"Skilsmisse"
Fra : KH

Dato : 18-02-10 17:23

Hej!

Min eks-kæreste og jeg er gået fra hinanden (vi var ikke gift). Vi har talt
fint sammen indtil jeg vendte hjem efter en arbejdstur til Egypten.

Her opdagede jeg at hun havde fjernet alle de ting hun bragte ind i
forholdet. Ja, og plus lidt ekstra.
Dette er egentligt ikke et problem for mig. Udover det moralske.

Må hun egentlig fjerne ting i huset uden mit samtykke?

Hun er flyttet til en lejlighed hvor hun bor gratis. Der er dog stadigvæk
udgifter til vores fælles hus.

Hvad skal hun betale af dette? -Strøm? -Varme (stort hus)? - Vand?

Hun har en masse af mit værktøj plus en del andet af mine ting, hvordan får
jeg dette igen? Jeg er ikke interesseret i at kører krig mod hende!

Mvh

Klaus

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-02-10 18:11

On Thu, 18 Feb 2010 17:23:11 +0100, "KH" <Hoengaard@FJERN.gmail.com>
wrote:

>Må hun egentlig fjerne ting i huset uden mit samtykke?
Hun må helt klart fjerne hendes egne ting.

Det der helt klart er dit, må hun ikke fjerne.

Så er der gråzonen, menlig det der er fælles og det i ikke er enige om
hvem det tilhører.

Man kan i for sig kun tillade sig at gøre det man kan blive enige om,
men hvis der er uenighed har man et problem som man så må prøve at
løse i fælleskab.

>Hun er flyttet til en lejlighed hvor hun bor gratis. Der er dog stadigvæk
>udgifter til vores fælles hus.
>Hvad skal hun betale af dette? -Strøm? -Varme (stort hus)? - Vand?
Intet med mindre i har en aftale om det modsatte, så hvis i intet har
aftalt indbyrdes, eller med div. forsyningsselskaber skal hun ikke
betale.
Det er den der har lavet aftalen om strøm/varme/vand der skal betale,
eller i sidste ende kommer til det.

Og huset er en ejerbolig ? hvem står som ejer på skødet, og på evt.
kreditforenings/bank-lån ?

>Hun har en masse af mit værktøj plus en del andet af mine ting, hvordan får
>jeg dette igen?
Du beder hende om at udleverer tingene.

>Jeg er ikke interesseret i at kører krig mod hende!
Men hun er intereseret ?

/Hans