Nummerpladeserier ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-02-10 19:38

Hej gruppe,

Jeg har kigget lidt på hvad der mødes for tiden - og min fornemmelse siger
mig at det går stærkere end før, efter at man er startet forfra. Hænger
dette sammen med at der stadigvæk er forholdsvis mange gamle biler i
cirkulation - og at man selvfølgelig kun kan bruge de kombinationer som er
taget ud af drift siden sidste gang numrene blev delt ud ?

Og er der nogen her som har et kvalificeret gæt på hvor vi lander om en 8
ugers tid, nå den nye kommer ?

mvh

Abdreas M. Hansen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 19-02-10 19:40

On Fri, 19 Feb 2010 19:37:44 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>taget ud af drift siden sidste gang numrene blev delt ud ?
>
>Og er der nogen her som har et kvalificeret gæt på hvor vi lander om en 8

ZZ hvis uden EU-mærke - ellers AG eller hvilken ubrugt A-et - eller -
andet de nu mangler )

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 19-02-10 12:09

On 19 Feb., 19:37, "Andreas M. Hansen" <nokk...@hotmail.com> wrote:

> Og er der nogen her som har et kvalificeret gæt på hvor vi lander om en 8
> ugers tid, nå den nye kommer ?

Kig på nrpl.dk, der er nok det bedste bud.

Får du pladerne med eller uden blå DK kant?

Klaus

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-02-10 20:26

> Kig på nrpl.dk, der er nok det bedste bud.

Det var et genialt link - mange tak for det !

> Får du pladerne med eller uden blå DK kant?

Jeg er pro-EU - så der er bestilt med blå kant.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Aage Andersen

Dato : 20-02-10 15:27

> Det var et genialt link - mange tak for det !

> Jeg er pro-EU - så der er bestilt med blå kant.

Jeg finder det ejendommeligt at vores politiske indstilling skal indikeres
med nummerpladerne. (Min Toyota er rød

Aage

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 20-02-10 15:59

On Sat, 20 Feb 2010 15:26:40 +0100, "Aage Andersen"
<aaan(REMOVE)@email.dk> wrote:

>"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg finder det ejendommeligt at vores politiske indstilling skal indikeres
>med nummerpladerne. (Min Toyota er rød

>--

Hvis man nu ikke gik og var indebrændt, og ikke led af evig angst for
at løbe tør for noget at brokke sig over, kunne man jo bare aflæse
nummerpladen som en konstatering af, at bilen er registreret i et
EU-land.

Jeg har haft øjnene helt tæt på en af disse nye nummerplader, og selv
med min bedste/værste vilje, kan jeg ikke finde noget politisk budskab
på dem. ,-)

At Danmark er medlem af EU, står nok de fleste klart, uden hjælp fra
nummerplader.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-02-10 16:25

On Sat, 20 Feb 2010 15:59:22 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Jeg har haft øjnene helt tæt på en af disse nye nummerplader, og selv
>med min bedste/værste vilje, kan jeg ikke finde noget politisk budskab
>på dem. ,-)
Kære Folmer, det kaldes "signal politik" og det skal signalerer at vi
er en del af EU.
Da der iforvejen findes en godt gemmenprøvet ordning til at signalerer
nationalitet på biler må bagtanken med en ny ordning være mere end
bare at signalerer hvor man kommer fra, hvis du ikke kan få den du
elsker, så må du elske den du får (af staten).
Nogen tror at jo mere EU eksponeres de mest mærkelige steder, jo mere
vil folk så holde af det, eller i det mindste lægge mærke til at EU
også er i nærheden af dig !
Det helt sjove er at det ikke er EU der forlanger EU-nummerplader, nej
det er den danske stat og pt er det så frivilligt, men lur mig om ikke
det bliver tvunget om få år ?
Demokrati er herligt, det kan gradbøjes helt efter behov.

/Hans

Fra : Bjørn J.

Dato : 20-02-10 17:10

KLIP

> Demokrati er herligt, det kan gradbøjes helt efter behov.

Jeg synes, mine nye EU-papegøjeplader ser godt ud.

PS: Det er nu mest fordi selve potten har momsfradrag.......og nu blot
mangler, den danske registreringsafgift EU-normaliseres........

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-02-10 17:55

Den Sat, 20 Feb 2010 17:09:54 +0100 skrev Bjørn J.:

> [...]
>
> PS: Det er nu mest fordi selve potten har momsfradrag.......og nu blot
> mangler, den danske registreringsafgift EU-normaliseres........

