Menu der altid er på synlig naår der scrol~
Fra : tage jørgensen

Dato : 16-02-10 22:33

Er der nogen der kender et script der kan få min menu til at være
synlig, når der scrolles ned eller op.

Altså nærmest en "lydende" menu.

Jeg bruger PHP 5.1

se evt. min side, den er stadig ikke finpudset så...

http://www.thammawat.com

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Petrine Musse

Dato : 16-02-10 22:39

Jeg bruger position fixed i CSS'en (altså slet ikke noget php)

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-02-10 01:20

tage jørgensen har bragt dette til verden:
> [...]
>
> Altså nærmest en "lydende" menu.
>
> Jeg bruger PHP 5.1
>
> se evt. min side, den er stadig ikke finpudset så...

PHP er serverside, og har ikke noget med browseren at gøre. Det *kan*
anvendes til at generere den kode der sendes til browseren, men har
ingen indflydelse på hvad der sker der.
Så det er i koden for menuen - eller css'en - du skal ændre.
Brug i CSS af position static - som foreslået - eller absolute, er god
til det, men har så nogle andre ulemper.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-02-10 21:42

Birger Sørensen skrev:

> Så det er i koden for menuen - eller css'en - du skal ændre.
> Brug i CSS af position static - som foreslået - eller absolute, er god
> til det, men har så nogle andre ulemper.

Birger, mon du ikke har skrevet forkert?
position:fixed fikserer et element i
forhold til browervinduet.
position:static er det alternativ der
bør serveres for IE<7.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-02-10 23:58

Jørgen Farum Jensen kom med denne ide:

> Birger, mon du ikke har skrevet forkert?
> position:fixed fikserer et element i
> forhold til browervinduet.
> position:static er det alternativ der
> bør serveres for IE<7.