Emhætte i hjørne
Fra : Pia

Dato : 19-02-10 10:19

Hej

Vi skal i vores nye køkken have vores kogeplade i det ene hjørne. Jeg
vil gerne have en væghængt emhætte, da jeg en million gange har
knaldet hovedet ind i hjørnet på den gamle emhætte. Emhætten skal
sidde lige over kogepladen. Hvordan gør man det - skal der bygges en
kasse bagpå den? Jeg ved ikke, om jeg formulerer mig tydeligt nok.
Udsugningen kommer ud gennem den ene væg ud i det fri.

mvh
Pia

Fra : Henning

Dato : 19-02-10 18:58

On Fri, 19 Feb 2010 09:18:50 -0800 (PST), Pia <zipcodes@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>kasse bagpå den? Jeg ved ikke, om jeg formulerer mig tydeligt nok.
>Udsugningen kommer ud gennem den ene væg ud i det fri.

Der findes også en model som kører ned i bordpladen - det tager mindre
plads end en fastmonteret i et hjørne?

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-02-10 20:08

"Pia" <zipcodes@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Hej Pia.

Der er en rigtig flot hjørne-emhætte her, den er godt nok også lidt
halvpebret hvad prisen angår.

http://www.lavprisvvs.dk/shop/eico-opera-angolare-239389p.html

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 19-02-10 20:19

Hej Pia

> knaldet hovedet ind i hjørnet på den gamle emhætte. Emhætten skal
> sidde lige over kogepladen. Hvordan gør man det - skal der bygges en

Jeg vil give dig ret i at emhætter er noget fanden har skabt, jeg
hader dem også. I mit næste køkken kunne jeg godt forestille
mig at løsningen blev noget i denne stil

http://www.gutmann.dk/FUTURA-385.aspx

--
Mvh Max

Fra : Pia

Dato : 20-02-10 08:08

On 19 Feb., 20:08, "Tove Krieger" <missmini...@invalid.dk> wrote:
> [...]
> Pia
>
> Hej Pia.
>
> Der er en rigtig flot  hjørne-emhætte her, den er godt nok også lidt

Ja, den er fin, men den hænger stadig ned over kogepladen, hvilket er
præcis det, jeg gerne vil undgå.

Mvh
Pia

Fra : Pia

Dato : 20-02-10 08:09

On 19 Feb., 18:57, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

> Der findes også en model som kører ned i bordpladen - det tager mindre
> plads end en fastmonteret i et hjørne?

Har du et link?

Mvh
Pia

Fra : CC

Dato : 20-02-10 17:53

"Pia" skrev i meddelelsen ...
On 19 Feb., 18:57, Henning wrote:

> Der findes også en model som kører ned i bordpladen - det tager mindre
> plads end en fastmonteret i et hjørne?
>
>Har du et link?

Voss lavede en på et tidspunkt, eller er der denne her (husk at trække
vejret):
http://www.de-dietrich.dk/default.aspx?ID=848&ShopgroupID=123&ShopProductID=51967&StyleID=

Fra : CC

Dato : 20-02-10 18:05

"Pia" skrev i meddelelsen ...
> [...]
>kasse bagpå den? Jeg ved ikke, om jeg formulerer mig tydeligt nok.
>Udsugningen kommer ud gennem den ene væg ud i det fri.

Byg en kasse i mdf plader, og monter et emfang til indbygning.
fx. http://www.lavprisvvs.dk/shop/bosch-dhl-545ssd-262620p.html

eller køb et skråt emfang og monter på vægggen.
fx.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30123844
eller
http://www.lavprisvvs.dk/shop/vertikal-line-6831c1.html

Alle fabrikater er tilfældig valgt bruger du ordene "emfang", "emfang i
bord" i Google dukker der mange hit op.

Fra : Pia

Dato : 20-02-10 13:22

On 20 Feb., 18:04, "CC" <C...@mail.dk> wrote:

> [...]
> ellerhttp://www.lavprisvvs.dk/shop/vertikal-line-6831c1.html
>
> Alle fabrikater er tilfældig valgt bruger du ordene "emfang", "emfang i

Vi har kigget lidt på Thermex modellerne og kan egentlig godt lide
dem, men er i tvivl om hvordan vi bedst sætter en sådan sag op i et
hjørne.

Mvh
Pia

Fra : CC

Dato : 21-02-10 00:34

"Pia" skrev i meddelelsen ...
>Vi har kigget lidt på Thermex modellerne og kan egentlig godt lide
>dem, men er i tvivl om hvordan vi bedst sætter en sådan sag op i et
>hjørne.

Ring og snak med Thermex, de må have nogle erfaringer

Fra : Pia

Dato : 22-02-10 08:56

On 21 Feb., 00:34, "CC" <C...@mail.dk> wrote:

> Ring og snak med Thermex, de må have nogle erfaringer

Hmm - måske. Sagen er nok, at vi ikke kan blive enige om, hvilken type
emhætte, vi skal vælge. Der er tale om et meget lille køkken, og den
ene part mener, at f.eks. en væghængt Thermex på en kasse vil fylde
det hele.

Mvh
Pia