Vandret holder til Garmin GPS
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 20-02-10 02:12

Jeg har før set en holder til Garmin GPS, hvor foden i stedet for at
sidde på ruden stod på en vandret overflade enten ved at suge sig fast
eller ved at have noget vægt i foden, men kan desværre ikke huske,
hvor jeg så den.

Nogen der ved hvor man kan købe ovenstående?

Vh
Michael K

Fra : Kent Friis

Dato : 20-02-10 10:21

Den Sat, 20 Feb 2010 01:11:53 -0800 (PST) skrev mbk112@hotmail.com:
> [...]
> hvor jeg så den.
>
> Nogen der ved hvor man kan købe ovenstående?

Standard bil-holderen til min 60CSx kan vendes 180 grader så sugekoppen
vender nedad.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-02-10 02:33

On 20 Feb., 10:11, "mbk...@hotmail.com" <mbk...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> hvor jeg så den.
>
> Nogen der ved hvor man kan købe ovenstående?

Det lyder som sådan en her http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/gps-tilbehor/GAR1090800/garmin-sandpose-holder
Jeg har selv brugt sådan en i nogle år, og den fungere fint.

Med venlig hilsen Kim

Fra : oz3bto

Dato : 20-02-10 15:14

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Til min garmin fulgte der en rund plastik tinges med samt et styk dobbelt
tape ..
Forklaringen var at i visse stater i USA må den ikke side i frontruden også
derfor var plastik tingen beregnet til at sætte på instrument bordret også
kunne sugekoppen få fat i den

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-02-10 22:47

<mbk112@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

http://www.brodit.se/

Har forskellige løsninger, herunder de såkaldte "sandsække", som jeg har set
mange rose. Jeg har ikke selv prøvet den

Kurt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-02-10 23:57

"Kurt B. Andersen" skriver:

> Har forskellige løsninger, herunder de såkaldte "sandsække", som jeg har set
> mange rose. Jeg har ikke selv prøvet den

Er sandsækkene ikke ulovlige?

Klaus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-02-10 01:48

> "Kurt B. Andersen" skriver:

> Er sandsækkene ikke ulovlige?

Det har jeg ikke hørt før. Derimod har jeg set flere rose den og set
anbefalinger på Nav-user. Jeg kan ikke udelukke noget, men det ville undre
mig, hvis ikke man i netop det forum ville have omtalt, at den evt. var
ulovlig.

Kurt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-10 09:36

"Kurt B. Andersen" skriver:

> Det har jeg ikke hørt før.

Så vidt jeg husker skal slige ting være fast monterede (som en
mobiltelefon, der heller ikke må ligge og flyde).

Klaus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-02-10 23:41

> "Kurt B. Andersen" skriver:

> Så vidt jeg husker skal slige ting være fast monterede (som en
> mobiltelefon, der heller ikke må ligge og flyde).

Der er helt særskilte regler for mobiltelefoner. Men der står intet i
reglerne om, at en mobiltelefon ikke må ligge og flyde. Det der står, er at
den skal være fastmonteret, hvis den benyttes under kørsel.
Mig bekendt er der ingen regler for, at man ikke må have diverse mere eller
mindre mærkelige ting til at ligge og flyde i en bil.

Kurt

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 18:00

Den Sun, 21 Feb 2010 23:41:13 +0100 skrev Kurt B. Andersen:

> [...]
> reglerne om, at en mobiltelefon ikke må ligge og flyde. Det der står, er at
> den skal være fastmonteret, hvis den benyttes under kørsel.

Det er så tåbeligt nutildags, hvor man kan få bluetooth håndfri, som
virker uden at man skal have telefonen op af lommen. Min telefon er
sg* ikke fastmonteret i lommen.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 18:09

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er så tåbeligt nutildags, hvor man kan få bluetooth håndfri, som
> virker uden at man skal have telefonen op af lommen. Min telefon er
> sg* ikke fastmonteret i lommen.

En ordentlig bluetooth-enhed gør kun brug af mobiltelefonen som en ren
gateway til nettet.

Så hvor og hvordan den opbevares under kørslen er aldeles urellevant.

Al betjening foregår via bilens indbyggede betjening.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 18:25

Den Mon, 22 Feb 2010 18:09:15 +0100 skrev Bjørn J.:

> [...]
> gateway til nettet.
>
> Så hvor og hvordan den opbevares under kørslen er aldeles urellevant.

I henhold til hvilken paragraf?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 18:30

> I henhold til hvilken paragraf?

Jeg behøver ingen paragraf, da jeg ikke betjener mobiltelefonen.

