Sne igår, sne idag, sne..........
Fra : René Løweneck

Dato : 21-02-10 09:57

Hej !

Vi har fået masser af sne denne vinter og der har været rig mulighed for at
afprøve grænserne for, hvad bilen kan køre igennem )

Status indtil videre er, at jeg er kørt fast 6 gange denne vinter (med min
bil - Land Roveren). 2 gange i grøften, 4 gange almindeligt. Her kan I se
billederne, da vi igår formiddags panglede med at få dyret fri, så vi kunne
komme hjem. Den satte sig fast aftenen før og vi måtte overnatte hos min
søster:
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=60

Da vi så endelig fik den fri, blev det en rigtig vild tur ud på hovedvejen
) Da vi så kom hjem, kørte vi ind på veres ejen vej og satte den fast
igen, denne gang på dens plads, dog halvt inde i hækken (tror jeg). Så gik
vi ind og fik en kop kaffe og slappede af. Nu havde vi leget nok med sneen
))

Hvor mange gange har I siddet fast i sneen ?

PS.: Lige nu er det -11 grader og det sneer kraftigt og blæser også ganske
godt.

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-02-10 02:26

On 21 Feb., 09:56, René Løweneck <r...@loweneck.dk> wrote:
> [...]
> ))
>
> Hvor mange gange har I siddet fast i sneen ?

Ingen gange

Det kan kun tolkes derhen, at både en 2CV på halvslidte sommerdæk og
en Jaguar på halvslidte vinterdæk og uden elektroniske krykker er
bedre i sne end en LandRover. Eller selvfølgelig at jeg bare er en
bedre chauffør ??

Leo

Fra : René Løweneck

Dato : 21-02-10 10:52

Hej Leo !

> Eller selvfølgelig at jeg bare er en bedre chauffør ??

Ja da, naturligvis ))

Fra : Craner

Dato : 21-02-10 11:18

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> René Løweneck
> http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
> Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

-------
Kun 1 gang, jeg kørte over noget frostsne i en vending, og hang på maven. en
skovl ind under i en ½ time og jeg var på farten igen.
En ting der er helt sikkert, at køre 4hjul træk, er alle pengerne værd, i
sådan en vinter.
Nissan X-trael 2,2

mvh
Poul

Fra : Craner

Dato : 22-02-10 07:30

> [...]
> en skovl ind under i en ½ time og jeg var på farten igen.
> En ting der er helt sikkert, at køre 4hjul træk, er alle pengerne værd, i

Jeg glemte lige at skrive at jeg kører på 15" dæk med rimelig grove mønstre.
Jeg har 16" vinterdæk liggende, men det har slet ikke været nødvendig endnu.
Når bare alle 4 hjul er nær jorden uden at hænge, går jeg igennem næsten
alt.
Løsningen her er ubetinget trækket på alle 4 hjul. Jeg vil aldrig have
andet.

Mvh
Poul

Fra : KASO

Dato : 21-02-10 11:27

> [...]
> ))
>
> Hvor mange gange har I siddet fast i sneen ?

Ingen gange - hverken med MB (baghjulstræk!!) eller Toyota (FWD)!

Jeg har ikke droppet kørsel på noget tidpunkt - men jeg har kørt efter
forholdene og har gode vinterdæk på.

Hvis man kører fast 6 gange med en Land Rover - er det så ikke tegn på, at
man overvurderer egne (eller bilens) evner?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-10 11:31

KASO skriver:

> Hvis man kører fast 6 gange med en Land Rover - er det så ikke tegn på, at
> man overvurderer egne (eller bilens) evner?

Eller at man bruger bilen til legetøj, og dermed afprøver grænserne?

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-02-10 11:38

> Eller at man bruger bilen til legetøj, og dermed afprøver grænserne?

Eller sagt på en anden måde: Lad os håbe det !
Ellers må det være en chauffør, som skal lytte til polititets gode råd om at
blive hjemme...

Fra : Bjørn J.

Dato : 21-02-10 11:42

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Eller sagt på en anden måde: Lad os håbe det !

Da billederne ser ud til at være taget et sted ude på Lars Tyndskids mark,
så er det jo ganske harmløs leg.

