Hvordan eje kreditorbeskyttet hus som Risk~
Fra : Valentino Thomsson

Dato : 16-02-10 18:38

Hvordan bærer Claus Riskær sig ad med at købe en ejendom til 50mio og
beskytte den mod hans kreditorer?
Hvad er metoden og konstruktionen han benytter?

Fra : Kim2000

Dato : 16-02-10 18:43

"Valentino Thomsson" <ValentinoThomsson@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> Hvordan bærer Claus Riskær sig ad med at købe en ejendom til 50mio og
> beskytte den mod hans kreditorer?
> Hvad er metoden og konstruktionen han benytter?

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1300537.ece

Noget forbandende svineri af en af de sidste årtiers værste nasseprinser og
tyveknægte.

Fra : Georg

Dato : 16-02-10 21:13

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Valentino Thomsson" <ValentinoThomsson@nospam.invalid> skrev i
> meddelelsen news:1mbq1kah82ebx.dlg@ValentinoThomsson.invalid...
>
> http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1300537.ece

Måske er jeg fattesvag, men hvis han kan købe må det betyde han har penge!?
Hvis han har penge, må det (i min naive verden) betyde, at kreditorer kan få
dem!?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-02-10 02:41

Kim2000 <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1300537.ece
>
> Noget forbandende svineri af en af de sidste årtiers værste nasseprinser og

Det ved jeg nu ikke

Det er faktisk synd for ham. Der var masser af penge i Cybercity og
havde han ikke været karlsmart og istedet betalt sine kreditorer, ville
han hverken være fallent eller være i fængsel i dag.

Og iflg det jeg har ellers har læst i den kulørte presse, så er han
enhver svigerfars drøm. Begge hans eks-koner sidder betydelig bedre i
det efter de har været gift med ham.

Hav dog medlidenhed med fjolset...

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 17-02-10 03:07

On 17/02/2010 02:41, Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
> havde han ikke været karlsmart og istedet betalt sine kreditorer, ville
> han hverken være fallent eller være i fængsel i dag.

Cybercity var en god virksomhed i en lang periode.

Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-02-10 09:07

On Wed, 17 Feb 2010 02:41:15 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

> [...]
>havde han ikke været karlsmart og istedet betalt sine kreditorer, ville
>han hverken være fallent eller være i fængsel i dag.
Riskær skal man ikke have ondt af, der hvor han er er han kommet helt
ved egen hjælp.
Han ændrede bla. i de fakturaer der blev sendt ud til større kunder så
pengene blev sat ind på en anden konto end der hvor de egentligt var
tiltænkt.
Han gik ind i regnskabsprogrammet og ændrede manuelt kontonummeret
(den konto som pengene skulle sendes/overføres til) på fakturaen,
skrev den ud igen og sendte den istedet for den orginale faktura,
orginal fakturaen destuerede han.
Hvorfra ved man så dette ? Regnskabsprogrammet førte log over hvem der
logge på og hvad de foretog sig. Alle brugere havde eget brugerlogin
og tilhørende password.

>Hav dog medlidenhed med fjolset...
Nej det er der ingen grund til, han var meget dygtig i starten, men
det gik tilsyneladende for godt og så troede han at han kunne gå på
vandet, det lykkes ikke for alle der forsøger.

/Hans

Fra : Valentino Thomsson

Dato : 18-02-10 11:17

On Wed, 17 Feb 2010 11:06:55 +0300, Hans Kjaergaard wrote:

> Han ændrede bla. i de fakturaer der blev sendt ud til større kunder så
> pengene blev sat ind på en anden konto end der hvor de egentligt var
> tiltænkt.

Har det medført tab for kunden?

i såfald er han et svin, og burde have røvfuld hver gang han viste sig
offentligt.

Fra : Kim2000

Dato : 18-02-10 19:26

> Har det medført tab for kunden?
>
> i såfald er han et svin, og burde have røvfuld hver gang han viste sig
> offentligt.

