Videregive Mail adresse til andet firma
Fra : Speusenstien

Dato : 20-02-10 10:09

Hejsa

Jeg håber der er nogen her i dk.videnskab.jura, der kan hjælpe mig.

Jeg er tilmeldt en tjeneste, hvor jeg modtager reklamer via mail, dette
firma har nu videregive en mail adresse til andet firma, mod min vilje,
det andet firma var jeg efter 1 års kamp endelig sluppet af med, efter
jeg bad dem stoppe med deres mail ellers ville jeg politi anmelde dem
for chikane (Det er ikke reklamer, men en anden tjeneste de yder og i
første omgang tilmeldt jeg mig heller ikke frivilligt til deres tjeneste).

Er det lovligt at videregive disse oplysningerne, jeg er jo også nervøs
for at man nu også har formidlet min privat adresse.

Det skal siges, at den mail adresse der bruges, kun burde kendes af mig
og reklamefirmaet.

Er der en myndighed man kan klage til eller er der nogen der kan komme
med et godt råd?

Fra : Hauge

Dato : 20-02-10 10:15

Speusenstien skrev:
> Jeg er tilmeldt en tjeneste,...

> Det skal siges, at den mail adresse der bruges, kun burde kendes af mig
> og reklamefirmaet.

Hvad stod der da du accepterede deres betingelser for den "tjeneste"?

Mange hopper i med begge ben, da de bare trykker "accepter" når der
tilmeldes uden at læse betingelserne.

Mvh Hauge

Fra : Speusenstien

Dato : 20-02-10 12:31

Kommer her:

Betingelser og Privacy Policy

1. For at blive tilmeldt xxxxxxxxxx.dk, skal brugeren opgive en
række stamoplysninger, såsom navn, post nr. m.v.. Disse oplysninger
bliver brugt i forbindelse med udsendelse af nyhedsbrevene.

2. Ved tilmelding til xxxxxxxxxxx nyhedsbrev vil brugeren i hele
tilmeldingsperioden modtage e-mails, på den e-mail adresse som brugeren
opgiver ved tilmeldingen. Brugeren vil herefter modtage mails med
tilbudsaviser, annoncer, tilbud og rabatter.

3. De indsamlede oplysninger bliver ikke videregivet til 3. part
uden brugerens samtykke.

4. Oplysninger bliver præsenteret for mulige annoncører i samlet
form. Således kan en annoncør ikke se den enkeltes brugers data.

5. Brugeren kan til en hver tid blive slettet fra xxxxxxxxxx.dk. I
så tilfælde vil alle data om den enkelte bruger blive slettet. Som
bruger kan man afmelde sig xxxxxxxxxxx nyhedsbrev her.

6. Vi forbeholder os retten til en hver tid, at slette en bruger som
har opgivet forkerte informationer, eller på anden måde misbruger vores
systemer.

Og jeg har ikke givet mit samtykke på noget tidspunkt.

Fra : alexbo

Dato : 20-02-10 12:54

"Speusenstien" skrev

> [...]

> Er der en myndighed man kan klage til eller er der nogen der kan komme med

Jeg synes du skal starte med at spørge firmaet om de har videregivet dine
oplysninger.
Måske have spurgt nr. 2 firma hvorfra de har dine oplysninger, inden du slap
af med dem.
Der er ikke ret meget mening i at klage over nr 1. hvis de bare nægter.
Det også muligt at det er samme firma med forskelligt navn.

mvh
Alex Christensen

Fra : Valentino Thomsson

Dato : 25-02-10 00:59

On Sat, 20 Feb 2010 10:08:51 +0100, Speusenstien wrote:

> Jeg håber der er nogen her i dk.videnskab.jura, der kan hjælpe mig.

Det er skideirriterende og vi oplever det allesammen.
Jeg bruger selv et system hvor alle får en unik emailadresse, så jeg kan se
hvem der sælger min adresse. Når jeg opdager det, så tilmelder jeg firmaets
emailadresser til spamdatabaser på nettet. En god metode til at spolere
deres emailadresse er at poste et indlæg på usenet med deres emailadresse,
så får de spam så det basker

Du kan også bestille skidt og lort på nettet til dem, altså postordre
chikane osv. (husk at sløre din IP adresse mv).

Giv dem en lærestreg