Stafetten - Stemningsfuld trysk og holland~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 15:24

EMNE: Stemningsfuld hollandsk og tysk slager

Da tysk og hollandsk slager jo efterhånmden bliver mere og mere populært her
i landet, synes jeg vi skal træde lidt i det, i denne stafet.
Vi ser hvordan tv-reklamer reklamer mere end nogensiden for den slags musik
og tyske slagernavne er begyndt at betjene landet med koncerter,
senest omtalt meget store navne Judith und Mel, men også Helene Fischer og
Semino Rossi. De kigger alle op til os med ialt 5 glade koncerter.
Radiostationer i Vestjylland og på Fyn spiller hollandsk slager dagligt.
Sådan var det ikke før i tiden. Og da var der forøvrigt slet ingen
kommercielle radio-
stationer der spillede tysk og hollandsk slager. Nu er det begyndt at
ekspandere ud fra Vestjylland. På grund af denne stigende popularitet giver
jeg bolden
øhh.... pladen op til en slager-stafet

Mit indkast til debatten vil være den glade form for hollandsk og tysk
slager samt den unge del af tysk og hollandsk slager. Mange helt unge navne
er jo på vej og de
sikrer fremtiden. Det synes jeg er rigtigt godt.

Fra Holland: JANNES er en rigtig fest-abe. Han smiler og er munter i
musikken. Det smitter helt af, så man danser rundt oppe på bordene i stuen,
synes jeg. Så vi giver Holland æren af at starte:
http://www.youtube.com/watch?v=FaIfk-0beLs

Fra Østrig: Klostertaler er også et rigtigt festorkester. Se stemningen her.
Mange kender vist sangen, hehe: :
http://www.youtube.com/watch?v=A3ucwp9qAa4&feature=related

Jeg synes også det er rigtigt fint at der hele tiden er helt unge navne på
fremmarch dernede og med rigtis fest-slager:

Her er et par Hollandske teenagere på vej med frisk og munter slager:
http://www.youtube.com/watch?v=_kwl0hi2cUo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Ig5aCSQUXXA

Her er tyske børne-slagergrupper / sangere på vej med rigtig glad
fest-slager:
http://www.youtube.com/watch?v=WNbMGkSCG2o&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=XPNnrw8VT4k

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 14-02-10 15:42

> [...]
> navne er jo på vej og de
> sikrer fremtiden. Det synes jeg er rigtigt godt.

Så vil jeg lige fremhæve denne med Frauenartzt & Manny Marc:
http://www.youtube.com/watch?v=vQqpMukDSP4&feature=related
Virkelig et festligt nummer, som er fedt når der skal festes!

Yasmine-Mélanie. Et meget glad og festligt nummer, og hvilken fantastisk
udstråling hun har!:
http://www.youtube.com/watch?v=5dlzrd8nKrY

Franziska. En meget talentfuld og seriøs pige, der nok skal drive det vidt:
http://www.youtube.com/watch?v=f0DxoKRRj_A

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 19:35

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=5dlzrd8nKrY
>
> Franziska. En meget talentfuld og seriøs pige, der nok skal drive det

Ja, det er jo festlige sange allesammen - i hvert fald de sidste tre, hehe.
men den første, boob bobb boobb

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-02-10 16:01

On 14-02-2010 15:24, Åge Halldorsson wrote:
> EMNE: Stemningsfuld hollandsk og tysk slager

Jeg gav dig stafetten, så må det være på sin plads, at jeg bidrager. Det
bliver med en af fortidens schlagere.

Det må være rigtigt, at nævne den mest kendte, af alle de danske
kunstnere, som drog sydpå og blev et verdensnavn. Vi er i tiden før og
op til WW2.

Tv havde, for ikke så mange år siden, en portrætudsendelse om ham.
Han var også med i nogle af de danske spilefilm.

Her er Max Hansen sammen med den legendariske Marta Eggerth i "Ich such'
was..."

http://www.youtube.com/watch?v=rsNFoJvZO9k&feature=related

Det er længe siden, men utroligt nok, så lever Marta Eggerth stadig i
bedste velgående. I en stor lejlighed i New York, hvor hun nu er næsten
100 år.
Hun er den sidste fra "Die Welt von Gestern".

