Stafetten: Store rockalbums fra USA og Eng~
Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-10 22:13

Lad os snuppe en stafet hvor vi finder nogle af de store rockalbums og
tilgængelige numre herfra.
Det skal være engelsksproget og fra USA eller England.
Og det kan være fra 1966 og fremefter.

Lad mig komme med et par bud på store rockklassikere:

Fra UK:
Led Zeppelin-Stairway to Heaven - Live
http://www.youtube.com/watch?v=0kNEo8OxrT8

og fra USA:
Lynyrd Skynard-Sweet home Alabama - live
http://www.youtube.com/watch?v=RHsDa9_HSlA

Kom nu frit frem med flotte, fantastiske, støjende eller andre
rockklassikere.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 22:16

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
> Lad os snuppe en stafet hvor vi finder nogle af de store rockalbums og
> tilgængelige numre herfra.

Ihhh, hvor forudsigeligt

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-10 22:19

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
>
> Ihhh, hvor forudsigeligt

og det ragelse du kommer med er ikke forudsigeligt ?!?

/thomas

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-10 22:26

meddelelse news:4b81a27c$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ihhh, hvor forudsigeligt
>
> Hilsen Åge

Ja jeg måtte tænke for at finde noget, du ikke kunne ødelægge med dit
savl-og-bræk musik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 00:07

> Ja jeg måtte tænke for at finde noget, du ikke kunne ødelægge med dit
> savl-og-bræk musik

Lad os lige snuppe verdens mest kendte rockalbum.

http://www.youtube.com/watch?v=xoJGDC10lZw

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-02-10 00:23

meddelelse news:4b81bc7e$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Lad os lige snuppe verdens mest kendte rockalbum.

Øj der ramte du undtagelsesvist

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-02-10 00:25

Allan Krautwald <allan@kanelbolle.dk> wrote:

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4b81bc7e$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Øj der ramte du undtagelsesvist

blind høne osv ... ;)

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 11:17

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> blind høne osv ... ;)
>
> /thomas''

Så smut til øjenlægen

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 11:16

> Øj der ramte du undtagelsesvist

NÅ! - jeg synes da jeg normalt rammer nogenlunde godt hvad der er almindelig
kendt og populært ? ? ?

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 22-02-10 17:48

Hej Åge

> NÅ! - jeg synes da jeg normalt rammer nogenlunde godt hvad der er
> almindelig kendt og populært ? ? ?

Nej, normalt gør du dig selv til grin, sjovt nok da du jo sagtens
kunne blive taget alvorligt hvis du ville.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 18:08

> Nej, normalt gør du dig selv til grin, sjovt nok da du jo sagtens
> kunne blive taget alvorligt hvis du ville.

Jojo, men nu er det jo altså ikke lige noget man stiler efter, at blive
taget alvorligt inddnfor de mere smalsporede alternative grupperinger.
Så det er jo egentlig fint nok. Jeg ville nok være ret bekymret hvis det
modsatte var tilfældet

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-10 22:18

> [...]

> Lynyrd Skynard-Sweet home Alabama - live
> http://www.youtube.com/watch?v=RHsDa9_HSlA
>
> Kom nu frit frem med flotte, fantastiske, støjende eller andre

Fra USA:

Pearl Jam - Jeremy fra "Ten"
http://www.youtube.com/watch?v=oNO6pAJBCs4

Fra UK:

Anathema - Pulled Under At 2000 Meters A Second fra "A Natural Disaster"
http://www.youtube.com/watch?v=7zzwqtb6vdg

/thomas

Fra : Carl Drud

Dato : 21-02-10 22:28

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> writes:

> Kom nu frit frem med flotte, fantastiske, støjende eller andre
> rockklassikere.

The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland (1968)

http://www.youtube.com/watch?v=pwmHWDYShrk

--
Carl

Fra : Anglachel

Dato : 21-02-10 23:17

> [...]
> Og det kan være fra 1966 og fremefter.
>
> Lad mig komme med et par bud på store rockklassikere:
[snip]
> Kom nu frit frem med flotte, fantastiske, støjende eller andre
> rockklassikere.

