Stafetten: Musik med dyr.
Fra : P.Petersen

Dato : 17-02-10 15:13

Den her genre kan jeg ikke huske har været taget op før.
Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer til
dyr.
Led Zeppelin: http://www.youtube.com/watch?v=rgToFDHDCo4&feature=related
Iron Butterfly:
http://www.youtube.com/watch?v=y04dhv-zQ9o&feature=PlayList&p=E6F711B931134FA5&playnext=1&playnext_from=PL&index=2
Og her måske ikke helt den slags dyr i tænker på, men alligevel skal den
med for det er da en dejlig hyldest til det smukke køn. :)
Tom Jones:
http://www.youtube.com/watch?v=VBdSqk78nHw

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-10 15:19

P.Petersen <psp@ka-net.dk> wrote:

> [...]
> dyr i tænker på, men alligevel skal den med for det er da en dejlig
> hyldest til det smukke køn. :) Tom Jones:

Suede - Animal Nitrate

<http://www.youtube.com/watch?v=XaEc_5abpfA>

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-02-10 15:28

P.Petersen skrev:

>Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
>til dyr.

En løve er vist et dyr
http://www.youtube.com/watch?v=q41r1nmmGB4

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-10 15:31

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Den her genre kan jeg ikke huske har været taget op før.
> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
> til dyr.

Så må The Animals næsten være selvskrevne:
http://www.youtube.com/watch?v=C86oH5RwyJg

Dernæst er der jo Wolfmother:
http://www.youtube.com/watch?v=VS8En23fZRE&feature=fvst

Til slut det danske band "Tiger Tunes":
http://www.youtube.com/watch?v=A-6cvBRZIyQ

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-10 19:37

Jeg glemte helt "Little Fish" med det danske band WaoWio:
http://music.myspace.com/index.cfm?fuseaction=music.popupplayer&sindex=-1.0&shuffle=false&amix=false&pmix=false&plid=18321&artid=8896671&profid=319997695&friendid=319997695&sseed=0&ptype=3&stime=0&ap=1&rpeat=false

Jeg har mine egne helt specielle grunde til at elske det nummer ;)

/Alex

Fra : Anglachel

Dato : 17-02-10 16:13

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen
> Den her genre kan jeg ikke huske har været taget op før.
> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
> til dyr.

Vi kan ikke undgå Leonard Cohens "Bird on a Wire"

http://www.youtube.com/watch?v=Yp18sKXaFlE

Så er der Tom Waits med en lille melankolsk historie om en fugls ulykkelige
forelskelse i en hval i "Fish and Bird"

http://www.youtube.com/watch?v=qRSL7K5y8cg

Noget instrumentalt i Mews "Circuitry of The Wolf"

http://www.youtube.com/watch?v=3prQwTsCWd4

Sidst men ikke mindst The Stooges med "I wanna be your dog"

http://www.youtube.com/watch?v=3prQwTsCWd4

Fra : Anglachel

Dato : 17-02-10 20:02

He, hvis andre bruger flere forsøg, vil jeg også.

Yeah Yeah Yeahs - Gold Lion

http://www.youtube.com/watch?v=dewzOxQ52kg

"The Greatest" af Cat Power
http://www.youtube.com/watch?v=SDsxkQk6DWw

The White Stripes med "Seven Nation Army" på albummet Elephant

http://www.youtube.com/watch?v=6j7huh5Egew

Fra : P.Petersen

Dato : 18-02-10 18:19

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=3prQwTsCWd4
>
> Sidst men ikke mindst The Stooges med "I wanna be your dog"

Hej Anglachel.
Du fik ikke proppet det rigtige link på til I wanna be your dog, så det
kommer lige her.
http://www.youtube.com/watch?v=BJIqnXTqg8I

Fedt nummer, som vist er i pladesamlingen på loftet.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Anglachel

Dato : 18-02-10 18:27

> [...]
> kommer lige her.
> http://www.youtube.com/watch?v=BJIqnXTqg8I
>
> Fedt nummer, som vist er i pladesamlingen på loftet.

Nogen gange går det nok lige stærkt nok med den ctrl-c -v funktion

Fra : V

Dato : 17-02-10 16:14

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Den her genre kan jeg ikke huske har været taget op før.
> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
> til dyr.

En ræv:
tv.2: http://www.youtube.com/watch?v=FQxamO9yJq4

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-02-10 17:29

http://www.youtube.com/watch?v=R6ti97Yixe4

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : V

Dato : 18-02-10 19:42

> http://www.youtube.com/watch?v=R6ti97Yixe4

Fedt, den havde jeg ikke set før!

Virkelig en god parodi på Lilholt!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-10 19:44

V <videovideo@mail.dk> wrote:

> Fedt, den havde jeg ikke set før!
>
> Virkelig en god parodi på Lilholt!

jeg trode det var Lilholt der var en parodi .... ;)

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-02-10 19:45

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> jeg trode det var Lilholt der var en parodi .... ;)
>
> /thomas

Hvad er forskellen på Lars Lilholdt og parodien på Lars Lilholdt ? ? ?

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-10 19:48

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er forskellen på Lars Lilholdt og parodien på Lars Lilholdt ? ? ?

der er ingen forskel ... det var min pointe ..

/thomas

Fra : V

Dato : 18-02-10 20:01

> der er ingen forskel ... det var min pointe ..

Sikke noget vrøvl. Hvad med http://www.youtube.com/watch?v=cGb1J0EpE-0?

Hver sin smag selvfølgelig, men at påstå at der ikke er nogen forskel er
vist nogen af en tilsnigelse.

DFA's version er lavet med kærlighed til kunstneren, og Lars Lilholt selv
synes også selv at det er ret godt lavet

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-02-10 21:11

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> DFA's version er lavet med kærlighed til kunstneren, og Lars Lilholt selv
> synes også selv at det er ret godt lavet

..............og jeg synes at begge dele lyder noget træls

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 18-02-10 22:01

> .............og jeg synes at begge dele lyder noget træls

Sjovt at netop du synes det, Åge! Det er da ellers ovre i din boldgade. Det
er da en slags dansktop-musik! Og han har da også været på Dansktoppen flere
gange, og ofte som nummer 1!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-02-10 19:59

> Sjovt at netop du synes det, Åge! Det er da ellers ovre i din boldgade.
> Det er da en slags dansktop-musik! Og han har da også været på Dansktoppen
> flere gange, og ofte som nummer 1!

Den boldgade ligger nu nok et andet sted, selv om hans musik da ikke er det
værste.

Jeg skal have den ægte vare, hvor kodeordene er: "fest - juhuuu - godaw -
halløjsada - halli halli hallo - sjalala sjalala - hurrahhhhh". Det er ikke
lige hvad jeg forbinder med Larsemand.

Det her er den ægte vare:
http://www.youtube.com/watch?v=mqEOjdhQkUg&feature=related

og på hollandsk
http://www.youtube.com/watch?v=fQBds48NUGc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-10 16:19

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Den her genre kan jeg ikke huske har været taget op før.
> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
> til dyr.

Fint emne.

Så er det jo svært at komme uden om den lille kænguro (og det er mindst lige
så svært at stoppe den):
www.youtube.com/watch?v=Tc5B5n629bY&translated=1

.................Og der er jo også den der hund oppe i vindueskarmen (Kan
ingen link finde, men her er teksten - nederste sang):
http://www.123hjemmeside.dk/Svend-Erik1/12231135

....og en lille sommerfugl (kan kun finde dette klip):
http://www.youtube.com/watch?v=1NMfePnOr0s&feature=related

og her er bare en "Lille fugl" ( Det er bagsiden af "Lille sommerfugl"): Her
kan man vist lytte, men jeg ved ikke hvordan man gør:
www.ilike.com/artist/Bj%C3%B8rn+Tidmand/most_played_songs'
(Det er den 4. nederste sang)

Dert er også "Hvalen hJvalborg":
http://www.youtube.com/watch?v=DTWPClPa_s8&feature=related

.......og noget med en hund som gøer (Helt præsis siger den Vuffeli vov):
http://www.youtube.com/watch?v=PnA-YLj8_1A

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 18-02-10 17:44

meddelelsen news:4b7c08d0$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=DTWPClPa_s8&feature=related

> ......og noget med en hund som gøer (Helt præsis siger den Vuffeli vov):

Hej Åge, linket virker ikke til Lille fugl så kan ikke ta' den med i mine
overvejelser.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-02-10 18:01

> linket virker ikke til Lille fugl så kan ikke ta' den med i mine
> overvejelser.

Vi prøver igen. Nu er den pludselig den 3. nederste:

http://www.ilike.com/artist/Bj%C3%B8rn+Tidmand/most_played_songs

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 18-02-10 18:21

meddelelsen news:4b7d7248$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Vi prøver igen. Nu er den pludselig den 3. nederste:
>
> http://www.ilike.com/artist/Bj%C3%B8rn+Tidmand/most_played_songs
>
> Hilsen Åge

Ok, kan se siden nu men uden audio.
Hilsen
Pelle

Fra : Jensen

Dato : 17-02-10 16:20

On Wed, 17 Feb 2010 15:13:23 +0100, "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> wrote:

>Den her genre kan jeg ikke huske har været taget op før.
>Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer til
>dyr.

Bloodhound Gang - The Bad Touch
http://www.youtube.com/watch?v=xat1GVnl8-k&feature=related

--
Thomas

Fra : Jensen

Dato : 17-02-10 16:27

On Wed, 17 Feb 2010 16:19:36 +0100, Jensen <pomanden@hotmail.com> wrote:

>Bloodhound Gang - The Bad Touch
>http://www.youtube.com/watch?v=xat1GVnl8-k&feature=related

Det skulle i øvrigt ikke undre mig om Åge foreslår en sang med Bjørn Tidmann
eller Keld & "Æslerne".

--
Thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-10 16:37

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
> til dyr.

En mariehøne der er evigglag:
http://www.youtube.com/watch?v=XORUAZqHt78&translated=1

Og en bi der surrer omkring:
http://www.youtube.com/watch?v=9IUwR_vfspM&feature=related

Her er en kat der danser tango:
http://www.youtube.com/watch?v=NdBn7_LxTQg&feature=related

Nejhh, prøv lige at se den lille kattekilling her:
http://www.youtube.com/watch?v=0dN_QgFYHAk

Og deroppe er der en krage på en gren.
http://www.youtube.com/watch?v=-pAxaiQFcH8&feature=related

Hov, der render sgu en flok vilde kaniner rundt:
http://www.youtube.com/watch?v=UyhFbhkWj_4

Her er en smølf, hehe
http://www.youtube.com/watch?v=LoTfL3MjTU4&translated=1

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-02-10 16:40

On 17-02-2010 15:13, P.Petersen wrote:
> Den her genre kan jeg ikke huske har været taget op før.

"Ølhunden glammer".

Der er link til Osvald Helmuths version, men denne er nu ikke helt dårlig:

http://www.youtube.com/watch?v=mHCBWxp9nao

Henning.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-10 16:52

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> "Ølhunden glammer".
>
> Der er link til Osvald Helmuths version, men denne er nu ikke helt dårlig
http://www.youtube.com/watch?v=mHCBWxp9nao

Der er også en himmelhund, som efterhånden er ved at være triviel.
Men den er af en eller anden grund meget populær blandt folk der kan lide
pop-musik:
http://www.youtube.com/watch?v=OAXNS4bDoIE&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-02-10 16:57

On 17-02-2010 16:52, Åge Halldorsson wrote:
> Der er også en himmelhund, som efterhånden er ved at være triviel.

Du har sikkert hørt den for tit med Sussi og Leo.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-10 17:01

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
> til dyr.

Der er jo også en dyre-sang som faktisk har været et kanonhit for 3-3 år
siden. Den bliver vi nødt til at have. Den formåede som noget meget
specielt, både at blive et kæmpehit i Danmark på P3 blandt pop-folket og
samtidig et kæmpehit i tyske og hollandske tv-musikshow, samtidig med at den
yderligere gik sin sejrsgang (øhhhh... svømmede sin sejrs-svømning) ned
gennem Europa, i forsklellige sprog-udgaver.
Hvem andet end en lille krododille kan det være ? - Dens navn var
Schnappi:

Schnappy på tysk: http://www.youtube.com/watch?v=Oe3FG4EOgyU&feature=related

Schnappi svømmede selvfølgelig også til Holland og tog navneforandring til
"Snappie": http://www.youtube.com/watch?v=6KGfbrBSli4&feature=related

Schnappi tog også et lille smut til Italien:
http://www.youtube.com/watch?v=K8ZFR3T9P3s&feature=related

Og Schnappie tog også til et ubestemt østeuropæisk land:
www.youtube.com/watch?v=8hjV6-GKbCI&feature=related

PS:
Skal vi ikke lige hilse på "PAPPA PINQUIN":
http://www.youtube.com/watch?v=eKG08z85DtY&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-02-10 17:13

On 17-02-2010 15:13, P.Petersen wrote:
> Den her genre kan jeg ikke huske har været taget op før.
> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
> til dyr.

Jeg blev forleden gjort opmærksom på "Tørfisk".

Så det er oplagt at henvise til denne:

http://www.youtube.com/watch?v=7NHGlNbMBtU&feature=related

Henning

--
----------

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-02-10 17:27

On 17-02-2010 15:13, P.Petersen wrote:
> Den her genre kan jeg ikke huske har været taget op før.
> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
> til dyr.

De Nattergale - "Er du dus med himlens fugle".

http://www.youtube.com/watch?v=Iisp7eJG0nQ&feature=related

Henning.

--
----------

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-02-10 19:04

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Den her genre kan jeg ikke huske har været taget op før.
> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
> til dyr.

Lad os nappe en hvid kanin med Jefferson Airplane:
http://www.youtube.com/watch?v=WANNqr-vcx0

Fra : Carl Drud

Dato : 17-02-10 19:09

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> writes:

> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde
> refererer til dyr.

Robert Johnson - Hellhound On My Trail

http://www.youtube.com/watch?v=sqgcM_CmhdA

--
Carl

Fra : Eva Schmidt

Dato : 17-02-10 19:33

Her er en sang om en hest:

http://www.youtube.com/watch?v=vNEP-nfDrSo

--
mvh Eva Schmidt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-10 19:42

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
> Her er en sang om en hest:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=vNEP-nfDrSo
>
> --
> mvh Eva Schmidt

Her er også en om en pruh-hest:

Jeg har min hest - jeg har min lasso
http://www.youtube.com/watch?v=YQ7mDBsc89M

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 18-02-10 17:53

meddelelsen news:4b7c3896$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Her er også en om en pruh-hest:
>
> Jeg har min hest - jeg har min lasso
> http://www.youtube.com/watch?v=YQ7mDBsc89M
>
> Hilsen Åge
Hej Åge.
Den her er blevet slettet så den kan heller ikke indgå i overvejelserne.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-02-10 18:03

> Den her er blevet slettet så den kan heller ikke indgå i overvejelserne.

Her er et andet link med samme sang:
http://www.youtube.com/watch?v=Q5YtgiDMDRQ&translated=1

Fra : P.Petersen

Dato : 18-02-10 18:21

meddelelsen news:4b7d72c6$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Her er et andet link med samme sang:
> http://www.youtube.com/watch?v=Q5YtgiDMDRQ&translated=1

Ok, det virkede.
Hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-10 19:44

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
> Her er en sang om en hest:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=vNEP-nfDrSo
>
> --
> mvh Eva Schmidt

..... og her er en sang om fugle

http://www.youtube.com/watch?v=0YmKTucvmDA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-02-10 19:35

On 17-02-2010 15:13, P.Petersen wrote:
> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
> til dyr.

Johnny Cash og Miss Piggy

http://www.youtube.com/watch?v=E4TRvYAyt3k&feature=related

Henning.

--
----------

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-10 20:00

> [...]

> dyr i tænker på, men alligevel skal den med for det er da en dejlig
> hyldest til det smukke køn. :) Tom Jones:

ny regel .. et indlæg pr. person pr. staffet ... eller spammer Åge bare
i en uendelighed ...

/thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-02-10 20:04

On 17-02-2010 19:59, Thomas von Hassel wrote:
> ny regel .. et indlæg pr. person pr. staffet

Det skal ikke gentage sig.

Henning.

--
----------

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-10 21:44

> Det skal ikke gentage sig.
>
> Henning.

