Stafetten: Summer of Love eller 1967
Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-02-10 17:23

1967 var året, hvor april til september blev kendt som Summer of Love.
Perioden hvor blomsterbørnene indtog San Francisco, og hvor mottoet var Make
Love, Not War. Det betød også at musikken skiftede markant karakter det år,
hvilket i dag meget ofte symboliseret ved The Beatles og deres Sgt. Pepper
album. Da det ikke altid er helt nemt at huske, hvornår på året et givent
nummer udkom, har jeg har valgt a tlade stafetten gælde musik fra hele 1967.

Vi har allerede i andre stafetter hørt sange fra det år, fx White Rabbit
m.fl. men gentag dem gerne .De "gamle" i nyhedsgruppen som mnig selv,
kan få lov til at blive nostalgiske og de yngre vil forhåbentlig opdage, at
meget af musikken fra 60'øerne stadig er værd at lytte til. Jeg vil selv
lægge ud med nogle af mine favoritter fra det år.

Blandt andet var San Francisco temaet for flere sange det år. Scott
McKenzie, Flowerpot Men m.fl gav deres bud. Personligt er min favorit San
Franciscan Nights med Animals

http://www.youtube.com/watch?v=2u7q81Krih0

Cream er at af mine absolutte favoritbands fra 60'erne- Deress bedste nummer
fra 1967 var efter min mening Sunshine of Your Love, hvor Eric Claptons
fantastiske guitar høres for alvor. Her i en version, der er længere end den
oprindelige, men bestemt ikke ringere.

http://www.youtube.com/watch?v=QMIUt42OCbc

Kinks havde en sound, som i den grad gjorde, at man aldrig var i tvivl, når
man høre dem, hvilket jeg gjorde rigtigt meget, og fortsat gør. Waterloo
Sunset var et af deres bedste numre fra det år.

http://www.youtube.com/watch?v=5J3gX47rHGg

Moody Blues var ude med deres Nights in White Satin, som startede som en
eklatant fiasko på gbrund af længden, men da den blev forkortet, blev det et
hit.

http://www.youtube.com/watch?v=9muzyOd4Lh8

og til sidst må jeg have et Beatles nummer med. Vi har tidligere få nævnt fx
Within You Without You, I'm the Walrus og min egen absolutte favorit fra det
År Blue Jay Way, så her er et andet nummer, som jeg sætter stor pris på:

http://www.youtube.com/watch?v=asQbxyN-REs

Jeg kunne have valgt mange andre, også danske ting. Fx udkom Steppeulvenes
kultplade Hip, samme år, men lad mig høre, hvad I kan byde ind med.

Jan

--
For den, der kun kender en hammer,
kommer alle problemer hurtigt til at ligne søm.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-10 17:37

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sgt. Pepper album. Da det ikke altid er helt nemt at huske, hvornår på
> året et givent nummer udkom, har jeg har valgt a tlade stafetten gælde

Så slipper vi ikke uden om Doors' "Light My Fire" fra det år:
http://www.youtube.com/watch?v=6O6x_m4zvFs&feature=fvst

Samme år udkom en af min allerstørste favoritter gennem alle tider, nemlig
Procul Harums "A Whiter Shade Of Pale":
http://www.youtube.com/watch?v=Mb3iPP-tHdA

Til slut Jefferson Airplane med "White Rabbit":
http://www.youtube.com/watch?v=WANNqr-vcx0

Jo, musikken skiftede helt sikkert karakter det år, og det nyder vi godt af
den dag i dag :)

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-10 18:12

<http://www.youtube.com/watch?v=x4uvICcOLRk&>

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-02-10 18:22

> [...]
> Sgt. Pepper album. Da det ikke altid er helt nemt at huske, hvornår på
> året et givent nummer udkom, har jeg har valgt a tlade stafetten gælde

Janis:
http://www.youtube.com/watch?v=jhBFRNBxT_o

Jefferson Airplane:
http://www.youtube.com/watch?v=JUbMWtUyIIE&feature=related

Buffalo Springfield:
http://www.youtube.com/watch?v=f5M_Ttstbgs

Young Flowers:
http://www.youtube.com/watch?v=jvnd12bVaBE

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-02-10 10:00

Allan Krautwald wrote:
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en
> [...]

Young Flowers, Janis og Airplane hører jeg jævnligt, men jeg havde næsten
glemt Buffalo Springfiled, så stafetten videre til dig.

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-10 15:54

> [...]
>
> Young Flowers, Janis og Airplane hører jeg jævnligt, men jeg havde næsten
> glemt Buffalo Springfiled, så stafetten videre til dig.

Har gæster og vender tilbage med en ny stafet i løbet af aftenen, når jeg
har fået en idé

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-10 16:24

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Har gæster og vender tilbage med en ny stafet i løbet af aftenen, når jeg
> har fået en idé

I mellemtiden et link til et musiktema fra P4 i 2007 i anledning af 40 året
for The Summer of Love, produceret af en radiomand, der står mit hjerte nært

http://rapidshare.com/files/353802948/The_Summer_of_Love.mp3.html

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-02-10 16:31

On 21-02-2010 16:24, Allan Krautwald wrote:
> http://rapidshare.com/files/353802948/The_Summer_of_Love.mp3.html

Rapidshare er blevet så populær, at det næsten aldrig er til at
downloade derfra som "Free".
Jeg prøver i nat.

Henning.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : P.Petersen

Dato : 21-02-10 21:56

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Alex har været der med Jefferson Airplane men må lige ha, den her med.
http://www.youtube.com/watch?v=kWMyQ7OMM5c&feature=PlayList&p=4825F8391A3858A6&playnext=1&playnext_from=PL&index=5

Vedrørende diskussionen om Aalborg i 1967 linker jeg lige til en hjemmeside
her: http://smedebakken.maaneskin.dk/flip.php

Ikke alle i Aa var Aager.
Jeg fyldte 11 i 1967. Boede i Holbæk og der var sgu masser af gang i den.
Langt hår, bare tæer og blomstrede skjorter.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 22:15

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg fyldte 11 i 1967. Boede i Holbæk og der var sgu masser af gang i den.
> Langt hår, bare tæer og blomstrede skjorter.