> Ellers må det være en chauffør, som skal lytte til polititets gode råd om
> at blive hjemme...

..... eller købe sig en traktor (som i baggrunden) ellet et aflagt
bæltekøretøj.

mvh/Bjørn J.

Fra : Martin Bak

Dato : 21-02-10 12:28

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Da billederne ser ud til at være taget et sted ude på Lars Tyndskids mark,
> så er det jo ganske harmløs leg.

Ja, under forudsætning af, at man kan få fjernet sit legetøj inden
snerydningsmandskabet skal forbi. Det er svært nok for dem i forvejen at
rydde vejene for sne. Det bliver ikke lettere af at der er alt muligt
skrammel gemt i driverne.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Bjørn J.

Dato : 21-02-10 12:47

KLIP

> [...]
> snerydningsmandskabet skal forbi. Det er svært nok for dem i forvejen at
> rydde vejene for sne. Det bliver ikke lettere af at der er alt muligt

Som jeg læser billederne, så ER det ude på marken...Lars Tyndskids og ikke
på offentlig vej.

Nu ved jeg så ikke om Nordjyderne og rydder deres marker med sneplov..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 21-02-10 16:58

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Som jeg læser billederne, så ER det ude på marken...Lars Tyndskids og ikke
> på offentlig vej.

2 x i grøften - det KAN selvfølgelig være fra marken af - men det lyder mere
som om det er fra en vej - og så kunne bilen jo sådan set lige så godt have
ramt en anden trafikant (hvis der er andre på de kanter )

Fra : Bjørn J.

Dato : 21-02-10 18:49

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere som om det er fra en vej - og så kunne bilen jo sådan set lige så
> godt have ramt en anden trafikant (hvis der er andre på de kanter )

Ja, det skrives der jo, men billederne ligner just ikke "noget vej" og hvad
laver den traktor der ?

mvh/Bjørn J.

Fra : René Løweneck

Dato : 22-02-10 00:39

> 2 x i grøften - det KAN selvfølgelig være fra marken af - men det lyder
> mere som om det er fra en vej - og så kunne bilen jo sådan set lige så
> godt have ramt en anden trafikant (hvis der er andre på de kanter )

Ret skal være ret. Jeg burde have skrevet 1 gang i grøften og 1 gang i en
plovfure ))

Fra : Armand

Dato : 21-02-10 21:15

Bjørn J. skrev:
> [...]
> på offentlig vej.
>
> Nu ved jeg så ikke om Nordjyderne og rydder deres marker med sneplov..;)

Hæ!
På de små veje vest for hvor jeg bor var der for år siden umiskendelige
tegn på rydning af mark: En plov var kommet et par hundrede meter ind
over stok og sten før han erkendte at måtte have kørt lige ud ved et
"Y-kryds" (55°38'32.7"N 9°42'06.8E) og måtte bakke tilbage for at finde
'sporet'
Kikset var faktisk halv-kritisk derved at det ryddede spor kunne lokke
ikke-stedkendte til at følge rydningen ud på marken - men kun indtil der
var ryddet/tøet helt i bund til klar sort asfalt

--
Armand.

Fra : Claus Frørup

Dato : 22-02-10 09:26

Isang tao pinangalanan, Bjørn J. nagsulat:

> [...]
>på offentlig vej.
>
>Nu ved jeg så ikke om Nordjyderne og rydder deres marker med sneplov..;)

Jow,jow... de skal jo plante vintergæk
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 09:44

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow,jow... de skal jo plante vintergæk

Det er noget af en opgave, når i sne står urt og busk i skjul

mvh/Bjørn J.

Fra : Craner

Dato : 23-02-10 17:11

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Nu ved jeg så ikke om Nordjyderne og rydder deres marker med sneplov..;)
>
> mvh/Bjørn J.

Ja jeg har da set et par stykker i det nordjydske, der kører med sneplov på
marken,
Men det er ikke for at rydde til bilerne, men får at komme under sneen så
råvildtet mm. kan finde føde.
Bare lige en sidebemærkning, til jer ikke jægere, så i ved hvad det er der
foregår.
Men for uindviet, ser det nok mærkeligt ud.

mvh
Poul

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-10 17:19

"Craner" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja jeg har da set et par stykker i det nordjydske, der kører med sneplov
> på marken,

Ok.

