Stafetten: Funk
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-10 23:22

Jeg har besluttet at bruge stafetten til at udvidde min musikalske horisont,
nu hvor jeg har fået den.
Der er en genre som jeg nyder at høre, som jeg ikke ved ret meget om, og
ikke kender ret meget af, nemlig funk.

Jeg smider lige selv den oplagte i puljen:
http://www.youtube.com/watch?v=qe1ScoePqVA

Take it away white boys

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-02-10 23:24

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
> ikke kender ret meget af, nemlig funk.
>
> Jeg smider lige selv den oplagte i puljen:

Jamiroquai, Cosmic Girl

<http://www.youtube.com/watch?v=F2mr2yY5F3c>

ved ikke om det er rendyrket funk .. men funky er det i hverfald.

Fra : Max

Dato : 23-02-10 23:30

Hej Alex

> Der er en genre som jeg nyder at høre, som jeg ikke ved ret meget om,
> og ikke kender ret meget af, nemlig funk.

Jeg hørte utroligt meget af den slags musik på diskoteket i mine unge
år, det var jo stilen, kom jo også på TV. Det har dog aldrig slået sådan
rigtig igennem i min pladesamling.

Isaac Hayes - Theme from "Shaft"

http://www.youtube.com/watch?v=AAa5rP64YbQ

Ps: det glæder mig at det lykkedes at starte en stafet op igen.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 23-02-10 23:53

Hej igen Alex

> år, det var jo stilen, kom jo også på TV. Det har dog aldrig slået
> sådan rigtig igennem i min pladesamling.

Dog har band's da sneget sig ind i samlingen, f. eks. et af de
fineste studio bands vi nogensinde har hørt Men de kan også
spille live

Steely Dan - Babylon Sister

http://www.youtube.com/watch?v=uiy09DIsZFU&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-10 09:08

> Ps: det glæder mig at det lykkedes at starte en stafet op igen.

Ja, det glæder også mig at det igen lykkedes. Der er nu egentlig både sjovt
og lærerigt :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-02-10 23:36

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Der er en genre som jeg nyder at høre, som jeg ikke ved ret meget om, og
> ikke kender ret meget af, nemlig funk.

Hvad er funkmusik ? ? ?

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 23-02-10 23:39

meddelelsen news:4b845856$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er funkmusik ? ? ?
>
> Hilsen Åge

Hvis du følger med her, vil du finde ud af det Aage!
Music that got balls.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 23-02-10 23:37

> [...]
> ikke kender ret meget af, nemlig funk.
>
> Jeg smider lige selv den oplagte i puljen:

Igen nogle af de lidt ældre bidrag. :)
Sly og familien: http://www.youtube.com/watch?v=DkP5roFukKY&feature=related

James Gang: http://www.youtube.com/watch?v=U_qHU_6Ofc0

Og så den (for mig) ultimative, inden andre kommer med den. Lol.
Mothers Finest: http://www.youtube.com/watch?v=Kw92UtFfDhc&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-02-10 23:46

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

som jeg ikke ved ret meget om, og
> ikke kender ret meget af, nemlig funk.

Jeg aner faktisk heller ikke en hylende fis om hvad funkmusik er for noget,
så jeg googlede lidt på det. Derefter youtubede jeg lidt videre på det og
fandt dette:
http://www.youtube.com/watch?v=QSPk7awDCd4

Det her lyder da rimeligt. Funk lyder til at være sån en slags hyggelig
ukompliceret cafe-musik, lidt supermakeds-muzak-agtig, som man har kørende
uden egentlig at lægge mærke til det, for der er jo sån set ikke noget
særligt i musikken. Den er der bare - og underholder. Butiksfolk vil nok
mene at den lige sælger en ekstra pakke cornflakes, fordi man føler sig
veltilpas med musikken.
Funkmusik er dog ikke noget jeg vil til at satse på. Der er jo ikke
meget melodi i den.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-02-10 00:09

On 23-02-2010 23:22, Alex Linaa wrote:
> Jeg har besluttet at bruge stafetten til at udvidde min musikalske horisont,
> nu hvor jeg har fået den.

Ja, det må jeg også!

"Grand Central" kan godt være endnu et vådeskud, men hør her:

http://www.youtube.com/watch?v=Pe3GeB9HzOA&feature=related

Henning.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 24-02-10 01:59

On Tue, 23 Feb 2010 23:22:05 +0100, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

>Take it away white boys

Infectious Grooves - Violent & Funky:

http://www.youtube.com/watch?v=sKLMCbpdexE

Kunne ikke lige finde numre med bandet som jeg gerne ville have
linket, men deres albums anbefales :)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 24-02-10 02:08
Fra : Alfred Bovin

Dato : 24-02-10 11:25

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> [...]
> ikke kender ret meget af, nemlig funk.
>
> Jeg smider lige selv den oplagte i puljen:

Her er to vidt forskellige stykker musik i funkgenren.

Først "Flash light" med P-Funk'ens grand old man, George Clinton:
http://www.youtube.com/watch?v=RHCLF07_EbQ

Og dernæst et herligt "180 km/t" nummer, "Some skunk funk" med Brecker
Brothers:
http://www.youtube.com/watch?v=UIGsSLCoIhM

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-10 09:07

"Alfred Bovin" <alfred@bovin.invalid> skrev i en meddelelse

> Og dernæst et herligt "180 km/t" nummer, "Some skunk funk" med Brecker
> Brothers:
> http://www.youtube.com/watch?v=UIGsSLCoIhM

Dette nummer var mit andetvalg, og det lader til at Lars har glemt at han er
med i en stafet. Hvis han ikke melder sig på banen inden i aften, så sender
jeg stafetten videre til dig, så den ikke går i stå.

/Alex

Fra : Lars Frandsen

Dato : 26-02-10 17:13

> [...]
> er med i en stafet. Hvis han ikke melder sig på banen inden i aften, så
> sender jeg stafetten videre til dig, så den ikke går i stå.

Undskyld, drenge - jeg har ikke lige været på, så jeg synes Alfred skal
fortsætte stafetten!
Men jeg er glad for at have været med til at udvide din musikalske horisont
med noget svedig funk!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-10 11:34

"Lars Frandsen" <news@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld, drenge - jeg har ikke lige været på, så jeg synes Alfred skal
> fortsætte stafetten!

Er der ikke bare en af jer der kan tage den? Først til mølle ;)
Stafetten skal ikke gå i stå her synes jeg.

> Men jeg er glad for at have været med til at udvide din musikalske
> horisont med noget svedig funk!

Det gjorde du, hold da op det var fed musik. Tak :)

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-02-10 13:37

On 27-02-2010 11:33, Alex Linaa wrote:
> Er der ikke bare en af jer der kan tage den? Først til mølle ;)
> Stafetten skal ikke gå i stå her synes jeg.

Har I opgivet projektet? Har I tabt "pinden".

Det er lidt farligt! Risikoen for, at den "underholdende schlager"
rykker ind igen, er konstant til stede.

Henning.

--
----------

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-10 14:55

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Har I opgivet projektet? Har I tabt "pinden".

Jeg fik vist bare udpeget et par vindere, der til forskal fra vi andre har
et liv ved siden af usenet

> Det er lidt farligt! Risikoen for, at den "underholdende schlager" rykker
> ind igen, er konstant til stede.

Mon dog? Projektet består jo netop i ikke at finde gentagelser, men at komme
ud i diverse musikalske afkroge.

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-02-10 18:00

--
----------

Fra : Alfred Bovin

Dato : 28-02-10 03:11

> "Lars Frandsen" <news@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke bare en af jer der kan tage den? Først til mølle ;)
> Stafetten skal ikke gå i stå her synes jeg.

Ja, jeg beklager, men min usenet-forbindelse har irriterende nok været nede
hele dagen, så jeg er kun glad for, at den er gået videre.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 24-02-10 04:27

On Feb 23, 11:22 pm, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:
> [...]
> nu hvor jeg har fået den.
> Der er en genre som jeg nyder at høre, som jeg ikke ved ret meget om, og

1 stk. funkyficeret cover:
http://www.youtube.com/watch?v=doyXGzDVCsE

Fra : Lars Frandsen

Dato : 24-02-10 17:57

> [...]
> ikke kender ret meget af, nemlig funk.
>
> Jeg smider lige selv den oplagte i puljen:

Her er nogle white boys fra Island, der spiller noget, der vist
karakteriseres som jazz/funk:
http://www.youtube.com/watch?v=1vqDh8KBdFE

....og en lille funky englænder:
http://www.youtube.com/watch?v=VJf-dJh20O8

Til sidst en gang rigtig svedig funk-bass - Marcus Miller:
http://www.youtube.com/watch?v=jJNtUtWdDk0
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-10 21:31

> [...]
> karakteriseres som jazz/funk:
> http://www.youtube.com/watch?v=1vqDh8KBdFE
> Til sidst en gang rigtig svedig funk-bass - Marcus Miller:

Det var godt nok svært at vælge, for jeg fik virkelig valuta for pengene i
alle indlæg, med en masse fed og vellydende funkmusik jeg aldrig selv ville
have fundet. Så rigtig mange tak for det.

Men jeg må vælge Lars som vinder, for med både Mezzoforte og Marcus Miller i
den samme pakke, ramte det lige ned i noget der gav genlyd i min musikalske
"container"
Funk er fedt, ikke mindst fordi det er bassistens og trommeslagerens domæne,
til forskel fra de fleste andre stilarter. Der er altså ikke ret meget der
rykker mere i benene end en rigtig funky bassline akkompagneret af indfølte
rytmer på trommerne.

Så du finder et emne til den næste stafet Lars

/Alex

Fra : Alfred Bovin

Dato : 25-02-10 02:37

"Lars Frandsen" <news@nordholm-frandsen.dk> wrote in message
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

Stinkende fedt.

Fra : Ulrik

Dato : 24-02-10 20:48

Alex Linaa wrote:
> [...]
> ikke kender ret meget af, nemlig funk.
>
> Jeg smider lige selv den oplagte i puljen:

Shu-bi-dua : Rund funk
http://www.youtube.com/watch?v=SXfyHDovzXY

Dansk, når det er bedst :)

Mvh
Ulrik

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 25-02-10 11:17

Alex Linaa wrote:
> [...]
> og ikke kender ret meget af, nemlig funk.
>
> Jeg smider lige selv den oplagte i puljen:

Jeg faldt lige over den her:
http://www.youtube.com/watch?v=QKI8pFqWm0s

--
Mvh. Claus