Den her behøves vist ikke yderligere introduktion: David Bowie "Ziggy
Stardust"
http://www.youtube.com/watch?v=c5nL1AUPGr0

Dystre Bauhaus med "She's in Parties"
http://www.youtube.com/watch?v=-VyWNDxQQxM

Her kommer så, hvad der i fremtiden absolut må blive en af Åges favoritter,
"Titanium Exposé" med Sonic Youth, som anmelderne af uvisse årsager ofte
beskriver som konservative avantgardister, hvordan fanden de så får det til
at hænge sammen.
http://www.youtube.com/watch?v=nGHrcoVcM20&NR=1

Fra : P.Petersen

Dato : 21-02-10 23:35

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> favoritter, "Titanium Exposé" med Sonic Youth, som anmelderne af uvisse
> årsager ofte beskriver som konservative avantgardister, hvordan fanden de

LOL.

Hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 21-02-10 23:46

> [...]
> tilgængelige numre herfra.
> Det skal være engelsksproget og fra USA eller England.

The Clash. London Calling. Spanish Bombs.
http://www.youtube.com/watch?v=u-qcy0-7ngw
Cream. Disraeli Gears. Sunshine of your love.
http://www.youtube.com/watch?v=Cqh54rSzheg
Frank Zappa. Overnite Sensation. Dinah- Moe Humm.
http://www.youtube.com/watch?v=mRwGqf2glDs

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-10 00:57

On 21-02-2010 22:12, Allan Krautwald wrote:
> Lad os snuppe en stafet hvor vi finder nogle af de store rockalbums og
> tilgængelige numre herfra.
> Det skal være engelsksproget og fra USA eller England.
> Og det kan være fra 1966 og fremefter.

AC/DC med "She's Got Balls"

http://www.youtube.com/watch?v=s_Y1OdSbU_w&feature=related

Henning.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-02-10 01:09

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote:

> AC/DC med "She's Got Balls"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=s_Y1OdSbU_w&feature=related
>
> Henning.

protest ... de er ikke fra USA eller UK!

/thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-10 01:44

On 22-02-2010 01:08, Thomas von Hassel wrote:
> protest ... de er ikke fra USA eller UK!

Det var pinligt
Jeg kan heller ikke læse overskriften rigtigt.

Henning.
--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 11:23

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kan heller ikke læse overskriften rigtigt.
>
> Henning.

Det er når man bliver helt balstyrisk og euforisk over et nyt emne.
Jeg kender det godt.
http://www.freeride.se/img/content/large/2883.jpg

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-10 12:06

On 22-02-2010 11:22, Åge Halldorsson wrote:
> Det er når man bliver helt balstyrisk og euforisk over et nyt emne.
> Jeg kender det godt.

Det har jeg da ikke lagt mærke til!

Jeg burde have været i kælderen og finde gamle LP'er frem.
Men fejlen kunne have været værre. Tænk hvis jeg havde valgt en tysk!!!

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 13:12

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Tænk hvis jeg havde valgt en tysk!!!
>
> Henning.

Ja, det ville have været dejligt. Du kunne have valgt denne med Peter Kraus

(Rock, Peter Rock!)
http://www.youtube.com/watch?v=pfXfx4vhvOs

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-10 08:31

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> Lad os snuppe en stafet hvor vi finder nogle af de store rockalbums og
> tilgængelige numre herfra.
> Det skal være engelsksproget og fra USA eller England.
> Og det kan være fra 1966 og fremefter.

Jeg vil gå lidt anderledes til emnet, fordi jeg ved granskning faktisk synes
de største rockalbums er livealbums.

