"Villy og de andre"
Fra : Lyrik

Dato : 15-02-10 05:11

"Der må ikke være splittelser og partier iblandt jer"; udtrykte den
kloge mand Paulus.

Ser man nøjere på det, så var det ikke rafinerede teologiske
splittelser som i dag, men primitive splittelser som at fornægte
opstandelsen, eller drikke sig fuld i nadvervinen og frådse i
nadverbrødet.Og lignende.

Villy beskyldes for at forkaste væsentlige dele af Bibelen. Dog
citerer han flittigt Paulus, som i spørgsmålet om zoneterapi, hvor han
referer til Paulus skriftsteder. Han påpeger at man kan spise halalkød
af hjertens lyst. "Afgudsofferkød" er bare slet og ret kød! Villy er
en sand Pauli discipel!))

"De andre" er bange for at sidde ved "onde ånders bord" og udsætte sig
for satanisk indflydelse. En indflydelse der frygtes at gøre sig
gældende alle vegne. villy replicerer, at mister de deres tro ved at
blive "kildet under fødderne", så er de ikke bedre værd! Her bryder
Villy med Paulus, idet denne ville afholde sig fra noget han havde ret
til, for ikke at skræmme skrøbelige brødre bort!

Poeten Torben synes derpå at Villys hjerne er en "fed medisterpølse af
ufølsomhed!"))

Det sætter spørgsmålet:"Hvad er det kristne skal være enige om?" Hvad
mener du? Hvad mener Villy-Paulus og Torben?

Hilsen
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-02-10 17:39

Lyrik skrev i

[ ... ]
> Det sætter spørgsmålet:"Hvad er det kristne skal være enige om?" Hvad
> mener du? Hvad mener Villy-Paulus og Torben?

De kristne skal være enige om de aller mest centrale punkter i den bibelsk
funderede kristne tro.

Og så er der de meget store områder af troens domæne, hvor Bibelen ikke
indeholder nogle helt klare og entydige svar, og her er der rig mulighed for
at have divergerende opfattelser. Eneste "krav" man må stille til den slags
i det "frie domæne" er vel egentlig kun at det ikke må være i modstrid med
hvad Bibelen iøvrigt lærer generelt.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-02-10 19:06

Andreas Falck skrev:
> [...]
>
> Og så er der de meget store områder af troens domæne, hvor Bibelen ikke
> indeholder nogle helt klare og entydige svar, og her er der rig mulighed

Her er et klart og entydigt svar fra
Bibelen i spørgsmål om mandling homoseksualitet
og seksuelt samkvem før ægteskabet.

Dræb nu alle drenge og alle kvinder, der har
haft samleje med en mand.
Alle piger derimod, der ikke har haft samleje
med en mand, skal I lade leve hos jer.
(4. Mos. 31,17-18)

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Vidal

Dato : 15-02-10 21:24

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
>
> Dræb nu alle drenge og alle kvinder, der har
> haft samleje med en mand.
> Alle piger derimod, der ikke har haft samleje

Mener du, at alle, der ikke deler dit synspunkt, står
udenfor kristendommen?
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-02-10 22:00

Vidal skrev:

> Mener du, at alle, der ikke deler dit synspunkt, står
> udenfor kristendommen?

Næh, hvordan kan du læse det ud af et citat
fra bibelen?

Og hvad mener du helt konkret med "kristendommen"?
Den evangelisk lutherske kirke? Den katolske kirke?
Pinseadventisterne? Jehovas Vidner? Mormonerne?

Nogle af disse må nogle kristne jo "stå udenfor".

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-02-10 23:06

Jørgen Farum Jensen skrev i

[ ... ]
> Pinseadventisterne?

Pinseadventisterne??

Hvem er det mon??

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-02-10 11:58

Andreas Falck skrev:
> Jørgen Farum Jensen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Pinseadventisterne??
>
> Hvem er det mon??

Det er pinsemissionen jeg tænker på. Da
jeg var barn hed de (vistnok) pinse-
adventisterne.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Vidal

Dato : 16-02-10 08:43

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Næh, hvordan kan du læse det ud af et citat
> fra bibelen?

Det er bare et simpelt spørgsmål.

> Og hvad mener du helt konkret med "kristendommen"?
> Den evangelisk lutherske kirke? Den katolske kirke?
> Pinseadventisterne? Jehovas Vidner? Mormonerne?

Ja.

> Nogle af disse må nogle kristne jo "stå udenfor".

Hvorfor?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-02-10 11:54

Vidal skrev:

> Det er bare et simpelt spørgsmål.

Nej det er et meningsløst spørgsmmål: Jeg
citerer biblen. Det er ikke udtruk for nogen
holdning fra minside i nogensomhelst, kun en
udstilling af et synspunkt, der kan fidnes
i biblen, og som jeg - siden det åbenbart er
nødvendigt - på ingen måde deler eller anerkender.

> Ja.

Ok.

> Hvorfor?

Fordi mange kristne giver udtryk for at anden
slags kristendom end den de selv praktiserer
er satans værk.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Vidal

Dato : 16-02-10 13:49

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> udstilling af et synspunkt, der kan fidnes
> i biblen, og som jeg - siden det åbenbart er
> nødvendigt - på ingen måde deler eller anerkender.

