/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW RR
Fra : Ukendt


Dato : 19-02-10 17:58

Sku egenligt hurtigt at sådan en bette fjeder kan bevæge sig

http://www.youtube.com/watch?v=VSDa-EUT3ZE&feature=player_embedded

PE


 
 
Brian Sørup (19-02-2010)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 19-02-10 21:27


"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
news:4b7ec30d$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Sku egenligt hurtigt at sådan en bette fjeder kan bevæge sig
>
> http://www.youtube.com/watch?v=VSDa-EUT3ZE&feature=player_embedded
>

Det er da mindst ligeså imponerende at hver gang fjederen har taget en tur
op og ned, har stemplet taget to ture......
--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F
Ex 1985 Honda VF 500 F2
Ex 1973 Yamaha R5 350


Armand (20-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-02-10 00:44

Brian Sørup skrev:
>
> "P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
> news:4b7ec30d$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Sku egenligt hurtigt at sådan en bette fjeder kan bevæge sig
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=VSDa-EUT3ZE&feature=player_embedded
>>
>
> Det er da mindst ligeså imponerende at hver gang fjederen har taget en
> tur op og ned, har stemplet taget to ture......

- - - Og at derimellem har hele cyklus'en, á indsugning antænding og
forbrænding, for endelig at blive pumpet ud, foregået. Hvilket jég
faschineres mest ved

--
Armand.

Per (20-02-2010)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 20-02-10 08:49

Armand wrote:
> Brian Sørup skrev:
>>
>> "P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b7ec30d$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Sku egenligt hurtigt at sådan en bette fjeder kan bevæge sig
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=VSDa-EUT3ZE&feature=player_embedded
>>>
>>
>> Det er da mindst ligeså imponerende at hver gang fjederen har taget
>> en tur op og ned, har stemplet taget to ture......
>
> - - - Og at derimellem har hele cyklus'en, á indsugning antænding og
> forbrænding, for endelig at blive pumpet ud, foregået. Hvilket jég
> faschineres mest ved

Og som en anden skriver: tænk på en Suzuki GSX-250R - der kan drejes op til
over 17.000 omdr/min. Endda uden Desmo . det er helt vanvittigt at det kan
lade sig gøre....

/ PEr


Henning P. (20-02-2010)
Kommentar
Fra : Henning P.


Dato : 20-02-10 09:31

Ak ja...det var tider da man havde en GSXR250
17000 omdr, men der skete stadig ikke en dyt
Måske var det fordi jeg vejede 100 kg..Haha....

Nej så havde jeg mere held med min Blackbird.
Men jeg havde Suzukien fra ny. Har stadig brochuren og kvitteringen på den.
Det var vist i 1991 den kom til Danmark.




Kai Harrekilde-Peter~ (20-02-2010)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 20-02-10 19:53

Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> writes:

> "P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
> news:4b7ec30d$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Sku egenligt hurtigt at sådan en bette fjeder kan bevæge sig
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=VSDa-EUT3ZE&feature=player_embedded
>>
>
> Det er da mindst ligeså imponerende at hver gang fjederen har taget en
> tur op og ned, har stemplet taget to ture......

Det som undrer mig mest er at BMW bruger vippearme under knasten -
troede at det var noget gammeldags outdatet skidt.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (blå el. sort) http://dfmc.dk/?id=29

Armand (20-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-02-10 20:35

Kai Harrekilde-Petersen skrev:
>
>
> Det som undrer mig mest er at BMW bruger vippearme under knasten -
> troede at det var noget gammeldags outdatet skidt.
>
Det er lidt frem og tilbage:
F.eks var Ur-Kawa'en, Z1/900 med direkte tråd på ventilen og udvendigt
liggende shims; sidenhen blev shimsene minimeret og lagt under
knastfølgeren men i 80erne blev servicevenlighed et punkt i designet,
hvorved at GPZ'erne fik Y-formede vippearme med stilleskruer, der fint
klarede selv GPZ'ens mer-omdrejninger. Med henblik på yderligere
omdrejninger begyndte man på GPX-motorerne at minimere vippearmene til
små firkantede 'bananer'. Sidenhen endda uden decideret aksel at dreje om.
Senere overtog shims'ene igen - Denne gang som små kopper der fixerede
sig selv direkte på ventilstammen men samtidig krævede en vippearm for
at undgå knastens sideværts påvirkning. Fidusen skulle være at shims'en
var lettere end en stilleskrue hvilket atter forbedrede
omdrejningsmulighederne. Ang. servicevenlighed kunne man komme til
shimsen ved at forskyde vippearmen sideværts.
I den forbindelse er det sært at Kawasaki atter er tilbage ved shims
under knastfølgeren (á ZX14) :-/

Jeg har ikke så meget overblik over knast/ventil designet på BMW's
firecylindrede gennem tiden, men på S1000-videoen ser det ud til at
geometrien i knast/vippearm giver et højere ventilløft og en længere
åbningstid; måske at dét er deres argument :-/

--
Armand.

Jens Hansen (20-02-2010)
Kommentar
Fra : Jens Hansen


Dato : 20-02-10 22:13


"P.E." ...
> Sku egenligt hurtigt at sådan en bette fjeder kan bevæge sig
>

Det kan laves uden fjeder og lidende
(Tak til Wankel)
http://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uumlI&feature=related

Den har en " sjov" lyd på sådan en Suzuki Re5
http://www.youtube.com/watch?v=82rBqkoYsds&feature=related

Hilsen Jens



Armand (20-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-02-10 22:28

Jens Hansen skrev:
>
>
> Den har en " sjov" lyd på sådan en Suzuki Re5
> http://www.youtube.com/watch?v=82rBqkoYsds&feature=related
>
Hæ!
Lige min boldgade: Youtube ér et stærkt overset lydarkiv!

For lige at pippe med:
<http://www.youtube.com/watch?v=Utxo9r6j3M8>

--
Armand.

Dan \"748\" Dethlefs~ (21-02-2010)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 21-02-10 00:37

Armand skrev:
> Jens Hansen skrev:
>>
>>
>> Den har en " sjov" lyd på sådan en Suzuki Re5
>> http://www.youtube.com/watch?v=82rBqkoYsds&feature=related
>>
> Hæ!
> Lige min boldgade: Youtube ér et stærkt overset lydarkiv!
>
> For lige at pippe med:
> <http://www.youtube.com/watch?v=Utxo9r6j3M8>
>

Pip med moderne udgave af ovenstående
http://www.youtube.com/watch?v=4eJ4LHhfzsE&feature=related

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk


Armand (21-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-02-10 19:51

Dan "748" Dethlefsen skrev:
> Armand skrev:
>> Jens Hansen skrev:
>>>
>>>
>>> Den har en " sjov" lyd på sådan en Suzuki Re5
>>> http://www.youtube.com/watch?v=82rBqkoYsds&feature=related
>>>
>> Hæ!
>> Lige min boldgade: Youtube ér et stærkt overset lydarkiv!
>>
>> For lige at pippe med:
>> <http://www.youtube.com/watch?v=Utxo9r6j3M8>
>>
>
> Pip med moderne udgave af ovenstående
> http://www.youtube.com/watch?v=4eJ4LHhfzsE&feature=related
>
Og den rigtig onde: Den 4-dobbelte Mazda Endurance-wankel:
<http://www.youtube.com/watch?v=Go3Fgd1wgic>
Klippet er langt men er valgt fordi det starter med en vild warm-up som
ligefrem får de tilstedeværende til at klappe af fryd - Spol derefter
frem til 7:30!

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste