En gordisk knude.
Fra : Stig Johansen

Dato : 21-02-10 19:30

Hej.

Jeg synes jeg er løbet lidt ind i sådan en 'satan' (gordisk knude).

Jeg har lavet nogle oversigter, bla. denne her:
http://w-o-p-r.dk/global.temperatures/rss.temp.asp?p1=on
hvor jeg gerne vil fremhæve hvad der er valgt med tilhørende farve(r).

Som det ses, så har jeg forsøgt mig ved at sætte baggrundsfarven på den
valgte graf (p1).

Hvis man kalder linket er teksten 'usynlig', da forgrund og baggrund er ens,
eller det ville jeg helst ikke have den var.

Uden at have tænkt over, at ID vægter højere end class, tænkte jeg: det er
da nemt - jeg tilføjer bare en class... - men det dur jo ikke.

Jeg har kun implementeret 'fejlen' på p1, så hvis man kalder
http://w-o-p-r.dk/global.temperatures/rss.temp.asp?p2=on
er det kun p2 (20/-20) der er valgt.

Jeg har lavet en tilsvarende fremhævning her:
http://w-o-p-r.dk/global.temperatures/uah.temp.asp
hvor det fremgår hvad man har valgt, men det er en lidt anderledes (tabel)
struktur.

Har vi nogle gode ideer til hvordan f.. jeg får strikket det sammen?
(Under hensyntagen til det er samme CSS-fil til HTML/SVG i begge
'systemer').

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-02-10 19:48

Stig Johansen formulerede søndag:
> [...]
>
> Har vi nogle gode ideer til hvordan f.. jeg får strikket det sammen?
> (Under hensyntagen til det er samme CSS-fil til HTML/SVG i begge

undlad at definere css for id.
Du tilføjer alligevel en class, når der er checked. Skift i stedet
mellem to klasser.
Eller opret en klasse, med f.eks. hvid skrift (eller anden brugbar for
alle farver) .c_forg { color : white; }
class="c1" når ikke checked og class="c1 c_forg" når checked.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-02-10 04:04

Birger Sørensen wrote:

> undlad at definere css for id.
> Du tilføjer alligevel en class, når der er checked. Skift i stedet
> mellem to klasser.

Tak for input.
Jo, jeg skifter jo alligevel, så jeg lavede det på en lidt anden måde, class
når den er checked, og div når den ikke er.

Det kan måske virke lidt klodset, og det er det nok også, men det er nok
typisk når man starter med lidt, og får copy/pasted lidt for meget

Jeg sad lige pludselig med 4 filer med inlines styles osv, som jeg ville
rydde lidt op i vha et fælles CSS.

IE6 (Adobe) forstår åbenbart ikke xmlstylesheet, men who cares..

Stig Johansen