Du kan da hive 1000vis af citater ud af GT, som ingen,
end ikke jøderne vil vedkende sig, som deres religion.
Så det må vist være dig, der stiller meningsløse spørgsmål.

> Fordi mange kristne giver udtryk for at anden
> slags kristendom end den de selv praktiserer
> er satans værk.

Det er kun gammelfundamentalister, der mener den slags.
Her i gruppen f.eks. eksemplificeret ved den anonyme
skribent Kaz. Han skammer sig åbenbart så meget over
sine synspunkter, at han end ikke vil lægge navn til
dem, men undseer sig ikke for at dømme folk, der ikke
er enig med ham.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-02-10 15:07

Vidal skrev i

[ ... ]

> [...]
> sine synspunkter, at han end ikke vil lægge navn til
> dem, men undseer sig ikke for at dømme folk, der ikke

Der er nogle forholdsvis få områder hvor Bibelen er meget tydelig i sine
udsagn, og hvor ingen der er kristen kan være uenig.

Men der er betydeligt flere punkter hvor Bibelen egentlig ikke er specifikt
tydeligt, og hvor der derfor sagtens kan være forskelle i udlægning og
tydning af disse punkter, uden at det kan afgøres om den ene er mere rigtig
end den anden.

Én fællesnævner skal dog altid være tilstede:
En udlægning, et lærepunkt må ikke være i strid med det Bibelen iøvrigt
siger om et bestemt emne.

Der kan altså derfor sagtens være en lang række divergerende udlægninger der
hver for sig sagtens være bibelsk funderede og dog indbyrdes afvigende.

Men den slags forstår fanatiske bogstavstro fundamentalistiske ateister slet
ikke.

Fra : Harald Mossige

Dato : 15-02-10 22:34

Vidal skreiv:

> Mener du, at alle, der ikke deler dit synspunkt, står
> udenfor kristendommen?

Eg retter same spørsmålet til degsjolv.

Fra : Vidal

Dato : 16-02-10 09:55

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:

> Eg retter same spørsmålet til degsjolv.

Nej, Harald, selvfølgeligt ikke.

Jeg ved godt du er lidt knotten over, jeg har kaldt
dig ateist, men vil du ikke fortælle så, hvad slags
troende du er?

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 16-02-10 11:30

Vidal skreiv:

> Nej, Harald, selvfølgeligt ikke.

Selvfølgelig stiller jeg deg samme spørsmålet som du stiller til andre.
Reiner du med at du er et menneske som har rett til andre leveregler
selv i forrhold til det du stiller overfor andre?

> Jeg ved godt du er lidt knotten over, jeg har kaldt
> dig ateist,

Tenk, det vet du ikke. Du tror, selv om jeg har fortalt deg at du ikke
har noen fornærmende kraft.

> men vil du ikke fortælle så, hvad slags
> troende du er?

Har du sluttet å banke din ektefelle?

HM

Fra : Vidal

Dato : 16-02-10 13:42

Harald Mossige skrev:
> [...]
> Reiner du med at du er et menneske som har rett til andre leveregler
> selv i forrhold til det du stiller overfor andre?

Det spørgsmål har jeg da aldrig været bamge for
at besvare.

> Tenk, det vet du ikke. Du tror, selv om jeg har fortalt deg at du ikke
> har noen fornærmende kraft.

Beskriv så dine følelser i stedet.

> Har du sluttet å banke din ektefelle?

Ja, det er mange år siden. Og hun slår heller ikke
mig mere.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 16-02-10 21:00

Vidal skreiv:

> Det spørgsmål har jeg da aldrig været bamge for
> at besvare.

Neivell, men du besvarer det ikke.

> Beskriv så dine følelser i stedet.

Med hvilken rett forventer du at jeg skal utlevere mine følelser til deg
eller hele nettet?

HM

Fra : Vidal

Dato : 16-02-10 22:22

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:

> Neivell, men du besvarer det ikke.

Jo da. Mener du, at alle, der ikke deler dit synspunkt,står
udenfor kristendommen? Mit svar er: Nej, Harald, selvfølgeligt
ikke. Det kan du se, hvis du går lidt tilbage i teksten.

> Med hvilken rett forventer du at jeg skal utlevere mine følelser til deg
> eller hele nettet?

Du er ikke fornærmet, men ...? Det kan vel ikke være så
svært.

Men lad det ligge.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 16-02-10 22:52

Vidal skreiv:

> Jo da. Mener du, at alle, der ikke deler dit synspunkt,står
> udenfor kristendommen? Mit svar er: Nej, Harald, selvfølgeligt
> ikke. Det kan du se, hvis du går lidt tilbage i teksten.

Jeg stillte spørsmålet *før* du svarte.

HM

Fra : TBC

Dato : 23-02-10 13:42

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen

> Jeg stillte spørsmålet *før* du svarte.