Det er muligvis fordi vi er ovre i nærheden af Københavnstrup. Narko kom
også først til København og nogle år senere til resten af byerne. Der var
også fremmedarbejdere i København før man så noget til dem i de andre byer.
Indtil 1970 havde jeg f.eks. aldrig set een eneste neger på gaden. Det
glemmer jeg aldrig. Jeg husker præsis hvor det var. Det var forøvrigt en
sommerdag i 1968. Jeg kiggede ud af vinduet fra 1. sal hvor vi boede og så
så jeg ovre på den anden side af vejen, ved "Hjorts frugt og Grønt" at der
gik en neger. Jeg råbte i alle retninger at man skulle komme hen til vinduet
og se. SE SE SE, skreg jeg.. Der går en neger derovre på den anden side ad
vejen. Kom og se.Kom nu. Skynd jer. Der var forøvrigt ingen sorte blandt
skoleeleverne på min skole i midtbyen, selv om der var 300 elever. Jo,
forresten, der var vist lige een enkelt grønlænder. Eneste fremmede ud af
300 skoleelever.
Jeg går stærkt ud fra at man ikke ville blive så overrasket hvis det
havde været i København.
Derfor skal man nok lægge 2-3 år oveni, efter hvornår noget er almindeligt i
Københavnsstrup

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 21-02-10 23:33

meddelelsen news:4b81a243$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> havde været i København.
> Derfor skal man nok lægge 2-3 år oveni, efter hvornår noget er almindeligt

Åge, prøv nu, at gå ind og læs det link jeg lagde ind. En direkte reference
til Aa i 1967. http://smedebakken.maaneskin.dk/flip.php
Jeg har nævnt det før, men vil nævne det igen:
Vores oplevelser og opfattelser er afhængige af tid, sted og miljø.
Tror ikke du har været hippi, slumstormer, aktivist, punker e.l. Er sgu lige
ved at sige ung. :)
Men fordi du ikke har været i de cirkler er det jo ikke ensbetydende med, at
de ikke har været eller er.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-10 23:57

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Tror ikke du har været hippi, slumstormer, aktivist, punker e.l. Er sgu
> lige ved at sige ung. :)

Måske han er født gammel.
Det virker som om Åges udvikling gik i stå med Vagabonderne på Bakkegården.
Eller også indeholder Åge dybder og hemmeligheder, man måske ikke lige kan
på øje på. Kommer til at tænke på Eddie Skollers gamle sang og man kunne
måske omformulere teksten til: "Han blev skæv, så han gik glip af det "

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 00:09

> [...]
> på øje på. Kommer til at tænke på Eddie Skollers gamle sang og man kunne
> måske omformulere teksten til: "Han blev skæv, så han gik glip af det "

Jojo, men nu var det jo ikke os alle sammen der gik rundt og udtrykte støtte
til folk der skæmte små børn ved supermarkeds-aktioner.
hehe

Hilsen Åge

Vel?

Fra : Max

Dato : 22-02-10 17:46

Hej Åge

> Jojo, men nu var det jo ikke os alle sammen der gik rundt og udtrykte
> støtte til folk der skæmte små børn ved supermarkeds-aktioner.
> hehe

Tag dig dog sammen mand, du taler om 67 som om du kender tiden,
men du ved ikke at supermarkeder var en mangelvare i 67.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 00:04

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Åge, prøv nu, at gå ind og læs det link jeg lagde ind. En direkte
> reference til Aa i 1967. http://smedebakken.maaneskin.dk/flip.php

Det er din snævre reference af hvad du har oplevet. Min reference er at på
Kjellerupsgades Skole var der ingen i min klasse der overhovedet talte om
det der 1967-halløj.
Ikke en kvidder. Jeg havde på den tid ingen anelse om at der skulle være
noget 1967-halløj. Det er mystisk ingen i klassen eller i paralelklasser
nævnte noget som helt
om det halløj 1967 eller San Francisko. Sådan var det bare. Blandt
almindelige folk var det åbenbart ikke noget man registrerede. Muligvis
gjorde vores forældre. Det skal
jeg ikke kunne sige.

> fordi du ikke har været i de cirkler er det jo ikke ensbetydende med, at
> de ikke har været eller er.

I små indspiste cirker var det måske kendt. I de store cirkler var det
ukendt. Ellers er det jo mystisk ingen har talt om noget på skolen. Ingen
gik heller i noget blomster-tøj og
hvad ved jeg.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 22-02-10 01:14

meddelelsen news:4b81bbd0$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> I små indspiste cirker var det måske kendt. I de store cirkler var det
> ukendt. Ellers er det jo mystisk ingen har talt om noget på skolen. Ingen

Fint nok Aage, men så har dine cirkler sikkert tilhørt de små, indspiste
cirkler.
Smider lige linket igen: http://smedebakken.maaneskin.dk/flip.php Husk nu,
at gå ind og læs det!!!
Han har så ikke lige været så indadvendt. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 22-02-10 01:21

> [...]
> at gå ind og læs det!!!
> Han har så ikke lige været så indadvendt. :)

Lige en sidste kommentar.
En så ivrig radiolytter som dig MÅ da simpelt hen også have spottet disse
numre:
http://www.youtube.com/watch?v=V0UcQDUR-fU
http://www.youtube.com/watch?v=DR2DPrcFXeM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=X_74qLAAd7w&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1yd3Elm-X7c&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=sSy921JGHtM&feature=related

Eller er din musik-og radiointeresse kommet senere?
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 11:14

> Lige en sidste kommentar.
> En så ivrig radiolytter som dig MÅ da simpelt hen også have spottet disse
> [...]