Den kan ligge i min jakkelomme, hanskerummet, det specielle laderum i potten
eller for den sags skyld i en harboørehabit ude i grisekassen.

Jeg vil godt se den betjent som vil køre en sag på dette.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 18:55

Den Mon, 22 Feb 2010 18:29:42 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg behøver ingen paragraf,

Jeg kritiserede reglen om at mobiltelefonen skal være fastmonteret,
ikke din brug af den. Hvis du mener reglen har en undtagelse, må
du finde undtagelsen frem, det er ikke nok at fortælle hvorfor du
synes reglen er irrelevant.

> Den kan ligge i min jakkelomme, hanskerummet, det specielle laderum i potten
> eller for den sags skyld i en harboørehabit ude i grisekassen.
>
> Jeg vil godt se den betjent som vil køre en sag på dette.

Hvis betjenten ikke vil køre en sag, kan det jo netop være fordi han
er enig med mig i at reglen er tåbelig.

Noget helt andet er så hvor reglen kommer fra, for det er åbenbart ikke
færdselsloven. Den snakker kun om håndholdte mobiltelefoner.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 18:59

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Noget helt andet er så hvor reglen kommer fra, for det er åbenbart ikke
> færdselsloven. Den snakker kun om håndholdte mobiltelefoner.

Der er ingen direkte regel/lov, men blot en udlægning af en lov som jeg har
givet dig i tråden.

Du kan ringe til dem og få en verbal forklaring.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 19:05

Den Mon, 22 Feb 2010 18:58:55 +0100 skrev Bjørn J.:

> [...]
> givet dig i tråden.
>
> Du kan ringe til dem og få en verbal forklaring.

Skulle *jeg* ringe til dem og bede om en forklaring på hvor *du* mener
at finde en undtagelse du ikke kan dokumentere?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 19:25

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skulle *jeg* ringe til dem og bede om en forklaring på hvor *du* mener
> at finde en undtagelse du ikke kan dokumentere?

Det må du da selv om, jeg har ingen interesse i at høre en fortolkning af
loven som ikke passer på min situation.

Tlsyneladende har du en bluetooth øresnegl og sådan en anvender jeg ikke.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 19:53

Den Mon, 22 Feb 2010 19:24:58 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det må du da selv om, jeg har ingen interesse i at høre en fortolkning af
> loven som ikke passer på min situation.

Så du er altså kun interesseret i din egen fortolkning.

> Tlsyneladende har du en bluetooth øresnegl og sådan en anvender jeg ikke.

Hvad jeg anvender har overhovedet ikke været nævnt.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 20:00

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad jeg anvender har overhovedet ikke været nævnt.

Ok, så har jeg altså spildt min tid på tale med dig omkring en teknologi,
der kaldes bluetooth som er +10 år gammel.

Nu ved du i hvert fald, hvilken bluetoothbaseret enhed jeg anvender.

Mojn.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 20:03

Den Mon, 22 Feb 2010 20:00:25 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ok, så har jeg altså spildt min tid på tale med dig omkring en teknologi,
> der kaldes bluetooth som er +10 år gammel.

Hvis du mener det er spild af tid at diskutere den officielle tolkning
af reglerne, hvorfor svarer du så på en post der netop handler om det?

> Nu ved du i hvert fald, hvilken bluetoothbaseret enhed jeg anvender.

Kun at den er fabriksmonteret. Hvilket jeg ikke kan bruge til noget
i min søgning efter hvilken enhed jeg vil have, da min bil for
længst har forladt fabrikken.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : alexbo

Dato : 22-02-10 18:32

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev

> I henhold til hvilken paragraf?

Færdselslovens § 55a.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 18:35

KLIP

> Færdselslovens § 55a.

Den gælder for betjening af mobiltelefonen under kørslen.

Jeg betjener ikke mobiltelefonen under kørslen og det gør man ikke med en
fabriksmonteret bluetooth-installation.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 18:50

Den Mon, 22 Feb 2010 18:35:22 +0100 skrev Bjørn J.:

> [...]
>
> Den gælder for betjening af mobiltelefonen under kørslen.
>
> Jeg betjener ikke mobiltelefonen under kørslen og det gør man ikke med en

Hvem fa*en sagde noget om fabriksmonteret?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 18:56

> Hvem fa*en sagde noget om fabriksmonteret?

Så må du være mere nøjagtig i din beskrivelse af bluetooth-enheden, da
bluetooth blot er en trådløs transmissionsform.....for helvede !

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 19:04

Den Mon, 22 Feb 2010 18:55:30 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Så må du være mere nøjagtig i din beskrivelse af bluetooth-enheden, da
> bluetooth blot er en trådløs transmissionsform.....for helvede !

