Billlige(re) mærkevare-reservedele?
Fra : Aage Westermann

Dato : 18-02-10 14:31

Der var engang i Århus en lille reservedelsforretning, Autopart, hvor man
kunne købe mærkevare-reservedele til netto(mekaniker)pris. Den er nu væk og
løbet overende af T.Hansen og tilsvarende.

Jeg skal bruge en udstødningsdel til min gamle Honda, og den koster som
"original" 1876 + moms. En Walker hos Mekonomen koster 1859 + moms, altså
samme pris.

Hos Autopart ville jeg have kunnet få denne del med 30% rabat. Er der nogen
af jer, der kender et sted, hvor man kan få mærkevarer som. f.eks. Walker
billigere end vejledende pris?

Undskyld hvis det har været oppe mange gange før, men jeg HAR ledt meget
grundigt

Med venlig hilsen
Aage Westermann

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-02-10 14:56

"Aage Westermann" <aawnn@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Walker billigere end vejledende pris?
>
> Undskyld hvis det har været oppe mange gange før, men jeg HAR ledt meget

Hvilken del og hvilken Honda ?
Har du prøvet www.ebay.de ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Aage Westermann

Dato : 18-02-10 17:26

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Aage Westermann" <aawnn@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilken del og hvilken Honda ?

Det er noget så simpelt som den midterste udstødning til en Honda Accord
Aerodeck 2.0 EXi fra 1988 (12V, CA5, A20A4). Jeg har tidlige købt Walker, og
den kvalitet er jeg godt tilfreds med. Det er kun prisen...

> Har du prøvet www.ebay.de ?

Nej, jeg foretrækker en forhandler i denne her sammenhæng.

Med venlig hilsen
Aage Westermann

Fra : Klaus Bahner

Dato : 19-02-10 19:43

> Det er noget så simpelt som den midterste udstødning til en Honda Accord
> Aerodeck 2.0 EXi fra 1988 (12V, CA5, A20A4). Jeg har tidlige købt Walker, og
> den kvalitet er jeg godt tilfreds med. Det er kun prisen...

Ifølge deres webside har Refako den midderste lydpotte for 1608,75 kr
(incl. moms). De forhandler Bosal dele, som jeg personlig synes er af
langt bedre kvalitet end Walker, men nu vil jeg ikke starte en
'religionskrig'

Klaus

Fra : Aage Westermann

Dato : 20-02-10 16:06

"Klaus Bahner" <Klaus.Bahner@ieee.org> skrev i en meddelelse

> Ifølge deres webside har Refako den midderste lydpotte for 1608,75 kr
> (incl. moms).

Ja, den har jeg været omkring.

Hvis det kun er prisen, der skal ned, så kan den fås hos T.Hansen til 549,-
inkl. moms!

> De forhandler Bosal dele, som jeg personlig synes er af langt bedre
> kvalitet end Walker, men nu vil jeg ikke starte en 'religionskrig'

LANGT bedre ligefrem? Ok, hvis sandheden skal frem, så er det kun den
bageste, jeg tidligere (3 gange) har købt fra Walker. Det skyldes, at de to
rørhaler på Walkers model er integrerede i lydpotten (påsvejsede) og
forkromede i god kvalitet. "Originalt" er de to rørhaler selvstændige dele,
som skal skrues på. Jeg er ikke bekendt med andre fabrikater, der har denne
feature, så derfor har jeg købt Walker. Den midterste har jeg tidligere (2
gange) købt hos Honda, for at være rimeligt sikker på kvaliteten, men jeg
har en fornemmelse af, at kvaliteten kan være lige så god med et andet
"fabrikat".

Jeg kender ikke så meget til Bosal (som jeg for rigtig mange år siden fik
leveret til min gamle Fiat 128), at jeg på nogen måde kan udtale mig om
kvaliteten, men hvis du har ret i din vurdering af kvaliteten, så er det jo
et udmærket bud, og så er der jo ingen grund til at købe Walker, kan jeg let
regne ud

Med venlig hilsen
Aage Westermann

Fra : Klaus Bahner

Dato : 20-02-10 18:43

Hej

> Hvis det kun er prisen, der skal ned, så kan den fås hos T.Hansen til
> 549,- inkl. moms!

Ellers tak. Har købt sådan en billig fætter hos T.Hansen præcis en gang,
fordi fristelsen var for stor. Det fortrød jeg bare 20.000 km senere, da
jeg igen lå under bilen

> [...]
> gange) købt hos Honda, for at være rimeligt sikker på kvaliteten, men jeg
> har en fornemmelse af, at kvaliteten kan være lige så god med et andet

Jeg kan ikke udtale mig om din Honda, men jeg har været i den heldige
(eller uheldige) situation at jeg kunne teste et Walker og et Bosal
udstødningssystem på både en Mazda, Peugeot og en VW. I alle tilfælde
var Bosal langt bedre. Da Mazda'en blev skrottet havde Bosal systemet
siddet der to gange så mange kilometer som den foregående Walker
udstødning og var stadig OK. Det samme gælder for Peugeot'en og VW'en.
Siden da har jeg altid købt Bosal og synes det holder længe (~100.000
km). Det var såmend ikke at Walkers potte eller rør fejelde noget, men
svejsesømmene ved rørene (der hvor de går i pottene og flangerne) og ved
ophængene tærede alt for hurtigt igennem.

