfælde hvis de
ikke ringer efter sådan en omgang. Det fungerer nemlig sådan at man får
laaange ringelister med numre, hvor der så skal krydses af i et skema, alt
efter hvad folk siger. Siger folk nej, så krydses der af der, og så ringer
de ikke igen før listerne går i loop. Laver du et nummer hvor du ikke får
sagt klart nej, eller direkte ignorerer opkaldet, så ryger du i kategorien
der ringes op INDEN listen går i loop, fordi du jo stadig er potentiel.

Fra : Kim2000

Dato : 24-02-10 19:22

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> der ringes op INDEN listen går i loop, fordi du jo stadig er potentiel.

Jeg havde såmænd en der ringede fire gange lige efter hinanden, samme
behandling hver gang, så brugte han da en time på mig og generede ikke andre
imens.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-02-10 10:37

TocOne skrev:

> Nu har kampen med Telia telefonsælgere snart stået på i 2 år, men
> de bliver ved med at ringe og ringe og ringe.

Klag til forbrugerombudsmanden. Hvis mange nok klager, sker der
noget.

   dansk (at) spamklage dk

--
Bertel

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-02-10 18:17

Bertel Lund Hansen skrev den 24-02-2010 10:36:

> Klag til forbrugerombudsmanden. Hvis mange nok klager, sker der
> noget.
>
>    dansk (at) spamklage dk

Og hvad hjælper det, når TocOne er erhvervsdrivende?

Det samme gælder for robinsonlisten.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jubii

Dato : 24-02-10 11:46

> [...]
> evige kimen ???
> Eller har de retten på deres side selvom man gang på gang siger de

Det er som berteldrengen skriver SPAM, og kan anmeldes til
forbrugeombudsmanden.
Gå ind på hans sider og find klageformularen.
ps. du skal først advare dem om at gentagne opringninger vil medføre en
anmeldelse til forbrugerombudsmanden.

Det fortalte jeg canal digital, og de har ikke henvendt sig mere.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 24-02-10 13:50

"TocOne" <tocone4@hotmail.com> wrote in message

> Er der slet ikke noget man kan gøre for at få dem til at stoppe deres
> evige kimen ???

Du siger, at du ved hvor de bor og hvis de ikke stopper, så .........

Fra : Jubii

Dato : 24-02-10 14:30

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> "TocOne" <tocone4@hotmail.com> wrote in message

> Du siger, at du ved hvor de bor og hvis de ikke stopper, så .........

Hvad skulle det gøre af forskel?
Ja, for du anbefaler vel ikke een eller anden form for vold her i
juragruppen?

Fra : Nana

Dato : 24-02-10 22:33

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "TocOne" <tocone4@hotmail.com> wrote in message

> Du siger, at du ved hvor de bor og hvis de ikke stopper, så .........

Hvis du vidste hvor meget teleseælgere og analyseinstitutters medarbejdere
griner af den slags. Vi havde ofte personer der truede med at spore
vores privatnummer og kime os ned resten af vores liv. Morsomt, når man ved
at man sidder skjult bag 75 åbne linjer.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 24-02-10 23:00

"Nana" <nana@phobiasild.dk> wrote in message

> Hvis du vidste hvor meget teleseælgere og analyseinstitutters medarbejdere
> griner af den slags.

Det var også en joke, men det fangede "Jubii" ikke.

Fra : Jubii

Dato : 25-02-10 00:04

> "Nana" <nana@phobiasild.dk> wrote in message

> Det var også en joke, men det fangede "Jubii" ikke.

så tror vi det, og på julemanden.

Fra : Michael Weber

Dato : 24-02-10 20:06

TocOne wrote:
> [...]
> evige kimen ???
> Eller har de retten på deres side selvom man gang på gang siger de

Du kunne begynde at ringe til dem.
F.eks. 20-30 gange pr. dag i en uge.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-02-10 22:10

> Er der slet ikke noget man kan gøre for at få dem til at stoppe deres
> evige kimen ???

Prøv med "jeg har firmatelefon, så nej tak." tager max 10 sekunder og virker
fint.

Mvh Maria

Fra : John V.

Dato : 26-02-10 18:25

lol, når jeg har tid til det snakker jeg gerne med dem i ½-1 time, for
derefter at fortælle dem det ikke er noget for mig, rekorden er 2*2 timer
for mit vedkommende, det var et eller andet andelsportal eller sådan noget.

Telia er én af de værste af slagsen, på et år ringede de 38 gange, men der
er mange andre. Alle former for telefonsalg burde være forbudt. Herunder
også diverse foreninger og andre tiggere, selv politiets hundepatrulje har
ringet til mig for at tigge, jeg fortalte dem at jeg ikke stolede på folk
der ringer fra hemmelige numre hehe.

Fra : Jubii

Dato : 26-02-10 18:33

"John V." <taform@c.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hundepatrulje har ringet til mig for at tigge, jeg fortalte dem at jeg
> ikke stolede på folk der ringer fra hemmelige numre hehe.

Du har jo selv svært ved at følge regler, så hvad du vil have forbudt,
har ingen sympati her.

Fra : Jesper Brock

Dato : 27-02-10 00:31

John V. skrev:
> jeg fortalte dem at jeg ikke stolede på folk
> der ringer fra hemmelige numre hehe.

Lige netop _det_ argument siger så desværre mere om dig end om sælgeren
i den anden ende.

Der er ikke nødvendigvis noget odiøst i, at der ikke vises et nummer på
din nummerviser, når en sælger ringer. Rigtig mange sælgere sidder bag
interne telefoncentraler/"omstillingsborde", der ikke evner at
kommunikere et nummer ud... sådan et havde vi også på min tidligere
arbejdsplads, og nej jeg sad ikke i en salgsfunktion.

Så lad være med at sige til sælgeren "at du ikke stoler på nogen, der
ringer fra hemmeligt numemr" - der er en vis sansynlighed for, at du kun
opnår at udstille din egen manglende viden, og hvem er så til grin?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og cand.jur-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 27-02-10 17:21

TocOne skrev:
> [...]
> evige kimen ???
> Eller har de retten på deres side selvom man gang på gang siger de skal

Ganske vist kan det være irriterende at blive afbrudt i etellerandet,
men det tager ikke mere ende 3-4 sekunder at sige "Nej tak, det har
ingen interesse" og lægge på.

Om det er uhøfligt? Det er nu engang deres job, og de vil nok hellere
blive afbrudt hurtigt, så de kan komme videre til næste "offer" end at
spilde tid på een der ikke vil købe noget.

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Kim2000

Dato : 27-02-10 17:55

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> blive afbrudt hurtigt, så de kan komme videre til næste "offer" end at
> spilde tid på een der ikke vil købe noget.

Og så besvarer du jo så netop hvorfor man ikke bare skal sige nejtak