Jeg skrev netop ikke noget om fabriksmonteret, da bluetooth ikke har
noget at gøre med fabriksmonteret. Det var dig der begyndte at
ævle om fabriksmonteret.

Faktisk er jeg ret sikker på at bluetooth slet ikke var opfundet for
en dansk bils gennemstnitlige alder siden.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 19:28

> [...]
>
> Faktisk er jeg ret sikker på at bluetooth slet ikke var opfundet for
> en dansk bils gennemstnitlige alder siden.

Bluetooth en en trådløs transmissions form og ingen direkte anvendelig
enhed.

Hvilken enhed anvender du som kommunikerer trådløst ved hjælp af
bluetoothteknologien ?

Jeg har fortalt dig om min enhed.......som anvender bluetoothteknologien.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 19:55

Den Mon, 22 Feb 2010 19:27:30 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Bluetooth en en trådløs transmissions form og ingen direkte anvendelig
> enhed.

Netop. Og det var teknologien der var tale om, ikke en bestemt enhed.
Teknologien giver mulighed for at telefonen kan ligge løst i bilen,
og man stadig kan bruge den håndfrit.

> Hvilken enhed anvender du som kommunikerer trådløst ved hjælp af
> bluetoothteknologien ?

Hvad jeg anvender eller ikke anvender er irrelevant, det er teknologien
jeg snakker om.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 20:04

> [...]
> og man stadig kan bruge den håndfrit.

> Hvad jeg anvender eller ikke anvender er irrelevant, det er teknologien

Det lyder interessant.

Hvilken version af teknologien taler du specifikt om ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 20:11

Den Mon, 22 Feb 2010 20:03:49 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det lyder interessant.
>
> Hvilken version af teknologien taler du specifikt om ?

Den trådløse version, hvor svært kan det være?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 20:14

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den trådløse version, hvor svært kan det være?

Det er alle versioner af bluetooth, men versionerne er forskellige.

Så igen, da det nu er teknologien, du hele tiden har talt om i følge dit
eget udsagn, hvilken specifik version mener du så ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 21:01

Den Mon, 22 Feb 2010 20:13:46 +0100 skrev Bjørn J.:

> [...]
>
> Så igen, da det nu er teknologien, du hele tiden har talt om i følge dit
> eget udsagn, hvilken specifik version mener du så ?

Skal du virkelig have det skåret så meget ud i pap?

Den officielle fortolkning taler om placeringen af telefonen. Håndfri
enheden nævnes overhovedet ikke, så den er uinteressant.

Bluetooth er en teknologi der giver mulighed for at telefonen kan
ligge præcis som den officielle fortolkning betragter som en håndholdt
telefon, selvom man reelt bruger håndfri.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 21:28

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ligge præcis som den officielle fortolkning betragter som en håndholdt
> telefon, selvom man reelt bruger håndfri.

Se, der er det nok din forståelse ender.

Ser du, jeg har en PDA (kunne også være en bærbar med 20" skærm og egen
generator) som ved hjælp af bluetooth ver. 2.0 opretter en high speed
datatransmission til bilens computer.

I bilens computer ligger en række applikationer (som betjenes via bilens
dertil indrettede taster mv.) der kommunikerer med PDA'en.

Det betyder, bilens applikationer nu er i stand til at udføre en række
opgaver som styres af mig.

Så princippielt har jeg slet ingen mobiltelefon i bilen.....men en PDA !

Mojn !

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-02-10 16:26

Den Mon, 22 Feb 2010 21:27:47 +0100 skrev Bjørn J.:

> [...]
> opgaver som styres af mig.
>
> Så princippielt har jeg slet ingen mobiltelefon i bilen.....men en PDA !

Så det du siger er at din installation slet ikke er relevant for
diskussionen, men alligevel vil du kun diskutere din egen installation,
i stedet for at forholde dig til tolkningen af reglerne, som var det
jeg var utilfreds med.

Var det ikke nemmere at du oprettede en tråd til diskussion af din
installation, i og med den slet ikke er relevant for diskussionen
om placering af telefonen?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-10 16:31

> [...]
>
> Var det ikke nemmere at du oprettede en tråd til diskussion af din
> installation, i og med den slet ikke er relevant for diskussionen

Anvender du en mobiltelefon i bilen, så har Alex givet dig svaret:

Den skal være fastmonteret iht. til lovgivningen.

Slut prut finale.