Henning.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 19:36

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> 100 år.
> Hun er den sidste fra "Die Welt von Gestern".

Det kan da godt gå an -meeennn vi er da godt nok et par dage tilbage i
tiden. ikke lige mig sån helt.

Hilsen Åge

Fra : .J.S...

Dato : 14-02-10 16:19

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in message
> EMNE: Stemningsfuld hollandsk og tysk slager

<
"Stemningsfuld Slager"

Det må vist være et oxymoron lige som "rap music", "military intelligence",
og "Random order"

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-02-10 16:20

..J.S... skrev:

>Det må vist være et oxymoron lige som

"Intelligent indlæg"

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jensen

Dato : 14-02-10 17:11

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in message
> EMNE: Stemningsfuld hollandsk og tysk slager

Tjah, om det er slager ved jeg ikke, men Münchener Freiheit lavede da disse
to, som jeg godt kan lide:
http://www.youtube.com/watch?v=6aUe1ID5scE
http://www.youtube.com/watch?v=ySKGuCg6-Ec

Ellers er der jo Hubert Kah:
http://www.youtube.com/watch?v=kSgdyvKb3Vw

--
Thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 19:40

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tjah, om det er slager ved jeg ikke, men Münchener Freiheit lavede da
> [...]

Johhh, det er det jo nok, omend lige på kanten. Her er forresten en gruppe
hvis navn ligner:
Münchner Zwietracht
http://www.youtube.com/watch?v=KQaJ45R3QZo&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 19:42

> [...]
> message
>
> Tjah, om det er slager ved jeg ikke, men Münchener Freiheit lavede da

Joohh, de første to kan da nok lige snige sig iond under slager, men den
sidste , huuu ha

Hilsen Åge

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-02-10 14:53

meddelelse news:4b784409$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Joohh, de første to kan da nok lige snige sig iond under slager, men den
> sidste , huuu ha

Det må være en grund til at du skriver sådan.
Nemlig for at henlede tankerne på Dshingis Khan og deres: Hu! Ha!

http://www.youtube.com/watch?v=f4OptTvX4I0

Elleres så er George Baker Selection et oplagt emne.
Her en som jeg ikke har hørt så tit, the fisherman.

http://www.youtube.com/watch?v=94afHlohLVI

--
Uffe Bærentsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-02-10 16:28

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Elleres så er George Baker Selection et oplagt emne.
> Her en som jeg ikke har hørt så tit, the fisherman.

Det var en ret speciel George Baker-sang, men den var da ikke dårlig. "Huuu
Haa" var også udmærket.
Hvor meget de så liiiiige kommer ind under "stemningsfuld" musik,
bob-bob-bob.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-02-10 16:28

On 14-02-2010 15:24, Åge Halldorsson wrote:
> EMNE: Stemningsfuld hollandsk og tysk slager

Emnet ligefrem kalder på eksempler. Her et fra de utrolig populære tyske
tv shows.

Goethe og Frans Schuberts "Sah ein Knab ein Röslein stehn" med Mara Kayser.

http://www.youtube.com/watch?v=yADcv8bHG_8&feature=related

Henning.

--
----------

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-02-10 17:13

Ved ikke om man kan kalde denne en schlager - men stemningfyldt er den,
efter min mening:

http://www.youtube.com/watch?v=Nqh985Dmad4

Og det samme gælder denne:

http://www.youtube.com/watch?v=lM5s8ugVk98

Og denne:

http://www.youtube.com/watch?v=D7qcW0UXJmQ&feature=related

mvh Eva

Fra : V

Dato : 14-02-10 18:03

> http://www.youtube.com/watch?v=lM5s8ugVk98
>

> Og denne:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=D7qcW0UXJmQ&feature=related

De to her er i hvert fald vaskeægte slagere efter min mening.

Nummeret med Freddy Breck er en rigtig klassiker inden for slagermusikken.

Grand Prix-nummeret med Wind synes jeg også et rigtig godt nummer. Synes
personligt at det er et af de bedste Grand Prix-numre! De blev i øvrigt
nummer 2 internatinalt. Det samme gjorde de med "Lass Die Sonne In Dein
Herz": http://www.youtube.com/watch?v=6sjzLjSBJks

Ang. klassikere kan vi få en gammel sag i en ny udgave med Vanessa Neigert:
http://www.youtube.com/watch?v=Y01oNUIQjgw. Oprindeligt med Connie Francis.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 18:32

> [...]
> Herz": http://www.youtube.com/watch?v=6sjzLjSBJks
>
> Ang. klassikere kan vi få en gammel sag i en ny udgave med Vanessa

Wind ser vi jo tit i tv og de har også lavet den tyske udgave af "Fernando".
Den er bare god, synes jeg:
http://www.youtube.com/watch?v=jg-xhEaZEEc&feature=related

Og hvad med den her med Freddy Breck. Han lavede meget godt:

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-10 18:38

meddelelse news:4b7833a7$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og hvad med den her med Freddy Breck. Han lavede meget godt:
> http://www.youtube.com/watch?v=jg-xhEaZEEc&feature=related

Du har vist misforstået ideen med stafetten. Når du har stafetten er det de
andre der skal finde eksempler, ikke dig.
Så kan du lave et begrundet valg i aften, ud fra hvad du har hørt. Det
nytter jo ikke noget at du selv bidrager med lige så meget som resten, og
vælger dig selv igen, vel? ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 18:48

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Så kan du lave et begrundet valg i aften, ud fra hvad du har hørt. Det
> nytter jo ikke noget at du selv bidrager med lige så meget som resten, og

Ups, Jeg snakkede bare med og vil selvfølgelig ikke inddrage mine egne
bidrag.
Kan nu ikke lige se hvad det skulle skade at man selv ankker med - men
ok. Jeg stopper mine egne bidrag nu

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 14-02-10 18:47

> Wind ser vi jo tit i tv og de har også lavet den tyske udgave af
> "Fernando". Den er bare god, synes jeg:
> http://www.youtube.com/watch?v=jg-xhEaZEEc&feature=related

Ja, det er et kanon godt nummer! Men selvfølgelig bedst med ABBA selv!

En anden tyske udgave med Stefan Mross & Stefanie Hertel:
http://www.youtube.com/watch?v=3rd_HDuVH14

Jeg synes ikke har jeg har set noget til Wind i det års tid jeg har
interesseret mig for tyske slagere. Bortset fra klip i forskellige
"schlager-rejser".

Men de eksisterer stadig: http://www.gruppewind.com/. Der er dog kun 3
medlemmer tilbage. Albert Oberloher
forlod gruppen i 2009, og dannede sin egen gruppe "Licht". De var med i den
tyske semifinale af "Grand Prix Der Volksmusik", men gik desværre ikke
videre. Synes ellers det var den bedste sang:
http://www.youtube.com/watch?v=Y9bMmku3XVQ

> Og hvad med den her med Freddy Breck. Han lavede meget godt:
> http://www.youtube.com/watch?v=jg-xhEaZEEc&feature=related

Det er "Wind"-linket du har kopieret ind igen!!!

Du mener måske denne? http://www.youtube.com/watch?v=zBxeDCj0CDY

Freddy Breck var en af de mest kendte tyske sangere i Danmark, og han
optrådte ofte sammen med konen Astrid i Danmark. Kan også huske at der altid
blev reklameret for hans udgivelser i TV. Han havde også en dansk fanklub.
De lavede også en CD med danske klassikere oversat til tysk.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 18:45

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Ang. klassikere kan vi få en gammel sag i en ny udgave med Vanessa
> Neigert: http://www.youtube.com/watch?v=Y01oNUIQjgw. Oprindeligt med
> Connie Francis.

Fed plade.

Men øhhh..... hvad med det hollandske. Har man ikke noget vældigt noget
der? - De plejer at være så muntre i derers slagere.

Hvad med den nye stjerne på slagerhimmelen i Holland, AUKJE. Hun forsøger på
livet løs at lave fest når hun synger, selv når hun står alene på scenen til
en ungdomsfest. Hun klapper og hopper og jeg ved snart ikke hvad - med
opfordring til publikum om at gøre det samme.

Hun er en ny JANNES.

