El-varme til tagrende
Fra : Henning Rasmussen

Dato : 20-02-10 19:45

Hej

For en hel del år siden, da der også var hård vinter, var der noget snak om
el varme-slanger til at holde tagrender isfrie. Findes sådan noget i dag og
er der nogen her med erfaring desangående, som vil fortælle om det?

Varme hilsener
Henning

Fra : Max

Dato : 20-02-10 19:53

Hej Henning

> [...]
> snak om el varme-slanger til at holde tagrender isfrie. Findes sådan
> noget i dag og er der nogen her med erfaring desangående, som vil

Ja, de findes stadigvæk, men spørg i dk.teknik.el der sidder
eksperterne.

--
Mvh Max

Fra : Leif

Dato : 20-02-10 20:49

"Henning Rasmussen" <henningrasmussen1@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> at holde tagrender isfrie. Findes sådan noget i dag og er der nogen her med erfaring desangående,

Jeg tvivler på, du kan opnå en så kraftig opvarmning, der er nødvendig med
de snemængder, der er lige nu, indenfor en alm. økonomi..........

Lykkedes en afsmeltning, bliver det måske så dit nedløb, der er proppen...
Det er altså mange liter vand, der skal fjernes.

Har selv omkring 100m3 sne liggende lige nu, og det kommer lige så langsomt
udover sternbrædderne uden problemer for omgivelserne.

/Leif

Fra : Armand

Dato : 20-02-10 22:35

Leif skrev:

> [...]
>
> Lykkedes en afsmeltning, bliver det måske så dit nedløb, der er proppen...
> Det er altså mange liter vand, der skal fjernes.

Der er også væsentlig forskel på om man skal optø en totalt nedfrosset
tagrende og nedløb eller tager det i opløbet!
Med lidt varme på når sneen selv begynder at tø kan holde sagerne
flydende til de er i kloaken!

--
Armand.

Fra : CC

Dato : 20-02-10 21:24

"Henning Rasmussen" skrev i meddelelsen ...

> [...]
> dag og er der nogen her med erfaring desangående, som vil fortælle om det?

Jo - Det findes skam, og bruges også, men det er som regel i større
byggerier hvor skotrender og tagbrønde skal holdes is-frie.
Du kan læse mere her:
http://danfoss.ipapercms.dk/Heating/AutoGen/VKCMD101/?ForceLanguage=da

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 22-02-10 19:12

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jo - Det findes skam, og bruges også, men det er som regel i større
> byggerier hvor skotrender og tagbrønde skal holdes is-frie.
> [...]

Tak for alle input. Underligt at ovenstående link ikke kom frem da jeg
google, men det giver de svar, jeg har brug for.
Det er kun hvert 10 - 15 år, når der falder meget sne fra en bestemt
retning og der så kommer vejr med temperaturer omkring frysepunktet,
altså der, hvor der også dannes istapper, at jeg har problemet. Og det
er kun i et hjørne ved en tilbygning, hvor en isfyldt tagrende giver
lidt smeltevand ind i huset.

Tak igen
Henning