Forbigået arving
Fra : Carl

Dato : 21-02-10 00:55

Hejsa.
Har brugt hele natten for at søge på om der var præcedens, i en
arvesag som jeg kommer til at stå i.

For 22 år siden droppede jeg alt forbindelse til min mor og hendes
side af familien.
I forgåes, blev jeg kontaktet af min lillesøster, som jeg så besøgte.
Her fik jeg at vide min mor døde sidste år og en onkel havde fortaget
skiftet, ved boudlæg.
Jeg har aldrig før fået besked på at min mor var død og der har ikke
været proklama i Statstidende.
Min mor havde været udsat for lægesjusk og lægen havde erkendt det.
Hun havde en udsigt på at få ca 1 mio.
Hun havde fået 500.000, som forskud, imens der blev forhandlet om hvad
hun skulle have.

Jeg har i dag af skifteretten fået at vide at der var kontant 4000 i
boet og derfor mente Skifteretten ikke at de havde gjort noget galt.
De mente heller ikke at en udsigt til 500.000 kunne betragtes som en
værdi i boet
Jeg har nu skrevet til skifteretten at jeg ønsker aktindsigt og sagen
genåbnet, idet jeg mener at den versererne sag, med
forsikringsselskabet, havde en værdi på ca 500.000, skulle medtages
som værdi.

Min mor har haft 1 advokat på erstatningssagen og efter min onkel
overtog boet, tog han en anden advokat, i steden for den første, til
erstatningssagen.

Min lillesøster, havde hævet 25.000 på min mors bankkonto, samme dag
som min mor døde og givet dem til vores onkel.
Min onkel har betalt begravelsesudgifterne og har givet min
lillesøster ca. 2000 kroner. Det er alt hvad hun har fået.

Efter boet var afsluttet, købte han en amerikaner vogn til 500.000 og
har givet sin storebror 5000 + en 42" fladskærm.
Det skal siges at han er førtidspensionist, så derfor undre det mig at
han midt i en finanskrise har rådt til sådanne ting. De fleste
mennesker har jo svært ved bare at låne 100.000, så hvordan han kunne
trylle 500.000 op til bilen er mig en gåde.

Det er min påstand at han sikkert, efter skiftet, aftalte forlig med
forsikringsselskabet på måske 750-800.000 og selv scorede disse penge.
Dette er også min lillesøsters påstand.

Jeg kan forstå på min lillesøster at hun havde fået en physisk dianose
3 dage inden min mor døde og var på stærke piller, under hele
bobehandlingen. Hun mener at kan have underskrevet et eller andet til
onklen, men ved ikke hvad det er.

Det eneste skifteretten har medtaget som værdi i boet, var kontante
midler ATP og bankkonto, ialt ca 4.000.

Indskud til det lejet hus, møbler, smykker, den kunst min mor ejet
etc. er ikke med taget som værdi.

Jeg har hvad jeg skal have, men det har min lillesøster ikke. Hun er
28 år gammel og bor på 35 m2 meter. Hun ejer stort set ingen ting og
derfor vil jeg kæmpe for hun får, hvad hun burde have fået.
Hvordan står hun og hvad kan jeg gøre?

Tak for alt hjælp

Fra : Henning

Dato : 21-02-10 18:43

>Hvordan står hun og hvad kan jeg gøre?

Kontakt en advokathjælp og lad dem se på sagen.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-02-10 19:19

On Sun, 21 Feb 2010 18:43:08 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Kontakt en advokathjælp og lad dem se på sagen.
Enig, og hvis det på nogen måde kan godtgøres at hun ikke var ved sine
fulde fem (lægeerklæring) da hun skrev under på det der nok har været
en fuldmagt, så bør det også forsøges brugt som argument for at kigge
tingene igemmen en gang til.
Så fat i lægen og fat i advokatvagten.

/Hans