Virus
Fra : Lars

Dato : 04-08-01 07:47

Er der nogen der ved om man skal tage bestemte forholdsregler når man har
modtaget virusen: W32.Magistr.24876@mm i sin mail!
Det er selvfølgelig en PC-ven der har sendt den, men har den nogen skadelig
virkning på Mac og hvilke forholsregler kan jeg evt. tage?
--
Bedste hilsner

Lars

Fra : Jesper

Dato : 04-08-01 12:20

Lars <llippert@wanadoo.dk> wrote:

> [...]
> Det er selvfølgelig en PC-ven der har sendt den, men har den nogen skadelig
> virkning på Mac og hvilke forholsregler kan jeg evt. tage?

Ingen forholdsregler er nødvendige på Mac (bortset fra at den slags
snadderværk fylder din mailkonto op, hvis du får tilstrækkeligt meget af
det!)
--
Jesper.

Fra : J.C. Voss

Dato : 04-08-01 12:45

> [...]

> Det er selvfølgelig en PC-ven der har sendt den, men har den nogen skadelig
> virkning på Mac og hvilke forholsregler kan jeg evt. tage?

Er det den med : Hi! I send you this file... [yadda-yadda]

Så vidt jeg ved kan den ikke gøre nogen som helst skade på en mac, og
jeg har også modtaget adskillige af dem. Jeg har pænt og velopdraget
skrevet tilbage til folk, at de har en virus og, at de skal besøge
<http://www.sarc.com/avcenter/venc/data/w32.sircam.worm@mm.html> for
informationer om hvordan de fjerner den. Ikke et eneste tak har jeg fået
)-:
Af forholdsregler kan jeg varmt anbefale indtagelse af en øl eller en
Gin & Tonic mens du sender dem beskeden om deres virusinfesterede
system, det skulle dæmpe den største trang til at anbefale dem at købe
en mac.

SVJV fårcker den kun med .exe-filer, og de findes jo ikke på mac.

--
Jonas, located at 11°56° | I love defenseless animals,
http://geografi.hjem.wanadoo.dk/ | especially in a good gravy.

Fra : Anders

Dato : 04-08-01 13:28

J.C. Voss skrev:

> [...]
> Gin & Tonic mens du sender dem beskeden om deres virusinfesterede
> system, det skulle dæmpe den største trang til at anbefale dem at købe

Ha, den måde har jeg aldrig set virusproblematikken før. "Flere virus til
folket".

--
Hvis du vil maile mig, skal du først fjerne mine boxershorts

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-01 13:54

J.C. Voss <harddrivejc@voss.tfperipherals> wrote:

> Så vidt jeg ved kan den ikke gøre nogen som helst skade på en mac

den kan den her heller ikke, men den er sjov at sende til mødre og andre
der konstant ringer og spørger hvordan man tænder for computeren etc.

<http://homepage.mac.com/reippuert/.cv/reippuert/Public/iloveyou2_mac.si
t-binhex.hqx>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : J.C. Voss

Dato : 05-08-01 16:20

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> den kan den her heller ikke, men den er sjov at sende til mødre og andre
> der konstant ringer og spørger hvordan man tænder for computeren etc.

> [...]

Skal sendes til alle jeg kender der har mac (-:

--
Jonas @ 11°56°
| For fagnørderne: <http://geografi.hjem.wanadoo.dk> |

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-08-01 12:55

In article <B79166F0.CC9%llippert@wanadoo.dk>,
Lars <llippert@wanadoo.dk> wrote:

> Er der nogen der ved om man skal tage bestemte forholdsregler når man har
> modtaget virusen: W32.Magistr.24876@mm i sin mail!

Ja, du skal sende den videre til alle du kender der bruger Windows.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Lars

Dato : 06-08-01 09:13

d. 04/08/01 13:54 skrev Martin Edlich på newsspam3@mail.edlich.dk i artiklen
newsspam3-F03FF8.13543004082001@news.tele.dk:

> Ja, du skal sende den videre til alle du kender der bruger Windows.

Tak det er jo skønt at vide at min Mac er stort set virus sikker, Men hva'
så med mit virtual PC program som jo kan åbne exe. filer? Det program er man
jo desværre nødt til at benytte sig af indimellem!
--
Mvh Lars

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-08-01 09:32

Lars <llippert@wanadoo.dk> wrote:

> Tak det er jo skønt at vide at min Mac er stort set virus sikker, Men hva'
> så med mit virtual PC program som jo kan åbne exe. filer?

det er en harmløst lille multimedie præsentation....