Her sætter hun gang i en ungdomsfest. Hun råber noget om folk skal klappe og
danse og gøre ved.
http://www.youtube.com/watch?v=G3TA1slTqlk&feature=related

Her synger hun en fantastisk sang sammen med JANNES:
http://www.youtube.com/watch?v=Z7AbB3IraNo&feature=related

.............men hun kan sateme også synge den alene - og hun synger dæleme
højt, skulle jeg skrive hjem at fortælle: Men hun skriger ikke.
Hun er simpelthen Hollands nye megastejerne:
http://www.youtube.com/watch?v=RKb9MJ-rNDo&feature=related

Her er en almindelig musikvideo med hende:
http://www.youtube.com/watch?v=qPZDlwfMjVc&translated

Hollandsk slager når det er kvalitet - og det er det altid

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 14-02-10 18:59

> Men øhhh..... hvad med det hollandske. Har man ikke noget vældigt noget
> der? - De plejer at være så muntre i derers slagere.

Jeg kender ikke meget til hollandske slagere, så der kan jeg ikke rigtig
bidrage med noget.

> Her er en almindelig musikvideo med hende:
> http://www.youtube.com/watch?v=qPZDlwfMjVc&translated

Det lyder sådan set godt, men jeg tror ikke på at jeg nogensinde bliver dus
med hollandske sprog! Der er jo også rigeligt at tage af i det tyske,
schweiziske og østrigske. Så det holder jeg mig nok til!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 19:42

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Ved ikke om man kan kalde denne en schlager - men stemningfyldt er den,
> [...]

Vi har fat i tre gode slagere der

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-02-10 17:21

meddelelse news:4b78079c$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> EMNE: Stemningsfuld hollandsk og tysk slager

Falco-Jeanny:
http://www.youtube.com/watch?v=_5-XF_pnXX4

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 18:01

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4b78079c$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>

> Falco-Jeanny:
> http://www.youtube.com/watch?v=_5-XF_pnXX4

Stemningsfuld hollandsk eller tysk slager ? ? ?

Hvilken sindsstemning Krutte dog må gå rundt i sån til daglig, hvis det er
sådan noget der er stemningsfuld for ham. Huuu ha.
Her er lige lidt til at rette stemningen op igen.

http://www.youtube.com/watch?v=XFHIgBS2bS4

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-02-10 22:21

meddelelse news:4b782c66$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Stemningsfuld hollandsk eller tysk slager ? ? ?

Den er tysk, den er stemningsfuld og den var et megahit.

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-10 17:48

meddelelse news:4b78079c$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> EMNE: Stemningsfuld hollandsk og tysk slager

Slager må være noget med at slå, og intet er mere stemningsfuldt end en flok
tyske percussionister der slår på alt hvad de kan komme til:

http://www.youtube.com/watch?v=ughidTacT_c

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 19:44

> [...]
>
> Slager må være noget med at slå, og intet er mere stemningsfuldt end en
> flok tyske percussionister der slår på alt hvad de kan komme til:

10 minus point med pil nedad - omend tanken er god nok.
http://www.youtube.com/watch?v=GqeFSlAq8kk

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-02-10 17:56

http://www.youtube.com/watch?v=X1Puil0j8B4

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : V

Dato : 14-02-10 18:52

> http://www.youtube.com/watch?v=X1Puil0j8B4

Fedt! Den var ny for mig! Den skaber da i hvert fald stemning.

Ligesom denne: http://www.youtube.com/watch?v=bdyJ3Be7a1Q&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 20:06

> Ligesom denne: http://www.youtube.com/watch?v=bdyJ3Be7a1Q&feature=related

Ja, "ligesom denne" har vi haft fat i en masse prøjser-pop (slagermusik) i
denne tråd.

"V" har kommet med de fleste sange som jeg synes kan gå ind under
betegnelsen "Stemningsfuld slager", med fest og hop og klap og godaw.
Han har haft fat i Yasmine-Mellani, som jeg mener vandt i Musikantenstadl
for nogle gange siden. Og ligesådan Franziska Franzi, som vandt i Immer
Wider Sonntag, med en sang som blev kåret til årets sommerhit. Det var for
2-3 år siden. Freddy Breck, som vi lige har sagt favel til, leverede nogle
røde roser og den nye Gitte Hænning, blev også præsenteret, nemlig Vanessa
Neigert, i dette tilfælde dog med en Conni Francis-sang. Og Steffani Hertel
og Stefan Mross gav Fernando i en forrygende tysk udgave, som jeg ikke
kendte. Troede kun den var med Wind, på tysk.
Olaf Hænning blev også hentet frem med sin cowboysang "Cowboy und
indianer". Den var det helt store hit til karnevallet for et par år siden og
skaber rigtig fest og "juhuu", så også ApresSki-musik (after-ski-musik) blev
det til.
Alt i alt viser "V" en indleven i den festlige slager og har stor viden
om den (giver efterhånden mig en del konkurrence, grrrr.....). Fnys!

