Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Error 99.....
Fra : Brian Sørup

Dato : 20-02-10 16:36

Hej gutter og gut-inder...

Jeg har læst mig frem til at Error99 oftest kommer pga. dårligt batteri
eller dårlige kontakter.
Jeg har prøvet med begge mine batterier, der selvfølgelig er helt opladede,
og det er samme resultat.
Det sker oftest når jeg bruger mit 18-55 objektiv og kun sjældent når jeg
bruger mit 35-135.
Hvordan, og med hvad, renser jeg bedst kontaktpunkterne på mit Canon EOS 30D
?
En vatpind med sprit ?
Sandpapir ?
--
Brian Sørup

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 20-02-10 17:49

On Sat, 20 Feb 2010 16:35:39 +0100, Brian Sørup wrote:

> Hvordan, og med hvad, renser jeg bedst kontaktpunkterne på mit Canon EOS 30D
> ?
> En vatpind med sprit ?
> Sandpapir ?

Med et viskelæder.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-02-10 18:02

"Jens Stadsgaard" <jens@invalid> skrev i meddelelsen

> Med et viskelæder.

Okay, tak for tippet - jeg går straks igang.....
--
Brian Sørup

Fra : Robert Piil

Dato : 20-02-10 20:46

Brian Sørup skrev:
> Jeg har læst mig frem til at Error99 oftest kommer pga. dårligt batteri
> eller dårlige kontakter.

Her kommer den oftest, når jeg har fået flyttet på blænderingen på det
objektiv der sidder på.

--
Robert Piil

Fra :    ab©

Dato : 23-02-10 14:49

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvordan, og med hvad, renser jeg bedst kontaktpunkterne på mit Canon EOS
> 30D ?
> En vatpind med sprit ?
> Sandpapir ?

Noget af det mest skånsomme - som også (andre professionelle bruger, er
et stykke ruskind / læder med noget syrefri rensevædske på - faktisk findes
der rensepinde med et lille stykke skind på enden.

Vatpinde trævler og kan dermed gøre ondt værre ...

ab©