Jaja, så længe net-politiet ikke har grebet ind så går det jo nok.
Allan "Vi" Krauwald har trods alt ikke udtalt sig i skandalen endnu, hehe

Hilsen Åge

PS: Men det kommer nok

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-02-10 21:45

Åge Halldorsson skrev:

>så længe net-politiet

de kigger nok på net-perler

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-02-10 22:27

meddelelse news:4b7c5505$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Allan "Vi" Krauwald har trods alt ikke udtalt sig i skandalen endnu, hehe
>
> Hilsen Åge
>
> PS: Men det kommer nok

Pjat det skete allerede 20.44

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-02-10 15:57

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4b7c5505$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Pjat det skete allerede 20.44

..........men greb netpolitiet ind ? - eller hwa?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-02-10 20:04

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> ny regel .. et indlæg pr. person pr. staffet ... eller spammer Åge bare
> i en uendelighed ...
>
> /thomas

Man kan jo også finde et af de utallige emner Åge ikke har forudsætninger
for at deltage i
Men han har da "kun" skrevet 6 indlæg i denne tråd indtil videre

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-02-10 11:03

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at deltage i
> Men han har da "kun" skrevet 6 indlæg i denne tråd indtil videre

Det ville jeg endda kalde " På opfordring " Fra Jensen..

Så han fik vel hvad han bad om.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-02-10 20:13

Thomas von Hassel skrev:

>et indlæg pr. person pr. staffet

Så bør der også kun være et bud i hvert indlæg.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-10 20:15

Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> Så bør der også kun være et bud i hvert indlæg.

jeg vil sige max 3 ...

/thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-02-10 20:18

Thomas von Hassel skrev:

>jeg vil sige max 3 ..

jeg holder fast i 1, og ingen yderligere debat om musikken i de
forskellige indlæg, ellers kan disse indlæg også betragtes som spam...

men jeg vik nu personligt *skide* på det, og poste som jeg selv har lyst
til i denne ng.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-10 20:19

> jeg vil sige max 3 ...

Det var også den grænse vi efterhånden fik i den forrige stafet, og det
virkede fint. Hellere tænke lidt mere over nogle få numre, og begrunde sine
valg, end at sende 300 numre i en lind strøm, og derved sandsynligvis
fratage mange gode bud fra andre, der bare ikke var så hurtige.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-10 21:44

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> jeg vil sige max 3 ...
>
> /thomas

Jeg vil sige "gå hjem at vugge i en teske".

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-10 21:55

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vil sige "gå hjem at vugge i en teske".

det er ikke en konkurrence om at kunne finde flest numre som perifært
har tilknytning til emnet ....

/thomas

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-02-10 22:29

> det er ikke en konkurrence om at kunne finde flest numre som perifært
> har tilknytning til emnet ....
>
> /thomas

Næeh eller slet ingen tilknytning, som da Åge postede Peter Belli som
eksempel på syrerock

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-02-10 15:58

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Næeh eller slet ingen tilknytning, som da Åge postede Peter Belli som
> eksempel på syrerock

Nej, det var jo sikkert ska-musik.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-10 23:11

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> det er ikke en konkurrence om at kunne finde flest numre som perifært
> har tilknytning til emnet ....

Uha, her ramte du hele to af de steder hvor Åge har blokeringer, nemlig
kvalitet frem for kvantitet, og at følge nogle enkle spilleregler for det
fælles bedste. Du kunne lige så godt have skrevet det på kinesisk :)

Fra : .J.S...

Dato : 17-02-10 20:17

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> wrote in message
> [...]
> Og her måske ikke helt den slags dyr i tænker på, men alligevel skal den
> med for det er da en dejlig hyldest til det smukke køn. :)

Pink Floyd - Pigs on The Wing

http://www.youtube.com/watch?v=CydPIf3b-Mc&feature=related

Fra : TL

Dato : 18-02-10 08:54

On Wed, 17 Feb 2010 20:16:46 +0100, in dk.kultur.musik ".J.S..."
<mr_nobody@nowhere.com> wrote:

>Pink Floyd - Pigs on The Wing
>
>http://www.youtube.com/watch?v=CydPIf3b-Mc&feature=related

Udover den oplagte "Pigs (3 different ones), så er der, også fra
Animals:
Sheep
<http://www.youtube.com/watch?v=f0ftOC_KxmM>
Dogs
<http://www.youtube.com/watch?v=MU7cKgm0hYA>

Og lidt nyere...
Dogs of War
<http://www.youtube.com/watch?v=rdBtwsSPgW4>

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-02-10 20:24

P.Petersen skrev:

>Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
>til dyr.

