Film på hjemmeside i wmv
Fra : Dan Olsen

Dato : 22-02-10 12:37

Jeg drukner stadigvæk i problemet med at finde en god måde at
anbringe film på hjemmesiden. Jeg er foreløbig sluttet med at
anbringe en wmv-fil skabt af Nero. Men hvilken html-kode er den
bedste og hvilken størrelse skal jeg bruge for at få den mindste
fil på hjemmesiden?
www.trova.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-02-10 07:13

Den 22-02-2010 18:37, Dan Olsen skrev:
> Jeg drukner stadigvæk i problemet med at finde en god måde at
> anbringe film på hjemmesiden.

Koder til standardoverholdende multimedia på hjemmesider:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-multimedia.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til svære ord og ordsprog:

Fra : Dan Olsen

Dato : 28-02-10 12:14

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Koder til standardoverholdende multimedia på hjemmesider:
> http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-multimedia.php

Jeg har brugt dine anbefalede wmv-koder på min hjemmeside. Er der
kommet nye efter dem i Ludvigs hjørne? Er det bedst jeg lægger
dem i frimærkeformat eller hvad? Desværre oplever jeg nogen gange
at de ikke kan åbnes i Safari eller andre browsere - sidst
forsøgte jeg på Iphone uden succes.
mvh Dan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-02-10 18:31

Den 28-02-2010 18:14, Dan Olsen skrev:

> [...]
> dem i frimærkeformat eller hvad? Desværre oplever jeg nogen gange
> at de ikke kan åbnes i Safari eller andre browsere - sidst

Der er ikke kommet nye koder.

Jeg ved ikke, hvad du mener med frimærkeformat, størrelsen
på filmen? Eller vil du lave en miniature, der så linker til
en større udgave?

Er det kun nogle gange, det ikke virker i Safari eller andre
browsere (hvilke andre browsere?)? I så fald har du måske
lavet fejl de pågældende gange. Enten i koderne eller i
filmen. Vises der nogen fejlmeddelelser?

Jeg må erkende, at jeg ikke ved, hvilken browser iPhone
bruger, og om den overhovedet understøtter wmv-formatet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om Ubuntu Linux:

Fra : Dan Olsen

Dato : 01-03-10 05:49

> [...]
> Jeg må erkende, at jeg ikke ved, hvilken browser iPhone
> bruger, og om den overhovedet understøtter wmv-formatet.
Jeg planlægger til sommer at lave et teaterstykke på en skole i
Amazon-området, hvor ungerne med deres mobiltelefoner skal hente
videoklip fra min hjemmeside til brug for stykket. Derfor frimærke
eller thumbnail. Det er også det format jeg ofte får først på DR's
hjemmeside, når jeg ser TV.
Du har før bedt mig eksperimentere for at optimere forholdet mellem
kodens størrelse på hjemmesiden kvaliteten og antal mb. Det er hårdt
job, der må være nogen der kender svaret.
Du har ret i at jeg må skrive til arrangørerne og høre nærmere om
browsere. Tak for hjælpen.
Hilsen Dan

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-03-10 06:31

Dan Olsen <dolucsjdk@hotmail.com> skrev :

>Jeg planlægger til sommer at lave et teaterstykke på en skole i
>Amazon-området, hvor ungerne med deres mobiltelefoner skal hente
>videoklip fra min hjemmeside til brug for stykket.

Hvis det er til det brug, så bør (eller nærmere skal) formatet
være i 3gp eller mp4 og ikke wmv.

http://www.wmatomp3-converter.com/media-to-mobilephone-converter.html
kan måske bruges, ellers søg på Google eller spørg i
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Dan Olsen

Dato : 04-03-10 04:26

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvis det er til det brug, så bør (eller nærmere skal) formatet
> være i 3gp eller mp4 og ikke wmv.
Er det en ide som løsning på video på alle mine hjemmesider- i stedet
for wmv-koderne?
Ved I om en nero-fil i mp4 evt kunne bruges. Findes der en god bog til
at få overblik over sådan noget evt på engelsk?
> http://www.wmatomp3-converter.com/media-to-mobilephone-converter.html
> kan måske bruges,
Det må jeg prøve. I Bolivia var jeg nødt til at købe en motorola-mobil
for at kunne kommunikere
ellers søg på Google eller spørg i
> --
Tak den kendte jeg ikke det må jeg prøve