Klaus

Fra : Aage Westermann

Dato : 20-02-10 22:29

> [...]
>
> Ellers tak. Har købt sådan en billig fætter hos T.Hansen præcis en gang,
> fordi fristelsen var for stor. Det fortrød jeg bare 20.000 km senere, da

Jeg nævner det også bare som en kuriositet

> [...]
> ikke at Walkers potte eller rør fejelde noget, men svejsesømmene ved
> rørene (der hvor de går i pottene og flangerne) og ved ophængene tærede

Ok, jeg kan jo prøve en Bosal denne gang. Så kan vi jo snakkes ved igen om
en 4-5 år

Med venlig hilsen
Aage Westermann

Fra : Aage Westermann

Dato : 18-02-10 18:55

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Aage Westermann" <aawnn@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilken del og hvilken Honda ?

Nu var essensen af mit spørgsmål heller ikke så meget den konkrete dims men
mere generelt, om der overhovedet findes den slags forhandlere mere med
generel rabat på mærkevarer, eller de er helt væk på grund af T.Hansen og
Høyer og den slags.

> Har du prøvet www.ebay.de ?

Nu har jeg kigget, og det er da ganske utroligt, hvad man kan få der, så tak
for det tip.

Med venlig hilsen
Aage Westermann

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 18-02-10 19:15

"Aage Westermann" <aawnn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og Høyer og den slags.

> Nu har jeg kigget, og det er da ganske utroligt, hvad man kan få der, så

Med Venlig Hilsen Henrik Kolle Rasmussen

Fra : Aage Westermann

Dato : 18-02-10 22:28

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Aage Westermann" <aawnn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Med Venlig Hilsen Henrik Kolle Rasmussen

Hej Henrik

Tak for tippet.

Med venlig hilsen
Aage Westermann

Fra : Henrik B.

Dato : 18-02-10 22:32

> Hej Henrik
>
> Tak for tippet.

Hvorfor ikke bare køre direkte ud til Århus-afdelingen?:

au2parts Århus ( Midtbrems ApS )
Agerøvej 49
8381 Tilst
86 10 21 11

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Aage Westermann

Dato : 20-02-10 16:11

> "Aage Westermann" <aawnn@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor ikke bare køre direkte ud til Århus-afdelingen?:

> [...]

Nej, selvfølgelig.

Jeg kan se, at det er en grossist. Ved du, om de handler med private?

Med venlig hilsen
Aage Westermann

Fra : Henrik B.

Dato : 21-02-10 20:42

> Nej, selvfølgelig.
>
> Jeg kan se, at det er en grossist. Ved du, om de handler med private?

Nope, ved det ikke, men tror det ikke. Men ellers kan der måske findes ud af
noget. )

Fra : Martin Bjerre

Dato : 19-02-10 09:54

> [...]
> Walker billigere end vejledende pris?
>
> Undskyld hvis det har været oppe mange gange før, men jeg HAR ledt meget

Det sjove ved Autopart, var at alle kunne få 30 til 50% i rabat, men så man
på hvad man skulle af med for en given stump, var det faktisk samme pris som
hos feks A.Lind, hvor man kun kunne få 10%
Autopart var kendt for at skrue bruttoprisen op, så folk kunne få en stor
rabat. Nettoprisen var den samme som andre steder.

Martin

Fra : SvenP

Dato : 19-02-10 16:01

Thansen forhandler også Walker udstødninger. Jeg ved naturligvis ikke om de
har en Walker til lige netop din bil, men du kan da altid ringe. Jeg har
selv købt Walker udstødninger og Nissen kølere der.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-02-10 19:33

Den 19-02-2010 16:00, SvenP skrev:
> Thansen forhandler også Walker udstødninger. Jeg ved naturligvis ikke om de
> har en Walker til lige netop din bil, men du kan da altid ringe. Jeg har
> selv købt Walker udstødninger og Nissen kølere der.

Men kommer vi til den slags varemærker er de ikke billige. Mange gange
ligger deres pris over. Både Valeo, Nissen og hvad de nu ellers hedder.
Og så kan man lige så godt tage den kvalificerede betjening med hos
f.eks Mekonomen. Og så er varen som regel på lager. Eller seneste næste
morgen.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : SvenP

Dato : 19-02-10 20:19

"
> [...]
> så kan man lige så godt tage den kvalificerede betjening med hos f.eks
> Mekonomen. Og så er varen som regel på lager. Eller seneste næste morgen.

Jeg handler også gerne ved f. eks. Mekonomen. Det er bare irriterende at de
ikke laver et online katalog med priser, for private.

Fra : alexbo

Dato : 19-02-10 20:29

"SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> skrev i

> Jeg handler også gerne ved f. eks. Mekonomen. Det er bare irriterende at
> de ikke laver et online katalog med priser, for private.

Deres svenske side har priser, det kan give en fornemmelse af niveauet.

http://mekonomen.se/

mvh
Alex Christensen

Fra : Aage Westermann

Dato : 20-02-10 22:30

"SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> skrev i en meddelelse
> Thansen forhandler også Walker udstødninger. Jeg ved naturligvis ikke om
> de har en Walker til lige netop din bil, men du kan da altid ringe. Jeg
> har selv købt Walker udstødninger og Nissen kølere der.

Ok, det var jeg ikke klar over. Tak for info.

Med venlig hilsen
Aage Westermann

Fra : Mikael

Dato : 19-02-10 14:57

On 19 Feb., 09:54, "Martin Bjerre"
<martin.bjerreGIDERIKKES...@get2net.dk> wrote:

> Det sjove ved Autopart, var at alle kunne f 30 til 50% i rabat, men s man
> p hvad man skulle af med for en given stump, var det faktisk samme pris som
> hos feks A.Lind, hvor man kun kunne f 10%
> Autopart var kendt for at skrue bruttoprisen op, s folk kunne f en stor
> rabat. Nettoprisen var den samme som andre steder.

Som min svigerfar siger "Sig til mig hvor meget rabat du vil have og
jeg skal fortælle dig hvad den koster"

Mikael