TopGear
Fra : Ukendt

Dato : 20-02-10 13:10

Har TopGear en speciel kærlighed for Aston Martin ?
Synes altid der omtales een eller anden Aston i programmet
og i aftenens nye afsnit er der sågår endnu een med...

Fifth Gear er værd at se.

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-02-10 05:22

On 20 Feb., 13:10, ">>Eque<<" <-> wrote:
> Har TopGear en speciel kærlighed for Aston Martin ?
> Synes altid der omtales een eller anden Aston i programmet
> og i aftenens nye afsnit er der sågår endnu een med...
>
> Fifth Gear er værd at se.

Smag og behag. Jeg foretrækker Topgear, og der er da relativt mange
superbiler med, men jeg synes nu ikke Aston Martin får ekstra megen
tid på skærmen. Det eneste der kan siges med sikkerhed er at de hader
VW's boble...

MVH Leo

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-10 13:30

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

> tid på skærmen. Det eneste der kan siges med sikkerhed er at de hader
> VW's boble...

Det er der vel ikke noget at sige til.
Den klassiske type 1 er ikke noget særligt.
Den seneste er for dyr i forhold til en Golf (siges det).
Er de ikke også holdt op med at lave den ?

Fra : Kent Friis

Dato : 20-02-10 13:45

Den Sat, 20 Feb 2010 13:10:20 +0100 skrev >>Eque<<:
> Har TopGear en speciel kærlighed for Aston Martin ?

Jeps. Britisk show, britisk bil...

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Armand

Dato : 20-02-10 21:28

Kent Friis skrev:

> Jeps. Britisk show, britisk bil...

Og vel den eneste på dét niveau :-/

--
Armand.

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-02-10 13:12

On 20 Feb., 13:45, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Jeps. Britisk show, britisk bil...

Jeg vil gætte på at de oftere har Ferrari og Lamborghini med. Ligesom
i dag...
Anyways, jeg er ligeglad, det er jo bare underholdning.

Leo

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-02-10 22:33

">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse
> Har TopGear en speciel kærlighed for Aston Martin ?
> Synes altid der omtales een eller anden Aston i programmet
> og i aftenens nye afsnit er der sågår endnu een med...
>
> Fifth Gear er værd at se.
Come on! Fifth gear er filmet med en kameratelefon, har hverken ide eller
æstetsk sans.

Topgear er raffineret videoteknisk kræs. Faktisk noget af det flotteste tv
kan præstere.
Læg lige mærke til præsentationerne af bilerne. Det er så lækkert.
James, Hamster og May har hver deres karisma, og fungerer genialt sammen.
De sælger drømme og viser drengerøv. Er charmerende veltalende og faktisk
gode interviewer.
Prøv at se Clarksons interview med Michael Gambon.

Og så er der de gale indslag.
De har ide og galskab, der gør det hel værd at se

De kører bare en stil, ingen andre kan.

Fifth Gear viser bare biler, vi ikke har råd til.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-10 23:54

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Come on! Fifth gear er filmet med en kameratelefon, har hverken ide eller
> æstetsk sans.

Hvilken telefon er anvendt ?
Hvilke idêer efterlyser du mere præcist ?
Hvad mener du med æstetisk sans ?

> Topgear er raffineret videoteknisk kræs.

På hvilket niveau ?

> Faktisk noget af det flotteste tv kan præstere.

Se, der er jeg ikke helt enig.
For mig at se ligner det alt andet, omend
klippene måske kan fascinere (nogen...).

> Læg lige mærke til præsentationerne af bilerne. Det er så lækkert.

Morsomhederne står ofte i kø.
Det kan man vel ikke kalde lækkert, omend
Clarkson har en del sprogblomster man kan smile af.

> James, Hamster og May har hver deres karisma, og fungerer genialt sammen.

Det gjorde Gøg og Gokke også.

> De sælger drømme og viser drengerøv. Er charmerende veltalende og faktisk
> gode interviewer.

De hæver sig vidst ikke over gennemsnittet på nogen måde
omend humoren ses jævnligt, men det gør det hverken æstetisk.
genialt eller på anden måde løfter udsendelsen til et særligt niveau,
og det uanset hvilket apparat det er filmet med...

> Prøv at se Clarksons interview med Michael Gambon.

En kedelig gammel mand. Hvad specielt var der
ved dêt ? Gambon sidder jo bare og er gammel-morsom
mens Clarkson danser omkring ???

> Og så er der de gale indslag.
> De har ide og galskab, der gør det hel værd at se

Underholdningen er ofte det primære, ja.
Programmerne er samtidig af og til
ret langtrukne. Eks. sidste lørdag, direkte kedelig.

> De kører bare en stil, ingen andre kan.

Stil og stil. De har lagt sig på den morsomme hylde
og dêt er vidst dêt.

> Fifth Gear viser bare biler, vi ikke har råd til.

Ok, dit indlæg VAR for sjov:,o))

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-02-10 04:32

">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse

> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken telefon er anvendt ?
> Hvilke idêer efterlyser du mere præcist ?
> Hvad mener du med æstetisk sans ?