LOL!
....er det ikke normal procedure? Det er da i hverfald ret svært at SVARE før
der er blevet SPURGT

Fra : N/A

Dato : 17-02-10 00:35

Fra : N/A

Dato : 17-02-10 00:35

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-02-10 23:10

Vidal skrev i

[ ... ]
> Mener du, at alle, der ikke deler dit synspunkt, står
> udenfor kristendommen?

Han er jo slet ikke i stand til at forstå de bibelske tekster.

Han laver den samme fatale brøler som alle hans fanatiske ateisttroende
fæller også gør: en helt overdreven bogstavtro overtolkning af teksen helt
uden hensyn til tid, sted og kultur.

Han er med andre ord helt på linie med de fundamentalistiske islamisterne
forkvaklede måde at fordreje teksterne på.

Mod den slags umådelig dumhed kæmper selv hedningernes guder forgæves

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-02-10 22:05

Andreas Falck skrev:
> Vidal skrev i
>
> [ ... ]

Jeg har ikke fremsat noget synspunkt
men blot citeret fra biblen.
> Han er jo slet ikke i stand til at forstå de bibelske tekster.

Deri har du ret. Man skal jo mange
år på universitetet for at forstå det
så godt, at man kan tolke det for en
menighed. Man skulle tro at et så almægtigt
væsen skulle være i stand til at meddele
sig i et alment forståeligt sprog,
og ikke modsige sig selv. Men vi ved
jo alle et det i virkeligheden ikke er
guds ord, men nogle ord der er skrevet
af mennesker der mener de har en særlig
viden om hvad gud siger, hvor de så
end har hørt det.

> Han laver den samme fatale brøler som alle hans fanatiske ateisttroende
> fæller også gør: en helt overdreven bogstavtro overtolkning af teksen
> helt uden hensyn til tid, sted og kultur.

Du laver den samme fatale brøler som alle dine fanatiske troende
kristne fæller også gør: en helt overdreven bogstavtro overtolkning af
teksen helt uden hensyn til tid, sted og kultur.

Tiden er nu, stedet er Danmark, kulturen er europæisk og stærkt præget
af kristendommen som et socialt og politisk fænomen. Men får vi en bibel
for vore dage? Nej, vi får det samme gamle snik-snak som blev skrevet
for 1500-2000 år siden på basis af endnu ældre myter og legender.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Vidal

Dato : 18-02-10 00:03

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> for vore dage? Nej, vi får det samme gamle snik-snak som blev skrevet
> for 1500-2000 år siden på basis af endnu ældre myter og legender.

Hvorfor stillede du dit oprindelige spørgsmål?

--
Venlig hilsen,

Villly Dalsgaard

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-02-10 09:32

Vidal skrev:

> Hvorfor stillede du dit oprindelige spørgsmål?

Jeg har ikke stillet noget spørgsmål, jeg har skrevet et svar:

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-02-10 17:38

Jørgen Farum Jensen skrev i

[ ... ]
> [...]
> bibel for vore dage? Nej, vi får det samme gamle snik-snak som blev
> skrevet for 1500-2000 år siden på basis af endnu ældre myter og

Er du da virkelig så dum og åndsforladt at du ikke har forstand til at
forstå at en tekst skal læses og forstås ud fra dens tid, sted og kultur?

Ikke så underligt at du har forstand og evner til at blive andet end en
forkvaklet ateistfanatiker. Det er personager som dig der ender i samme
grøft som de værste islamister og stalinister, som det ser ud til at du har
en masse fælles gods med.

Ikke så underligt at alle ateiststater er end i det rene ragnarok med
masseundertrykkelser, masseudrydelser og alskens brud mod
menneskerettighederne.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-02-10 23:47

Andreas Falck skrev:
> Jørgen Farum Jensen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Er du da virkelig så dum og åndsforladt at du ikke har forstand til at
> forstå at en tekst skal læses og forstås ud fra dens tid, sted og kultur?

Skal jeg nu osse til at sætte mig ind i kulturen
i det østlige middelhav for 1500 år siden? Platon
som er ca. 1000 år ældre har et indhold der kan
læses og forstås på tværs af århundreder.

> [...]
>
> Ikke så underligt at alle ateiststater er end i det rene ragnarok med
> masseundertrykkelser, masseudrydelser og alskens brud mod

Og jeg synes det er meget underligt at du
kan blive ved med at udspy den samme galde
og de samme løgne den ene gang efter den
anden.

Det er ikke ateister, der brænder abortklinikker
ned og dræber 30 millioner afrikanske HIV-smittede
børn ved at fortælle deres forældre at de ikke
må bruge kondomer. Dem der begår disse ugerninger
kalder sig kristne...

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : N/A

Dato : 20-02-10 18:22

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-02-10 03:27

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> Andreas Falck skrev:

(Sakseklippecut!)

> [...]
> for vore dage? Nej, vi får det samme gamle snik-snak som blev skrevet
> for 1500-2000 år siden på basis af endnu ældre myter og legender.

Et godt og hæderligt amerikansk nutidsmundheld lyder:

"Hvis ikke skidtet er i stykker, så undlad venligst at prøve at reparere
det?"