> Men det er ikke for at rydde til bilerne, men får at komme under sneen så
> råvildtet mm. kan finde føde.

Hvor mange hektar mark klarer sådan en sneplov på en arbejdsdag..?..

> Bare lige en sidebemærkning, til jer ikke jægere, så i ved hvad det er der
> foregår.

Tak for forklaringen.

> Men for uindviet, ser det nok mærkeligt ud.

Jep, men nu er vi indviet..

mvh/Bjørn J.

Fra : Armand

Dato : 21-02-10 21:00

Martin Bak skrev:
> [...]
> snerydningsmandskabet skal forbi. Det er svært nok for dem i forvejen at
> rydde vejene for sne. Det bliver ikke lettere af at der er alt muligt

Sammen med en sneskovl burde man derfor også have en 3-meters
glasfiber-pind med refleks og flourocent til at markere sin efterladte
bil med
Men generelt kender rydnings-chaufførerne deres rute grundigt, så
efterladte biler spottes tidligt og inden de helt sner til hvorefter de
huskes helt frem til efterrydningen.

Anekdotetid:
Min tidligere svigerfar morede sig engang ved tanken om ansigtudtrykket
på ejeren af en bil der var efterladt på en landevejs-vigeplads, når han
ville hente den og den stod på modsatte vigeplads end han huskede
(eftersom de havde slæbt den tværs over vejen for også at kunne rydde
pågældende vigeplads).
Han gjorde også en kunst ud af at køre så tæt på ellers skjulte
vejskilte at man, senere ved rydningen den anden vej, kunne konstantere
at ploven havde været så tæt på skiltet at den tilbageværende sne var
faldet af, hvorved skiltet også var ryddet

--
Armand.

Fra : ShutEye

Dato : 21-02-10 11:48

> Eller sagt på en anden måde: Lad os håbe det !
> Ellers må det være en chauffør, som skal lytte til polititets gode råd om
> at blive hjemme...

Folk skal da ha' lov til at kaste sig ud i hvadsomhelst!
Blot de klarer skærene selv :)

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-02-10 12:08

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Folk skal da ha' lov til at kaste sig ud i hvadsomhelst!
> Blot de klarer skærene selv :)

Der er ikke NATYDNING af klage i mit skriv !
Jeg er da hamrende ligeglad :)

Fra : ShutEye

Dato : 21-02-10 14:57

> Jeg er da hamrende ligeglad :)

Tjek :)

Fra : René Løweneck

Dato : 21-02-10 17:42

> Ingen gange - hverken med MB (baghjulstræk!!) eller Toyota (FWD)!
> Jeg har ikke droppet kørsel på noget tidpunkt - men jeg har kørt efter
> forholdene og har gode vinterdæk på.

Woow, sikke et statement ))
Du kører nok heller ikke så meget så. Og/eller er der ikke meget sne, hvor
du bor ))

> Hvis man kører fast 6 gange med en Land Rover - er det så ikke tegn på, at
> man overvurderer egne (eller bilens) evner?

Nej da. Det kræver såmænd bare mod og ærlighed til at stå ved, hvordan de
faktiske forhold nu engang er. Og så naturligvis en masse sne og så et stort
kørselsbehov. Så er den hjemme ))

Fra : KASO

Dato : 21-02-10 18:04

> Woow, sikke et statement ))

Næh - hvorfor?

Hvis man kører "fornuftigt", er der ikke den store risiko for at sidde fast.

> Du kører nok heller ikke så meget så. Og/eller er der ikke meget sne, hvor
> du bor ))

Tjah - Nordsjælland/Storkøbenhavn har ikke været hårdest ramt - men vi har
da fået vores del.
Jeg kører typisk 70km pr. dag - nogle gange mere - enkelte dage mindre. Så
jeg kører da en sjat mere end gennemsnitsbilisten. Kørslen inkluderer 3 ture
til/fra Falster, der har fået temmeligt meget sne.