Jeg kender selvfølgelig ovenstående sange. Dem tror jeg enhver kender

> Eller er din musik-og radiointeresse kommet senere? Med venlig hilsen
> Pelle

Nej, min musikinteresse startede helt præsis i sommeren 1966, hvor jeg
hoppede med på "den danske bølge", som man kaldte det. Det var da Keld og
The Donkeys begyndte at synge på dansk og en masse andre grupper fulgte
efter. Siden det årstal har jeg fulgt indgående med i ny musik. Min
mega-store spole-båndoptager flød i flower power-tiden over med numre med
den tids største navne, Keld og The Donkeys, Ulla Pia, Gitte Hænning, Dorthe
Kollo, Johnny Reymer, James Last, Ulla Pia og Bjørn Tidmand.
Men mange opfattede jo nok nogle andre grupper som tden tids største
navne. Det har sansynligvis noget at gøre med om man dengang kunne lide
slagermusik eller rockmusik. Så var det jo vidt forskellige navne man
opfattede som tidens fremtrædende navne. Siden 1966 har jeg uafbrudt været
til slagermusik. Dengang havde jeg stort set intet kendskab til rockmusik.
Jeg vidste der var nogen der hed Beatles, men forbandt det ikke med
noget specielt, men meget af det lød godt. I 1968 købte jeg Beatles-pladen
"Revolution" og "Hey Jude" som havde et stort grønt æble på pladen
Forresten har jeg lige fundet min gamle pladealbum frem. Lige omkring
flower-power årene købte jeg bl.a. nedenstående plader.

Bjørn Tidmand (I Danmarks ny tunnel / Ned under jorden)
Beatles (Hey Jude / Revolution)
The Equels (Laurel and Hardy / The guy who made her a star)
James Last (Party-lp)
Roger Miller (Walkin in the sunshine)
Bjørn Tidmand (Lille sommerfugl)
Beatles (The ballad of John and Yoko)
Johnny Reymer (Lille fregnede Louise)
Bjørn Tidmand (Når det bliver sommer igen)
Step by step (I need someone)
Gunnar Nyborg Jensens syngende piger pog drenge (Højt fra træets grønne top)

Desuden lyttede jeg fast tilo Dansktoppen, for at følge med i tidens plader.
Top 20 lyttede jeg aldrig til

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 10:51

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Fint nok Aage, men så har dine cirkler sikkert tilhørt de små, indspiste
> cirkler.

Hele Kjellerrupsgades skole var da ikke en indspist cirkel. I så fald var
hele Øst-Ålborg en indspist cirkel. Jeg prøver jo at forklare
at der ikke var noget som helst hverken mundlig eller synligt som kunne
henføres til det 1967-halløj, på hele skolen. Heller ikke noget
med nogen protester eller hvad ved jeg, hverken småt eller stort. Ejhellel
fra de store elever. INTET. Absolut intet.
Hele Ålborg må jo have været en indspist cirkel. Hvis ikke man da regner
et par elever for hele Ålborg.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-10 22:25

> [...]

> Jeg fyldte 11 i 1967. Boede i Holbæk og der var sgu masser af gang i den.
> Langt hår, bare tæer og blomstrede skjorter.

Præcist...sådan var det også i Vestjylland

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 22:47

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Præcist...sådan var det også i Vestjylland

Vås

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-10 22:50

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Vås

sådan er det når man lever i sin egen lille boble ...

/thomas

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-10 22:54

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> sådan er det når man lever i sin egen lille boble ...
>
> /thomas

Ja nemlig og hvordan pokker skulle Åge vide, hvordan vi i Vestjylland
oplevede det.
Men eftersom at heller ikke vidste, hvad der foregik i Ålborg hvor han
boede, kan man ikke undre sig. Han har vadet rundt med skyklapper ever since

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 23:10

> Men eftersom at heller ikke vidste, hvad der foregik i Ålborg hvor han
> boede, kan man ikke undre sig. Han har vadet rundt med skyklapper ever
> since

Jaja, prop nu en tulipan i øret og hop ud på vejen. Der render nok 100.000
andre folk rundt med tulipaner i øret. :::---)))

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-02-10 11:05

> [...]
> Men eftersom at heller ikke vidste, hvad der foregik i Ålborg hvor han
> boede, kan man ikke undre sig. Han har vadet rundt med skyklapper ever

Tja det skal jeg ikke kunne sige....

Men sådan efter at have tænkt grundigt....

Så mener jeg faktisk ikke, at det der egentligt blev
betegnet " Summer of love " kom til Aalborg før 1969.
Jeg kan i hvert fald ikke få det til at passe med noget
som helst før, meget sent 1968, men ifølge min egen
overbevisning.... Først i 1969....

Så lige umiddelbart, det som egentligt startede denne
tråd, var Åge's skyden ved siden af 1967....

Men sådan helt reelt... Var han mere skævt på den,
end alle andre ???

Selv om jeg denne gang, mere tror på han var mere
heldig, end klogere )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 11:41

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Så mener jeg faktisk ikke, at det der egentligt blev
> betegnet " Summer of love " kom til Aalborg før 1969.

Det lyder mere sansynligt. Vi flyttede til Vestjylland i november 1969.
Indtil da var der som sagt intet at bemærke noget sted i Ålborg.

I Vestjylland var der heller intet at bemærke. Slet intet. I skolen stod man
på række ude i skolegården. Så gik man ind i aulaen, hvor der blev sunget en
salme og herefter bedt fadervor og sunget en salme mere og oplæst
meddelelser.
Så gik man hen til døren til ens klasseklokale, hvor man stod på række. Så
kom læreren. Så gik man ind i klassen og stod bag sit bord. Så blev der sagt
"i må gerne sætte jer ned" og det gjorde man så.
ALLE på skolen havde kort hår, bortset fra een enkelt elev ud af 200
elever. Til konfirmation havde alle drenge kort hår og hvid skjorte med
slips eller butterfly og pigerne hvid kjole. Det var altså i foråret 1970.
Men der skete et pludselig skifte i sommeren 1970. PRÆSIS SOMMEREN 1970.