Fifth gear er billedmæssigt noget skrammel. Der er ikke tænkt synderligt
over billederne
Fifth gear er et bltestprogram, der bare har kastet sig over eksklusive
biler.
Jeg er hobbyfotograf om en hals, og nyder, når der er kræset for øjet, og
det er topgear i allerhøjeste grad.
Et eksempel er testen af Fiat 500 Abarth SS eller stort set hvilken som
helst af deres reviews.
Det er ikke bare billeder af en bil, men hele stemningen af køretøjet er
trukket frem med forskellige virkemidler.
Aston Martin DBS er et andet eksempel.

Topgear er om køreoplevelsen uanset pris. Kun køreoplevelsen!
Og så lige galestregerne

Så de har faktisk biler som Suzuki Swift med
eller Fiat 500 abarth. mfl.

> På hvilket niveau ?

> Se, der er jeg ikke helt enig.
> For mig at se ligner det alt andet, omend
> klippene måske kan fascinere (nogen...).

Er du typen med replikas med kronvildt i skoven på væggene eller af grædende
drenge, siden du er komplet blind over for det enorme arbejde, der er lagt i
at levere fremragende klip?

> Morsomhederne står ofte i kø.
> Det kan man vel ikke kalde lækkert, omend
> Clarkson har en del sprogblomster man kan smile af.

Uden billedsiden til at understøtte de tre drengerøve, ville serien falde
til jorden.

> Det gjorde Gøg og Gokke også.

Jada, de var geniale. Det samme er de tre drenge også - sammen. På samme
måde som Gøg ikke kan stå alene..!

> [...]
>
> En kedelig gammel mand. Hvad specielt var der
> ved dêt ? Gambon sidder jo bare og er gammel-morsom

http://www.youtube.com/watch?v=kOqS2jZdaoI

JC:" Then you told someone you were gay?"
MB: "Yes, I said I was gay - The man said ehh ""You played Oscar..."""- "I
played Oscar Wilde" - ""Did you find that difficult?"" "I said ""No, I
didn't""
""So what about the homosexuality?"" "So that annoyed me and I said" ""I
found that very easy, because I used to be a homosexual...""
"And he was so thick and he said"..."I said I was forced to give it
up....!"And then he asked the question:" ""Ohh why was that?"" ""-Why was
that""
"I Said: " ""Because it made my eyes water!""
"I thought he'ed laugh, but he didn't ...."

Sq da hylemorsomt. Clarckson er faktisk ret god til at nurse fok gennem
disse interview.

> Underholdningen er ofte det primære, ja.
> Programmerne er samtidig af og til
> ret langtrukne. Eks. sidste lørdag, direkte kedelig.

Jeg har ikke adgang til Viasat, så jeg er noget bagud mht. Topgear.

> Stil og stil. De har lagt sig på den morsomme hylde
> og dêt er vidst dêt.

En skam du ikke er i stand til at nyde æstetikken gemt i biltesterne.
For det er generelt bare lækkert lavet. De springer ikke over, hvor gærdet
er lavest. hverken i deres challenges eller i billedmæssig forstand.
Programmet er ganske givet også vandvittigt dyrt at producere, men der er jo
ligegyldigt, når man har et par hundrede millioner seere.

> Ok, dit indlæg VAR for sjov:,o))

Nej da, Fifth Gear's tørre tests har ingen større relevans for andre end en
håndfuld mennesker, nemlig motorheads med alt for mange penge, ala Simon
Cowell f.eks.

Topgear sælger drømme. Drømme og grine kan vi alle. Selv min "komplet
ligeglad med biler" 17 årige søn sidder og kigger med og synes, det er
herrefedt.
Og konen sidder og kigger med og kan lide det. Fifth gear får ikke andet end
et skuldertræk.

Fifth gear er kun lidt bedre end "Gear og lir", som jeg også synes, falder
til jorden.
Sad lige og så afsnittet med Zenvo ST1 mm. Det kunne dårligt have været
præsenteret ringere.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-10 09:40

Frodo Nifinger skriver:

> En skam du ikke er i stand til at nyde æstetikken gemt i biltesterne.

Nu kan Ekko ikke så godt lige Clarkson, derfor er alt i det progrma
noget skrammel og det program han kan lide at se er top kvalitet og
optaget smukt osv osv osv.

Han sidder derhjemme og har (i følge ham selv) verdens bedste tv - et
25" 17 år gammelt B&O med et udtjent billedrør. Han har verdens bedste
bil - en mindst lige så gammel Ford Sierra med 1,6 liters benzinmotor.

Eller sagt på en anden måde - manden er blind og kvrvulant. Men det er
sjovt at gøre ham endnu mere til grin, for hans argumenter er så
enøjede at det kvarte kunne være nok, så han er let at udstille.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 13:21

> Fifth gear er billedmæssigt noget skrammel. Der er ikke tænkt synderligt
> over billederne

Indholdet er heldigvis prioriteret højere end et smart klip
mellem to scener.

> Fifth gear er et bltestprogram, der bare har kastet sig over eksklusive
> biler.

For mig at se er de færreste biler begge programmer tester noget
menigmand kan komme i nærheden af. De har dog begge en sjælden
gang en test af noget mere tilnærmeligt.

> Jeg er hobbyfotograf om en hals, og nyder, når der er kræset for øjet, og
> det er topgear i allerhøjeste grad.

