Betaling af færdselsbøde?
Fra : Valentino Thomsson

Dato : 23-02-10 17:17

Er politiet inteligente nok til, at man kan anerkende en automatisk
trafikkontrolbøde på nettet og betale den straks?

Hvis ikke - er det så omkostningsfrit at drille dem mest muligt, ved at de
skal bruge masser af tid på at lede efter vedkommendet som kørte min bil

Jeg synes at politiet i disse tider, hvor der skal spares på den
borgerrettede kriminalitetsefterforskning skal bruge masser af tid på
sagen, så de kan se hvor dumme de er. Men måske går det aldrig op for dem,
at det er fuldkommen resourcespild at to mand skal besøge mig mange gange
for at se om personen på billedet er mig, for så tilsidst at konstatere at
det er det ikke.

Vedkommendet er studerende i 2010 og har en lav indkomst, hvilket
berettiger til halvering af bøden. Hvor finder jeg juridisk info om hvordan
politiet opgører den indkomst som lægges til grund for
indkomstgrænsebeløbet som berettiger til halvering?
Er det f.eks indkomsten fra forrige år eller fra i år som benyttes?
og kan man kræve at det er indkomsten i år (som er betydeligt lavere) som
benyttes til at få bøden halveret?

Fra : thl

Dato : 23-02-10 17:53

"Valentino Thomsson" <ValentinoThomsson@nospam.invalid> skrev i en
meddelelse news:1fk9kgn7lrf3r$.dlg@ValentinoThomsson.invalid...
> [...]
> Er det f.eks indkomsten fra forrige år eller fra i år som benyttes?
> og kan man kræve at det er indkomsten i år (som er betydeligt lavere) som

De behøver ikke besøge dig mange gange, du kan blot betale bøden eller
oplyse hvem der kørte bilen.
Ved en smule simpel søgning ville du haft mulighed for at finde dette
http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/boedetakster/
hvor der blandt andet står

Er du under 18 år på gerningstidspunktet halveres den bødetakst, som er
angivet i
den vejledende bødeoversigt, medmindre andet er angivet.
Dog kommer en bøde aldrig under 300 kr.

Hvis din årsindtægt på gerningstidspunktet (2009) ikke overstiger 141.375
kr. (før skat),
og du kan dokumentere dette, kan bøden nedsættes til det halve - dog
minimum 300 kr.
Læg mærke til at der står KAN nedsættes.

Og kom så tilbage i lampen igen,
Mvh
Thorbjørn

Fra : Martin Bak

Dato : 23-02-10 18:10

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og kom så tilbage i lampen igen,

Tror du han er en ånd?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : thl

Dato : 23-02-10 18:16

> "thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror du han er en ånd?
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/

Det er en mulig forklaring på hans sære skriverier.
Finder du en lampe, så lad den være. En er nok.

mvh
Thorbjørn

Fra : hanzen

Dato : 23-02-10 18:46

> "thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror du han er en ånd?

Så må det være en svag ånd.
--

hilzen
hanzen

Fra : Valentino Thomsson

Dato : 23-02-10 18:27

On Tue, 23 Feb 2010 17:52:30 +0100, thl wrote:

> Ved en smule simpel søgning ville du haft mulighed for at finde

Der var ikke mulighed for at få oplyst en betalingsmetode (kontonummer
eller betalingsID)
Med blot en smule intelligens ville du vide dette.

Fra : thl

Dato : 23-02-10 18:47

"Valentino Thomsson" <ValentinoThomsson@nospam.invalid> skrev i en
meddelelse news:c6dwry9r2v24.dlg@ValentinoThomsson.invalid...

> Der var ikke mulighed for at få oplyst en betalingsmetode (kontonummer
> eller betalingsID)
> Med blot en smule intelligens ville du vide dette.

Jeg tog slet ikke stilling til betalingsmåde, jeg bidrog blot
med oplysning om en mulig reduktion af bødestørrelser

Har du fået tilsendt en bøde eller har du ikke.
Hvis ja. så betal.
Hvis nej, så vent til den kommer,- og betal

Indbetalingsformen plejer ikke at være hemmeligholdt.

mvh
Thorbjørn

Fra : Per

Dato : 23-02-10 18:36

Valentino Thomsson wrote:
> Er politiet inteligente nok til, at man kan anerkende en automatisk
> trafikkontrolbøde på nettet og betale den straks?

Nej - du skal først have modtaget bødeforlægget, før du kan betale. Der går
typisk en 2-3 uger fra forseelsen.

> Hvis ikke - er det så omkostningsfrit at drille dem mest muligt, ved
> at de skal bruge masser af tid på at lede efter vedkommendet som
> kørte min bil

Ja - det koster dig intet at gå "hele vejen", med mindre du har pligt til at
oplyse førerens navn. Det har du ikke hvis det er dig selv der fører
køretøjet eller hvis det er en person, der på gerningstidspunktet, ikke
kunne føre køretøjet lovligt. (Fx. en der ikke har kørekort til bilen)

> Jeg synes at politiet i disse tider, hvor der skal spares på den
> borgerrettede kriminalitetsefterforskning skal bruge masser af tid på
> sagen, så de kan se hvor dumme de er.

Jeg ved ikke hvor dumme politiet er - de har fået udstukket et sæt
arbejdsregler - dem arbejder de efter. I visse udlande tilfalder bøden
automatisk ejeren af køretøjet, med mindre vedkommende oplyse hvem føreren
er - er det bedre ??

Men måske går det aldrig op for
> dem, at det er fuldkommen resourcespild at to mand skal besøge mig
> mange gange for at se om personen på billedet er mig, for så tilsidst
> at konstatere at det er det ikke.

