tømme kølevæske af
Fra : mille63

Dato : 24-02-10 11:45

roder med en skoda 2,0 superb årg 2002.

skal bla udskifte kølevæsken men hvordan pokker tømmer jeg vandet af
motoren???

har taget den nederste slange af køleren men der løb kun ca 1 liter
ud... hvordan får jeg resten ud???? jeg har skruet låget af
ekspansionsbeh.

mvh b.l

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-02-10 19:57

On Wed, 24 Feb 2010 10:44:44 -0800 (PST), mille63 <skbvej@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>motoren???
>
>har taget den nederste slange af køleren men der løb kun ca 1 liter

Thermostaten, kan det være den der holder på vandet ?

/Hans

Fra : mille63

Dato : 24-02-10 11:59

On Feb 24, 7:56 pm, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:

> Thermostaten, kan det v re den der holder p vandet ?
>
> /Hans

ja det kunne jeg godt forestille mig men den er absolut ikke til at
komme til...

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 24-02-10 20:34

mille63 skrev:

> ja det kunne jeg godt forestille mig men den er absolut ikke til at
> komme til...

Det lyder som den samme kværn, jeg har på Passat 2.0 1995.
Af med servopumpe, for at komme til thermostat.
Kai

Fra : alexbo

Dato : 24-02-10 20:23

"mille63" skrev

har taget den nederste slange af køleren men der løb kun ca 1 liter
ud... hvordan får jeg resten ud???? jeg har skruet låget af
ekspansionsbeh.

Start motoren.

mvh
Alex Christensen

Fra : mille63

Dato : 24-02-10 12:33

On Feb 24, 8:22 pm, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
>
> har taget den nederste slange af køleren men der løb kun ca 1 liter
> ud... hvordan får jeg resten ud???? jeg har skruet låget af

måske et dumt spørgsmål men i får det alligevel

kan det ikke skade motoren - motoren er jo noget varm inden
termostaten åbner og når så kølevandet forlader motoren - vil man
kunne risikere at motoren bliver for varm (selv om motoren slukes) nu
hvor der ikke er noget vand til at optage varmen??

Fra : alexbo

Dato : 24-02-10 21:08

"mille63" skrev

> Start motoren.

måske et dumt spørgsmål men i får det alligevel

kan det ikke skade motoren - motoren er jo noget varm inden
termostaten åbner og når så kølevandet forlader motoren

Det har ikke noget med termostaten at gøre, vandpumpen pumper vandet ud
uanset termostaten er åben eller lukket, termostaten sidder foroven i
motoren og vandet løber ud forneden.

Den skal bare køre et minut.

mvh
Alex Christensen

Fra : Møller

Dato : 24-02-10 21:08

> [...]
> åbner og når så kølevandet forlader motoren - vil man kunne risikere at
> motoren bliver for varm (selv om motoren slukes) nu hvor der ikke er

Hvis det er fordi termostaten lukker, så skal motoren være varm for at få
alt ud, er du bange for pumpen, så fyld kølersystemet op igen , varm
motoren op til der er cirkulation, så skulle det hele jo gerne løbe ud.
Hvad med udluftningsskruer til varmeapparat?

//Møller