Nej. Det du blændes over er når de eks. lader en vindmølle køre,
først mod uret, og de så rask klipper til en scene, hvor den kører modsat...
Eller også når "døden" iklædt sort vises i et splitsekundt i en bakspejl.
Eller når de klichêagtigt lader nogle blade ligge på vejen som så hvirvles
op når en utilnærmelig vogn passerer.
Det blændes du af. Jeg gør ikke.

> [...]
> Det er ikke bare billeder af en bil, men hele stemningen af køretøjet er
> trukket frem med forskellige virkemidler.

Trukket frem ???
Kan du ikke beskrive det nærmere ?
Eller er det deres sprogblomster du igen blændes af og
synes ordene passer til bilen ? Det kan man ikke blive imponeret
af, med mindre man sider og glæder sig til næste blomst...

> Topgear er om køreoplevelsen uanset pris.

Det er Fifth Gear sandelig også. Vicki Butler Hendersson
kan da om nogen 'beblomste' en bils måde at køre på.
Hun er ret levende når hun kører, og Tiff formår også at
gengive ud gennem skærmen, hvordan bilen reagere mht.
understyring osv. og cameraet fanger disse beskrivelser ganske godt.

> Så de har faktisk biler som Suzuki Swift med
> eller Fiat 500 abarth. mfl.

Lign. kan også findes i Fifth gear.

> Er du typen med replikas med kronvildt i skoven på væggene eller af
> grædende drenge, siden du er komplet blind over for det enorme arbejde,
> der er lagt i at levere fremragende klip?

Læs hvad jeg skrev længere oppe.
Jeg ser ikke noget fremragende i dêt.
Det handler jo blot om hurtige klip med
små-overraskelser, intet andet.
En god idê, men at kalde det raffineret video, ligefrem videoteknisk
kræs er at skyde alt for højt, medmindre man selv befinder sig på
et langt lavere niveau.

> Uden billedsiden til at understøtte de tre drengerøve, ville serien falde
> til jorden.

Ja billede uden informativ lyd er der ikke meget ved.

> Jada, de var geniale. Det samme er de tre drenge også - sammen. På samme
> måde som Gøg ikke kan stå alene..!

Men det er stadig kun underholdning for 'drengenes' skyld
og bilerne ofte for lov at stå sekundært.

> Sq da hylemorsomt. Clarckson er faktisk ret god til at nurse fok gennem
> disse interview.

Nogle synes også Klovn er sjovt.
Det er ikke ret meget med biler at gøre
og personligt er jeg træt af de fylder udsendelsen
med gamle skuespiller og andre kendisser.

> Jeg har ikke adgang til Viasat, så jeg er noget bagud mht. Topgear.

Ser bare Yousee Kabel-tv fuldpakken.

> En skam du ikke er i stand til at nyde æstetikken gemt i biltesterne.
> For det er generelt bare lækkert lavet. De springer ikke over, hvor gærdet
> er lavest. hverken i deres challenges eller i billedmæssig forstand.

Jeg sammenligner det med andre bilprogrammer og kan da godt se
de gør noget ud af detaljerne, men det gør ikke helheden bedre
set med bil-øje, selvom nogle hellere vil diskutere kameravinkler og
skæve indslag mv.
Groft oversat svarer det til dem som vil ha' en Big-burger som er
lavet på D'angleterre, og dem så vil ha' det på den enkle måde
hvorved det hele virker mere autentisk og jordnært uden man
skal diskutere, om tomaten er skåret med en Global-kniv eller
en gammel rusten ditto.

> Nej da, Fifth Gear's tørre tests har ingen større relevans for andre end
> en håndfuld mennesker, nemlig motorheads med alt for mange penge, ala
> Simon Cowell f.eks.

Jeg mener stadig ikke, TopGear tester biler i særdeleshed
som menigmand skulle ha' mere råd til end de biler der testes
i Fifth Gear.

> [...]
> herrefedt.
> Og konen sidder og kigger med og kan lide det. Fifth gear får ikke andet

Netop. Det er underholdningseffekten som gør TopGear interessant.
Fifth Gear henvender sig mere til entusiasten som er ligeglad med
"Global-knive" og skæve kameravinkler.

> Fifth gear er kun lidt bedre end "Gear og lir", som jeg også synes, falder
> til jorden.

Der kommer en ny serie Gear & Lir som underholdningsmæssigt
vil tiltrække din familie.

> Sad lige og så afsnittet med Zenvo ST1 mm. Det kunne dårligt have været
> præsenteret ringere.

Lige som TopGear, ny afsnit, forrige lørdag.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-02-10 01:56

">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse

> Trukket frem ???
> Kan du ikke beskrive det nærmere ?

Ku jeg såmænd godt, hvis jeg mente, det ville føre til noget.
På den anden side er det også spildte kræfter at forklare en vittighed til
en autist.
Så hvis du ikke selv kan se det, er der ikke noget at gøre ved det.

> [...]
> gengive ud gennem skærmen, hvordan bilen reagere mht.
> understyring osv. og cameraet fanger disse beskrivelser ganske godt.

Og disse informationer om superbilers køreegenskaber er ret beset vigtige
for en Sierramand?
Og det eneste sagligtgørende?