> Nej da. Det kræver såmænd bare mod og ærlighed til at stå ved, hvordan de
> faktiske forhold nu engang er. Og så naturligvis en masse sne og så et
> stort kørselsbehov. Så er den hjemme ))

Jeg tvivler da ikke på din ærlighed - eller dit (over)mod

Det ændrer da ikke ved, at hvis du har kørt fast/i grøften - 6 gange i denne
vinter i en Land Rover - så har du ikke kørt efter forholdene, men har
overvurderet dine og bilens evner.

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-02-10 12:13

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i meddelelsen
> Hej !

Hej Rene.

Det ser voldsomt ud på billederne.

Hvilke dæk har du på og hvor meget mønster er der tilbage.
Selv kører jeg med Bridgestone winter blizzard 265/65-17 og har ca. 8-9 mm
tilbage.

Det klarede den sig fint med da jeg kørte i ca 50 cm sne med 1800 kg
campingvogn nærmest kurende på sneen, og dog, der var rydet et 2,5 m bredt
spor med maks 10 cm sne da vi var igennem, den 1 km lange grusvej

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : René Løweneck

Dato : 21-02-10 18:05

Hej Jørgen !

> Det ser voldsomt ud på billederne.

Jeps, det var det også ))
Og turen helt ud på hovedvejen, da vi havde fået den fri, var det vildeste
jeg nogensinde har kørt !

> Hvilke dæk har du på og hvor meget mønster er der tilbage.

Yokohama Geolandar MT 275/75 R16 med meget lavt tryk. fordækkene har vel
40-50% mønster tilbage, bagdækkene 70-80%.

> Selv kører jeg med Bridgestone winter blizzard 265/65-17 og har ca. 8-9 mm
> tilbage.

Ja, gode vinterdæk er et must i disse tider ))

> Det klarede den sig fint med da jeg kørte i ca 50 cm sne med 1800 kg
> campingvogn nærmest kurende på sneen, og dog, der var rydet et 2,5 m bredt
> spor med maks 10 cm sne da vi var igennem, den 1 km lange grusvej

Det er da alletiders, det er jo ligesom en plov )
Jeg har ikke selv haft campingvognen ude i år, men skal dog snart til det.
Jeg har en Solifer 550 Nordica. Jeg venter nu heller ingen problemer der
))

Fra : Martin [6000]

Dato : 21-02-10 12:57

> PS.: Lige nu er det -11 grader og det sneer kraftigt og blæser også
> ganske godt.

Hvor bor du??? Her er tøvejr og høj sol :-/

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : René Løweneck

Dato : 21-02-10 18:48

Hej Martin !

> Hvor bor du??? Her er tøvejr og høj sol :-/

Det kan du se nederst på den side, jeg linkede til. Det er i Vendsyssel. Vi
har nu -17 grader og her idag, har det varmeste været -8.
Det var godt klimamødet kun varede en uge, tænk hvordan det havde set ud,
hvis de havde holdt det i 14 dage ))

Fra : Henning Lund

Dato : 21-02-10 21:09

René Løweneck wrote:

> Det kan du se nederst på den side, jeg linkede til. Det er i
> Vendsyssel. Vi har nu -17 grader og her idag, har det varmeste
> været
> -8.

Måske du skulle udskifte temperaturmåleren, Ingen steder i DK har
temperaturen været så langt nede her idag.

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 21-02-10 16:02

> Hvor mange gange har I siddet fast i sneen ?

Ikke rigtig fast ... Dvs ikke mere end det er lykkedes at bakke ud af det

Men jeg har opgivet at komme igennem mere end en håndfuld gange og valgt
andre veje. Det er dog kun 2 gange at jeg har efterladt en bil og er fortsat
til fods ... Trods snekæder. Hjælper ikke meget når man løber tør for
frihøjde ....

Vi har så også haft nogle dage hvor det ikke var muligt at komme ud ....

Trods den landlige idyl har vi 2 "flugtveje". Igen imorges var den pirmære
føgen til (Driver op til 1meter) mens den anden kun havde enkelt små driver
(unde 1/2 meter). Der kom jeg igennem med smarten med tilløb

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 18:14

> Ikke rigtig fast ... Dvs ikke mere end det er lykkedes at bakke ud af det

Samme her.
En mindre skovvej hvor jeg skulle bakke tilbage
og bilen røg tilnærmelsesvis af sporet.
Lidt 'skubben sne med skoen' og et par gange
frem og tilbage, så var jeg 'fri'.

