Svie og Smerte..
Fra : Allig8or

Dato : 20-02-10 21:51

Min kone blev torpederet fredag d 12/2,af en modkørende bilist,
som skred ud ,på grund af fygesne på vejen...
Bilen blev totalskadet,og hun kom på sygehuset med en brækket ankel,og en
masse blå mærker fra bl.a sikkerhedsselen....
Hun er blevet anbefalet af søge erstatning for "svie og smerte"
men hvordan vurderes dette...?
Som en biting kan nævnes, at hendes tøj,blev klippet i stykker på
traumecentret på OUH,da man var bange for skader på ryggen/halsen,hun
mistede sine briller,og et armbånd...
Men mest dette med "svie og smerte".....

Henning Holm

"Its nice to be Important..
but its more important,to be Nice"

allig8or125@hotmail.com

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-02-10 23:09

"Allig8or" <allig8or125@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> mistede sine briller,og et armbånd...
> Men mest dette med "svie og smerte".....

Svie og smerte:

Godtgørelse for svie og smerte ydes som en kompensation for det ubehag og de
smerter, som uheldet har forårsaget. Denne godtgørelse betales som
hovedregel fra ulykkestidspunktet, og indtil du genoptager dit arbejde.

Opgørelsen sker på grundlag af lægeerklæring, og taksten er pt. kr. 155,00
pr. dag (pr. 01.01.2007) og kan ikke overstige kr. 59.000,00 (pr.
01.01.2007).

Denne godtgørelse er skattefri.

Ting (herunder beklædning, briller osv) som blev ødelagt i forbindelse med
uheldet kræver man også erstatning for akkurat som man gør for den ødelagte
bil.

Kurt

Fra : Allig8or

Dato : 21-02-10 12:18

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Ting (herunder beklædning, briller osv) som blev ødelagt i forbindelse med
> uheldet kræver man også erstatning for akkurat som man gør for den

Tak for svaret,
OUH har foreløbig "groundet" hende i 12 uger........