Næsten alle elever fik pludselig langt hår, en del gik i t-shirt hvor man
havde krøllet den sammen og bundet snore omkring i ringe, hvorefter de var
dyppet i farve. De blev rigtigt flotte. Jeg havde et par stykker og jeg fik
også langt hår som de andre. Jeg havde også et flot rødt partisantørklæde om
halsen.
I modsætning til konfirmationen i foråret 1970, havde ALLE konfirmater i
foråret 1971 langt hår og pigerne havde lårkort kjole (du godeste). Man tror
det er løgn. Jeg var elevrådsmedlem i 1970-71 og var med til at arrangere en
strejke på skolen. Vi måtte ikke kaste med sne, men det ville vi. Så vi
satte os på een lang række ned gennem skolegården. Der sad vi til det blev
for koldt og så gik vi ind i klasserne.
Ved skoleårets begyndelse i august 1970 blev det afskaffet af man
skulle står på række ude i skolegården og foran døren til klasselokalet.
Idag er den eneste ting fra dengang, at man stadig beder fadervor hver
morgen og synger en salme og en sang

Det vil sige at her i dette område af Vestjylland skete der et tydeligt
skifte mellem foråret 1970 til foråret 1971.

Det er nok derfor der intet var at bemærke i Ålborg i november 1969.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-02-10 17:50

meddelelse news:4b825f25$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> skifte mellem foråret 1970 til foråret 1971.
>
> Det er nok derfor der intet var at bemærke i Ålborg i november 1969.

Hej Åge

Altså her talte jeg kun " Summer of love " bølgen.

Jeg skrev ikke at Aalborg var død musikalsk, for det var den så absolut
ikke.
Det var nok en af de mest levende perioder....

Og det lige fra store & halvstore Britiske grupper, og ned til de tider,
hvor vovse snuppede mikrofonen, på Mælkepoppen )....
Jo det var i sandhed tider dengang...

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-02-10 11:55

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan i hvert fald ikke få det til at passe med noget
> som helst før, meget sent 1968, men ifølge min egen

Det handlede om at Åge (igen) påstod, at der ingen langhårede var i Ålborg
før 1970. Så må Ålborg i givet fald have været en øde ø i resten af landet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 12:03

> [...]
>>

> Det handlede om at Åge (igen) påstod, at der ingen langhårede var i Ålborg
> før 1970. Så må Ålborg i givet fald have været en øde ø i resten af

Som sagt lagde JEG ikke mærke til nogen på hele skolen som havde langt hår.
Men man gik jo heller ikke og kiggede løs efter det.
Langt hår ville være så usansynligt at man helt klart ville have bemærket
det.
Men jeg tror faktisk skiftet skete få måneder efter at vi var flyttet til
Vestjylland. Her i Vestjyllands-området begyndte langt hår
at blive det normale i sommeren 1970

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-10 12:09

On 22-02-2010 12:03, Åge Halldorsson wrote:
> Men man gik jo heller ikke og kiggede løs efter det.
> Langt hår ville være så usansynligt at man helt klart ville have
> bemærket det.

Citat Synoptik: "Du trænger godt nok til briller!".

Henning. ;.)

--
----------

Fra : Jensen

Dato : 22-02-10 15:58

On Mon, 22 Feb 2010 12:08:45 +0100, Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote:

>Citat Synoptik: "Du trænger godt nok til briller!".

Er det ikke Louis Nielsen, der bruger den i deres reklamer?

--
Thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-10 18:18

On 22-02-2010 15:57, Jensen wrote:
> Er det ikke Louis Nielsen, der bruger den i deres reklamer?

Tak. Jeg trænger selv til nye briller. Med flere styrker.

Henning.

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-02-10 18:37

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Jeg tror faktisk jeg har et sæt glas han kan få...
De er vist nærmest samtidige...

Nå min søster siger det er hinkesten og ikke
brilleglas...

Sorry Åge..

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-10 18:46

On 22-02-2010 18:36, Benny Mortensen wrote:
> Jeg tror faktisk jeg har et sæt glas han kan få...
> De er vist nærmest samtidige...
> Nå min søster siger det er hinkesten og ikke
> brilleglas...

Jeg skal selv have et par nye. Det kan være, at jeg skulle prøve dem
først.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 19:03

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg skal selv have et par nye. Det kan være, at jeg skulle prøve dem
> først.
>
> Henning.

Jeg behøver egentlige ikke briller. Jeg har dem kun for syns skyld

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-02-10 19:22

> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Jamen du smutter bare lige ned og køber lidt vinkeljern
til et stel

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-10 19:44

On 22-02-2010 19:21, Benny Mortensen wrote:
> Jamen du smutter bare lige ned og køber lidt vinkeljern
> til et stel

Plejer der ikke, at følge noget selvbærende karosseri med brilleglas?

Henning

--
----------

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-02-10 09:13

> [...]
>

> --
> ----------
> Take time to laugh - it's the music of the soul.

Hej Henning

Jo men jeg er bange for, at det oprindelige er rustet op..
Der lå i hvert fald kun ste... Øh glassene

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-02-10 17:54

> [...]
>>

> Det handlede om at Åge (igen) påstod, at der ingen langhårede var i Ålborg
> før 1970. Så må Ålborg i givet fald have været en øde ø i resten af

Hej Allan

Så vidt jeg husker, var det Pelle der bragte det lange hår på banen.
Der var tråden allerede temmeligt lang... Så det var vist ikke lige
hovedmomentet...

Men husker jeg ikke helt tosset, døde Tony Sheridan så ikke,
pragtfuldt langhåret.... Samt i første halvdel af 60'erne ???

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 18:04

> Men husker jeg ikke helt tosset, døde Tony Sheridan så ikke,
> pragtfuldt langhåret.... Samt i første halvdel af 60'erne ???

