Køb af emhætte
Fra : S.

Dato : 15-02-10 15:24

Hejsa

Vi står overfor at skal opdatere vores køkken. I denne forbindelse vil
vi gerne have udskiftet emhætten. Vi har tænkt os at bruge et par
tusinde på en sådanne med intern motor. Men er der nogle mærker, der
er bedre end andre i denne prisgruppe - er der fabrikater, man direkte
skal holde sig fra?

På forhånd tak

T.

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-02-10 02:01

S. skrev:

> [...]
> tusinde på en sådanne med intern motor. Men er der nogle mærker, der
> er bedre end andre i denne prisgruppe - er der fabrikater, man direkte

Vi købte en 500-krs hos Punkt 1 (HN sælger den nu for 399); den lyder som
en F16 på laveste trin

Fra : CC

Dato : 16-02-10 12:47

"S." skrev i meddelelsen ...
> [...]
>tusinde på en sådanne med intern motor. Men er der nogle mærker, der
>er bedre end andre i denne prisgruppe - er der fabrikater, man direkte

Jeg har erfaring med Thermex (www.thermex.dk) væghængte ventilator til
emfang.
Jeg syntes ikke den er specielt støjsvag udenfor, men indenfor er det kun
vindstøj man høre.
Ved madlavning har jeg endnu ikke haft den (V1200) på "fuld skrue".
http://www.thermex.dk/Files/Billeder/PDF_LUFT/V900_-_1200_-_Luftkatalog_09_23.pdf

Fra : S.

Dato : 16-02-10 04:52

On 16 Feb., 12:47, "CC" <C...@mail.dk> wrote:

> [...]
> emfang.
> Jeg syntes ikke den er specielt støjsvag udenfor, men indenfor er det kun

Takker. Det er dog ikke en ventilator, men en emhætte, vi skal have
fat i
Ser ellers spændende ud. Det er faktisk en Thermex vi har på nuv.
tidspunkt, men den har sådan en "buet" krave, som vi hele tiden slår
hovedet ind i, da den går temmelig langt ned. Det er desværre nødv. at
den hænger i denne højde, da den ellers ikke fanger det store.

Fra : CC

Dato : 16-02-10 13:17

"S." skrev i meddelelsen ...
On 16 Feb., 12:47, "CC" wrote:
> [...]
>hovedet ind i, da den går temmelig langt ned. Det er desværre nødv. at
>den hænger i denne højde, da den ellers ikke fanger det store.

Jeg har misforstået, da jeg læste det som om, at I har en emhætte (det hele
i et) og ønsker et emfang (det der hænger over komfuret), med en extern
motor (den der hænger på loftet eller væggen).
Jo længere væk fra komfuret eller skråt på væggen, emfanget hænger, skal der
bruges en stærkere motor for, at få en ordentlig sugestyrke.
Min erfaring er, at en fuldt integret enhed ikke har samme sugeevne som et
emfang med en extern motor.

Fra : S.

Dato : 16-02-10 04:53

On 16 Feb., 02:01, Hans Paulin <FJ...@gmail.com> wrote:

> Vi købte en 500-krs hos Punkt 1 (HN sælger den nu for 399); den lyder som
> en F16 på laveste trin

OK, måske ikke lige den bedste reklame

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-02-10 03:00

S. sendte dette med sin computer:

> OK, måske ikke lige den bedste reklame

Nopes

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 16-02-10 15:41

> Vi står overfor at skal opdatere vores køkken. I denne forbindelse vil
> vi gerne have udskiftet emhætten. Vi har tænkt os at bruge et par
> tusinde på en sådanne med intern motor.

Hvis i på nogen måde har mulighed for at montere med ekstern motor så gør
det ... Dem med indbygget motor larmer ....

Vi har en thermix emhætte med indbygget motor (1000m3) der larmer. Ofte
åbner vi vinduet istedet for at bruge emhætten ... Desuden mangler den en
kontraventil så det kan blæse ind udefra ...

--
/A

Fra : S.

Dato : 18-02-10 04:58

On 16 Feb., 13:17, "CC" <C...@mail.dk> wrote:

> [...]
> Min erfaring er, at en fuldt integret enhed ikke har samme sugeevne som et
> emfang med en extern motor.- Skjul tekst i anførselstegn -

Vi har en emhætte, vi dog gerne vil skifte ud(lig denne, men med
bredere glasramme): http://media.tilboligen.dk/Images/3/37408.jpg, da
vi slår hovedet ind i den, da den sidder i en dum højde. Denne er
frithængende. Vi ønsker i stedet en væghængt, da vi samtidigt dropper
den kogeø, som emhætten hænger over.