Fakta er, at bilprogrammer om ekslusive biler ER ren og skær underholdning,
og som sådan er Topgear lysår foran alle de andre wannabies.
Jeg er ret beset hamrende ligeglad med om en Porche 911 Carrera S er 4
tiendedele hurtigere eller langsommere på en bane end en konkurrent.
Jeg vil ha drømmen om kørtøjet præsenteret lækkert og med et glimt i øjet.
Jeg vil underholdes og forføres. Kort sagt se noget, der er værd at se.

> [...]
> En god idê, men at kalde det raffineret video, ligefrem videoteknisk
> kræs er at skyde alt for højt, medmindre man selv befinder sig på

Du har så aldrig hørt om billedmæssig komposition, tonalitet, vignettering,
mm.
BBC kæler for billederne. Det er aldrig shoot and take. men omhyggeligt
arbejde.

> Ja billede uden informativ lyd er der ikke meget ved.

> Men det er stadig kun underholdning for 'drengenes' skyld
> og bilerne ofte for lov at stå sekundært.

Og de er jo heller ikke vigtige! Det er pointen for pokker.
De er bare det, der former drømmen, katalysatoren..
Men du er måske typen der kan side i timevis ved en fest og diskutere, om
hvilken superbil er bedst?

> Nogle synes også Klovn er sjovt.
> Det er ikke ret meget med biler at gøre
> og personligt er jeg træt af de fylder udsendelsen
> med gamle skuespiller og andre kendisser.

Ellers ofte mere interessant end bilerne

> [...]
> hvorved det hele virker mere autentisk og jordnært uden man
> skal diskutere, om tomaten er skåret med en Global-kniv eller

Så burde du jo helt skippe både Topgear og Fifth Gear og finde et program,
der tester hverdagsbiler.
Kedeligt, men hvis det er det, du kan lide ...

> [...]
>
> Netop. Det er underholdningseffekten som gør TopGear interessant.
> Fifth Gear henvender sig mere til entusiasten som er ligeglad med

Er man enthusiast, når man sidder og kigger på bilers ydelse, hvis lige, man
aldrig får råd til, hverken som ny eller gammel og brugt?
Er man enthusiast, fordi man sidder og skaffer sig viden og vurdererer
marginaler om noget, man aldrig får prøvet af?

Jo, hvis man er 13 år. Ældre? Så er man faktisk bare en "wanker".

> Der kommer en ny serie Gear & Lir som underholdningsmæssigt
> vil tiltrække din familie.

Næppe!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-10 21:45

> Ku jeg såmænd godt, hvis jeg mente, det ville føre til noget.

Det tror jeg så ikke du kan, og i din situation hvor det flyver
omkring med tillægsord, burde du styrke din sag !

> På den anden side er det også spildte kræfter at forklare en vittighed til
> en autist.

Så sent som i aften så jeg Fifth Gear. En Lamborghini SE af en slags
blev testet på en meget entusiastisk måde. Helt befriende ikke at høre
og se Clarkson skabe sig som et barn. Det er dêt du fabler om,
altså underholdningsværdien, og ikke andet.

> Så hvis du ikke selv kan se det, er der ikke noget at gøre ved det.

Jeg kan udmærket se de virkemidler DU synes gør
det til 'kunst'. Det er blot ikke godt nok.
Men underholdningen er da hjemme.

> Og disse informationer om superbilers køreegenskaber er ret beset vigtige
> for en Sierramand?

Se nu er du for alvor trykket ned i muderet.
Hvad har dêt så med sagen at gøre ?
Hvad kører du selv rundt i ?
En Murcielago eller noget lidt tilsvarende ??

> Og det eneste sagligtgørende?

Ja. Det er dêt en test handler om. Hvordan bilen
er at køre + en hel masse andet (bilrelateret).
Du snakker kameravinkler, kunst, essens og æstetik.
Er du egentlig en mand ??

> Fakta er, at bilprogrammer om ekslusive biler ER ren og skær
> underholdning, og som sådan er Topgear lysår foran alle de andre
> wannabies.

Overhovedet ikke. Afsnittene i aften bekræftede blot dêt, at Fifth Gear
sagtens kan vise en bil frem, som en bil skal vises frem. UDEN der sidder
en journalist a'la Clarkson og skaber sig.

> Jeg er ret beset hamrende ligeglad med om en Porche 911 Carrera S er 4
> tiendedele hurtigere eller langsommere på en bane end en konkurrent.

En stor del af TopGear handler om at køre en billig Liana rundt
på en bane - hurtigst muligt.))))

> Jeg vil ha drømmen om kørtøjet præsenteret lækkert og med et glimt i øjet.
> Jeg vil underholdes og forføres. Kort sagt se noget, der er værd at se.

Jeg er ligeglad med en journalists glimt i øjet.
Jeg vil se en sober test af en, i de flestes tilfælde,
kostbar bils køreegenskaber, lyd mv.
Jeg synes OGSÅ det er ærgerligt, at gearskiftet
i en Aston Martin m.fl. er dårlig, når nu bilen ellers er så smuk
og har så lækker en lyd mv.
Du nøjes med glimtet i øjet og æstetikken..)

> Du har så aldrig hørt om billedmæssig komposition, tonalitet,
> vignettering, mm.

Vignettering ?
Er det de sorte udfadninger i hjørnerne for at gi æstetik ??
Jeg går op i helheden, men primært handler det om bilen og hvordan den føles
og køres.