Det ved jeg ikke lige hvem er, men Peter Belli var også langhåret midt i
60-erne.
De var bare så få at man slet ikke lagde mærke til dem. De var mest
indenfor kultur, musik, intellektuelle og sån

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-02-10 19:34

meddelelse news:4b82b8eb$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det ved jeg ikke lige hvem er,

Undrer mig ikke, der er så meget du ikke ved

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 18:21

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Men husker jeg ikke helt tosset, døde Tony Sheridan så ikke,
> pragtfuldt langhåret.... Samt i første halvdel af 60'erne ???

Jeg måtte lige google efter Tony Sheridan. Det var dog noget skønt
afslappende underholdningsmusik.
Det lyder helt fantastisk godt.

Her er han i en optagelse fra slagershowet "Disco" fra tysk ZDF:
www.youtube.com/watch?v=2pGvriSnQ68&feature=related

Men det er vist kun et spørgsmål om et par år inden rockmusikerne er døde.
Ham her ser godt nok noget hærget ud,
allerede i 1992 i et af ZDFs store slagershow. .
http://www.youtube.com/watch?v=IhZ_VBJGPJg

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-02-10 19:19

meddelelse news:4b82bce7$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Ham her ser godt nok noget hærget ud,
> allerede i 1992 i et af ZDFs store slagershow. .

Jamen hovsa og Ups....

Og Ups, er faktisk din skyld Åge...

For det der Disco forvirrede mig noget, og afslørede at min viden
på et eller andet tidspunkt, må være faldet i blenderen....

For trods det, at jeg var blevet påduttet hans død, for mange år
siden, så har den nyhed endnu ikke nået Tony Sheridan...

Som til alt held, stadig spræller i bedste velgående, og stadig
bor sammen med sin kone Anna i Tyskland...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 19:45

> Jamen hovsa og Ups....

Ja, jeg skal da love for at han stadig turnerer på livet løs og han har
udgiver plader siden 1962 og til nu. Altså i næsten 50 år. Det var dog
enormt.

Det med navnet "Disco" skal du forresten ikke undre dig over. I Prøjserland
betyder "Disco" ikke "Disco", så "Disco" var ikke et "Disco"-show.
Slagershowet eksisterede faktisk et par håndfulde år før discomusikken
overhovedet blev opfundet. Navnet på showet skulle forstås på den måde at
det var et "Disco"-tek. Et Diskotekshow. Et plade-spilnings-show.

Men noget helt andet. Der er altså noget med det Prøjserland. For det er da
godt nok pudsigt at så mange af de musikere, som egentlig ikke tidligere har
haft noget med Tyskland at gøre, altid kan fortsætte deres succes dernede,
hvis de har lyst. Men ikke i de lande de kommer fra (UK / USA)
Sidst så vi "Chris Andrews" have mega-succes med "Pretty Belinda" i ny
udgave med "Tobee" sidste år. Også Tony Christi høvler den dag i dag rundt
i Tyske slagershows.

Tony Christy i det tyske slagershow "Musikantenstadl":
http://www.youtube.com/watch?v=n7hnPcQ2sKI

Chris Andrew i det tyske slagershow "Nacht des deutsche schlagers":
http://www.youtube.com/watch?v=H4bnoX3ub7E

Tony Sheridan i det tyske slagershow "Lets have a party":
http://www.youtube.com/watch?v=IhZ_VBJGPJg

Og så videre - og så videre - und so weiter

Hvorfor pokker er det altid i Tyskland man skal tage til, for at fortsætte
sin succes ?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-02-10 09:26

meddelelse news:4b82d0ca$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Og så videre - og så videre - und so weiter
>
> Hvorfor pokker er det altid i Tyskland man skal tage til, for at fortsætte

Hej Åge

Den fangede du ikke... Disco, ordet fængede som lys i natten...

Fordi han ifølge min misledning, var død mange år før Disco'en
overhovedet opstod...

Så derfor var dit link, en ekstra julegave....

M.V.H.....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-10 19:48

On 22-02-2010 19:19, Benny Mortensen wrote:
> Som til alt held, stadig spræller i bedste velgående, og stadig
> bor sammen med sin kone Anna i Tyskland...

For himlens skyld, nævn ikke ordet Tyskland.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 19:52

> For himlens skyld, nævn ikke ordet Tyskland.
>
> Henning.

Det bliver man da nødt til. Det er det land musikere bliver nødt til at
satse på, for at fortsætte deres succes.
Tyskland er jo et rigtigt underholdningsmusikland.
Det er ikke bare ham, der som engelsktalende, har succes dernede. Det har
f.eks. også Tony Christi og Chris Andrews.
Det er jo ikke sikkert England og Amerika er interesseret i almindelig musik
længere. Men det er Tyskland jo som bekendt.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-02-10 19:57

On 22-02-2010 19:52, Åge Halldorsson wrote:
> almindelig musik

Skal "almindelig" ikke i gåseøjne?

Henning.

--
----------

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-02-10 20:32

> Skal "almindelig" ikke i gåseøjne?
>
> Henning.

man kan konstatere at Åge igen har afsporet en tråd og fyldt den alt hans
pis og papir og lorte musik, der ikke har en skid med emnet at gøre.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-10 20:37

> man kan konstatere at Åge igen har afsporet en tråd og fyldt den alt hans
> pis og papir og lorte musik, der ikke har en skid med emnet at gøre.

Kan man så udlede at Åge ikke får stafetten?

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-02-10 21:15

> Kan man så udlede at Åge ikke får stafetten?

Kunne nok tænkes

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-02-10 22:10

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Kunne nok tænkes

Hvorfor kunne det det ? - det det det det

HIlsen Åge

Fra : Max

Dato : 22-02-10 20:45

Hej Allan

> man kan konstatere at Åge igen har afsporet en tråd og fyldt den alt
> hans pis og papir og lorte musik, der ikke har en skid med emnet at

Gad vide hvorfor han ikke hygger sig med BW ? :)

--
Mvh Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-02-10 18:46

On 20-02-2010 17:23, Jan Kronsell wrote:
> [...]
> meget af musikken fra 60'øerne stadig er værd at lytte til. Jeg vil selv
> lægge ud med nogle af mine favoritter fra det år.

