Nissan K11 der ikke vil starte
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-02-10 21:43

Hej

Æv, nu gik det lige så godt. Micraen fik lavet service, blev næsten
synet (lidt rust i en vange, ellers ok), men nu vil den desværre ikke
starte. Den tørner fint og den prutter da også lidt hist og her, men
kommer ikke igang uanset hvor længe man forsøger. Jeg indrømmer blankt,
at jeg hældte 5W40 olie på den ved service - kan det være problemet?
Undersøgte nemlig ikke om den er specielt kritisk med viskositet, men
det kan en her vel oplyse. Nåede ikke at kigge i manualen, og bilen
holder ikke her.

Ellers noget man kan prøve - dieselstart i indsugningen f.eks.?

Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : alexbo

Dato : 20-02-10 22:23

"Kim Voss Schrader" skrev

> Æv, nu gik det lige så godt. Micraen fik lavet service
Hvor meget service, nye tændrør f.eks.

,> Jeg indrømmer blankt, at jeg hældte 5W40 olie på den ved service - kan
det være problemet?
Nej.

> Ellers noget man kan prøve - dieselstart i indsugningen f.eks.?
Ja det kan man altid prøve, men hvis først tændrørerne er helt snasket til
af startforsøg så er det svært.

Når bilen ikke holder ved dig hvordan ved du så den tørner fint?

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-02-10 23:36

Hej!

alexbo wrote:
> "Kim Voss Schrader" skrev

> Hvor meget service, nye tændrør f.eks.

Nej, kun olie + filtre.

Tændrør er rimelig nye (skiftet indenfor 10-15kkm).

> ,> Jeg indrømmer blankt, at jeg hældte 5W40 olie på den ved service - kan
> det være problemet?
> Nej.

Mente jeg heller ikke. Ser også ud til, at f.eks. Elf anbefaler bl.a. en
5W40 til den.

> Ja det kan man altid prøve, men hvis først tændrørerne er helt snasket til
> af startforsøg så er det svært.

Jep. Må se at få hevet dem ud og kigget på dem.

> Når bilen ikke holder ved dig hvordan ved du så den tørner fint?

Fordi jeg opgav at starte den, og tog bimmeren istedet

--
Mvh, Kim Voss Schrader