> BBC kæler for billederne. Det er aldrig shoot and take. men omhyggeligt
> arbejde.

Jeg er ligeglad med om bogen jeg læser er svøbt i læder, hvis
indholdet er middelmådigt og kun kan fungere som underholdning,
når alt andet er sekundært.

> Og de er jo heller ikke vigtige! Det er pointen for pokker.
> De er bare det, der former drømmen, katalysatoren..

3 klovne med hver deres personlighed former INTET.
Bilen er den samme, deres 'glimt i øjet' er irrelevant, sålænge
programmet i de flestes øjne, kun er et underholdningsprogram.
Så hænger det hele nok også bedre sammen.

> Men du er måske typen der kan side i timevis ved en fest og diskutere, om
> hvilken superbil er bedst?

Alt efter valgt selskab.
Jeg sidder i hvert fald ikke som dig og diskutere æstetik og tillægsord
for at gøre sig dumsmart bemærket...

> Ellers ofte mere interessant end bilerne

Du har et kedeligt liv er jeg sikker på og holder dig kun
oppe vha. varm luft og fattigfine tillægsord.
Når ære kommer til skidt som der er noget der hedder.

> Så burde du jo helt skippe både Topgear og Fifth Gear og finde et program,
> der tester hverdagsbiler.

Jeg hælder mere og mere til Fifth Gear, da Global-fornemmelsen
er trådt i baggrunden til fordel for en basal god vurdering af køretøjet
mere end kameramandens placering og materialets efterbearbejdelse.

> Kedeligt, men hvis det er det, du kan lide ...

Den ægte vare blir' aldrig kedelig.
Den gir' dig derimod mulighed for at foretage
en objektiv vurdering som ikke er farvet af 3 klovne eks.

> Er man enthusiast, når man sidder og kigger på bilers ydelse, hvis lige,
> man aldrig får råd til, hverken som ny eller gammel og brugt?

Ja.

> [...]

Ja.

> Jo, hvis man er 13 år. Ældre? Så er man faktisk bare en "wanker".

Ægte entusiasme starter ofte i de unge år og kommer langsomt snigende.
Dine virkemidler og fattigfine udtryk derimod, er påtagede i en svær verden.

> Næppe!

Jo. For alt hælder i dên retning.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-02-10 02:54

">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad har dêt så med sagen at gøre ?
> Hvad kører du selv rundt i ?
> En Murcielago eller noget lidt tilsvarende ??

Nej da, jeg tusser af og til rundt i en fransk pispotte fra 2005 med snart
200.000 km på klokken
Men jeg er ret ligeglad med, hvor hurtig en Lamboghini Muercilago er i
forhold til en Ferrari F430 på en bane, fordi jeg ikke selv nogensinde vil
få lejlighed til at prøve det.
Og når det er sagt, synes jeg faktisk, Topgear kommer med flere
informationer om nederen ting i bilerne end Tiff & Co.

> Ja. Det er dêt en test handler om. Hvordan bilen
> er at køre + en hel masse andet (bilrelateret).
> Du snakker kameravinkler, kunst, essens og æstetik.
> Er du egentlig en mand ??

Jeg kan da stå op og tisse uden at få våde fødder

> [...]
> en journalist a'la Clarkson og skaber sig.

> En stor del af TopGear handler om at køre en billig Liana rundt

Ja, race er da faktisk ret underholdende. Har faktsk brugt en del tid på at
lege motorsportsfotograf på nogle af de jyske baner.

> [...]
> Er det de sorte udfadninger i hjørnerne for at gi æstetik ??
> Jeg går op i helheden, men primært handler det om bilen og hvordan den

Hvorfor egentlig. Du kommer jo aldrig til at køre en!

> [...]
>
> Den ægte vare blir' aldrig kedelig.
> Den gir' dig derimod mulighed for at foretage
> en objektiv vurdering som ikke er farvet af 3 klovne eks.

Hvad vil du så bruge din store teoretiske viden om superbiler til?
Og nu vi er ved det, hvor megen information får du reelt fra Fifth gear om
bilen ud over at de griner over hele femøren, når de får lov at køre
sidelæns i en überdyr bil?
Nævner de også de ting, der er mindre heldige? jeg synes der er langt
imellem.

Sad lige og så Clarson teste Ferrari 599.< Konklusion? Fantastisk, men ikke
til hverdagsbrug, alverdens ting er ivejen med den til det, og til trackday
var en centermotorbil mere interessant, og til den der helt særlige
begivenhed en gang om året eller sådan, manglede den sjæl. Men lynhurtig og
lækker - hurtigere rundt på banen end en Ford GT40.

> [...]
>
> Ægte entusiasme starter ofte i de unge år og kommer langsomt snigende.
> Dine virkemidler og fattigfine udtryk derimod, er påtagede i en svær

Var du ægte entusiast, solgte du konen og ungerne til medicinale
eksperimenter og anskaffede dig en gammel sportsvogn eller lign.
Ikke at forfølge sin interesse er .... inderligt ligegyldigt.

Vi lever i hvert sit univers. Mit består af især af billeder, mest billeder,
jeg selv skaber.
Jeg bruger en del flere penge på billeder, end du bruger på biler.
Men derfor kan jeg også godt lide andres, hvis de er gode.

