Ganske aktuelt: Fastelavn
Fra : Abricosicus

Dato : 15-02-10 17:43

Hej !

Jeg bor i en egn af landet, hvor ungerne fastelavnsmandag udklædte går
rundt og 'rasler'.
Jeg havde besøg af en flok søde udklædte unger, som sang.
De forlod stedet med en pose slik.

Men bagefter kom jeg til at tænke på, om det egentlig ikke strider mod
en lov om offentlig indsamling.

Og er:'Og hvis vi ingen boller får, så laver vi ballade' egentlig ikke
en trussel mod sagesløs ?

mvh

Abricosicus

Fra : HAWK

Dato : 15-02-10 18:14

"Abricosicus" <abricosicus@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> rundt og 'rasler'.
> Jeg havde besøg af en flok søde udklædte unger, som sang.

ja det er en dyr dag i dag

> Men bagefter kom jeg til at tænke på, om det egentlig ikke strider mod en
> lov om offentlig indsamling.

nej det er vel mere at sidestille med "betleri"/tiggeri - det ved jeg
tilgengæld ikke om er forbudt

> Og er:'Og hvis vi ingen boller får, så laver vi ballade' egentlig ikke en
> trussel mod sagesløs ?

naeh helt sagesløs er du vel ikke - du kan jo bare lade være med at lukke op

men jeg har lige været ude for en der skrev til mig at "jeg ville få min
straf" Dette var ifølge politiet ikke en trussel. da det ikke indeholdt en
"kriminel handling"
Dette kan vel sidestilles med "truslen" om ballade. så længe de ikke siger
hvordan de vil lave ballade er det næppe en trussel

Peter

Fra : Kim2000

Dato : 15-02-10 19:24

"HAWK" <ikke@tale.om> skrev i meddelelsen

> [...]
> Dette kan vel sidestilles med "truslen" om ballade. så længe de ikke siger
> hvordan de vil lave ballade er det næppe en trussel

"din straf" kan jo også være straffen ved himmerrigets port, hvor vi alle
skal bedømmes af Sankt Peter (mens Allah server en kop kaffe for os)

Fra : HAWK

Dato : 15-02-10 19:29

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "HAWK" <ikke@tale.om> skrev i meddelelsen

> "din straf" kan jo også være straffen ved himmerrigets port, hvor vi alle
> skal bedømmes af Sankt Peter (mens Allah server en kop kaffe for os)

Skal du absolut også føre din religionskrig i denne gruppe?

Fra : Kim2000

Dato : 15-02-10 21:41

> Skal du absolut også føre din religionskrig i denne gruppe?

Hvis ens svar er som ovenstående på truslens natur kan man naturligvis ikke
straffes for det da det jo er "overtro" (en af os får en overraskelse, så
må vi se hvem det er).

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-02-10 19:30

Kim2000 skrev:

>"din straf" kan jo også være straffen ved himmerrigets port, hvor vi alle
>skal bedømmes af Sankt Peter (mens Allah server en kop kaffe for os)

Hvad har overtro at gøre med jura ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kasper Demant

Dato : 15-02-10 21:18

Abricosicus skrev:
> [...]
> en lov om offentlig indsamling.
>
> Og er:'Og hvis vi ingen boller får, så laver vi ballade' egentlig ikke

Materiel atypicitet. Det er et svar som - ofte af ikke jurister - kan
irritere noget så grænseløst, men det er svaret på din problemstilling.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Karina Jensen

Dato : 15-02-10 23:30

[klip]
> Materiel atypicitet. Det er et svar som - ofte af ikke jurister - kan
> irritere noget så grænseløst, men det er svaret på din problemstilling.

Inden man kommer så langt som til at diskutere materiel atypicitet, så bør
man nok overveje, om det objektive gerningsindhold overhovedet er opfyldt.
Det må vi nok antage, at det er det ikke, idet udsagnet uden tvivl ikke er
egnet til at fremkalde alvorlig frygt hos nogen som helst, og det er der i
øvrigt heller ikke forsæt til, tør jeg godt gætte på.

/Karina

Fra : Kasper Demant

Dato : 16-02-10 18:28

Karina Jensen skrev:
> [...]
> egnet til at fremkalde alvorlig frygt hos nogen som helst, og det er der i
> øvrigt heller ikke forsæt til, tør jeg godt gætte på.

Nu var det ikke truslerne jeg snakkede om, da det jo åbentlyst ikke er
strafbare.

Den materielle atypicitet jeg snakker om er på tiggeri/betleri

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Kim2000

Dato : 16-02-10 18:42

"Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> skrev i meddelelsen

> Nu var det ikke truslerne jeg snakkede om, da det jo åbentlyst ikke er
> strafbare.
>
> Den materielle atypicitet jeg snakker om er på tiggeri/betleri

Tiggeri er forbudt, det samme er dørsalg iøvrigt også.

Fra : Karina Jensen

Dato : 16-02-10 20:37

[klip]
> Nu var det ikke truslerne jeg snakkede om, da det jo åbentlyst ikke er
> strafbare.

Det fremgik ikke tydeligt. Men under alle omstændigheder så er spørgsmålet
stadig, om man taler om materiel atypicitet i tilfælde, hvor det objektive
gerningsindhold ikke er opfyldt (det er det vist heller ikke i forhold til
betleri-bestemmelsen i straffeloven).

/Karina

Fra : Michael Weber

Dato : 16-02-10 18:19

Kasper Demant wrote:

> Materiel atypicitet. Det er et svar som - ofte af ikke jurister - kan
> irritere noget så grænseløst, men det er svaret på din
> problemstilling.

Materiel atypicitet...ja det kan man naturligvis også kalde sund fornuft.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : SørenJensen

Dato : 17-02-10 08:25

"Abricosicus" <abricosicus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lov om offentlig indsamling.
>
> Og er:'Og hvis vi ingen boller får, så laver vi ballade' egentlig ikke en

Ja og hvad med maskeringsloven ?

De er jo maskeret ligesom de autonome.

POLITI hvor er I når vi har brug for jer.

Fra : Steen Hansen

Dato : 17-02-10 16:09

On Wed, 17 Feb 2010 08:25:20 +0100, "SørenJensen"
<kolobriabe@kolosssen.dk> wrote:

>"Abricosicus" <abricosicus@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Ja og hvad med maskeringsloven ?
>
>De er jo maskeret ligesom de autonome.
>
>POLITI hvor er I når vi har brug for jer.

Da det normelt er børn der er tale om, er det nok mere de sociale
myndigheder vi skal have fat på.

Steen