Fra gulplade til hvidplade
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 20-02-10 12:49

Hej

Faldt over denne artikel idag http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1299392.ece
omkring ombygning fra gul til hvide plader. Er der nogle der har
erfaringer med at lave sådan en operation?

Stefan

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 15:54

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg vil også gerne høre nogle erfaringer om det, og hvordan det foregår i
praksis.
Skal man køre til Skat og få bilen vurderet eller hvordan gør de?

Erik

Fra : Seth

Dato : 21-02-10 17:54

"Erik" <erik(snabelA)spritny(dot)dk> wrote in

> [...]
> foregår i praksis.
> Skal man køre til Skat og få bilen vurderet eller hvordan gør de?

Og behøver man overhovedet at montere bagsædet?
_
Seth

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 18:04

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Erik" <erik(snabelA)spritny(dot)dk> wrote in

> Og behøver man overhovedet at montere bagsædet?
> _
> Seth

Ja, det har jeg fået at vide af Skat i en mail.
Erik

Fra : Kent Friis

Dato : 21-02-10 19:50

Den Sun, 21 Feb 2010 18:03:34 +0100 skrev Erik:

> "Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det har jeg fået at vide af Skat i en mail.

Det kræver vist lige en forklaring... Siger du at Skat kræver man
monterer et bagsæde, før de vil sende et girokort på et par
hundrede tusinde?

Mig bekendt er der ikke noget krav om bagsæde i biler på hvide plader
(min har ikke engang bagsæde fra fabrikken, men der er så heller ikke
plads til et).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 20:12

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mig bekendt er der ikke noget krav om bagsæde i biler på hvide plader
> (min har ikke engang bagsæde fra fabrikken, men der er så heller ikke

Jeg har et skriftligt svar fra Skat, hvor jeg spurgte om det, der står helt
ordret: "Sæderne skal være monteret for at den kan synes som personbil"
Citat slut.
Erik

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-02-10 18:08

On Sat, 20 Feb 2010 11:48:57 -0800 (PST), Stefan Jacobsen
<stefware@gmail.com> wrote:

> [...]
>omkring ombygning fra gul til hvide plader. Er der nogle der har
>erfaringer med at lave sådan en operation?
En bekendt lave stunted og det var faktisk nemt nok, finde nogle
bagsæder (her skulle han så til sverige for at finde nogen) ligeså med
dørsider/inv. dørhåndtag til bagdøre og så noget sikkerhedssele, dek
løb vist op i 15000 og så nogle timers arbejde med at få tingene
skruet i.
At han så havde læst lidt forkert på papirene fra SKAT og ikke fået
fat i at det han betaslte i første hug fra et forskud, den endelige
afregning kom senere og fordyrede projektet med en god 20000 kr.
Men hann stod med en gulpladebil og skulle have en med brugbare
bagsæder, så valget var et tab ved salg og nyindkøb eller ombygningen
af en bil han kendte godt og var tilfreds med.

/Hans