Hvorfor kører du med EU-nummerplader hvis du ikke får dem til EU-priser?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 20-02-10 17:59

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor kører du med EU-nummerplader hvis du ikke får dem til EU-priser?

Fordi jeg ikke vil køre rundt med et DK-skilt klistret på potten.

Jeg vil kun hav en diskret vægttavle samt pottens mærke.

Jeg er en diskret EU-borger bosiddende i den såkaldte demokratiske
stormagtsnation Danmark.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-02-10 18:11

Den Sat, 20 Feb 2010 17:59:15 +0100 skrev Bjørn J.:

> [...]
>
> Jeg vil kun hav en diskret vægttavle samt pottens mærke.
>
> Jeg er en diskret EU-borger bosiddende i den såkaldte demokratiske

Ja jeg ville sg* føle mig snydt.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 20-02-10 18:13

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja jeg ville sg* føle mig snydt.

Njaeee... nu er potter kun ét område, du garanteret føler dig snydt på.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-02-10 18:26

Den Sat, 20 Feb 2010 18:13:26 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Njaeee... nu er potter kun ét område, du garanteret føler dig snydt på.

Nu er det ikke mig der kører rundt på EU-plader og betaler fuld pris.
Hvis jeg skulle køre rundt på EU-plader, så ville det blive til EU-
pris, ligesom alle de andre på EU-plader heromkring.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 20-02-10 18:34

> Nu er det ikke mig der kører rundt på EU-plader og betaler fuld pris.
> Hvis jeg skulle køre rundt på EU-plader, så ville det blive til EU-
> pris, ligesom alle de andre på EU-plader heromkring.

Det tillader den demokratiske stormagtsnation Danmark ikke, da her er
særregler på området (..også her...) for tronens undersåtter.

Jeg må så tage det næstbedste som diskret EU-borger og det er 50%
registreringsafgift.

Når samtidig nationen er droppet ned 13. pladsen for velfærd i området, så
går der nok en rum tid inden nationens særregler bliver normaliseret.

Vi kan så glæde os over, vi nu er blevet overhalet af Sverige, men de har så
heller ingen registreringsafgifter på potter.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-02-10 18:37

Den Sat, 20 Feb 2010 18:33:36 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det tillader den demokratiske stormagtsnation Danmark ikke, da her er
> særregler på området (..også her...) for tronens undersåtter.

Når jeg kigger på bilerne på firmaets parkeringsplads er der ellers
mange EU-nummerplader, og jeg kan garantere dig for at det er fordi
de får dem til EU-pris. Især FL-serien er populær.

Hvad skulle forhindre mig i at gøre det samme?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 20-02-10 18:42

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> de får dem til EU-pris. Især FL-serien er populær.
>
> Hvad skulle forhindre mig i at gøre det samme?

Det må du fortælle mig, da jeg ingen anelse har om, hvor i EU du er bosat ?

Er du ikke bosat og skatteyder i DK, så forstår jeg slet ikke din interesse
i nations måde at gøre tingene på.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-02-10 18:50

Den Sat, 20 Feb 2010 18:41:56 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det må du fortælle mig, da jeg ingen anelse har om, hvor i EU du er bosat ?

Padborg, 600 meter fra den tyske grænse.

> Er du ikke bosat og skatteyder i DK, så forstår jeg slet ikke din interesse
> i nations måde at gøre tingene på.

Jeg bor i DK, og kører derfor med en ægte dansk nummerplade. Men der
er intet[1] der forhindrer mig i at finde en lejlighed en kilometer
længere sydpå, præcis som halvdelen af kollegaerne.

Det ville være den eneste grund til at jeg kunne finde på at køre med
en EU-nummerplade. Jeg kører jo heller ikke rundt med et stort orange
V på bilen.

Mvh
Kent

[1] Ja udover sproget
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 20-02-10 18:56

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Padborg, 600 meter fra den tyske grænse.

Så har jo dansk stemmeret.

> Jeg bor i DK, og kører derfor med en ægte dansk nummerplade. Men der
> er intet[1] der forhindrer mig i at finde en lejlighed en kilometer
> længere sydpå, præcis som halvdelen af kollegaerne.

Bor du i Tyskland, har du ikke mere dansk stemmeret (kun i helt specielle
ansøgte tilfælde ydes der dispensation) og din mening og holdning til
nationens måde at forvalte tingene, er så rystende ligegyldige.

> Det ville være den eneste grund til at jeg kunne finde på at køre med
> en EU-nummerplade. Jeg kører jo heller ikke rundt med et stort orange
> V på bilen.

