Mit skøde er blevet væk
Fra : Jørgen

Dato : 23-02-10 12:15

Mit skøde er blevet væk.
Er det alvorligt?
Hvor alvorligt er det?
Når jeg skal have nyt lån til Ejendomsskatten, skal det bruges. Hvad gør jeg
så?

Jørgen

Fra : jos

Dato : 23-02-10 12:44

Jørgen wrote:
> Mit skøde er blevet væk.
> Er det alvorligt?
> Hvor alvorligt er det?
> Når jeg skal have nyt lån til Ejendomsskatten, skal det bruges. Hvad
> gør jeg så?
>
> Jørgen
Står lige i en arvesag, som er overtaget af en sagfører pva. skifteretten

Jeg har al dokumentation på ejendommen, men det rager sagføreren en pind,
så det kan ikke have den store betydning!
Alle oplysninger er tilgængelige centralt - Hvis altså man kan komme
igennem til Hobro

finn

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-02-10 13:13

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Mit skøde er blevet væk.
> Er det alvorligt?
> Hvor alvorligt er det?
> Når jeg skal have nyt lån til Ejendomsskatten, skal det bruges. Hvad gør
> jeg så?
>
> Jørgen

Jeg mener helt bestemt, at hvis dit skøde er bortkommet, kan du rekvirere en
kopi fra tinglysningskontoret. Jeg tror det koster omkring et par hundrede
kroner. Prøv at ringe til tinglysningskontoret.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kim2000

Dato : 23-02-10 13:56

> [...]
> Er det alvorligt?
> Hvor alvorligt er det?
> Når jeg skal have nyt lån til Ejendomsskatten, skal det bruges. Hvad gør

Jeps, den der finder dit skøde ejer din grund

Man kan også bare få en ny kopi af tinglysningskontoret, men mon ikke også
der ligger en kopi i banken da du fik løn i sin tid?

Fra : Allan G

Dato : 23-02-10 14:40

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mit skøde er blevet væk.
> Er det alvorligt?
> Hvor alvorligt er det?
> Når jeg skal have nyt lån til Ejendomsskatten, skal det bruges. Hvad gør
> jeg så?
>
> Jørgen

Det er slet ikke sikkert at du skal bruge papir udgaven længerer.
Nu har de jo, næsten, fået digital tinglysning til at virke.

Mvh Allan

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 23-02-10 16:36

Et skøde er kun en kopi af hvad der står i tinglysningen
ikke et værdipapir.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-02-10 09:09

Hej!

Stig Rasmussen wrote:

> Et skøde er kun en kopi af hvad der står i tinglysningen
> ikke et værdipapir.

Nu opbevarer man jo selv originalen af skødet - tinglysningskontoret
(eller hvor det nu er) har kun kopien(?)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-02-10 04:17

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen

> Nu opbevarer man jo selv originalen af skødet - tinglysningskontoret
> (eller hvor det nu er) har kun kopien(?)

Det er stadig lige meget - skødet er ikke et værdipapir.
Jeg mistede også mit skøde, og det betød intet - har man det bedst med eet i
hånden, rekvirere man blot et nyt.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 23-02-10 17:28

Jørgen wrote:
> Mit skøde er blevet væk.
> Er det alvorligt?
> Hvor alvorligt er det?
> Når jeg skal have nyt lån til Ejendomsskatten, skal det bruges. Hvad
> gør jeg så?
>
> Jørgen

da jeg i en periode havde mistet mit skøde, kunne jeg klare mig mwd min
brandforsikring ved optagelse af lån.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Jørgen

Dato : 24-02-10 18:48

Jeg har en kopi, jeg selv har taget, men kan jeg mon bruge den til noget som
helst? Jeg mener, at hvis en kopi skal kunne bruges som dokument, skal den
være lavet af en sagfører eller lignende, som bekræfter kopiens rigtighed.
Jørgen

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 25-02-10 10:13

> [...]
> som helst? Jeg mener, at hvis en kopi skal kunne bruges som dokument, skal
> den være lavet af en sagfører eller lignende, som bekræfter kopiens

Du skal ikke bruge en advokat til noget, du er i din ret til med
identifikation at få en kopi,
mig bekent for et mindre beløb.

Fra : Carsten Keller

Dato : 25-02-10 13:04

Stig Rasmussen wrote:
> "Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal ikke bruge en advokat til noget, du er i din ret til med
> identifikation at få en kopi,
> mig bekent for et mindre beløb.

Jeps, men kopien kan stadig ikke bruges til noget særligt. Det er hvad der
står i Tingbogen der tæller og o også der banker, kreditforeninger og
advokater kigger hvis de skal se om det er Jørgen der ejer ejendommen.

Keller