Det er måske lidt på sidelinien, men Aretha Franklin debutterede med
dette album "I Never Loved a Man the Way I Love You", i 1967.
Der var/er måske ikke så meget revolutionerende i hende, men hun har
holdt sig siden.

Her "Respect" fra samme album:

http://www.youtube.com/watch?v=z0XAI-PFQcA

Henning Jensen.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-02-10 19:38

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> 1967 var året, hvor april til september blev kendt som Summer of Love.
> Perioden hvor blomsterbørnene indtog San Francisco,

Så er den her vist selve indbegrebet på dansk flower power-sang,
hvor der direkte synges om San Francisco. Helt klart den mest
kendte danek sang om den periode:

FLOWER POWER TØJ
http://www.youtube.com/watch?v=mqEOjdhQkUg

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-02-10 19:41

meddelelsen news:4b802bf2$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så er den her vist selve indbegrebet på dansk flower power-sang,
> hvor der direkte synges om San Francisco. Helt klart den mest
> [...]

.......nå, ja og selvfølgelig denne her:
STORKESPRINGVANDET
www.youtube.com/watch?v=WNOegIrWNSY&feature=related

Begge to dejlige sange

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-10 22:05

meddelelse news:4b802cb3$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Den fra 1968

> STORKESPRINGVANDET
> www.youtube.com/watch?v=WNOegIrWNSY&feature=related

Den er fra 1966

Fra : Max

Dato : 20-02-10 23:10

Hej Alex

> Den fra 1968

> Den er fra 1966

Undre det dig ?

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 00:15

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4b802cb3$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Den fra 1968

> Den er fra 1966

Sån poget pjattegås-værk. Det går nok. Plus minus eet år er da fint. Ellers
kan man spilde en masse tid på ingenting.

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-10 00:17

> [...]

> Sån poget pjattegås-værk. Det går nok. Plus minus eet år er da fint. Ellers
> kan man spilde en masse tid på ingenting.

da ikke når emnet nu netop hedder 1967 ...

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 00:24

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> da ikke når emnet nu netop hedder 1967 ...
>
> /thomas

Det hedder emnet da ikke. Prøv at læse ordentligt hvad der står i
emne-overskriften.

Kan du læse at der står noget med "eller" ?

Men du er lovligt undskyldt. Jeg er vist selv faldet i et par gange
tidligere. Det skal du også have lov at prøve. Denne gang var det dig der
skwattede i, HÆHÆ.
Men okay. Der står dog alligevel 2-1 til dig. Det må jeg erkende. ØV

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-10 00:30

> [...]

> Det hedder emnet da ikke. Prøv at læse ordentligt hvad der står i
> emne-overskriften.
>
> Kan du læse at der står noget med "eller" ?

det svarer til at der står "5 eller V*" ... når du sommer of love var i
1967 ...

> [...]
> skwattede i, HÆHÆ.
> Men okay. Der står dog alligevel 2-1 til dig. Det må jeg erkende. ØV

jeg holder ikke øje med stillingen ...

/thomas

* romertal

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 00:19

> Den fra 1968

> Den er fra 1966

Kan Allex læse hvad der står i overskriften på tråden - læse læse læse -
Hvad står der?

Jeg synes der står:
"Sommer of love" ELLER "1967". Mine forslag henføres til første mulighed,
nemlig "Sommer of love" og IKKE 1967.

Er Alex med nu? - eller er det bare "det sædvanlige"

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-10 00:21

> [...]

> nemlig "Sommer of love" og IKKE 1967.
>
> Er Alex med nu? - eller er det bare "det sædvanlige"

<http://en.wikipedia.org/wiki/Summer_of_Love>

"The Summer of Love was a social phenomenon that occurred during summer
of 1967, when as many as 100,000 people converged on the Haight-Ashbury
neighborhood of San Francisco, creating a cultural and political
rebellion."

/thomas

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-10 00:40

> [...]
> of 1967, when as many as 100,000 people converged on the Haight-Ashbury
> neighborhood of San Francisco, creating a cultural and political

Drop det. Åge er udenfor pædagogisk rækkevidde. Musikken er hverken fra 1967
eller har noget med Summer of Love at gøre.
Men den berømte sommer er gået henover hovederne på folk fra Fur og man kan
selv konstatere resultatet af det

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 01:04

> [...]
> 1967 eller har noget med Summer of Love at gøre.
> Men den berømte sommer er gået henover hovederne på folk fra Fur og man

Ham Krutte er altså svært faktaresistent.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-10 01:09

meddelelse news:4b807883$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Ham Krutte er altså svært faktaresistent.

ja tåg du bare udenom som sædvanlig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 01:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

..
> Men den berømte sommer er gået henover hovederne på folk fra Fur

Det var jo sån set heller ikke noget der interesserede den almindelige
befolkning ret meget dengang. Jeg boede i Ålborg på det tidspunkt.
Det var ikke noget man mærkede spor til i byen. Ikke mange vidste hvad det
drejede sig om.
Kun at en der hed Krutte havde en tulipan i næsen og hoppede lidt rundt
og råbte juhuuu, mens folk rystede på hovedet.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-10 01:42

meddelelse news:4b807a33$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det var jo sån set heller ikke noget der interesserede den almindelige
> befolkning ret meget dengang.

Nu hører du jo ikke just til den almindelige befolkning Og jo det var
almindelig kendt, selv i Vestjylland.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 12:07

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Nu hører du jo ikke just til den almindelige befolkning Og jo det var
> almindelig kendt, selv i Vestjylland.

Jeg tror godt nok man skal have haft ret meget halm i ørerne i 1967, hvis
man har været mellem 10 og 30, og har formået ikke at blive ramt af Summer
Of Love, og hvad den gjorde ved musikken dengang, og hvilken indflydelse den
stadig har.
Ok, DR var noget træge i det, med de gamle smagsdommere der sad der dengang,
men der gik ikke ret lang tid før de måtte give efter for det folkelige
pres, og bl.a. lade Mylle komme til, sammen med ungdommens nye musik.

