Er zoneterapi i overensstemmelse med krist~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 14-02-10 13:20

http://sites.google.com/site/kallfiles1/christianity/healing
http://sites.google.com/site/kallfiles1/christianity/neo-religiosity/reflexology

Er zoneterapi i overensstemmelse med kristendom, eller er der tale om noget
okult, som kristne (og andre) bør holde sig laaaangt fra (apropos afgudsdyrkelse
jævnfør fx. advarslerne fra 1.Kor.8,5-6; 10,21) ?

With kind regards,
Last OUTPUT: 10548 news:4b773cca$0$270$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/kallmusic001 File no: 10551

Fra : Vidal

Dato : 14-02-10 14:00

Jesus-loves-you skrev:
> [...]
> jævnfør fx. advarslerne fra 1.Kor.8,5-6; 10,21) ?
>

> With kind regards,
> Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.

Efter min mening kan du roligt gå hen og blive zoneterapeutet
uden at miste det evige liv. Det eneste, du risikere at miste,
er nogle kroner, hvis det nu er virkningsløst.

Jeg har ingen personlig erfaring med det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-02-10 14:35

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Efter min mening kan du roligt gå hen og blive zoneterapeutet
> uden at miste det evige liv. Det eneste, du risikere at miste,
> er nogle kroner, hvis det nu er virkningsløst.
>
> Jeg har ingen personlig erfaring med det.

personligt ville jeg holde mig fra dem, da du jo ikke ved hvilke kræfter der
virker det, hvis det er noget åndeligt. Jeg er ikke ekspert på dette område,
men jeg ville holde mig langt væk.

http://www.dci.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=1327:kritisk-information-om-zoneterapi&catid=109:kritisk_info&Itemid=12

KH

Ole

Fra : Vidal

Dato : 14-02-10 14:40

Ole Madsen skrev:

> [...]
> der virker det, hvis det er noget åndeligt. Jeg er ikke ekspert på dette
> område, men jeg ville holde mig langt væk.

Tror du, man kommer til at tro på andre guder af at blive
gnubbet under fødderne? Så må troen være så svag i forvejen,
at den alligevel ikke er noget værd.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-02-10 14:47

> Tror du, man kommer til at tro på andre guder af at blive
> gnubbet under fødderne? Så må troen være så svag i forvejen,
> at den alligevel ikke er noget værd.

Villy, har du ikke læst hvad Paulus siger om lys og mørke? at de ikke kan
have fællesskab med hinnanden? du kender sikkert også billedet med en fæl
person, at man nåske går udenom vedkommende for ikke at blive som ham? eller
er du helt ukritisk med hvem du er sammen med?

Det man lytter til, er man selv
Fortæl mig hvem du omgåes, og jeg skal fortælle dig hvem du er
Hvad hjertet er fyldt af, flyder munden over med

jeg er ikke ligeglad med hvem jeg omgåes, hvad jeg fylder mig med

KH

Ole

Fra : KaZ

Dato : 14-02-10 19:30

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> wrote in message

> [...]
> Hvad hjertet er fyldt af, flyder munden over med
>
> jeg er ikke ligeglad med hvem jeg omgåes, hvad jeg fylder mig med

Dalsgaard er fast ansat som propagandamager.

Han har egenhændigt annuleret omkring 95% af NT, incl Paulus og det meste af
Jesus' budskaber. På en god dag er det der er tilbage så hvad man kan kalde
Dalsgaards kristendom.

Fra : Vidal

Dato : 14-02-10 20:42

KaZ skrev:

> [...]
> meste af
> Jesus' budskaber. På en god dag er det der er tilbage så hvad man kan kalde

Hvor er zoneterapi nævnt i biblen? Kall refererer til 1.Kor.8,5-6;
hvor der tales om offerkød. Men Paulus skriver jo netop:

Men mad gør hverken fra eller til *over for Gud* . Vi opnår ikke noget
ved at spise, og vi mister ikke noget ved at lade være.

Så offerkød gør ingen skade! Og det gør zoneterapi heller ikke.

Det er det rene overtro, du og Ole plæderer for. Spis I bare halalkød
og bliv gnubbet under fødderne. Hvis I mister jeres tro ved det, har
I ikke fortjent bedre.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 15-02-10 00:08

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:4b77f3e3$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Efter min mening kan du roligt gå hen og blive zoneterapeutet

Det var nu ikke mig personlig, der trængte til et råd, men derimod et lille får,
som havde *forvildet* sig blort fra flokken Hans°, og derved var ved at blive
ædt af den store stygge ulv!