Mojn !

mvh/Bjørn J.
Gammeldags håndfri Plantronics Bluetooth øresnegl sælges.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-02-10 16:53

Den Tue, 23 Feb 2010 16:30:32 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Anvender du en mobiltelefon i bilen, så har Alex givet dig svaret:
>
> Den skal være fastmonteret iht. til lovgivningen.

Og det var lige præcis det jeg startede med at kritisere, da det
ikke tager højde for bluetooth håndfri, hvor telefonen automatisk
skifter til håndfri selvom den ligger i lommen.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-10 17:02

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og det var lige præcis det jeg startede med at kritisere, da det
> ikke tager højde for bluetooth håndfri, hvor telefonen automatisk
> skifter til håndfri selvom den ligger i lommen.

Under kørsel:

Anvender du en øresnegl eller en lignende simpel enhed (navigationsenhed
blot med mikrofon og højtaler) for at betjene mobiltelefonen skal
mobiltelefonen være spændt fast.

Anvender du en navigationsenhed som kan styre telefonens funktioner, skal
navigationsenheden være forsvarligt fastspændt (da navi-enheden nu er en
"mobiltelefon")

Jeg ville i sidste tilfælde ikke være betænkelig ved at have mobiltelefonen
i lommen, da den ikke betjenes direkte, men bot er en gateway til
nettet/nettene.

Kan du snart koge mere suppe på anvendelsen af en mobiltelefon under kørsel
?

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-02-10 17:12

Den Tue, 23 Feb 2010 17:02:02 +0100 skrev Bjørn J.:

> [...]
> navigationsenheden være forsvarligt fastspændt (da navi-enheden nu er en

Hvor står det i den officielle tolkning?

Og selv hvis det gjorde, kan jeg ikke se argumentet mht. øresneglen. Jeg
har prøvet, og jeg kan ikke se hvad forskel det gør om telefonen ligger
trygt og godt i lommen, eller den er spændt fast. Det er øresneglen der
er problemet, og jeg kan faktisk ikke se den skulle være mere sikker
end håndholdt telefon. Hvilket iøvrigt er årsagen til at jeg vil have
mig en rigtig håndfri installation, men igen bluetooth, netop for at
kunne lade telefonen ligge i lommen (præcis som med øresneglen), da jeg
ellers har en tendens til at glemme telefonen i bilen.

> Kan du snart koge mere suppe på anvendelsen af en mobiltelefon under kørsel
> ?

Det eneste jeg har fået ud af det er en masse udenomssnak fra din side,
ikke noget relevant.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-10 17:16

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ellers har en tendens til at glemme telefonen i bilen.

> Det eneste jeg har fået ud af det er en masse udenomssnak fra din side,

Nu plejer jeg omgang med utrolig mange rare, dygtige og intelligente
sønderjyder.

Du er vel ikke en Kjøvenhavner, der tilfældigvis er flyttet til
sønderjylland og bor meget tæt på den dansk/tyske grænse.......

Haj du !

mvh/Bjørn J.

Fra : Armand

Dato : 23-02-10 17:23

Bjørn J. skrev:
> [...]
>
> Du er vel ikke en Kjøvenhavner, der tilfældigvis er flyttet til
> sønderjylland og bor meget tæt på den dansk/tyske grænse.......

ER der ikke en af de implicerede der kunne finde på at klippe bare lidt
i denneher tråd?
Indrykningerne alene fylder jo næsten den halve skærmbredde

--
Armand.

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-02-10 17:25

KLIP

> ER der ikke en af de implicerede der kunne finde på at klippe bare lidt i
> denneher tråd?
> Indrykningerne alene fylder jo næsten den halve skærmbredde

Alt for kunderne..

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-02-10 17:53

Den Tue, 23 Feb 2010 17:16:09 +0100 skrev Bjørn J.:

> [...]
>
> Du er vel ikke en Kjøvenhavner, der tilfældigvis er flyttet til
> sønderjylland og bor meget tæt på den dansk/tyske grænse.......

Nope, jeg har aldrig boet på den svenske side af lillebælt.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 18:50

Den Mon, 22 Feb 2010 18:31:49 +0100 skrev alexbo:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev

> Færdselslovens § 55a.

Der står ikke engang reglen om at telefonen skal være fastmonteret,
og dermed naturligvis heller ikke ovennævnte undtagelse.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 18:54

> Der står ikke engang reglen om at telefonen skal være fastmonteret,
> og dermed naturligvis heller ikke ovennævnte undtagelse.

Næh, men Rigspolitiet tilhører åbenbart den dømmende magt i dette spørgsmål:

"Ifølge Rigspolitiets Færdselsafdeling er en mobiltelefon håndholdt, når den
ikke sidder fast i en holder. Det vil sige, at en mobiltelefon der ligger
løst i bilen også betragtes som håndholdt."

Den holder ikke i retten med en moderne fabriksmonteret
bluetooth-installation.

Man kan endda både læse og skrive sms eller e-mails i bilen.....

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 19:01

Den Mon, 22 Feb 2010 18:53:49 +0100 skrev Bjørn J.:

> [...]
> ikke sidder fast i en holder. Det vil sige, at en mobiltelefon der ligger
> løst i bilen også betragtes som håndholdt."

Så er spørgsmålet jo om lommen også betragtes som "ligger løst i
bilen".

> Den holder ikke i retten med en moderne fabriksmonteret
> bluetooth-installation.

Det er jo så et spørgsmål om hvorvidt dommeren er enig med politiet.
Jeg kan ikke se det skulle være muligt at finde argumenter for at
det ikke gælder en moderne fabriksmonteret bluetooth-installation,
hvor samme argumenter ikke kan bruges om enhver anden håndfri
installation. Selv en telefon med indbygget håndfri, hvor telefonen
skruer op så man kan høre den selvom den ligger i bunden af bilen
vil samme argumenter kunne bruges på.

Deraf kan jeg kun konkludere at når de betragter en telefon der
ligger løst i bilen som håndholdt, gælder det uanset hvilken
teknik der benyttes til håndfri.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 19:03

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Deraf kan jeg kun konkludere at når de betragter en telefon der
> ligger løst i bilen som håndholdt, gælder det uanset hvilken
> teknik der benyttes til håndfri.

Det må en dommer så afgøre, Rigspolitichefen kan kun fortolke, men ikke
dømme...

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 19:08

Den Mon, 22 Feb 2010 19:02:50 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det må en dommer så afgøre, Rigspolitichefen kan kun fortolke, men ikke
> dømme...

Men indtil en dommer har talt i sagen, kan vi kun gå ud fra politiets
tolkning af reglerne. Du kan ikke bruge undtagelser der kun findes
i din personlige tolkning som grundlag for at kritisere at jeg
kalder den officielle tolkning for tåbelig.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-02-10 19:29

> [...]
> i din personlige tolkning som grundlag for at kritisere at jeg
> kalder den officielle tolkning for tåbelig.

Den officielle tolkning går på betjening af mobiltelefonen og intet andet.

Som tidligere nævnt, jeg betjener ikke mobiltelefonen, men bilen enhed og
den er bestemt fastmonteret !

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-10 20:00

Den Mon, 22 Feb 2010 19:29:18 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Den officielle tolkning går på betjening af mobiltelefonen og intet andet.

Den officielle tolkning betragter en telefon der ligger løst i bilen som
håndholdt. Da en telefon der ligger løst i bilen ikke kan høres medmindre
den netop er tilsluttet en håndfri-enhed, kan der ikke være tale om
betjening.

I mellemtiden har en helt anden tanke så slået mig... Gad vide om den
tolkning er for at sikre sig mod personer der får øje på politiet, og
slipper telefonen, i håb om ikke at blive opdaget. Hvis telefonen ligger
i lommen, vil det jo være klart at det ikke er det der er sket. Så er
det bare tolkningen der er uklar.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Anders Majland

Dato : 23-02-10 08:45

> Det har jeg ikke hørt før.

Heller ikke her. Jeg har brugt en Garmin sandsæk en del med enten en ique
eller gpsmap 60. Den bliver ståene under normal kørsel incl hårde
opbremsninger undvigemanøvre. Men ved et uheld vil den jo flyver rundt
ligesom alle andre løse genstande... Men det tror jeg nu også gælder mange
sugekop monterede. De vil helt sikkert også løsrive sig ved større
påvirkninger.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
S: Garmin Ique 3600 med City Navigator Europe 2008

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-02-10 03:36

On 21 Feb., 09:36, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Kurt B. Andersen" skriver:

> S vidt jeg husker skal slige ting v re fast monterede (som en
> mobiltelefon, der heller ikke m ligge og flyde).
>
> Klaus
> --
>   Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
>      Min egen hjemmeside nu med nyt dom nehttp://www.moppe.dk
>     S lges 15" st lf lge med Michelin Alpin vinterd k til VW Golf

Da jeg monterede GPS’en i forruden med sugekop forlod den jævnligt
stedet, det er aldrig sket de sidste par år hvor jeg har brugt
sandposen. Med posen slipper jeg også for ringe på forruden, som
fortæller en tyv at der nok ligger en GPS i handskerummet.

Med venlig hilsen Kim