Fra : René Løweneck

Dato : 21-02-10 19:21

Hej Anders !

> Ikke rigtig fast ... Dvs ikke mere end det er lykkedes at bakke ud af det

Det er herligt, når man kan nøjes med det ))

> [...]
> andre veje. Det er dog kun 2 gange at jeg har efterladt en bil og er
> fortsat til fods ... Trods snekæder. Hjælper ikke meget når man løber tør

Jeg har også kun forladt skuden en gang. Det var aftenen før, da bilen satte
sig fast, som du kan se på billederne.

> Vi har så også haft nogle dage hvor det ikke var muligt at komme ud ....

Det har vi nu ikke, netop pga. Disco tøsen ))
Men min søster og svoger har haft nogle minus dage. Det er dem, der bor på
den vej på billederne. Han har dog ryddet vejen i dag, med en 18 tons
gummiged, som han har lånt. Mindre kunne ikke gøre det. Det siger nok også
lidt om forholdene ))

> Trods den landlige idyl har vi 2 "flugtveje". Igen imorges var den pirmære
> føgen til (Driver op til 1meter) mens den anden kun havde enkelt små
> driver (unde 1/2 meter). Der kom jeg igennem med smarten med tilløb

Ja, en ræv har altid flere udgange. Det er en god taktik

Fra : Brian Lund

Dato : 21-02-10 16:09

> [...]
> vi ind og fik en kop kaffe og slappede af. Nu havde vi leget nok med sneen

Ja det ser sgu sjovt ud!

> Hvor mange gange har I siddet fast i sneen ?

Én gang hvor jeg røg i grøften og det var 100% min egen skyld fordi jeg var
ude at lege!
Ikke værre end at en 4wd kunne trække mig op igen...

Men det har været lige ved at jeg har siddet fast et par gange pga.
snefygning.
En enkelt gang på en lille vej hvor det lignede plan ryddet vej, der kom en
modkørende og jeg trak ud til siden og pludseligt hældede bilen godt til
siden, UPS der var en grøft! Kunne heldigvis få den op på vejen igen...

Og så var jeg endda ude at køre i den helt "store snestorm" i december, det
var den værste omgang der har været her på fyn, kunne ikke komme ad
hovedvejen ud af Odense pga fastsiddende trafik, så jeg måtte tage
Rugårdsvej ud af byen og køre på motorvejen en afkørsel længere fremme, det
tog 3 timer Odense > Fredericia, men jeg var på intet tidspunkt ved at sidde
fast på trods af dårligt ryddede veje.

Har også været ude af nogle grusveje i søgen efter et godt sted at springe
på et par langrendsski, denne gang bevæbnet med en spade just-in-case! Men
da sneen begyndte at blive 20cm+ dyb turde jeg sgu ikke mere og kørte andre
steder hen... Dér fik jeg øvet at bakke, svært når alt er hvidt i hvidt!
Jeg er faktisk imponeret over hvor langt man kan komme i en FWD Mazda 2'er
med 2. sæsons vinterdæk!

Brian

Fra : Nicolai Lang

Dato : 21-02-10 17:26

On Sun, 21 Feb 2010 09:56:58 +0100, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:

>Hvor mange gange har I siddet fast i sneen ?

Ingen. P307SW, kører 110 km dagligt. For 2-3 uger siden måtte der lidt
fart på for at komme gennem de værste driver i bakkelandet omkring
Helsinge, men vi var heldigvis kørt tidligt for at nå hjem inden
snestormen helt satte ind.

Har (igen i år) IKKE fortrudt at jeg satte vintersutter på bilen.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-10 17:29

René Løweneck skriver:

> Hvor mange gange har I siddet fast i sneen ?

0 gange.

Til trods for at jeg har kørt landet rundt på arbejde hver dag. Har
kun måtte sidde i kø 4 gange denne vinter på grund af vejret.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 21-02-10 18:49

> Det kan du se nederst på den side, jeg linkede til. Det er i Vendsyssel.

Så langt nåede jeg slet ikke..