De kører nok kun ud en m/k.

> Vedkommendet er studerende i 2010 og har en lav indkomst, hvilket
> berettiger til halvering af bøden.

Nej det er ikke noget der berettiger til nedsættelse - der kan søges om det,
hvis lav indkomst

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/p669_hvadkosterdet_0409.pdf

mvh. Per

Fra : Valentino Thomsson

Dato : 23-02-10 22:15

On Tue, 23 Feb 2010 18:36:07 +0100, Per wrote:

> De kører nok kun ud en m/k.

Har tidligere oplevet at der kommer 3 personer for at se om billedet var af
mig. De kom i min virksomhed hele 3 gange. Så politiet har altså god tid
når de skal varetage egne opgaver.

Ellers tak for godt svar

Fra : IMO

Dato : 23-02-10 20:16

Den Tue, 23 Feb 2010 17:17:17 +0100 skrev Valentino Thomsson:

> Er politiet inteligente nok til, at man kan anerkende en automatisk
> trafikkontrolbøde på nettet og betale den straks?
Er du intelligent nok til at finde ud af det selv?

> Hvis ikke - er det så omkostningsfrit at drille dem mest muligt, ved at
> de skal bruge masser af tid på at lede efter vedkommendet som kørte min
> bil
De har vist ikke udstedt en bøde til dig for at drille dig, en regel i
færdselsloven er overtrådt: betal ved kasse 1. og lad være med at være
barnlig.

> Jeg synes at politiet i disse tider, hvor der skal spares på den
> borgerrettede kriminalitetsefterforskning skal bruge masser af tid på
> sagen, så de kan se hvor dumme de er.
Hvem er den dumme her?, du vil påføre politiet unødig ressourceforbrug.
Hvad med en ekstra bøde for foragt for retsvæsenet?

>Men måske går det aldrig op for
> dem, at det er fuldkommen resourcespild at to mand skal besøge mig mange
> gange for at se om personen på billedet er mig, for så tilsidst at
> konstatere at det er det ikke.
Tja det kunne du jo havde meddelt dem med det samme og fortalt hvem der
skulle bøde for overtrædelsen.

> Vedkommendet er studerende i 2010 og har en lav indkomst, hvilket
> berettiger til halvering af bøden.

Hvilket er en alvorlig brist i lovgivningen, får vedkommende også rabat
på andre lovovertrædelser? Nå men det er ikke en ret, kun en mulighed

> [...]
> indkomsten fra forrige år eller fra i år som benyttes? og kan man kræve
> at det er indkomsten i år (som er betydeligt lavere) som benyttes til at

Med de intelligente spørgsmål du kommer med, kan jeg godt se, at du
behøver at søge hjælp.
Hvad med retshjælp for Studerende??

IMO

Fra : Valentino Thomsson

Dato : 23-02-10 22:26

On 23 Feb 2010 19:15:50 GMT, IMO wrote:

> Er du intelligent nok til at finde ud af det selv?

Ja jeg fandt intet hos polititosserne

> De har vist ikke udstedt en bøde til dig for at drille dig, en regel i
> færdselsloven er overtrådt: betal ved kasse 1. og lad være med at være
> barnlig.

Jeg elsker ellers at være barnlig

> Hvem er den dumme her?, du vil påføre politiet unødig ressourceforbrug.

Ja gerne mest muligt

> Hvad med en ekstra bøde for foragt for retsvæsenet?

Hvad med en bøde til magthaverne, for foragt for borgerne?

> Tja det kunne du jo havde meddelt dem med det samme og fortalt hvem der
> skulle bøde for overtrædelsen.

Er du ikke lidt dum nu eller ved du ikke hvad ATK er?

> Hvilket er en alvorlig brist i lovgivningen, får vedkommende også rabat
> på andre lovovertrædelser? Nå men det er ikke en ret, kun en mulighed

Den eneste brist i lovgivningen er, når politiledelsen sletter deres egne
fartbøder ligesom Thorsten Hesselbjerg gjorde

> Med de intelligente spørgsmål du kommer med, kan jeg godt se, at du
> behøver at søge hjælp.
> Hvad med retshjælp for Studerende??

Du er en fedladen kvapset røvpuler, æv bæv

Fra : P

Dato : 23-02-10 23:24

On Tue, 23 Feb 2010 22:26:27 +0100, Valentino Thomsson
<ValentinoThomsson@nospam.invalid> wrote:

En masse faldpandet vrøvl
Gud ske tak for killfiltre
PLONK!

Fra : IMO

Dato : 23-02-10 22:58

Den Tue, 23 Feb 2010 22:26:27 +0100 skrev Valentino Thomsson:

> Ja jeg fandt intet hos polititosserne
Så har du nok følt dig hjemme.

> Jeg elsker ellers at være barnlig
Det falder dig vist helt naturligt

> Ja gerne mest muligt
SÃ¥ skal du ikke beklage dig over at de ikke har resurser til andet

> Hvad med en bøde til magthaverne, for foragt for borgerne?
For at følg bruge tid på dig?

> Er du ikke lidt dum nu eller ved du ikke hvad ATK er?
i modsætning til dig kræver det ret meget at komme ned på dit nivau

> Den eneste brist i lovgivningen er, når politiledelsen sletter deres
> egne fartbøder ligesom Thorsten Hesselbjerg gjorde
Og det ved du fra børnehaven?

> Du er en fedladen kvapset røvpuler, æv bæv
Det er almindelig kendt, at infantile individer snakker meget med sig
selv,
Hvilket du til fulde demonstrerer.

IMO