(Hvaffor sjove "samtidsfortolkninger" skal der mon egentligt talt til for en
postuleret "tiltrængt" "nutidsBibel"? Kunne man egentlig ikke bare
respektere diverse kanoniserede bibelskribenter så langt at man
allerhøfligst helt måtte undlade overhovedet at forsøge at "bortcensurere"
dem ud fra letkøbt, fesenbekvemme "nutidsbetragtninger"? Det er jo for
pokker VIGTIGT at have en Bibel med både selvmodsigelser og "ubekvemme
sandheder", hvis man virkelig skal snakke om en inspirerende skriftsamling!)

Anders Peter Johnsen

Fra : Harald Mossige

Dato : 21-02-10 04:34

Anders Peter Johnsen skreiv:

> [...]

> Det er jo for pokker VIGTIGT at have en Bibel med både selvmodsigelser
> og "ubekvemme sandheder", hvis man virkelig skal snakke om en

Ja, hva kunne vi bruke en bibel til, en som ikke inneholt historiske
feil, en som var konsistent i logiske taneganger. En bibel som beskriver
en menneskekjærlig gud? Da ble vell allverdens presteskap og predikanter
overflødige?

Fra : N/A

Dato : 18-02-10 09:44

Fra : Lars Poulsen

Dato : 15-02-10 23:50

> [...]

> Dræb nu alle drenge og alle kvinder, der har
> haft samleje med en mand.
> Alle piger derimod, der ikke har haft samleje

Øøøhh... har du overvejet at blive i dk.livssyn - alternativt at sætte dig
ind i hvad du foretager dig, inden du citerer?

Bare et venligt forslag

Mvh

Lars

Fra : N/A

Dato : 17-02-10 00:35

Fra : Lyrik

Dato : 15-02-10 12:11

On 15 Feb., 19:06, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Her er et klart og entydigt svar fra
> Bibelen i spørgsmål om mandling homoseksualitet
> og seksuelt samkvem før ægteskabet.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Stykket handler hverken om homosex eller om samvær før ægteskab!

Stykket handler om midjanitterne der havde tilføjet israelitterne et
stort tab. Israelitterne der var på vandring mod det forjettede land.

> Dræb nu alle drenge og alle kvinder, der har
> haft samleje med en mand.
> Alle piger derimod, der ikke har haft samleje
> med en mand, skal I lade leve hos jer.
> (4. Mos. 31,17-18)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Efter at have tilintetgjort alle midjanittiske soldater, kom hæren med
fangerne bestående af kvinderne, pigerne og drengebørnene.
Dengang havde man det praktiske syn, at af disse fanger,- kunne kun
jomfruerne integreres. Resten blev betragtet som "drageyngel" som i
fremtiden kunne hævne sig. De blev tilintetgjort.

I sagen med "Natascha Campus" som var en jomfru kidnappet af Wolfgang
Priklopil, illustreres emnet med al ønskelig tydelighed. Hun knyttede
sig 100% til Wolfgang og går i dag rundt med hans billede og har købt
deres gamle hus. Det hus hun var fange i fra hun var 10 til hun blev
18. Det forstår verden af 2010 ikke i dag! De siger at hun må være
blevet "skør!"

I bronzealderen vidste man at man kunne kidnappe en jomfru for keeps!
Efter krigen mod benjaminitterne svor "Israel" at de aldrig ville give
en benjaminit en af deres døtre til kone. Uheldigvis var
benjaminittrenes stamme så på randen af udryddelse,- idet der kun var
700 benjaminitter tilbage efter krigen!

Man løste problemet ved at lave en folkefest og give benjaminitterne
lov til at stjæle sig en kone under festen. 1 til hver. Det gjorde de
og benjamins stammes efterkommere eksisterer den dag i dag.

Under hele kampagnen for Kanaans land var Guds befaling til Moses at
de skulle udrydde hele befolkningen. Disse havde fået 400 år til at
udvikle sig til rene ugudelige monstre og var efter 400 år hjemfaldne
til etnisk udrensning af Gud,- som en selvforskyldt straf.
Gud ejer jorden og kan give den til hvem han vil. Han kan oprykke et
folk og plante et andet efter sin egen fri vilje! Men selvom de
oprykkede er døde for os, så lever de for Gud. De er så at sige bare
taget af brættet og puttet i æsken.
"Mennesker fra Sodoma og Gomorrah skal stå op og fordømme mennesker
fra denne generation, sagde Jesus.", henvendt til farisæerne fra sin
egen generation.

Hilsen
Jens

Fra : tkruse

Dato : 15-02-10 18:14

On 15 Feb., 13:10, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> til, for ikke at skræmme skrøbelige brødre bort!
>
> Poeten Torben synes derpå at Villys hjerne er en "fed medisterpølse af

du misforstår, jeg har selv mange frikadeller og andet i blodet
jeg kunne godt trænge til lidt sone terapi

Det sætter spørgsmålet:"Hvad er det kristne skal være enige om?" Hvad
> mener du? Hvad mener Villy-Paulus og Torben?
>
> Hilsen
> Jens

pas på det ikke bliver ugudeligt at svømme , køre på cykel .mm

Fra : tkruse

Dato : 15-02-10 18:51

når man beder med hjertet
så får man det jo supert godt
og opdager at dæmonen bare var kedsomhed
så de Kristne som beder med hjertet skaber god ånd imellem sig
men det første og største bud er fuldstændigt trådt ned
fordi ingen prædiker des betydning og virkning
og den gode frugt kan ikke ses endnu
men det veldækket bord fra himlen
kommer først når man tager god smag med i bønnen og ikke bare sang

Fra : Lyrik

Dato : 16-02-10 15:33

On 16 Feb., 20:59, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> Vidal skreiv:

> Neivell, men du besvarer det ikke.