> Vi har nu -17 grader og her idag, har det varmeste været -8. Det var
> godt klimamødet kun varede en uge, tænk hvordan det havde set ud, hvis
> de havde holdt det i 14 dage ))

Jøsses.. jeg køber en 4x4 og flytter - det lader til at I har det fede
vejr hos jer!

Fra : Armand

Dato : 21-02-10 20:40

René Løweneck skrev:

> Status indtil videre er, at jeg er kørt fast 6 gange denne vinter (med
> min bil - Land Roveren). 2 gange i grøften, 4 gange almindeligt.
>
> Hvor mange gange har I siddet fast i sneen ?

Zero!
Men jeg bor også i den indeværende meteorologi's smørklat: Lillebælt.

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-10 20:46

Armand skriver:

> Men jeg bor også i den indeværende meteorologi's smørklat: Lillebælt.

På en båd, eller en af øerne i bæltet?

Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 21-02-10 20:52

Den Sun, 21 Feb 2010 20:45:53 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> Armand skriver:

> På en båd, eller en af øerne i bæltet?

Der står "i", så det må være en ubåd

Eller også er han bare en rødspætte.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Armand

Dato : 21-02-10 21:52

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Armand skriver:
>
> På en båd, eller en af øerne i bæltet?

En af halvøerne!

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-02-10 22:53

> En af halvøerne!
>
> --
> Armand.
Halvø ?? Som i halvsunken

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : N/A

Dato : 23-02-10 00:35

Fra : N/A

Dato : 23-02-10 00:35

Fra : N/A

Dato : 22-02-10 15:55

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-02-10 23:50

On Feb 21, 10:52 pm, "Jesper Hedegaard" <eksiste...@ikke.dk> wrote:

>  Halvø ?? Som i halvsunken

Nok nærmere som i Føns

Leo

Fra : Armand

Dato : 22-02-10 15:55

Leo Jensen skrev:

> Nok nærmere som i Føns

Nope!

Hint:
Nye Lillebæltsbro går øst/vest; men hvilken retning har "gl." Lillebæltsbro?

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-02-10 16:34

Armand skriver:

> Hint:
> Nye Lillebæltsbro går øst/vest; men hvilken retning har "gl." Lillebæltsbro?

Nord syd.

"Mellemprut" er placeret syd for broen.

Klaus

Fra : N/A

Dato : 22-02-10 15:55

Fra : Leo Jensen

Dato : 22-02-10 09:25

On 22 Feb., 15:55, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
>
> Hint:
> Nye Lillebæltsbro går øst/vest; men hvilken retning har "gl." Lillebæltsbro?

Ja, den går nord/syd, endda med et tvist mod øst, hvis du altså kører
til Jylland. Og den hænger fast på Hindsgavlhalvøen. Ligesom Føns kan
jeg se den halvø herfra...

Leo

Fra : Armand

Dato : 23-02-10 00:35

Leo Jensen skrev:

> Ja, den går nord/syd, endda med et tvist mod øst, hvis du altså kører
> til Jylland.

Jup!
Egentlig et rigtigt drilsk spørgsmål: "Du kører over Lillebælt mod
Jylland og bliver overhalet af et tog - køres der mod øst eller vest?"

> Og den hænger fast på Hindsgavlhalvøen. Ligesom Føns kan
> jeg se den halvø herfra...

- - Og halvøen på den anden side bæltet hedder???

--
Armand.

Fra : Leo Jensen

Dato : 22-02-10 09:26

On 22 Feb., 16:33, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Armand skriver:

> Nord syd.
>
> "Mellemprut" er placeret syd for broen.

Næ, der ligger da bare en skov og Hindsgavl. Middelfart ligger øst for
broen.

Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-02-10 00:59

On Feb 23, 12:35 am, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Jup!
> Egentlig et rigtigt drilsk spørgsmål: "Du kører over Lillebælt mod
> Jylland og bliver overhalet af et tog - køres der mod øst eller vest?"

Nord er nok det bedste svar...

> - -  Og halvøen på den anden side bæltet hedder???

Snoghøj ligger på den anden side, men området er da ikke ret halvø-
agtigt. Lyngsodde måske, det er jo i nabolaget ??

Leo