Og jeg kan også godt lide unyttig information om ting, jeg drømmer om, men
derfra til at sidde at holde to uopnåelige biler op imod hinanden og
vurdere, og diskutere -
Det er livet sq for kort til. Hvis man stod med luksusproblemet at kunne
vælge mellem dem, så ....!

> Jo. For alt hælder i dên retning.

Ikke det jeg kan se.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-10 23:03

> ">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse

> Nej da, jeg tusser af og til rundt i en fransk pispotte fra 2005 med snart
> 200.000 km på klokken

Du er en stakkel.

> Men jeg er ret ligeglad med, hvor hurtig en Lamboghini Muercilago er i
> forhold til en Ferrari F430 på en bane, fordi jeg ikke selv nogensinde vil
> få lejlighed til at prøve det.

Det har du jo nævnt, kom nu videre.

> Og når det er sagt, synes jeg faktisk, Topgear kommer med flere
> informationer om nederen ting i bilerne end Tiff & Co.

For mig er dêt ikke afgørende. Så eks. en test i dag af en Focus ST
og den var ganske informativ. Det blev afviklet seriøst og uden komik
som helt sikkert ville ha' sneget sig ind hvis det var "en Clarkson test".

> Jeg kan da stå op og tisse uden at få våde fødder

Kom til sagen hvis du kan.

> Ja, race er da faktisk ret underholdende. Har faktsk brugt en del tid på
> at lege motorsportsfotograf på nogle af de jyske baner.

Jeg synes ikke en Liana og race hører sammen, men indslaget
er jo også komik som næsten alt andet i programmet.

> Hvorfor egentlig. Du kommer jo aldrig til at køre en!

Jeg synes det er interessant at høre deres kommentarer til
hvordan bilen opfører sig. De er faktisk knaldgode til at beskrive
bilens handling i Fifth Gear. Alene Vicki's ansigtsudtryk er herlig
når hun smider en bil ud over dens grænser, når Tiff gør sig klar
til næste sving osv. De når ud til publikum uden at være dumsmarte
og anvende billig komik.

> Hvad vil du så bruge din store teoretiske viden om superbiler til?

Jeg elsker den historie værterne fortæller. Deres oplevelse med bilen
og den måde de formidler oplevelsen til mig. De er kort sagt langt
mere torværdie end TopGear hvor alt er smovset ind i plat humor.

> Og nu vi er ved det, hvor megen information får du reelt fra Fifth gear om
> bilen ud over at de griner over hele femøren, når de får lov at køre
> sidelæns i en überdyr bil?

Nu kører de faktisk ligeud det meste af tiden og er gode til at fortælle
om bilen i det hele taget. Hvis du tænker på den dybere tekniske
information,
så kan jeg godt undvære den, men det er heller ikke dêt som er meningen
med udsendelsen. Det er et hurtigt og sobert overblik.

> Nævner de også de ting, der er mindre heldige? jeg synes der er langt
> imellem.

Jeg synes de er gode til at sammenligne nyt mod gammelt og sige
deres ærlige mening om den nye model sat over for den gamle eks.

> [...]
> særlige begivenhed en gang om året eller sådan, manglede den sjæl. Men
> lynhurtig og lækker - hurtigere rundt på banen end en Ford GT40.

Jeg synes historien om Ford som ikke måtte købe Ferrari
og istedet udviklede deres egen og vandt over dem i Le Mans flere år
i træk er væsentlig sjovere.

> Var du ægte entusiast, solgte du konen og ungerne til medicinale
> eksperimenter og anskaffede dig en gammel sportsvogn eller lign.
> Ikke at forfølge sin interesse er .... inderligt ligegyldigt.

Alle entusiaster har drømme og skulle jeg forfølge alle mine
interesser, så var jeg dælme en meget fattig mand.

> Vi lever i hvert sit univers. Mit består af især af billeder, mest
> billeder, jeg selv skaber.

Hvorfor så se TV ?

> Jeg bruger en del flere penge på billeder, end du bruger på biler.

Hehe...okay, mit pocket-camera skaber sikkert lige så megen fornøjelse.)

> Men derfor kan jeg også godt lide andres, hvis de er gode.

Mit camera tar' knaldgode billeder, også dem som har en 'skæv vinkel'...

> [...]
> vurdere, og diskutere -
> Det er livet sq for kort til. Hvis man stod med luksusproblemet at kunne

Den verbale måde at sparke dæk på vil jeg mene...

> Ikke det jeg kan se.

Gear & Lir er også komik til en hyggelig aften.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-02-10 23:41

">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse

> Gear & Lir er også komik til en hyggelig aften.
Gear & Lir mangler sjæl, galskab, information, eftertanke, forarbejdning og
æstetik.

Hvis drengerøv er det eneste kriterie, så kan man lige så godt spilde tiden
på Braniac og lign.

Vi kommer det ikke videre.
Så lad det ligge her

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-10 23:00

> Gear & Lir mangler sjæl, galskab, information, eftertanke, forarbejdning
> og æstetik.

Det er jo også et underholdningsprogram sammensat
af en 'komiker' (Mads), og een som ved en anelse
om biler mv. (Watt).

> Hvis drengerøv er det eneste kriterie, så kan man lige så godt spilde
> tiden på Braniac og lign.

