Maling skaller af skorstenen
Fra : Janne

Dato : 20-02-10 08:40

Jeg har et tussegammel træhus med en skorsten, der bevæger sig gennem
tre etager. Brændeovnen står i midten og er her beklædt med gips
(godkendt af skorstenfejer). Gipsen er igen beklædt med tyndt glasvæv
og plasticmalet. Og det skaller af. Er der nogen, der har en bedre
løsning, så jeg ikke skal male hvert år?

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-02-10 17:49

Janne har bragt dette til verden:
> [...]
> og plasticmalet. Og det skaller af. Er der nogen, der har en bedre
> løsning, så jeg ikke skal male hvert år?

Hvor varm bliver den gips da???
Hvis det er pga varmen må du vel igang med
noget "kakkelovns" maling der kan tåle varmen.
Omvendt så har jeg da altid malet vores radiatorer
med alm plastmaling og det skaller da ikke af,
trods de også bliver temmelig lune.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : John V.

Dato : 26-02-10 17:24

Der findes malinger til motorer som kan tåle op til 800 grader, det er noget
halvdyrt, men kan bruges. Spørg din lokale farvehandler hvad han har eller
kan skaffe.
Måske løser det ikke problemmet helt, den gamle maling sidder jo indenunder
og kan stadig skalle af.
Er det kun malingen der skaller, eller løsner din væv sig også? Den sidder
jo i lim.

John

Fra : Armand

Dato : 26-02-10 19:57

Janne skrev:
> [...]
> og plasticmalet. Og det skaller af. Er der nogen, der har en bedre
> løsning, så jeg ikke skal male hvert år?

Måske at problemet er et symptom på noget andet :-/
Fugt. f.eks.!

--
Armand.