Brugt bil ej synet?
Fra : P.Holm

Dato : 22-02-10 13:42

Jeg fik at vide af en bekendt, at jeg kunne prøve at spørge her, så
jeg prøver.

Jeg har købt en bil fra 21/2 2006, den stod hos forhandleren uden
plader. Vi enedes om en pris og da det ikke omtales, forventer jeg
bilen er nysynet når den nu er her fra 2 mdr.det har alle de andre
biler i den alder jeg har købt været. Registreringsattesten kommer
idag, og der er ingen synsdato i fra i år.
Jeg ved godt jeg skulle have spurgt til syn, set i bagklogskabens
tjeneste, men jeg synes det er en svinestreg at forhandleren sælger en
bil uden at omtale den indkaldes til syn, næsten inden
registreringsattesten kommer frem.
Hvad gør jeg nu ud over at trille bilen til syn? Ifald der skal laves
bremser eller andet for f.eks flere tusinde kr. kan jeg komme efter
forhandleren?
Pmøl.

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 22-02-10 22:15

On Mon, 22 Feb 2010 12:41:52 -0800 (PST), "P.Holm"
<ratholder7620@gmail.com> wrote:

> [...]
>plader. Vi enedes om en pris og da det ikke omtales, forventer jeg
>bilen er nysynet når den nu er her fra 2 mdr.
Det var naivt. Er det ikke nævnt at bilen er nysynet er den det nok
heller ikke.

> [...]
>tjeneste, men jeg synes det er en svinestreg at forhandleren sælger en
>bil uden at omtale den indkaldes til syn, næsten inden
Du faldt i begynderfælden for bilkøbere ?

>Hvad gør jeg nu ud over at trille bilen til syn?
Du triller til syn, hvis bilen bliver indkaldt til syn.

>Ifald der skal laves bremser eller andet for f.eks flere tusinde kr. kan jeg komme efter
>forhandleren?
Nej ikke hvis det er ganske alm. forekommende arbejde der skal udføres
for at få bilen synet, er der derimod fejl væsentligt ud over det
forventelige, bilens alder/km-stand taget i betragtning, er der måske
noget.

/Hans

Fra : P.Holm

Dato : 22-02-10 14:05

On 22 Feb., 22:14, Hans Kj rgaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk> wrote:

> Det var naivt. Er det ikke n vnt at bilen er nysynet er den det nok
> heller ikke.

Har jeg blot ikke oplevet i andre handler.

> Du faldt i begynderf lden for bilk bere ?

Ja mon ikke

> Du triller til syn, hvis bilen bliver indkaldt til syn.

Hvis? Det er vel lieg så sikker som amen i kirken når den er fra 2 mdr
06?

> Nej ikke hvis det er ganske alm. forekommende arbejde der skal udf res
> for at f bilen synet, er der derimod fejl v sentligt ud over det
> forventelige, bilens alder/km-stand taget i betragtning, er der m ske
> noget.

Der er fuld servicebog på bilen hos samme forhandler .
Pmøl

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 22-02-10 22:41

On Mon, 22 Feb 2010 13:04:57 -0800 (PST), "P.Holm"

Se
http://www.fstyr.dk/Syn/Periodisk%20syn/Hvornaar%20skal%20min%20bil%20til%20syn.aspx

/Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-02-10 22:55

"P.Holm" <ratholder7620@gmail.com> skrev

[...]

1. Hvornår bilen er synet sidste gang fremgår ikke af registreringsatesten.

2. Bilen kan sagtens være synet inden for det sidste halve år, men var den
det ville han sikker have skrevet/fortalt om det.

3. Når du køber bil, er det vigtigste dokkument registreringsaftesten, kan
du ikke se registreringsatesten inden handelen, så skal du ikke lave noget
køb.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mcwm (Tidligere mig-~

Dato : 22-02-10 23:51

Uffe Ravn skrev:

> 1. Hvornår bilen er synet sidste gang fremgår ikke af registreringsatesten.

Prøv at vende din reg.attest og kig under "oplysninger om
syn/Godkendelsesdato"

Venligst

Mcwm

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-02-10 00:15

"Mcwm (Tidligere mig-selv)" <newsFJERN@glostrup.it> skrev:

> Prøv at vende din reg.attest og kig under "oplysninger om
> syn/Godkendelsesdato"

Så lærte jeg også noget i dag

Mvh. Uffe Ravn

Fra : P.Holm

Dato : 23-02-10 00:04

On 22 Feb., 22:40, Hans Kjærgaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk> wrote:

> Sehttp://www.fstyr.dk/Syn/Periodisk%20syn/Hvornaar%20skal%20min%20bil%2....
>
> /Hans

Det blev jeg ikke meget klogere af, hvad henviser du til oi linket?
Pmøl

Fra : P.Holm

Dato : 23-02-10 00:06

On 22 Feb., 22:54, "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

> [...]
> du ikke se registreringsatesten inden handelen, så skal du ikke lave noget

Den er synet midt i marts 2008 da det har været en udlejningsbil.

Pmøl

Fra : P.Holm

Dato : 23-02-10 00:06

On 22 Feb., 23:51, "Mcwm (Tidligere mig-selv)" <newsFJ...@glostrup.it>
wrote:

> Prøv at vende din reg.attest og kig under "oplysninger om
> syn/Godkendelsesdato"

midt i marts 2008 sidste gang synet.

Pmøl

Fra : P.Holm

Dato : 23-02-10 07:47

On 23 Feb., 08:06, "P.Holm" <ratholder7...@gmail.com> wrote:

> midt i marts 2008 sidste gang synet.
>
> Pmøl

Nå det gik ikke så galt endda, sælger oplyser der var sket en
misforståelse klargøringsafdelingen og salgsafdelingen imellem, så
bilen synes denne uge.

Pmøl