Brainiac, som det vidst hedder, er også bare et
underholdnigsprogram i prime-time.

> Vi kommer det ikke videre.
> Så lad det ligge her

Du fik blot sagt en masse og dêt var dêt.
Nok er nok, som et taberparti sagde engang...

Fra : N/A

Dato : 21-02-10 20:35

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-02-10 23:40

On 21 Feb., 04:32, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> til jorden.
> Sad lige og så afsnittet med Zenvo ST1 mm. Det kunne dårligt have været

Glem det. Hvis ikke du har rigtig meget tid, som du ikke aner hvad du
skal bruge til, så lad være med at diskutere med Eque. Jeg tror
egentlig hans største fornøjelse er at have den modsatte mening og at
se hvordan folk reagerer på det. Du vil kunne få ham til at
argumentere for at månen er lavet af grøn ost...

Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-02-10 07:56

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> se hvordan folk reagerer på det. Du vil kunne få ham til at
> argumentere for at månen er lavet af grøn ost...

He he præcis :)
Sad og tænkte nøjagtig det samme...

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 13:21

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> He he præcis :)
> Sad og tænkte nøjagtig det samme...

I er fordomsfulde og dermed
bevist bagude af dansene.
Kan i tilmed underbygge jeres udsagn
kunne vi ta' den derfra, men det evner i
ikke engang i fællesskab...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-02-10 13:45

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> I er fordomsfulde og dermed bevist bagude af dansene.

Nope - vi er erfarne udi denne gruppes gøren og laden inkl. dine skriverier
idet omfang man gider at læse dem...

> Kan i tilmed underbygge jeres udsagn
> kunne vi ta' den derfra, men det evner i
> ikke engang i fællesskab...

LOL - det er en ommmer

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 15:09

>">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> Nope - vi er erfarne udi denne gruppes gøren og laden inkl. dine
> skriverier idet omfang man gider at læse dem...

I kan ikke lade være og beviser dermed
i bare vil mudderkaste. Sådan er dêt igen og igen:

> LOL - det er en ommmer

Nej. Det er det mindste jeg kan forlange
men igen - i magter det ikke.
Dermed er i alle fundet for nemme - som altid.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-02-10 15:22

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> I kan ikke lade være og beviser dermed
> i bare vil mudderkaste. Sådan er dêt igen og igen:

Løwn :)

> Nej. Det er det mindste jeg kan forlange

Du ka ik forlange en skid :)

> Dermed er i alle fundet for nemme - som altid.

At der er nogle, der hopper på din beviste "modstand" ? - sikkert :)

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 18:14

>">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> Løwn :)

Njet.

> Du ka ik forlange en skid :)

Jeg kan forsøge, men forventer naturligvis
ikke i kan bibringe noget med jeres manglende evner.

> At der er nogle, der hopper på din beviste "modstand" ? - sikkert :)

Det er da for nemt at putte noget i mine sko og så ikke
kan underbygge det med noget basalt konkret.
Det er dêt der er dit m.fl's problem

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-10 18:17

">>Eque<<" skriver:

> Det er da for nemt at putte noget i mine sko og så ikke
> kan underbygge det med noget basalt konkret.

Sierra i "mint condition".

ROFL!

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-02-10 18:38

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> Jeg kan forsøge

Nej, ik' engang dét ka du. Du kan intet

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-10 18:59

"Mogens (K)" skriver:

> Nej, ik' engang dét ka du. Du kan intet

Jo, han kan tro på sig selv og sine "meninger" - derudover er det
vidst så som så....

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 22:57

> Nej, ik' engang dét ka du. Du kan intet

Hehe..jeg kan ret meget ret længe..

Du var blot enig i en anden mands udsagn og kan ikke
engang uddybe det nærmere.

Men Eque sagde til Møwens: ""Se ikke paa hans Ydre eller høje Vækst; lyt end
ikke til hans eder, thi jeg har vraget ham; Eque ser jo ikke, som Møwens
ser, thi Møwens ser paa det, som er for Øjnene, men Eque ser paa indholdet""

//Eque 1,1 - 2.24//

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-10 23:16

">>Eque<<" skriver:

> Hehe..jeg kan ret meget ret længe..

Hælde lort ud?

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 13:21

[...]

Ikke helt desværre.
Mit indlæg er, som altid, velment og velovervejet,
og det er nok dêt Leo ærgrer sig over på ovenstående vis...

Fra : Armand

Dato : 21-02-10 20:35

Leo Jensen skrev:

> [...]
> skal bruge til, så lad være med at diskutere med Eque. Jeg tror
> egentlig hans største fornøjelse er at have den modsatte mening og at

Eller også ér Eque bare på motorhead-niveau'et :-|

--
Armand.

Fra : tiper

Dato : 21-02-10 03:00

On 20 Feb., 13:10, ">>Eque<<" <-> wrote:
> Har TopGear en speciel kærlighed for Aston Martin ?
> Synes altid der omtales een eller anden Aston i programmet
> og i aftenens nye afsnit er der sågår endnu een med...
>
> Fifth Gear er værd at se.

