....og så alligevel ikke
Fra : Andreas Jensen

Dato : 18-02-10 21:11

Spottet på Tysklands odde i dag:

http://i84.photobucket.com/albums/k8/abdec1/lastbil.jpg

*G*

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-02-10 22:11

Andreas Jensen skrev:
> Spottet på Tysklands odde i dag:
> http://i84.photobucket.com/albums/k8/abdec1/lastbil.jpg
> *G*

Den lever vist ikke helt op til det der står på siden.

Kan du komme med mere, evt. link, om hvor og hvordan den er kommet til
at holde der?

Nu kan man jo se sporene i sneen, og de får det til at se lidt mere
mystisk ud end at han blot er kørt i grøften.

Fra : Leif Neland

Dato : 19-02-10 09:28

> [...]
>
> Nu kan man jo se sporene i sneen, og de får det til at se lidt mere
> mystisk ud end at han blot er kørt i grøften.

Jeg ser det som forvognen har villet styre til højre, men har tabt
baghjulenes greb, så forvognen har kuret sidelæns ind i autoværnets forende.

Leif

Fra : Armand

Dato : 19-02-10 13:13

Leif Neland skrev:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg ser det som forvognen har villet styre til højre, men har tabt
> baghjulenes greb, så forvognen har kuret sidelæns ind i autoværnets forende.

Hvordan får man sættevognshjulene til at skride 100% på tværs af vejen
under dén manøvre??

--
Armand.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-02-10 22:23

On Thu, 18 Feb 2010 22:10:39 +0100, Finn Guldmann wrote:

> [...]
>
> Nu kan man jo se sporene i sneen, og de får det til at se lidt mere
> mystisk ud end at han blot er kørt i grøften.

Hmm, ligner lidt et forsøg på en U-vending. Kan sådan en krabat sætte sig
fast i sneen?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-02-10 01:03

Peter Dalgaard skrev:
> Hmm, ligner lidt et forsøg på en U-vending. Kan sådan en krabat sætte sig
> fast i sneen?

Ja, men det ser lidt underlig ud at han sidder fast i venstre side af
den vej han tilsyneladende vil ud af.

Havde han siddet fast ovre i den anden side havde det været lidt mere
logisk.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 19-02-10 01:36

On Fri, 19 Feb 2010 01:03:06 +0100, Finn Guldmann wrote:

> Ja, men det ser lidt underlig ud at han sidder fast i venstre side af
> den vej han tilsyneladende vil ud af.
>
> Havde han siddet fast ovre i den anden side havde det været lidt mere
> logisk.

Ah, jeg overså kantpælen og læste billedet helt forkert. Men hvad er det
egentlig vi ser? Går autoværnet i venstre side langs en frakørsel?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-02-10 05:17

Peter Dalgaard skrev:
> Ah, jeg overså kantpælen og læste billedet helt forkert. Men hvad er det
> egentlig vi ser? Går autoværnet i venstre side langs en frakørsel?

Det ser ud som om der er en vej der kommer fra højre og går ud i venstre
side af billedet. Til den er der så en afkørsel. Od et autoværn vi kan
se følger afkørslen.

Det kan også være en motorvej hvor er er en overkørsel, med tilhørende
ophold i autoværnet. Hvor så den normale "afspærring er fjernet for at
sneplove m.v. kan komme rundt der.

Men uanset om det er det ene eller det andet ser det ud til at han er
kommet fra venstre side og har forsøgt at vende rundt og køre videre i
afkørslen hhv. modsat retning.

Og det jeg finder mystisk er hvordan har har fået trækkeren til at have
i venstre side af afkørsel / modsat retning, og ikke i højre.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-02-10 05:23

Finn Guldmann skrev:
> [...]
> Og det jeg finder mystisk er hvordan har har fået trækkeren til at have
> i venstre side af afkørsel / modsat retning, og ikke i højre.

Det kan i øvrigt godt se ud om om det er i Danmark det foregår. Tyskerne
bruger andre farver på deres kantpæle.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 19-02-10 21:27

On Fri, 19 Feb 2010 05:22:40 +0100, Finn Guldmann wrote:

> Det kan i øvrigt godt se ud om om det er i Danmark det foregår. Tyskerne
> bruger andre farver på deres kantpæle.

Nu ligger Tysklands Odde jo almindeligvis også nord for Flensborg Fjord...

Nu er det jo dig og ikke mig der triller rundt i biler over 1.2 ton, men
hvor ser du den trækker henne? Jeg ser kun en sættevogn og hjulspor der
ser ud som om den er drejet mod venstre ind over vejkanten (eller helle?)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-02-10 22:11

Peter Dalgaard skrev:
> Nu ligger Tysklands Odde jo almindeligvis også nord for Flensborg Fjord...

Man kan jo bare kalde det noget der også er genkendelig udenfor
Kbhstrup.

> Nu er det jo dig og ikke mig der triller rundt i biler over 1.2 ton, men
> hvor ser du den trækker henne? Jeg ser kun en sættevogn og hjulspor der
> ser ud som om den er drejet mod venstre ind over vejkanten (eller helle?)

Nu er det jo ikke så ofte at en '13,6-trailer' er forsynet med hjul i
begge ender. Så mon ikke man har lov at formode at dem i forenden af
traileren faktisk sidder på den trækker der har kørt med traileren?

Hvis du kigger godt efter vil du, lige til venstre for kantpælen, kunne
se det venstre baghjul, baglygter og den plade der viser at det er et
trækkende køretøj, på den trækker der bærer rundt på forenden af traileren.

Hvis du kigger rigtig godt efter vil du, lige til højre for ovennævnte
kantpæl og under sideskabet på traileren, kunne se højre baghjul.

Fra : Kent Friis

Dato : 19-02-10 22:13

Den Fri, 19 Feb 2010 22:11:04 +0100 skrev Finn Guldmann:

> Man kan jo bare kalde det noget der også er genkendelig udenfor
> Kbhstrup.

Det er jo bare en par "ænder" der lægger op til at vi skal gå tilbage
til at snakke om "den svenske side af Storebælt".

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"