Du lever jo i en såkaldt demokratisk stormagtsnation kaldet Danmark, så du
kan gøre som du vil i så henseende.

Du må sågar kliste et turbo-skilt på din gamle Escort 1100.

mvh/Bjørn J.

Fra : Armand

Dato : 20-02-10 21:45

Bjørn J. skrev:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Fordi jeg ikke vil køre rundt med et DK-skilt klistret på potten.

Jeg synes snarere at i forhold til den blå stjerne-bæ, er det gamle
ovale hvide skilt med DK i midten på højde med et Dannebrogs-splitflag!
Men sådan er vi jo så forskellige.

--
Armand.

Fra : Bjørn J.

Dato : 20-02-10 22:41

KLIP

> Jeg synes snarere at i forhold til den blå stjerne-bæ, er det gamle ovale
> hvide skilt med DK i midten på højde med et Dannebrogs-splitflag!
> Men sådan er vi jo så forskellige.

Jeg har ført splitflag og jeg synes også dette royale flag er meget smukt.

Det andet klistermærke, det siger mig lige så lidt som Enhedslisten gør.

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 19-02-10 13:16

On 19 Feb., 20:26, "Andreas M. Hansen" <nokk...@hotmail.com> wrote:

> Jeg er pro-EU - så der er bestilt med blå kant.

Okay, jeg er også pro EU, men syntes at helt hvide plader er pænere,
så jeg fik heldigvis plader uden....

Klaus

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-02-10 21:19

On Fri, 19 Feb 2010 12:15:50 -0800 (PST), "Klaus D. Mikkelsen (google
groups)" <moppemail@gmail.com> wrote:

>Okay, jeg er også pro EU, men syntes at helt hvide plader er pænere,
>så jeg fik heldigvis plader uden....

>--

Da du så efterfølgende, ved udlandskørsel skal klistre et DK-skilt på,
hvor vil du så placere det, så´det ikke skæmmer?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 19-02-10 21:30

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Da du så efterfølgende, ved udlandskørsel skal klistre et DK-skilt på,
> hvor vil du så placere det, så´det ikke skæmmer?

Det får man ikke brug for i Europa,
fra Island til Grækenland er en EU-plade gyldig som nationalitetsskilt.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-02-10 21:43

On Fri, 19 Feb 2010 21:29:55 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev

>Det får man ikke brug for i Europa,
>fra Island til Grækenland er en EU-plade gyldig som nationalitetsskilt.

>--

Det har du helt ret i, men i din iver for, som altid, at ville
korrekse alle andre, har du muligvis overset, at Klaus har fået helt
hvide plader på sin vogn.

Er det så forkert, hvis jeg mener at Klaus' vogn skal udstyres med et
"gammeldags" DK-skilt, såfremt han ønsker at køre til et europæisk
land udenfor Skandinavien?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 19-02-10 21:48

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Det har du helt ret i, men i din iver for, som altid, at ville
> korrekse alle andre, har du muligvis overset, at Klaus har fået helt
> hvide plader på sin vogn.
Ja.

> Er det så forkert, hvis jeg mener at Klaus' vogn skal udstyres med et
> "gammeldags" DK-skilt, såfremt han ønsker at køre til et europæisk
> land udenfor Skandinavien?
Nej.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 20-02-10 16:04

On Fri, 19 Feb 2010 21:48:07 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev

> Ja.

>Nej.

>--

Det er det der kendetegner en rigtig mand! At indrømme når man har
taget fejl.

Og mens jeg nu er ude i rosenbedet, så siger jeg pænt tak for de meget
gennemarbejdede svar der kommer fra dit tastatur. Det er stort set
altid læseværdigt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-02-10 21:49

> Er det så forkert, hvis jeg mener at Klaus' vogn skal udstyres med et
> "gammeldags" DK-skilt, såfremt han ønsker at køre til et europæisk
> land udenfor Skandinavien?

Man er vel ikke en gang fredet i Skandinavien - jeg mindes at huske noget
med emsige svenske politifætre for nogle år siden...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Armand

Dato : 20-02-10 02:44

Andreas M. Hansen skrev:

> Man er vel ikke en gang fredet i Skandinavien - jeg mindes at huske
> noget med emsige svenske politifætre for nogle år siden...

Før Sverige kom i EU var det nærmest som at skulle krydse jerntæppet når
man kørte af færgen, samt når man skulle tilbage igen :-|

--
Armand.
(der i en årrække dengang var hinsidan i.f.m. motorsport, hvorunder alt

Fra : alexbo

Dato : 19-02-10 21:47

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev

> Det får man ikke brug for i Europa,
> fra Island til Grækenland er en EU-plade gyldig som nationalitetsskilt.

Jeg kan se at jeg missede at det skiftede fra EU-plade til ikke EU-plade.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-02-10 23:38

alexbo wrote:
> <folmer@rasmussen.dk> skrev

> Det får man ikke brug for i Europa,
> fra Island til Grækenland er en EU-plade gyldig som
> nationalitetsskilt.

Hvornår har gammeldags hvide med rød kant nummerplader været EU-plader?

--
- Frank

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-02-10 16:11

On Fri, 19 Feb 2010 21:29:55 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev

>Det får man ikke brug for i Europa,
>fra Island til Grækenland er en EU-plade gyldig som nationalitetsskilt.
Mon ikke det er EU og de få andre lande der godtager EU nummerplader
på lige fod med nationalitetsskilte ?

/Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 19-02-10 13:43

On 19 Feb., 21:18, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Da du så efterfølgende, ved udlandskørsel skal klistre et DK-skilt på,
> hvor vil du så placere det, så´det ikke skæmmer?

Så er vi der igen, jeg kan svare dig som jeg svarede Martin sidste
gang:

Hvilket DK skilt?

Til trods for utallige ture til det sønder-sønderjydske har jeg ikke
haft et DK skilt som loven ellers kræver (du ved 7x11 cm hvid oval) i
de sidste 12 år. Jeg er på 3. bil med enten intet, eller et lille
fesent sølvfavet klistermærkeuden problemer.

Og skal det endeligt være, så kan man købe lovlige Dk skilte som
magnetskilte og dem "klistrer" man på lige inden "grænsechikanen" og
piller det af igen, når man er kommet indelandsk igen. Bilen bruger
trods altmest af sin tid her i landet.

Klaus

Fra : Leif

Dato : 19-02-10 22:51

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

magnetskilte og dem "klistrer" man på lige inden "grænsechikanen" og
piller det af igen, når man er kommet indelandsk igen. Bilen bruger

Du får dem gratis. Indtil jeg selv sagde fra, blev der sat div. forhandler
reklame ting på, når kareten var til service - heriblandt et DK skilt.

/Leif

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-02-10 22:55

Leif skriver:

> Du får dem gratis. Indtil jeg selv sagde fra, blev der sat div. forhandler
> reklame ting på, når kareten var til service - heriblandt et DK skilt.

Sådan et stort hvidt et?

Eller det lille sølvfavede?
Det sidste bliver oftest brugt på nyrere biler, men er intet værd i
den sammenhæng.

Klaus

Fra : Leif

Dato : 19-02-10 23:04

> Leif skriver:

> Sådan et stort hvidt et?
>
> Eller det lille sølvfavede?
> Det sidste bliver oftest brugt på nyrere biler, men er intet værd i
> den sammenhæng.
>

> Klaus
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Jeg har jo ikke fået noget sat på længe, så jeg ved ikke hvad der bruges, men
det kan vel ses på bilerne derude.

Har forresten heller ikke selv haft noget på de mange gange den gamle grænse
er blevet overskredet på ferieturene langt sydover - aldrig haft problemer....

/Leif

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-02-10 23:16

Leif skriver:

> Jeg har jo ikke fået noget sat på længe, så jeg ved ikke hvad der bruges, men
> det kan vel ses på bilerne derude.

De klasker noget som det her på.
http://moppe.dk/Images/dkskilt.jpg

> Har forresten heller ikke selv haft noget på de mange gange den gamle grænse
> er blevet overskredet på ferieturene langt sydover - aldrig haft problemer....

Netop, derfor mit "hvilket DK skilt"

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 19-02-10 13:44

On 19 Feb., 21:29, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:

> Det får man ikke brug for i Europa,
> fra Island til Grækenland er en EU-plade gyldig som nationalitetsskilt.

Når man som jeg har plader uden den skæmmende slå stribe i den ene
side, så "skal" man.

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-02-10 07:48

> Når man som jeg har plader uden den skæmmende slå stribe

Jég synes, det ser helt elendig ud på en papegøjeplade.

Iøvrigt er der jo ingen myndighed, som checker den slags. Og hvis de gør,
kan man som regel tale sig ud af situationen, idet der ikke er tale om nogen
sikkerhedsrisiko

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-02-10 19:05

"Mogens (K)" skriver:

> Jég synes, det ser helt elendig ud på en papegøjeplade.

Så bliver det da først til en papegøjeplade.....

Klaus