når sagen vindes, hvem skal så betale advo~
Fra : ...

Dato : 18-02-10 07:10

En bekendt har boet til leje men betalt for meget i husleje. Og har derved
fået hjælp fra advokat.
Vedkommende vandt sagen og udlejer skulle betale omkring 16.000 kr tilbage.

Hvad der så er sket ved jeg ikke. men vedkommende fortalte bare at hun
skulle betale advokaten ca. 27.000 kr for at de havde kørt sagen for hende.
Sagen har vist kørt 1 års tid har jeg forstået på hende.

Jeg synes det lyder mærkeligt og at samtidig skylder advokaten 11.000 kr.
???

*

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-02-10 07:55

On Thu, 18 Feb 2010 07:10:21 +0100, "..."
<noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> wrote:

> [...]
>Sagen har vist kørt 1 års tid har jeg forstået på hende.
>
>Jeg synes det lyder mærkeligt og at samtidig skylder advokaten 11.000 kr.
Den der hyrer advokaten skal også betale ham.

/Hans

Fra : ...

Dato : 18-02-10 11:20

> Den der hyrer advokaten skal også betale ham.

Det vil sige at min bekendte skal betale, for det var hende som gerne ville
have sine 16.000 kr fra udlejer.

*

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-10 11:43

Den 18-02-2010 17:19, ... skrev:

> Det vil sige at min bekendte skal betale, for det var hende som gerne ville
> have sine 16.000 kr fra udlejer.

Hvis hun har vundet sagen, har dommeren sikkert også pålagt
taberen at betale sagsomkostninger og et beløb til din
bekendtes omkostninger til advokaten. Beløbet fastsættes
efter et skøn, og er derfor langt fra altid nok til at
betale de reelle udgifter til advokaten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din mor og fra om Ludvigs Hjørne:

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-02-10 15:34

"..." <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> wrote in message

> Det vil sige at min bekendte skal betale, for det var hende som gerne
> ville have sine 16.000 kr fra udlejer.

Ja, i første omgang, men det er jo ikke det samme som, at udlejeren ikke kan
pålægges at betale sagsomkostningerne.

Jeg synes dog, det lyder mystisk, at en advokat fører en sag om så lille et
beløb som 16.000, for derefter at opkræve henved det dobbelte i salær. Det
lyder, som om der er gået noget galt med rådigvningen her, og da især, hvis
det ikke er lykkedes at få modparten til at betale sagsomkostningerne.

Fra : Jesper Brock

Dato : 20-02-10 14:48

.... skrev:
> En bekendt har boet til leje men betalt for meget i husleje. Og har derved
> fået hjælp fra advokat.
> Vedkommende vandt sagen og udlejer skulle betale omkring 16.000 kr tilbage.

Hvis der er afsagt en dom, vil det fremgå af dommen, hvordan
sagsomkostningerne er fordelt.

Hvad står der i dommen om sagsomkostninger?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og cand.jur-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk