z-layer dækker ikke flash applikation
Fra : Kim Emax

Dato : 17-02-10 06:36

Hej

Jeg er i gang med at lave noget lir med layers og har en div1, der
ligger sig over 95% af skærmen, svagt transperant. Det fungerer som
sådan fint, men ikke når jeg har en flash applikation i baggrunden,
den vises 100%, er det bare en "feature" ved flash applikationer eller
gør jeg noget forkert? Resten af siden vises fint, som svagt i
baggrunden.

..div1 {position:absolute;left:150px;top:30px;z-index:1;opacity:
0.8;display:none;width:95%;height:95%;border:solid 0px; border-color:
rgb(153,153,153);background:#000;}

Mvh
Kim

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-02-10 16:07

Kim Emax wrote:
> [...]
>
> .div1 {position:absolute;left:150px;top:30px;z-index:1;opacity:
> 0.8;display:none;width:95%;height:95%;border:solid 0px; border-color:

Uhm. Jeg har rodet med det før. Er der ikke noget med at man kan sætte
wmode til transparent, når man embedder Flash objektet? Mener det er
løsningen.

--
Peter Farsinsen
peter@farsinsen.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 17-02-10 08:13

On Feb 17, 4:07 pm, Peter Farsinsen <pe...@farsinsen.dk> wrote:

> Uhm. Jeg har rodet med det før. Er der ikke noget med at man kan sætte
> wmode til transparent, når man embedder Flash objektet? Mener det er
> løsningen.

Det kan jeg da prøve at kigge efter. Jeg har lavet en løsning, hvor
jeg sætter display:none, når min div1 aktiveres (onclick)

Mvh
Kim

Fra : Kim Emax

Dato : 17-02-10 08:25

On Feb 17, 4:13 pm, Kim Emax <kime...@gmail.com> wrote:

> Det kan jeg da prøve at kigge efter. Jeg har lavet en løsning, hvor
> jeg sætter display:none, når min div1 aktiveres (onclick)

wmode="transparent" var løsningen og den bruger jeg for min
display:none havde den bivirkning at det, der evt. var skrevet ind i
flash objectet forsvandt, når den igen blev vist. Tak for tippet!

Mvh
Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-10 08:27

Den 17-02-2010 22:25, Kim Emax skrev:

> wmode="transparent" var løsningen og den bruger jeg for min
> display:none havde den bivirkning at det, der evt. var skrevet ind i
> flash objectet forsvandt, når den igen blev vist. Tak for tippet!

Har du tjekket resultatet i flere forskellige browsere?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til standardoverholdende multimedia på

Fra : N/A

Dato : 18-02-10 08:27