Alignment af checkboxe og radio buittuns.
Fra : Stig Johansen

Dato : 19-02-10 13:23

Hej.

I bund og grund er det ikke så voldsomt vigtigt, men det kunne være rart at
vide.

Jeg er i gang med at kode nogle udvælgelseskriterier til et givent datasæt:
http://w-o-p-r.dk/global.temperatures/uah.temp.asp

I den forbindelse bemærker jeg, at (FF) forskyder de underliggende radio
knapper i forhold til checkboxen.

Findes der en mulighed for at aligne disse ting, så de står under hinanden?

NB: Problemet er åbenbart kun i FF, da min IE/Opera/Konqueror viser en
korrekt alignment.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-02-10 13:22

Stig Johansen wrote:
> [...]
> http://w-o-p-r.dk/global.temperatures/uah.temp.asp
>
> I den forbindelse bemærker jeg, at (FF) forskyder de underliggende radio

Kan du ikke sætte margin-left: 0; på checkbokse og radiobuttons? Evt.
komme dem i deres egen kolonne og centrere indholdet (tager hensyn for
variation af bredden i forskellige browsere). Du kan evt. flytte labels
op i deres egen række over knapperne - det ville give go' mening, synes jeg.

--
Peter Farsinsen
peter@farsinsen.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-02-10 21:58

"Peter Farsinsen" <peter@farsinsen.dk> wrote in message
> [...]
> variation af bredden i forskellige browsere). Du kan evt. flytte labels
> op i deres egen række over knapperne - det ville give go' mening, synes

Tak for input.
Jo du har helt ret, for det er simpelthen for klodset (synes jeg).

Jeg tror jeg prøver at lave noget med at have de 3 underliggende
radioknapper ved siden af hinanden i stedet for at have dem lodret.

Det skulle gerne fremgå (visuelt) hvilke data der er valgt, og det visuelle
er ikke ligefrem min stærke side ;)