Også mange tak for Ole Madsen's og KaZ's bidrag. Kanske fåret nu kan finde
vej hjem ...

With kind regards,
Last OUTPUT: 10551 news:4b77ea53$0$277$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/kallmusic001 File no: 10558

Fra : tkruse

Dato : 15-02-10 03:38

On 14 Feb., 20:42, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er det rene overtro, du og Ole plæderer for. Spis I bare halalkød
> og bliv gnubbet under fødderne. Hvis I mister jeres tro ved det, har

du må tro du har nogle føder , vis Gud skal vaske dem for dig
eller maser den gamle fedtfylde madisterpølse som har blokeret dine
hjerneseller
ud af dit legme
så du kan se og være lidt retfærdig i din måde at svare på

Fra : tkruse

Dato : 18-02-10 13:57

On 14 Feb., 05:46, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> [...]
> Hvad hjertet er fyldt af, flyder munden over med
>
> jeg er ikke ligeglad med hvem jeg omgåes, hvad jeg fylder mig med

hvad gør du ved dit mørke
du beder med hjertet
for ingen har så meget lys
at de kan nå Metusalems alder
mørket slider

Fra : Henning Christiansen

Dato : 18-02-10 17:33

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
> [...]
> jævnfør fx. advarslerne fra 1.Kor.8,5-6; 10,21) ?
>
> With kind regards,
> Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.

I Markus 9.39 accepterer Jesus, at en "der ikke følger os" helbreder. Måske
var han ikke Zoneterapeut, men i hvert fald det vi kalder "alternativ" eller
"healer". Jesus selv og hans disciple samt Paulus og andre efterfølgere
helbredte. Disse helbredelser er karakteristiske ved at være "alternative"
og på ingen måde ligner moderne medicin. Forskellen er (i min
forestillingsverden - andre kan mene noget andet), at "alternativ"
behandling forsøger, at stimulere kroppen til at genoprette ubalancer, altså
at helbrede sig selv, medens moderne medicin kompenserer for ubalancer ved
at tilføre det, der mangler eller udslette, det der er for meget. For
eksempel vil en alternativ behandler søge at styrke immunforsvaret overfor
en infektionssygdom, medens lægen giver antibiotika for at bekæmpe
bakterierne. Man kunne kort karakterisere det: Lægen siger til kroppen:
"Dine helbredelsesmekanismer er for dårlige, jeg har noget, der fjerner
sygdommen og erstatter dit selvforsvar."

Jeg kunne således fristes til at omformulere spørgsmålet til:
"Er moderne lægevidenskab (læs: lægemiddelforskning) i overensstemmelse med
kristendom, eller er der tale om noget okkult, som kristne (og andre) bør
holde sig laaaangt fra (apropos afgudsdyrkelse jævnfør fx. advarslerne fra
1.Kor.8,5-6; 10,21) ?

Henning

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-02-10 17:32

Henning Christiansen skrev i

[ ... ]
> [...]
> som kristne (og andre) bør holde sig laaaangt fra (apropos
> afgudsdyrkelse jævnfør fx. advarslerne fra 1.Kor.8,5-6; 10,21) ?

Selvføølgelig er naturvidenskabelig lægevidenskab fuldt ud forenelig med
kristendommen. Hvorfor skulle den dog ikke være det.

Det er nærmere dn øvrige tankegang (med Jesu og apostlenes helbredelser) der
har rødder i det okulte.

Hverken Jesus eller apostlene havde noget som helst med det okulte at gøre.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : tkruse

Dato : 19-02-10 09:56

On 19 Feb., 17:32, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> Henning Christiansen skrev inews:4b7d6ba1$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>
> [ ... ]

> Selvf lgelig er naturvidenskabelig l gevidenskab fuldt ud forenelig med
> kristendommen. Hvorfor skulle den dog ikke v re det.
>
> Det er n rmere dn vrige tankegang (med Jesu og apostlenes helbredelser) der
> har r dder i det okulte.
>
> Hverken Jesus eller apostlene havde noget som helst med det okulte at g re.

> [...]

dem som ikke tror , nævner det Kristne som noget okulte,, så vad er
det okulte så får nå