Jeg var selv langt fra gammel nok til at have fået "rushet" med i 1967, men
det var tydeligt at se og mærke at de ældre børn ændrede adfærd det år, og
det tog ikke lang tid før jeg fik min første Jimi Hendrix-plade :)

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-02-10 12:32

On 21-02-2010 12:07, Alex Linaa wrote:

> [...]
> Of Love, og hvad den gjorde ved musikken dengang, og hvilken indflydelse den

Dette er ikke skrevet for at indlede et skænderi.

Jeg må forsvare Aage lidt.

Dit spring "mellem 10 og 30" er for stort.
Man skulle være omkring de 20, for at have fornemmelsen af "Summer Of
Love".
Jeg var kun et par år ældre, og det betød, at man snarere iagttog end
egentlig deltog.
Først år senere, gik det op for en, hvilken bevægelse og fornyelse der
var startet dette år, 1967.
Jeg må hellere understrege, at jeg boede i København, og at jeg dengang
var et almindeligt aktiv ungt menneske.

(Ja, jeg ved det, nu er seniliteten ved at indfinde sig).

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 12:52

> Dit spring "mellem 10 og 30" er for stort.
> Man skulle være omkring de 20, for at have fornemmelsen af "Summer Of
> Love".

Måske har du lidt ret, 10 er nok for lavt.
Bølgen ramte heller ikke Danmark med det samme, på grund af de forstokkede
hoveder i DR. Men i 1968-69 begyndte den rigtig at brede sig, og flippere
blev en del af gadebilledet.

> Jeg var kun et par år ældre, og det betød, at man snarere iagttog end
> egentlig deltog.

Jeg sagde helelr ikke at man nødvendigvis deltog, men musikstilen ændrede
sig markant i de år, uanset om man havde langt eller kort hår.

> Først år senere, gik det op for en, hvilken bevægelse og fornyelse der var
> startet dette år, 1967.

Du har givevis ret.

> (Ja, jeg ved det, nu er seniliteten ved at indfinde sig).

Er den? Hvad var det egentlig vi snakkede om?

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 13:51

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Måske har du lidt ret, 10 er nok for lavt.

Endelig var der en der kunne få dig til at forstå det.

> Jeg sagde helelr ikke at man nødvendigvis deltog, men musikstilen ændrede
> sig markant i de år, uanset om man havde langt eller kort hår.

Der var ingen musikstil der forandrede sig. Slagermusikken /
Dansktopmusikken ændrede sig ikke en tøddel i de år.
Den fortsatte som den plejede. jeg hørte intet musik der forandrede sig. Man
kan vel sige at der bare kom en ny stilart,
som man kunne vælge at lytte til, hvis man havde lyst.

> Du har givevis ret.

Endelig gik det op for dig

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 12:33

´
> [...]
> Of Love, og hvad den gjorde ved musikken dengang, og hvilken indflydelse

Jeg var liiiige omkring de 10 år dengang og blev ramt af det man kalder "den
danske bølge". Keld og Donkeys var den tids største danske gruppe og
ubetinget den mest populære.
Omkring det årstal var der også Ulla Pia, Birthe Kjær, Birgit Lystager,
Bjørn Tidmand, Johnny Reymer. Jeg steg helt klart med på den musik der var
ffremme og populær omkring 1967,
i det du kalder "Sommer of love tiden".
Men det var altså ikke noget man snakkede en pind om i skolen eller i
Ålborg og nok heller ikke i resten af landet. Langt hår så jeg f.eks. heller
ingen der havde i Ålborg helt indtil vi flyttede vestpå
i 1970 - Og jeg gik endda på en af byskolerne ved Østerbro med nogle
hundrede elever.
Så al det der "Summer of" var stort set kun noget der rørte sig blandt
de mere intellektuelle politisk aktive. Altså de mere nørdede.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-02-10 12:55

On 21-02-2010 12:33, Åge Halldorsson wrote:
> Så al det der "Summer of" var stort set kun noget der rørte sig blandt
> de mere intellektuelle politisk aktive. Altså de mere nørdede.

Det erindrer jeg ikke som helt rigtigt.

Hvis man ser på det hele "lidt højere oppe fra", så var tilværelsen
langt op i 60'erne præget af efterkrigstiden.
Børn stod stadig i rækker i skolegården og marcherede ind i
klasseværelset når læreren hentede dem. Og ikke så mange år før, var de
sidste rationeringsmærker afskaffet.
Sidst i tredserne skete så dette store oprør mod fortiden, og i 1969 kom
det skattefrie år og kildeskatten blev indført.
Egentlig først da, begyndte vort moderne samfund.
Der er et meget tydeligt skel ved 1967. Dette år er grænsen mellem før
og nu. Også musikalsk.

Det var måske de intellektuelle politisk aktive der startede det i 1967,
men meget hurtigt var hele befolkningen med.

Henning.

--
----------

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 12:59

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Der er et meget tydeligt skel ved 1967. Dette år er grænsen mellem før og
> nu. Også musikalsk.

Helt enig.

> Det var måske de intellektuelle politisk aktive der startede det i 1967,
> men meget hurtigt var hele befolkningen med.

På nær en enkelt undtagelse

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-02-10 13:39

On 21-02-2010 12:58, Alex Linaa wrote:
> På nær en enkelt undtagelse

Er der en smutter???

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 13:55

> På nær en enkelt undtagelse

Og Ålborgs befolkning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-02-10 14:05

On 21-02-2010 13:55, Åge Halldorsson wrote:
> Og Ålborgs befolkning.

Hvem er Ålborg ?

Henning

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-02-10 13:55

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det var måske de intellektuelle politisk aktive der startede det i 1967,
> men meget hurtigt var hele befolkningen med.
>
> Henning.