Næsehorn
http://www.youtube.com/watch?v=QOvIot-i6rY

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-02-10 00:14

P.Petersen wrote:
> [...]
> Og her måske ikke helt den slags dyr i tænker på, men alligevel skal
> den med for det er da en dejlig hyldest til det smukke køn. :) Tom Jones:

Beatles har nogle fantastiske grise, et nummer som jeg altid (i hvert fald
lige siden White Album) har holdt meget af. Det er som sædvanligt et
"anderledes" nummer fra the Fab Four.

http://www.youtube.com/watch?v=6SpJxWT3aS0

Gnags er allerde foreslået med Vilde kaniner, men jeg holder nu mere af Går
med Hunden Gennem byen

http://www.youtube.com/watch?v=VV1e3K_gPIQ

Og så et af de måske særeste dyrenumre, Janis Ian anno 2006 med sin
Crocodile Song om pigen der forelsker sig i en krokodille der går gennem
meget ondt for at tækkes hende.

http://www.youtube.com/watch?v=KBfZlVOgnuA

Jan

Fra : Martin Bak

Dato : 18-02-10 09:01

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Beatles har nogle fantastiske grise, et nummer som jeg altid (i hvert fald
> lige siden White Album) har holdt meget af. Det er som sædvanligt et
> "anderledes" nummer fra the Fab Four.

De har også givet den i rollen som hvalros:
http://www.youtube.com/watch?v=Nnpil_pRUiw

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-02-10 10:30

Martin Bak wrote:
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en
> meddelelse news:4b7c7815$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> De har også givet den i rollen som hvalros:
> http://www.youtube.com/watch?v=Nnpil_pRUiw

Det har de. Og de har sunget om solsorte:

http://www.youtube.com/watch?v=-ERnT1X9HPw

og indirekte om tigre - i hvert fald tigerjagt.

http://www.youtube.com/watch?v=1kRQ7zQNsx8

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 18-02-10 11:56

> Det har de. Og de har sunget om solsorte:

Ja og en hund eller 2 er det også blevet til:
http://www.youtube.com/watch?v=dDVUPi56WT0

http://www.youtube.com/watch?v=UaRz-3DYV7c

Fra : Martin Bak

Dato : 18-02-10 11:06

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Den her genre kan jeg ikke huske har været taget op før.
> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer
> til dyr.

Herligt. Det fik mig til at tænke på Frank Zappa.

Her packard goose:
http://www.youtube.com/watch?v=1RWjYn1P6Fw&feature=related

Og her Stinkfoot, hvor han kalder på sin hundehvalp der hedder Fido:
http://www.youtube.com/watch?v=D9FBQ1O5F8k

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-02-10 12:14

Martin Bak wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=1RWjYn1P6Fw&feature=related
>
> Og her Stinkfoot, hvor han kalder på sin hundehvalp der hedder Fido:

Jethro Tull omtaler både elefanter og løver i Mother Goose

http://www.youtube.com/watch?v=2TrSYs4ZjyY

Jan

Fra : poulerik@lindaa.tele~

Dato : 18-02-10 12:15

wrote:

> [...]
> Og her måske ikke helt den slags dyr i tænker på, men alligevel skal den
>med for det er da en dejlig hyldest til det smukke køn. :)

Under dette emne er der alit¨også "En Lille Malkeko" med Sebastian der
vil med
http://www.youtube.com/watch?v=QHRDZsBZlH0&fmt=18

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-02-10 12:16

P.Petersen wrote:
> [...]
> Og her måske ikke helt den slags dyr i tænker på, men alligevel skal
> den med for det er da en dejlig hyldest til det smukke køn. :) Tom Jones:

Jeg kom lige i tanke om den gamle julesang I want a hippopotamus for Xmas.
Jeg har den selv med Captain Kangaroo (nu to dyr , men den findes ikke
på YouTube. Så her er den med Gayla Peevey.

Fra : perhag

Dato : 20-02-10 07:40

On 17 Feb., 15:13, "P.Petersen" <p...@ka-net.dk> wrote:
> Så vi prøver med numre eller bands, der på en eller anden måde refererer til
> dyr.

Følgende fra den oprindelige Dansktoppen må være produceret af Johnny
Reimar, fordi ugleungerne til sidst i sangen lyder nøjagtigt som
smølfer:

Flemming Werge - Uglevisen

http://www.youtube.com/watch?v=HIPRVHPJ3GM

Her et ABBA-nummer fra 1976-albummet Arrival. Modstandere af larmende
musik skal lige advares om at denne sang hører til ABBAs mest
hårdtslående:

ABBA - Tiger

http://www.youtube.com/watch?v=m97PbBNwi8Y