> Med hvilken rett forventer du at jeg skal utlevere mine følelser til deg
> eller hele nettet?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
For at tage afstand til din personificering af teologiens "Juklerød!"

For at vise at der er andet i din person end brok og atter brok!

MvH
Jens

Fra : Harald Mossige

Dato : 17-02-10 00:35

Lyrik skreiv:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> For at tage afstand til din personificering af teologiens "Juklerød!"

Jeg får minne deg om at juklerødsaken var et justismord. Et eksempel på
følgene det kan få når personen blir angrepet for å skjule sakens fakta.

Og du mener at jeg skal fremlegge "følelsene" mine for å kunne diskutere
personen istedet for saken?

Neitakk.

> For at vise at der er andet i din person end brok og atter brok!

Joda. Juklerød var en brysom mmann for maktmenneskene, men ettertiden
viste at han hadde rett på absolutt *alle* punktene.

HM

Fra : N/A

Dato : 17-02-10 00:35

Fra : Lyrik

Dato : 17-02-10 20:38

On 17 Feb., 22:04, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> for vore dage? Nej, vi får det samme gamle snik-snak som blev skrevet
> for 1500-2000 år siden på basis af endnu ældre myter og legender.

En Bibel for vore dage er vel den Bibel der er skrevet på vore
hjerters tavle.De kristne igennem tiderne og i fortiden havde ikke
"Hele Bibelen" i natbordsskuffen. Troen kom først og fremmest ved en
mundtlig forkyndelse om Jesus Kristus Guds søn og menneskets frelser.
Tror du det? Så kan du døbes-begrave-dit gamle jeg og komme renset op
af vandet som et genfødt menneske

Et Guds barn er født! En som venter Jesu genkomst og tror på noget
bedre. Det må være vigtigt i en verden hvor ateisterne sætter
dagsordenen med deres:"Alt er ligestillet" "Godt og ondt er lige
godt."

De kæmper for at sidestille ondt og godt og forbyde mennesker at vælge
det gode! For det onde er lige så godt. Omvender du kanibalen fra mord
og menneskeæderi, så er det nu synd for ham! Han var lige så farverig
og de røde streger i hans ansigt var bare så smukke på et museum.
Du har lige udryddet en truet menneskeart med al din godhed, som i
virkeligheden er ondskab! se! Nu er han kristen og menneskeblodet
drypper ikke mere fra hans mundvige. Du har ødelagt kanibalen!
"Kristne Svin!" Du skulle i fængsel!
De har lige smidt kristne som ville udfri børn fra voodoo-Haiti i
fængsel! Et modene Sodoma og Gomorrha som Gud har udgydt sin vrede
over.
Voodoopræsten ytrede at han blev diskrimineret! Voodoo er lige så godt
som næstekærlighed! Det har USA's jurister bestemt! Og alle ateisterne
følger i samlet trop!

Gør du?

Hilsen
Jens

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-02-10 09:44

Lyrik skrev:

> [...]
> mundtlig forkyndelse om Jesus Kristus Guds søn og menneskets frelser.
> Tror du det? Så kan du døbes-begrave-dit gamle jeg og komme renset op

Skrevet i vore hjertes tavler? Må jeg være her? Biblen er
til alle tider blevet brugt som et undertrykkelsesredskab.
> [...]
> bedre. Det må være vigtigt i en verden hvor ateisterne sætter
> dagsordenen med deres:"Alt er ligestillet" "Godt og ondt er lige

Sætter du ateisme lig med kulturrelativisme må du også
tillade mig at kalde tro for tyranni.

> [...]
> De har lige smidt kristne som ville udfri børn fra voodoo-Haiti i
> fængsel! Et modene Sodoma og Gomorrha som Gud har udgydt sin vrede
Ok, du støtter som en god kristen menneskesmugling?
Bare /du/ synes barnet har det skidt er du i din gode r
et til at fjerne det fra det børnehjem eller det nabolag
hvor du finder barnet?
> Voodoopræsten ytrede at han blev diskrimineret! Voodoo er lige så godt
> som næstekærlighed! Det har USA's jurister bestemt! Og alle ateisterne
> følger i samlet trop!

