Octavia Maxidot vs. " Minidot" ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-02-10 17:07

Hej guruer,

Er der nogen her som kan fortælle hvad man fåe ekstra når man bestiller det
store infodisplay fremfor det lille i en Octavia (formentlig samme historie
i en Golf/Seat ) ?
Det foresvæver mig at man både får flere oplysninger, grafisk visning, samt
mulighed for at indstille forskellige parametre.
Forhandleren kunn ikke lige skære det ud i pap, så jeg håber der er nogen
her (Klaus ?) som kan fortælle mig hvad det er jeg har købt ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-02-10 17:16

"Andreas M. Hansen" skriver:

> [...]
> Forhandleren kunn ikke lige skære det ud i pap, så jeg håber der er nogen
> her (Klaus ?) som kan fortælle mig hvad det er jeg har købt ?

Du ved det jo godt selv kan jeg se.....

Klaus

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-02-10 17:42

> Du ved det jo godt selv kan jeg se.....

Desværre nej..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-02-10 17:44

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Desværre nej..

Jo, som du selv skriver:
"flere oplysninger, grafisk visning, samt
mulighed for at indstille forskellige parametre"

Vil du have alle?

Klaus

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-02-10 18:24

> Vil du have alle?

Det ville da være dejligt !

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-02-10 17:46

> Du ved det jo godt selv kan jeg se.....

Ups - der ramte jeg desværre ctrl-return...

Nej, det er problemet, jeg ved bare at man kan indstille diverse parametre,
samt se oplysninger grafiskt.
Hverken brochurer og forhandler kunne fortælle eksakt hvad det er.
Maxidot blev medtaget sammen med aluhjul som det sidste der kunne handles
om...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-02-10 18:27

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Nej, det er problemet, jeg ved bare at man kan indstille diverse parametre,
> samt se oplysninger grafiskt.

Korrekt

> Hverken brochurer og forhandler kunne fortælle eksakt hvad det er.

Jeg ved ikke præcist, hvad det er på en Skoda, men kan fortælle
forskellen på en Golf med "minidot" og en Touran med "maxidot" (sådan
frit fra hukommelsen).

Grafisk visning af hvilken dør der er åben.
Grafisk visning af diverse fejllamper (motorolie, sprungen pære osv.
osv.) Disse lamper sidder over "minidot" display i bilerne med dette.
Radio/CD kan vises på display.

Indstillinger kan ændres. Advarsel for vinterhjul med km/t
begrænsning, visning af forbrug, km til service.

Klaus

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-02-10 18:02

Andreas M. Hansen skrev:
> [...]
> Forhandleren kunn ikke lige skære det ud i pap, så jeg håber der er
> nogen her (Klaus ?) som kan fortælle mig hvad det er jeg har købt ?

Frit fra hoften:
Indstillingsmenu hvor du selv kan konfigurere forskellige ting.
Integration med Bluetooth. Fiscon Basic Plus skulle virke super, selv
uden knapper i rattet.
Integration med navigation, f.eks. Skoda Columbus (RNS-510).
Derudover kan man konfigurere ting som sprog, km/l / l/100km og den
slags, uden der skal tilkobles en computer.

Det var lige hvad jeg kunne huske :)
Hvilken model har du købt?

/Kent Glerup

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-02-10 18:23

> [...]
> Integration med navigation, f.eks. Skoda Columbus (RNS-510).
> Derudover kan man konfigurere ting som sprog, km/l / l/100km og den slags,

Mange tak for info - det var lige det jeg søgte - specielt det med km/l er
jeg hooked på
- der er bestilt en 1.4 Tsi DSG med Ambiente og Ambiente+ pakke
1.4 Tsi er et stort fremskridt i forhold til den 1.6 MPI som jeg kører i
dag - og så glæder jeg mig helt vildt til DSG'en

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-02-10 18:29

"Andreas M. Hansen" skriver:

> [...]
> 1.4 Tsi er et stort fremskridt i forhold til den 1.6 MPI som jeg kører i
> dag - og så glæder jeg mig helt vildt til DSG'en

160 eller 122 HK?
Den 7 trins DSG er omend endnu mere lækker end 6 trins at køre med.

Klaus

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-02-10 19:03

> 160 eller 122 HK?
> Den 7 trins DSG er omend endnu mere lækker end 6 trins at køre med.

en 1.4 har hos Skoda 122 Hk - skal man have 160 Hk, så hedder maskinen 1.8
Tsi

DSG kassen er udelukkende købt ud fra positive omtaler - det sammenholdt med
at jeg i et par år har længtes efter en automatkasse, gjorde at jeg turde
bestille en uden at have prøvet den (det er umuligt at opdrive en prøvebil
med DSG i det sønderjydske)
Jeg har prøvet 1.4 Tsi med 6 trins manuelt gear, og de 122 Hk rækker fint
til mit temperament.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-02-10 22:37

"Andreas M. Hansen" skriver:

> en 1.4 har hos Skoda 122 Hk - skal man have 160 Hk, så hedder maskinen 1.8
> Tsi

Okay

> [...]
> bestille en uden at have prøvet den (det er umuligt at opdrive en prøvebil

Heller ikke en Volekfown?

> Jeg har prøvet 1.4 Tsi med 6 trins manuelt gear, og de 122 Hk rækker fint
> til mit temperament.

Også til mit, men i samspillet med DSG er 160 mere "lækker" - hvis du
spørger mig

Klaus

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-02-10 23:18

> Heller ikke en Volekfown?

Hvis deres søgefunktion på hjemmesiden står til troende, så er det næmeste
man kan komme en 1.6 TDi med 7 trins - meen.... en diesel mener jeg
alligevel ikke man kan drage konklusioner ud fra.

Men hvad fa... , så kan jeg jo gå rundt i 8-9 uger og glæde mig nu

> Også til mit, men i samspillet med DSG er 160 mere "lækker" - hvis du
> spørger mig

Sikkert - men jeg vurderede nu at 34K fint kunne bruges til andre formål -
specielt efter at jeg har læst så mange overstrømmende omtaler - både
professionelle og fra skribenter på det tyske Octavia forum af kombinationen
1.4 Tsi og DSG.

Jeg er overbevist om at kombinationen er et "quantum leap" i forhold til min
nuværende 1.6 Mpi, som i den grad skal piskes op i omdrejninger når den skal
lave en smule - den snurrer 4200 omd. i 5 gear ved 130 km/t...

Til min kørestil er de præstationer som 1.4'eren lægger for dagen mere end
tilstrækkelige - modsat visse andre i denne gruppe, er jeg bestemt ikke
nogen "Sports Driver"

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : KimH

Dato : 15-02-10 18:11

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Forhandleren kunn ikke lige skære det ud i pap, så jeg håber der er nogen
> her (Klaus ?) som kan fortælle mig hvad det er jeg har købt ?

Hvis du får original navigation i , vil du kunne se pilevisning og vejnavne
i display , du vil også kunne få vist telefonbog i display hvis du har det
rigtige udstyr til det med maxidot

Mvh. Kim H