Du skal liiige nogle år frem før det begyndte at være synligt. De første med
langt år så jeg først i 1970. Absolut overhovedet ikke så meget som een
eneste så jeg i Ålborg. Ikke een eneste på folkeskolen i Kjellerupsgade,
som dækkede Østerbro-området.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-02-10 15:18

On 21-02-2010 13:54, Åge Halldorsson wrote:
> Du skal liiige nogle år frem før det begyndte at være synligt. De første
> med langt år så jeg først i 1970.

1967 havde stor betydning og fik indflydelse på mange ting. Jeg vil ikke
her komme med en større historisk redegørelse, men den fornemmelse af
større frihed og indflydelse som "Summer of love", satte også en lavine
i gang her i Danmark. For nogle måske ubemærket.
Hvis det sidste århundrede kunne brækkes over i to halvdele, så ville
bruddet være ved 1967.

Kvinderne begyndte at kræve ligeløn, og vovede også at demonstrere for det.
Den større fornemmelse af frihed, efter 67, medførte dannelsen af sf og vs.
De unges synlige brug af hash og nøgenhed i 67, satte også gang i den
seksuelle frihed. Som medførte, at en konservativ minister følte sig
tvunget til, at ophæve forbudet mod billedpornografien, et par år
efter!!! (Han fik desværre ikke hash'en med).

Musikalsk var der nogle få, som f.eks. Umylius, der gjorde alt for at
fastholde "Otto Leisner tiden" fra Giro 413's barndom. Jo, Umylius havde
et fast greb om befolkningen, på Hans Kirks barndomsegn, og området der
omkring.
Også Volmer Sørensen, som stædigt turnerede rundt i landet med sine
musikshows, med bl.a. Crampeotto og Robertino.

Men det forhindrede ikke Beatles, og mange af de andre, som er nævnt i
stafetten, i at blive populære og at det var deres musik der blev hørt.
Dissings "25 minutter" er blevet nævnt her i stafetten. Desværre er den,
han faktisk var mere populær med, omkring 1967, ikke på YouTube:
"Å nej mor, giv mig en hest mor, en hest vi to kan ride på" o.s.v.

I diskurtioner som denne, bliver ord som f.eks. mange, de fleste, alle
o.s.v., ofte brugt. Du bruger dem selv tit i forbindelse med tyske
Schlagere.
Så enkelt og firkantet er alt jo ikke, og jeg ved det godt.

Mine forældre, fulgte selvfølgelig ikke med, i de nye strømninger, og
for dem var tiden, "alt det nymodens" efter 1967, skandaløse. Og sådan
var der mennesker, der ikke ænsede hvad der skete omkring dem.

Henning.

--
----------

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-10 15:52

meddelelse news:4b812d1b$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

De første med
> langt år så jeg først i 1970. Absolut overhovedet ikke så meget som een
> eneste så jeg i Ålborg.

Så må du have været stæreblind.
Selv i Varde hvor jeg kom fra havde man langt hår flere år før den tid. Det
startede så småt omkring 1964 og så blev det længere og længere, navnlig fra
1967 og fremefter.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 11:59

meddelelse news:4b806de6$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg synes der står:
> "Sommer of love" ELLER "1967". Mine forslag henføres til første mulighed,
> nemlig "Sommer of love" og IKKE 1967.

Hvor svært er det at slå "Summer Of Love" op på Google, når man ikke ved
hvad det er?

Det der svarer til at holde foredrag om hjernekirurgi, uden at have læst en
bog om emnet. Men faktisk så er det egentlig det du gør med 99% af det du
skriver her på usenet, så det undrer vist ingen.

Fra : Max

Dato : 20-02-10 19:38

Hej Jan

> Jeg kunne have valgt mange andre, også danske ting. Fx udkom
> Steppeulvenes kultplade Hip, samme år, men lad mig høre, hvad I kan
> byde ind med.

Du får så noget dansk der får mig til at tænke 67

Povl Dissing - 25 minutter endnu

http://www.youtube.com/watch?v=HQcE3SoLQYM

--
Mvh Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-02-10 00:15

> Povl Dissing - 25 minutter endnu

Så skal vi da osse have denne her
http://www.youtube.com/watch?v=n_gRkmZeS78

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 20-02-10 23:17

Jan Kronsell skrev:

> 1967 var året, hvor april til september blev kendt som
> Summer of Love.

Her er Grateful Dead og Jefferson Airplane sammen med
Superjam - A Night At The Family Dog - - 1967:

<
http://www.casttv.com/video/lox1t6/grateful-dead-jefferson-airplane-superjam-a-night-at-the-family-dog-1967-video

--
Herluf :·)

Fra : poulerik@lindaa.tele~

Dato : 21-02-10 02:08

On Sat, 20 Feb 2010 17:23:18 +0100, "Jan Kronsell"
> [...]

>nummer udkom, har jeg har valgt a tlade stafetten gælde musik fra hele 1967.

Når du nu selv nævner det, skal vi så ikke have titelnummeret
The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
http://www.youtube.com/watch?v=JOO8-Jp-xsg&fmt=18

1967 var også det år hvor Bob Dylan indspillede "The Basement Tape".
Albummet med Bob Dylan og The Band kom dog først ud i 1975, Herfra
synes jeg vi skal lytte til "You Ain't Goin' Nowhere"
http://www.youtube.com/watch?v=-QrlDYQQFd4&fmt=18

Og så var 1967 året hvor en af mine allerstørste favoritter (Carole
King) skrev nummeret "(You Make Me Feel Like) A Natural Woman", som
blev indspillet af Aretha Franklin
http://www.youtube.com/watch?v=ouQ3HeluFV4&fmt=18
og skal vi så ikke lige tage den med Carole King
http://www.youtube.com/watch?v=hr0Vto0n5DA&fmt=18

1967 var et fantastisk musik år, men jeg må hellere stoppe nu, ellers
æåmmer jeg ikke i seng medens det er nat.

Godnat