Vandskuring/pudsning med fliseklæber
Fra : hundefar

Dato : 19-02-10 00:24

Min kone og jeg har købt en lejlighed på 22 m2 i Barcelona, og dertil
er en terasse på 15 m2. Vi har lagt nye fliser i lejligheden og har
derfor et par sække fliselim i overskud. Dette har jeg brugt indvendig
til at pudse nogle større skader, og jeg syntes det er utrolig let at
arbejde med. Jeg blander det op så det er en rimelig fast konsistens,
presser materialet på den forvandede væg med murerskeen og glatter
også ud med murerskeen. Til sidst har jeg en stor malerpensel som jeg
bruger som kalkkost for at give pudsningerne et rustikt look.

Men tilbage til terassen...

Huset er fra ca. 1850, og murene på terassen er så møre at jeg nemt
kan banke mindst 1 cm. puds og gammel maling af overalt. Herefter vil
jeg forvande væggene og så pudse meget rustikt med et eller andet
materiale.

Jeg kan forstå at spanierne ikke anvender mørtel, men ynder at lave
stærke blandinger af sand og cement.

Jeg er egentlig vældig begejstret for den spanske fliselim som kommer
blandet i en 25 kg. sæk til ca. 25 kr. pr. sæk.

Er det helt hen i vejret at begynde at pudse/vandskure den lille
terasse op i fliselim??? Jeg ved godt at overfladen bliver stærk, men
det er jo forholdsvis små murflader? Og en lille revne kan vi såmænd
godt leve med, bare pudsningen bliver hængende pænt i 20 år....

Kan jeg alternativt gøre det i sand og cement uden mørtel???

Det ville glæde os med et kort svar fra nogen som har erfaringer...

Kort svar imødeses.

Mange venlige weekendhilsner

Henrik - Herning

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 19-02-10 09:21

"hundefar" <wyke2005@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du kan komme sand i fliseklæben så den bliver mere mager
og ikke revner gerne det der svarer til 2-4m.m. muregrus