Ja, og det er koldere nu end det var for 3 måneder
siden. Derfor er al snak om global opvarmning ateistisk
hjernespind.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : N/A

Dato : 18-02-10 16:36

Fra : Lyrik

Dato : 18-02-10 07:00

On 18 Feb., 09:43, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Sætter du ateisme lig med kulturrelativisme må du også
> tillade mig at kalde tro for tyranni.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen hvad er der forkert i at sidestille ateisme og
kulturrelativisme? Det udsprang fra venstrefløjen hvor ateisterne
dominerer. Det har ikke faste forestillinger om godt og ondt, som
kristendommen har. I kristendommen er fastlagt hvad de er godt og
rosværdigt og hvad der er skidt og kanel.
Ateismen har som etik hvad der gavner selvet, hvad der giver
lykkefølelse for egoet. ateismen har ingen absolutter og kan skrive
bøger som "Det såkaldte onde!" Hvor det onde sidestilles med det gode.

Kristne vil have retningslinier for hvad der er godt og hvad der er
ondt. Nogle idealer at sammenligne sig selv med.

MvH
Jens

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-02-10 16:36

Lyrik skrev:

> [...]
> kristendommen har. I kristendommen er fastlagt hvad de er godt og
> rosværdigt og hvad der er skidt og kanel.

Ateismen er meget meget ældre end forestillingen om en
politisk venstrefløj og højrefløj.

Du kan dårligt heller tillade dig at mene at
kristendommen - hvad det end er - er det det
endelige og ene svar på hvad der godt og hvad
der er skidt.

> Ateismen har som etik hvad der gavner selvet, hvad der giver
> lykkefølelse for egoet. ateismen har ingen absolutter og kan skrive
> bøger som "Det såkaldte onde!" Hvor det onde sidestilles med det gode.

Nu er nok ikke så megen etik som moral, du udbreder dig om,
og du frakender alle der ikke subskribere på din opfattelse
af hvad kristendom er enhver form for moralitet. Inklusive
alle der har end anden tro end eller anden variant af
kristendom.

Og du kan stable de bøger oven på hinanden som ateister
nogensinde har skrevet, og jeg vil garantere dig at stakken
med bøger om hvad kristendom er er mindst 5 gange højere -
hvis ikke meget mere.

Ateister har generelt ikke så meget imod kristendom. Det,
der kan bringe enkelte ateister i harnisk er, når folk
med en religiøs tro vil indoktrinere andre med netop
deres tro - nøjagtigt det som disse kristne beskylder
ateister for, stort set uden grundlag.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : N/A

Dato : 18-02-10 17:58

Fra : Lyrik

Dato : 18-02-10 09:48

On 18 Feb., 16:36, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> med en religiøs tro vil indoktrinere andre med netop
> deres tro - nøjagtigt det som disse kristne beskylder
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg ville ønske at ateisterne iførte sig deres harnisk så vi kunne få
den krig afgjort. deres lusepustermåde at tilrane sig magten over et
religiøst flertal er hverken etisk eller demokratisk!

Jens

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-02-10 17:58

Lyrik skrev:

> [...]
> den krig afgjort. deres lusepustermåde at tilrane sig magten over et
> religiøst flertal er hverken etisk eller demokratisk!

Talrige undersøgelser i en mængde lande viser
ganske klart at religiøsiteten er på hastig
fremmarch, så der er noget der ikke helt rimer
i den fremstilling. Nævn mig lige et par
demokratiske institutioner hvor kendte
ateister har "tilranet sig magten".

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : N/A

Dato : 18-02-10 18:24

Fra : Lyrik

Dato : 18-02-10 10:09

On 18 Feb., 17:58, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> ganske klart at religiøsiteten er på hastig
> fremmarch, så der er noget der ikke helt rimer
> i den fremstilling. Nævn mig lige et par
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
EU som flere gange har nægtet at tage kristendommen ind som grundlag
for Europæisk kultur. USA's forfatning der forbyder religiøs
indflydelse og som håndhæves af en hær af jurister. Kort sagt selve
verdensmagten er i Satans hænder!

Jens

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-02-10 18:24

Lyrik skrev:

> [...]
> for Europæisk kultur. USA's forfatning der forbyder religiøs
> indflydelse og som håndhæves af en hær af jurister. Kort sagt selve

Begrundelsen har i begge tilfælde intetsomhelst
med ateisme at gøre, men derimod den individuelle
ret til at tro på hvad man vil - eller lade være.

Ingen fornuftige mennesker kan finde på at
underkende den særdeles betydningsfulde
kulturelle indflydelse kristendommen har
haft på europæisk kultur, ligesom ingen fornuftige
mennesker vil underkende den kulturelle
indflydelse en række oplysningsfilosoffer
har haft på europæisk kultur. Og for den
sags skyld den kulturelle indflydelse
som den videnskabelige og industrielle
revolution har haft.

Lidt historiebevidsthed er ikke at foragte.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : TBC

Dato : 19-02-10 19:03

On 15 Feb., 13:10, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> Det sætter spørgsmålet:"Hvad er det kristne skal være enige om?" Hvad
> mener du?

Skulle jeg komme med et bud på det ville det blive noget i retning af
at det væsentligste for kristne at være enige om måtte være noget i
retning af nedenstående:

- Jeg (i virkeligheden enhver, men fokus bør være på 'jeg') er en
synder og mangler Guds herlighed.

