Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bracketing på Sony A350
Fra : H

Dato : 21-02-10 13:24

Hej

Som nystartet amatør, er jeg begyndt at interessere mig lidt for Backeting
og efterfølgende HDR billeder. Jeg har haft mit DSLR i en måneds tid, så bær
over med mig, hvis jeg spørger dumt

Når jeg instiller mit kamera på på BRK-S (eller C for den sags skyld) så
tager mit kamera alligevel kun et enkelt billede, når jeg trykker på
udløseren! Er det mig som har misforstået konceptet? Skulle kameraet ikke i
et-og-samme tage et billede med tre forskellige lyseksponeringer?

.... Sjovt nok - eller fustrerende nok - kan jeg godt få det til at virke med
BRK WB.

Jeg bruger naturligvis kun indstillerne M, P, S eller A. Desværre er
betjeningsvejledningen ikke til meget hjælp på dette område.

Gode råd og forslag er meget velkomne.

Mvh. og på forhånd tak

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 21-02-10 17:18

On Sun, 21 Feb 2010 13:24:25 +0100, H wrote:

> [...]
>
> Jeg bruger naturligvis kun indstillerne M, P, S eller A. Desværre er
> betjeningsvejledningen ikke til meget hjælp på dette område.

Sæt kameraet på A og læs så side 98/99 i den engelske manual.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : H

Dato : 21-02-10 22:12

"Jens Stadsgaard" <jens@invalid> skrev i meddelelsen
> [...]

> --
> Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com

Tak for rådet, men desværre samme resultat (og samme tekst, som i den danske
manual).

Fra : hamselv

Dato : 21-02-10 20:43

når jeg tager billeder på bkt til f.eks hdr billeder, stiller jeg mit 450d
på AEB og derefter f.eks +-2, og min fremføringstilstand til kontinuerlig
optagelse

mon ikke bare at du har glemt det sidste

henrik

Fra : H

Dato : 21-02-10 22:16

Fra : Robert Piil

Dato : 21-02-10 22:34

H skrev:

> Er det bare mig, som totalt har misforstået konceptet? Er meningen med
> Bracketing ikke netop, at man kun taget et billede - og får tre billeder
> med tre forskellige eksponeringer?...

Jeg kender ikke dit kamera, men på mit Nikon D80 tager den et 0-billede
første gang du skyder af, 2. gang et -2 og endelig et +2 billede tredje
gang du trykker af.

Du skal altså tage de tre billeder selv.

--
Robert Piil

Fra : Jens G

Dato : 21-02-10 21:50

On Sun, 21 Feb 2010 13:24:25 +0100, "H" <no@way.dk> wrote:

> [...]
>udløseren! Er det mig som har misforstået konceptet? Skulle kameraet ikke i
>et-og-samme tage et billede med tre forskellige lyseksponeringer?

Jeg har ikke læst manualen til dit kamera, men jeg vil mene at du skal
holde knappen nede til kameraet har taget det antal billeder det skal
tage, hvis du har det stående i BRK-C. I BRK-S skal du selv trykke på
udløseren det antal gange der er nødvendigt.

Til HDR billeder skal du bruge blændeprioritering, så der taget
bileder med forskellig lukkertid.

>... Sjovt nok - eller fustrerende nok - kan jeg godt få det til at virke med
>BRK WB.

Ved WB laves der tre billeder ud fra samme eksponering, bare med med
forskellig hvidbalance.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : H

Dato : 21-02-10 22:18

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bileder med forskellig lukkertid.
>
> Ved WB laves der tre billeder ud fra samme eksponering, bare med med

Aha... Se det giver i hvert fald mening i relation til det resultat, som jeg
får. Takker

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 22-02-10 04:24

On Sun, 21 Feb 2010 22:18:15 +0100, H wrote:

> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Aha... Se det giver i hvert fald mening i relation til det resultat, som jeg
> får. Takker

Ja og det var også det der står i manualen.