Jeg ved ikke om der findes et helvede, men der må helt sikkert findes et
sted for folk som Riskær

Fra : Kim2000

Dato : 17-02-10 19:46

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Og iflg det jeg har ellers har læst i den kulørte presse, så er han
> enhver svigerfars drøm. Begge hans eks-koner sidder betydelig bedre i

Hvad med medlindenhed med de "fjolser" der mistede deres pension, opsparing
og deres bolig pga svindleren?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-02-10 20:16

On Wed, 17 Feb 2010 19:46:02 +0100, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>Hvad med medlindenhed med de "fjolser" der mistede deres pension, opsparing
>og deres bolig pga svindleren?
Er det ikke lidt storsindet at give Riskær æren for finanskrisen ?

/Hans

Fra : Kim2000

Dato : 17-02-10 20:34

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke lidt storsindet at give Riskær æren for finanskrisen ?

Jeg tænker jo "nok" på de firmaer han har stjålet fra. Accumulator Invest
hvor han stjal 2,5 milliard fra fx.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-02-10 07:12

Kim2000 <kim2000@mail.dk> wrote:

<snip>

> Hvad med medlindenhed med de "fjolser" der mistede deres pension, opsparing
> og deres bolig pga svindleren?

Risikovillig "fjolser".

Fra : Frank Damgaard

Dato : 17-02-10 11:52

Kim2000 wrote:

> "Valentino Thomsson" <ValentinoThomsson@nospam.invalid> skrev i
> meddelelsen news:1mbq1kah82ebx.dlg@ValentinoThomsson.invalid...
>
> http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1300537.ece

fungerende link:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1300807.ece

> Noget forbandende svineri af en af de sidste årtiers værste nasseprinser
> og tyveknægte.

Nok noget udenfor denne gruppe, da der ikke er så meget jura i emnet.

men start med at læse nogle seriøse aviser så du får alt baggrund med.

http://www.business.dk/brancher/saadan-kan-riskaer-koebe-millionejendom
http://www.business.dk/finans/riskaer-opkoeb-maa-undre-banker
http://www.business.dk/ejendomme/riskaer-koeber-millionejendom-fra-faengslet

det ser ud til at ejendomen er "købt" for lånte penge og handlet
til over vurderingen, hvor ellers det normale handelspris i Kbh er under vurderingen.....

Og kreditorererne håber måske på at han senere får flere penge,
lige nu får man nok ikke engang vurderingen hjem på ejendommen,
men foranlediger kun tab til andre banker der har lån/pant.

lidt citater fra artiklerne:

"...Og for ikke at miste de millioner af kroner, som Sparekassen Vendsyssel havde i klemme
i ejendommen, købte banken Gammel Strand 42 for 33,6 millioner kroner."

"Når banken ikke ønskede at sælge billigere end de 50 millioner kroner, hænger det sammen
med, at den garanterer de yderste dele af et realkreditlån i DLR Kredit på i alt 44,8
millioner kroner."

"Professor og institutleder ved Juridisk Institut, Aalborg Universitet, Lars Bo Langsted,
vurderer, at bankerne sagtens kunne gå efter Klaus Riskær Pedersens penge, hvis de ville:
»Ja, hvis de ville, kunne de gøre det. Men enten vurderer de, at det ikke kan betale sig,
eller at han er mere værd for dem i levende live som forretningsmand,« siger Lars Bo
Langsted."

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-02-10 21:23

Georg wrote:

> Måske er jeg fattesvag, men hvis han kan købe må det betyde han har
> penge!? Hvis han har penge, må det (i min naive verden) betyde, at
> kreditorer kan få dem!?

Jeg vil tro at der er to muligheder, hvoraf den anden er den mest
sandsynlige.

1) Riskær har selv købt ejendommen, men der er pantesikret gæld for 50
mio (eller mere), og så er der ikke meget ide for kreditorerne i at gå
efter ejendommen (hvis kreditorerne er banker, har de rigeligt med
overtagne ejendomme i forvejen).

2) Køberen er slet ikke Riskær men et selskab som ejes af et
familiemedlem. I så fald er der slet ikke noget at komme efter, da Klaus
Riskærs familie naturligvis ikke hæfter for hans gæld.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-02-10 22:14

Georg wrote:

> Hvis det er model 2, er det jo forkert, at sige det er Klaus Riskær der
> har købt ejendommen. Ikk?!

Jo, men det forstår en EB journalist ikke. "Riskær bruger millioner i
fængslet", det lyder som det helt store orgie med fester, kaviar,
champagne, coke og escort piger. Men så sjovt er det næppe i Sønder Omme..

--
Jesper Lund