- Ved hjælp at løsesummen der er betalt ved Kristus offer viser og
anbefaler Gud sin egen (på kærlighed baserede) norm og standard for
retfærdighed ved at eftergive synder og vise overbærenhed. Og Gud
eftergiver således syndens løn over for de kristne der tror på Ham og
hans foranstaltning for frelse, de kristne tilbedere som tager parti
for og ikke imod Gud i forbindelse med hans modstander og oprøret og
anklagerne imod Gud, og de kristne som følger troens lov (Den "lov"
som Gud 'indskriver i sindet og på hjertet' hos dem der som sådan også
i praksis bliver hans sande tilbedere og genspejler lidt af hans
personlighed)

- Kristne ser frem til helligelsen af Guds navn (det vil sige hans ry
og indbebegrebet af selve hans personlighed og hans omdømme), og de
ser med forventning frem til at han vil gøre op med og fjerne
modstanderne og deres egenrådige oprør og at hans rige vil komme og at
hans vilje ved dette rige vil komme til at ske i både i himmel og på
jord.

....Dette er i hvertfald hvad jeg forstår som indbegrebet og det helt
centrale af og ved den kristne disposition og det kristne håb.

TBC

Fra : Harald Mossige

Dato : 20-02-10 05:11

TBC skreiv:

> [...]
>
> ...Dette er i hvertfald hvad jeg forstår som indbegrebet og det helt
> centrale af og ved den kristne disposition og det kristne håb.

Det er sikkert bra. Kan du så forsøke å skrive det i et språk som
vanlige mennesker skjønner? F.eks. i nutidig dagligdags dansk?

HM

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-02-10 11:02

Harald Mossige skrev:
> TBC skreiv:

> Det er sikkert bra. Kan du så forsøke å skrive det i et språk som
> vanlige mennesker skjønner? F.eks. i nutidig dagligdags dansk?

Det er vel egentligt blot fadervor
fremstillet lidt mere uldent. Det
forudsætter forståelsen af en hel
begrebsverden af uldenheder, som
de kristne har svøbt sig ind i.

I bare den første sætning: Begrebet synd,
begrebet guds herlighed.
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : TBC

Dato : 23-02-10 13:32

> Det forudsætter forståelsen af en hel
> begrebsverden af uldenheder, som
> de kristne har svøbt sig ind i.

Nu ER det jo alt andet lige også en gruppe til debat af kristendom

Så jeg ser ingen anden mere oplagt gruppe end denne, når det handler om at
spare på ordene (som jeg i forvejen oftest beskyldes for at bruge for mange
af) ved at benytte sig af denne begrebsverden vi ildesete "kristne har svøbt
sig ind i".

GLÆD dig i stedet over hvad DU så kan få ud af det, selv om det slet ikke
var kristendomsfjendligt indstillede som dig indlæget var tiltænkt. Det gav
jo dig og andre fjendtligt indstillede en velkommen mulighed for igen at
rynke på næsen af vi åbenbart ildesete og foragtede kristne

TBC

Fra : Vidal

Dato : 20-02-10 07:34

TBC skrev:

> [...]
>
> ...Dette er i hvertfald hvad jeg forstår som indbegrebet og det helt
> centrale af og ved den kristne disposition og det kristne håb.

Det er en lidt udførlig måde at sige det på.
Hvad med blot: vi skal være enige om at tro
på den Gud, Jesus lærte os om, som vi kan læse
det i NT.

Så kan vi diskutere, hvad det egentligt er, NT
siger, troen forudsat.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lyrik

Dato : 20-02-10 08:51

On 19 Feb., 23:46, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> børn ved at fortælle deres forældre at de ikke
> må bruge kondomer. Dem der begår disse ugerninger
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg og min kone bruger heller ikke kondom. Er det en ugerning`? Det
får vi ikke aids af! Kan du forklare hvorfor negrene får aids af det?
Abortklinikker som aborterer fødeklare børn efter 7 månedersalderen,
fortjener at blive sprængt! Det er dem der ugerningsmændene!
Danmark er ved at løbe tør for mennesker på grund af aborter. Det er
en anden ugerning! Landet efterlades til fertile sønner af Satan
djævelen. Her er en ny ugerning!
Du er hele tiden ude med uvederhæftige angreb på kristendommen.
Kristendommen er ligesom demokratiet ikke perfekt i de kristnes
hænder, men det er helt klart "Det mindste onde!"

De gode kristne som prøvede at redde haitianske børn ud fra voodoo-
krimi-land, fik du hurtigt stemplet som kidnappere og kriminelle! Din
selvretfærdighed mangler tilsyneladende ikke noget!? Din manglende
realitetssans heller ikke!
Disse kristne er lige blevet frikendt for de falske anklager som du
lige har videregivet! Hvordan har du det med det?!:
http://luen.dk/mission.tiff

her er et avisudklip der bekræfter frifindelse
Men journalisterne som referer det er stadigvæk af "din skole". "Din
skole" er dem som retter anklager til højre og venstre og lyver alle
gode bestræbelser alt ondt på i selvretfærdighedens navn! For tilbage
står "Flere af børnenes forældre var stadig i live!"
Hvad de glemte at fortælle var at disse levende forældre i glæde havde
overgivet børnene til missionærerne for at de skulle komme til USA og
få en bedre fremtid! For derefter senere at kunne vende tilbage til
disse "Levende forældre" og glæde dem med at have fået uddannelse og
en god tilværelse!!

