Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedre billede i søger til makroo ..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-02-10 21:18

Jeg har et Nikon D80 og kunne godt tænkte mig en lidt større søger, så det
er lettere at stille skarpt. Er der andre muligheder end denne:
http://www.vefafoto.dk/product.asp?product=2536? Der er denne:
http://www.vefafoto.dk/product.asp?product=2534 men den skal bruges med en
DK-7 som vist ikke sælges længere

DR-6 ser fin ud, men jeg ved ikke om det altid er lige praktisk at skulle
"kigge oppefra og ned" i stedet for "lige gennem" - jeg kan sagtens se det
praktiske i det i mange tilfælde, men har aldrig rigtig savnet det.

Er der andre muligheder for at gøre det lettere at stille skarpt på
makrooptagelser?

På forhånd tak.

MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?
http://www.mobil-navigation.dk - få din mobil til at navigere med GPS

Fra : thl

Dato : 19-02-10 22:27

".°o.O Thomas O.o°." <thomas@post.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> praktiske i det i mange tilfælde, men har aldrig rigtig savnet det.
>
> Er der andre muligheder for at gøre det lettere at stille skarpt på

Det gør jo at man slipper for at ligge på maven ved lave optagelser,
eller for at kravle ned i en kasse hvor der ikke er plads
(jeg har prøvet at fotografere i en kummefryser,der var vinkelsøgeren rigtig
god)

du kan evt købe denne: http://kortlink.dk/ebay/7fuf

mvh
Thorbjørn

Fra : thl

Dato : 19-02-10 23:06

> [...]
> Jeg har et Nikon D80 og kunne godt tænkte mig en lidt større søger, så det
> er lettere at stille skarpt. Er der andre muligheder end denne:

Det ser ud til at DK-7 kan erstattes af DK.18

mvh
Thorbjørn

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-02-10 10:03

On Fri, 19 Feb 2010 21:18:26 +0100, .°o.O Thomas O.o°.
<thomas@post.invalid> wrote:

>Jeg har et Nikon D80 og kunne godt tænkte mig en lidt større søger, så det
>er lettere at stille skarpt. Er der andre muligheder end denne:
> [...]
Ebay ?

>DR-6 ser fin ud, men jeg ved ikke om det altid er lige praktisk at skulle
>"kigge oppefra og ned" i stedet for "lige gennem"
Jeg har en sådan, ikke en Nikon, men en seagull, den kan drejes til
siden så der er lidt flere vinkler end bare oppefra, og X2
indstillingen er god til macro syntes jeg.

>Er der andre muligheder for at gøre det lettere at stille skarpt på
>makrooptagelser?
Man kan skifte den lille glasplade der sidder inde i søgeren et sted.
Jeg erindre bare ikke navnet på den, men der fås flere forskellige.

/Hans