Hvis du var en opmærksom seer af topgear, ville du vide at Clarkson
har et blødt hjerte for Aston Marin. Men nu blev den jo sat op mod 2
italienske biler, og de 3 værter skulle vælge den bil de selv syntes
var bedst. Derfor var der en Aston Martin med.
Men det er ikke anderledes end Mays kærlighed til Bentley eller
Hammonds er til 911.

Og ja, som forbrugerprogram er 5th gear bedre, men topgear er bedre
underholdning. Det får selv ikke bilinteresseret til at følge med i
det.

Fra : Bjørn J.

Dato : 21-02-10 11:25

"tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Og ja, som forbrugerprogram er 5th gear bedre, men topgear er bedre
>underholdning. Det får selv ikke bilinteresseret til at følge med i
>det.

På samme måde er det madprogrammer.

De rigtig underholdende lave rimelig ordentlig mad og de mindre
underholdende laver rigtig god mad.

Så konklusionen må være, holder du af burger og pommesfrittes, så følger du
Topgear, men kan du lide inspirerende mand, så følger du 5th gear.

PS: Det er underholdende, når Clarkson og Co. fortæller om biler, der er
værdige til at blive solgt på øen, når man betænker, alt det lort de har
produceret på øen og belemret fastlandet med.

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 13:21

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> værdige til at blive solgt på øen, når man betænker, alt det lort de har
> produceret på øen og belemret fastlandet med.

Hørt.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 13:21

[...]

Derfor jeg nævnte det med Clarksons sprogblomster og
de raske klip som skal løfte et ellers knab så reelt og interessant indhold
som oftest omhandler netop Aston Martin, 911 og de andre man ikke
kan undgå at se i TopGear.

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-02-10 04:34

> [...]
>
> Så konklusionen må være, holder du af burger og pommesfrittes, så følger du
> Topgear, men kan du lide inspirerende mand, så følger du 5th gear.

God mad kan serveres så kedeligt, at den ikke rigtig smager
alligevel...

> PS: Det er underholdende, når Clarkson og Co. fortæller om biler, der er
> værdige til at blive solgt på øen, når man betænker, alt det lort de har
> produceret på øen og belemret fastlandet med.

Tænker du på Toyota, Honda, Nissan og den slags ??
Eller er vi tilbage i 70'erne ?? (Rover undtaget, de holdt fast i at
lave noget lort længe...)

Leo

Fra : Bjørn J.

Dato : 21-02-10 12:51

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>God mad kan serveres så kedeligt, at den ikke rigtig smager
>alligevel...

Det afhænger af borddækningen og jeg synes virkelig 5th Gear laver en nydelg
borddækning.

>Tænker du på Toyota, Honda, Nissan og den slags ??
>Eller er vi tilbage i 70'erne ?? (Rover undtaget, de holdt fast i at
>lave noget lort længe...)

Selv under andet ejerskab, har englænderne ikke formået at nå fastlandets
kvalitet til sokkeholderne.

Det kan evt. skyldes, der meget tydelige klasseopdeling, som de øvre klasser
stædigt holder fast i.

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 13:21

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

> God mad kan serveres så kedeligt, at den ikke rigtig smager
> alligevel...

Nej. For maden i sig selv overskygger ALT andet.

> [...]

Tænker du på Toyota, Honda, Nissan og den slags ??
Eller er vi tilbage i 70'erne ?? (Rover undtaget, de holdt fast i at

Det handler om Herritage, Legacy, arv osv.
Hele 'stemningen' omkring Britisk bilindustri om du vil.
Selve kameravinklen på den engelse arv om du vil....

Fra : N/A

Dato : 21-02-10 20:35

Fra : Benny

Dato : 21-02-10 13:21

On 20 Feb., 13:10, ">>Eque<<" <-> wrote:
> Har TopGear en speciel kærlighed for Aston Martin ?
> Synes altid der omtales een eller anden Aston i programmet
> og i aftenens nye afsnit er der sågår endnu een med...
>
> Fifth Gear er værd at se.

Tja. Jeg så også TopGear. Men, men, men, jeg så hvor lille
seriøsiteten var da Clarksons testede Toyota Prius'en.
Den misforstod han da helt fuldstændig.

Og hr. Clarksons. Jeg vad godt at du ikke kan lide Diesel, men det ser
ud til at diesel bliver fremtidens fosile brændstof pga. motorens
virkningsgrad.

Benny

Fra : Armand

Dato : 21-02-10 22:01

Benny skrev:

> Tja. Jeg så også TopGear. Men, men, men, jeg så hvor lille
> seriøsiteten var da Clarksons testede Toyota Prius'en.
> Den misforstod han da helt fuldstændig.

Såvel værterne i begge 'gear-programmer' som motorjournalister i
almindelighed er fanget af at 150hk og derunder er totalt ubrugeligt,
hvilket trafikbilledet tydeligt modsiger :-|

--
Armand.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 17:58

Den Sun, 21 Feb 2010 22:00:43 +0100 skrev Armand:

> Såvel værterne i begge 'gear-programmer' som motorjournalister i
> almindelighed er fanget af at 150hk og derunder er totalt ubrugeligt,
> hvilket trafikbilledet tydeligt modsiger :-|

Ubrugeligt, eller bare kedeligt? Jeg synes ofte at Clarkson gør det
klart at det vigtigste for ham er at det skal være sjovt.

Trafikbilledet derimod viser hvad folk bruger til at komme på arbejde.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"