Men det er du ligeglad med ikke? Bare du kan anklage de kristne! Men
de kristne har en Gud der har lovet at bringe trængsel over dem der
plager dem!

Så kan du have en god fremtid!

jens

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-02-10 18:22

Lyrik skrev:

> [...]
> Danmark er ved at løbe tør for mennesker på grund af aborter. Det er
> en anden ugerning! Landet efterlades til fertile sønner af Satan

Wauv! Her har vi en mand, der ikke ved at
brugen af kodom beskytter mod HIV-smitte;
en mand der synes det er ok at bombesprænge
institutioner han ikke synes om; en mand der
tror at antallet af aborter er årsagen til
nedgang i fødselstallet.

Kort sagt en ægte kristen stridmand.

Tak for kaffe!

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : N/A

Dato : 21-02-10 18:35

Fra : Lyrik

Dato : 20-02-10 14:11

On 20 Feb., 18:21, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Wauv! Her har vi en mand, der ikke ved at
> brugen af kodom beskytter mod HIV-smitte;
> en mand der synes det er ok at bombespr nge
> institutioner han ikke synes om; en mand der
> tror at antallet af aborter er rsagen til
> nedgang i f dselstallet.
>
> Kort sagt en gte kristen stridmand.
>
> Tak for kaffe!
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ateisterne tror de lige så stille bag kulisserne kan neutralisere
kristendommen, uden at de kristne tager til genmæle! Jeg siger tag
harnisket på! Der kommer en kamp! Og I er på forhånd dømt til
nederlag, af Gud selv!

De kristne har verdensmagten! og som der siges ved profeten Daniel
kap. 2:44;

v44 " I de kongers dage skal himlens Gud oprette et kongerige, som i
al evighed ikke skal gå til grunde, og intet andet folk skal få
kongemagten. Det skal knuse og tilintetgøre alle de andre kongeriger,
men selv skal det bestå i al evighed. v45 Du så jo en sten blive
revet løs fra bjerget, men ikke ved menneskehånd; den knuste jernet,
kobberet, leret, sølvet og guldet. Den store Gud har kundgjort kongen,
hvad der skal ske i fremtiden. Drømmen er sand, og dens tydning står
fast.«

Denne lille ateistsekt er: "usurpers", administrative tronranere der
har sat sig fast i magtens saddel, skrydende-her sidder vi til evig
tid! Ingen kan anfægte den magt vi har kontrakt på! Kontrakten er
lavet bag kulisserne af "Bilderbergagtige ateistiske akademikere af
tvivlsomme, taberagtige konfessioner!"
Lusket ind i FN og EU. Nu sidder de og klandrer kristne for at
advokere for troskab og ærlig sex! Næh gummi på! Så kan man bolle hele
verden og det er det mål man skal nå!

Men i stedet for gummi, skal i tage jeres harnisk på! For kampen
kommer, ja den er her allerede! Selv Guds ringeste og mest foragtede
troende, holder jeres hære ud i stiv arm-50 imod 15.000-belejrer de
jer, så i kan føle pustet fra undergangen som nærmer sig denne
tronraner! den politiske ateisme!

jens

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-02-10 18:35

Lyrik skrev:

> [...]
> troende, holder jeres hære ud i stiv arm-50 imod 15.000-belejrer de
> jer, så i kan føle pustet fra undergangen som nærmer sig denne

Ja, og det var CIA der forårsagede 9/11.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Lyrik

Dato : 21-02-10 18:28

On 21 Feb., 18:35, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Ja, og det var CIA der forårsagede 9/11.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nok snarere Gud som var træt af at se de to frække templer til gud
mammon! De blev til støv for verdens øjne. Og nu farer de verden rundt
og hævner sig-bare på en eller anden som de kan skyde skylden på! De
skal skyde skylden på sig selv og deres pengegriskhed!
Almighty dollar er ikke så allmighty mere. Det er bare træpenge. De
prøver at tjene to herrer. Men det er den ene der får al deres
kærlighed og tilbedelse, Gud mammon! Og ih! Hvor han svigter dem-
Enron! Bernie Maddok! Bankkrakkene!
Grushobe på grushobe, for at få dem til at vende sig til den ene sande
Gud som kunne helbrede dem.
Nu har de vendt sig til Obama som skal være deres frelser i
multikulturel godkendt skikkelse! Han frelser dem med mere krig i
Afghanistan.
her har de sat en shariaregering ind, i multikulturens navn, og kæmper
de sammen med afghanere der ikke gider slæbe vand og mad og som skyder
op i luften når de er i "kamp" med taliban!))

Hvordan synes de lige det går?Hvem bliver deres banemand i
kapitalismens mulitkulturelle vanvid vanvid? Bliver det en kinesisk
pantefoged? Bliver det et børskrak?

Eller du har måske en anden god ide? CIA? Hvem er CIA?-nitwits!

Jens