Først er der Emersom, Lake & Palmers legendariske triple-LP "ELP", herfra
nummeret "Karn Evil 9":
http://www.youtube.com/watch?v=UeQsZOQqO6I

Dernæst total vellyd ud over alle grænser, med Pink Floyds "Pulse". Jeg
fandt faktisk hele koncerten på Yputube:
http://www.youtube.com/watch?v=tV6PKfzkbeo

Til slut det største af dem alle i min verden - Deep Purples "Made In
Japan". Her nummeret "Child In Time":
http://www.youtube.com/watch?v=S_qth-F3UOM

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-02-10 11:38

> [...]
> Lynyrd Skynard-Sweet home Alabama - live
> http://www.youtube.com/watch?v=RHsDa9_HSlA
>
> Kom nu frit frem med flotte, fantastiske, støjende eller andre

Kan nogen huske denne

http://www.youtube.com/watch?v=mcZEPCJukrA&feature=PlayList&p=C7ADBEC15F059AC0&playnext=1&playnext_from=PL&index=14

M.V.H....Benny..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-02-10 14:26

> [...]
> Lynyrd Skynard-Sweet home Alabama - live
> http://www.youtube.com/watch?v=RHsDa9_HSlA
>
> Kom nu frit frem med flotte, fantastiske, støjende eller andre

Hvad med Bob Seger?
Her er en af mine favoritter:

http://www.youtube.com/watch?v=3H0ma6BQa-w

En anden også med Bob Seger:

http://www.youtube.com/watch?v=O5XsDMXFPAI

--
Uffe Bærentsen

--
Uffe Bærentsen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-02-10 16:51

Allan Krautwald wrote:
> [...]
> Lynyrd Skynard-Sweet home Alabama - live
> http://www.youtube.com/watch?v=RHsDa9_HSlA
>
> Kom nu frit frem med flotte, fantastiske, støjende eller andre

Living the Blues med Canned Heat er efter min mening et af de helt strore
amerikanske albums fra 60'erne.

Her er nummeret Refried Boogie, eller rettere en forkerter version da
orginalindspilningen varede over 40 minutter (begge sider af en LP).
Parthenogenesis er også fantastisk, men det har jeg ikke kunnet finde
online.

http://www.youtube.com/watch?v=eOxf1pM5Xzs

Eller hvad med 70'er klassikeren Bat out of Hell med Meat Loaf. Her:
Paradise by the Dashboard Light.

http://www.youtube.com/watch?v=ZK-FRac7m58

Støjende, mnen fatiastisk var også Black Sabbaths Paranoid.. Her det
tungeste af det tunge- helt nede fra langt under kælderniveau: Iron Man.

http://www.youtube.com/watch?v=MII3ns2KTBc

Og til sidst Beatles som allerede er omtalt. Jeg mener dog at White Album er
lige så godt omend ikke så skelsættende som Sgt. Peppers. Her et af de mere
stilfærdige numre og så af og med min personlige favorit, George Harrison:
Savoy Truffle.

http://www.youtube.com/watch?v=UZHsXjSSpDk

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-02-10 22:30

> [...]
> tilgængelige numre herfra.
> Det skal være engelsksproget og fra USA eller England.

Det har været meget svært at vælge, hvem stafetten skal gå videre til. Der
var ikke et eneste forslag, som ikke var fremragende og enkelte numre var
dejlige at blive mindet om igen.
Jeg sender stafetten videre til Alex for hele pakken. Fordi jeg blev mindet
om nummeret med ELP, som jeg næsten havde glemt.
Fordi Pink Floyds Pulse er fantastisk vellyd og fordi Child in time er et af
de 10 bedste numre gennem tiderne.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-02-10 22:45

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Der var ikke et eneste forslag, som ikke var fremragende

Af hjertet tak. Det varmer

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-02-10 23:01

meddelelse news:4b844c57$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Af hjertet tak. Det varmer
>
> Hilsen Åge

Nåeh ja, eftersom du nævnte mit favoritalbum, får du da en stjerne i den
sorte bog

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-10 23:15

> [...]

> mindet om nummeret med ELP, som jeg næsten havde glemt.
> Fordi Pink Floyds Pulse er fantastisk vellyd og fordi Child in time er et

Jamen tak, jeg tænker lige over et nyt emne