Derfor foreslår jeg at "V" overtager stafettet.

Tak for alle gode bidrag

Så er der karneval i Køln i morgen og et par gode slagershow. Husk kl. 7.20
i morgen tidlig: Immer Wieder Køln / kl. 16.30: WDR Arkaden

Her er lige en video som passer som en fastlig afslutning på denne stafet
med glad musik. Det er ikke med Munchener Freiheit - men det ligner (i hvert
fald hvad angår navnet):

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-10 20:13

meddelelse news:4b78499f$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Derfor foreslår jeg at "V" overtager stafettet.
>
> Tak for alle gode bidrag

Har du ikke lige givet den videre til J Madsen /Jeppe?

Du kan da ikke give den videre to gange

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 20:33

> Du kan da ikke give den videre to gange

"V" får stafetten fordi det ellers bliver noget værre rod, når ingen
overtager slager-emnet.
Og det var jo altså kun noget jeg skrev som et "forslag. Et rodet "forslag"
som jeg har stemt
ned igen, for at undgå roderi. Beklager.

Derfor får "V" stafetten

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-10 20:45

meddelelse news:4b784fe4$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "V" får stafetten fordi det ellers bliver noget værre rod, når ingen
> overtager slager-emnet.

Slageremnet er færdigt, og ingen skal overtage det. Der skal findes et nyt.
Det eneste rod der synes at være her, er i dit hoved. Du formår ikke engang
at følge de enklsete spilleregler, men forsøger vedholdende at sabotere både
legen og gruppen.

Farvel stafet og farvel Åge, dette barnlige pis gider jeg ikke at spilde min
tid på.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 22:14

> Farvel stafet og farvel Åge, dette barnlige pis gider jeg ikke at spilde
> min tid på.

Men du smutter bare, hvis du har lyst. Farvel!

Det ændrer bare ikke på at det er "V" som vælger den næste musikgenre som
det skal handle om, efter at slagerhalløjjet nu er kørt færdig.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-02-10 22:25

> Det eneste rod der synes at være her, er i dit hoved. Du formår ikke
> engang at følge de enklsete spilleregler, men forsøger vedholdende at
> sabotere både legen og gruppen.

Ikke uventet med roderi...men fanden var det også, der gav Åge stafetten
*suk*
Men her da lige i bidrag mere på falderebet, selvom Åge sikkert dømmer det
væk, som det smagsdommer han er

Stephan Remmler:
http://www.youtube.com/watch?v=a4JSE32fuOc

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-02-10 22:30

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

Fandt sgu også denne med Trio
http://www.youtube.com/watch?v=9_6Tu257ciI&feature=related

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-02-10 22:41

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 23:32

Helt præsis Henning Jensen ::::::::::::::::::::.------------)))))))))))))

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-10 20:48

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> "V" får stafetten fordi det ellers bliver noget værre rod, når ingen
> overtager slager-emnet.

Newsflash ... der er andet i verden en fucking slager musik ...

/thomas

Fra : V

Dato : 14-02-10 21:05

> [...]
> meddelelse news:4b78499f$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har du ikke lige givet den videre til J Madsen /Jeppe?

Jeg havde nu også forstået det sådan at det var J. Madsen der skulle
overtage, så det synes jeg vi skal holde fast ved!

Og det med at jeg skulle "overtage" slager-emnet, er jo også noget vrøvl.
Jeg havde ikke tænkt mig at lave noget med schlager-musik, når vi lige har
haft det!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 22:16

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Og det med at jeg skulle "overtage" slager-emnet, er jo også noget vrøvl.

Det skulle nu altså også forstås på den måde at du skulle overtage EFTER
slager-emnet. Og finde på næste emne. Min formulering var vist lidt forkert.

> Jeg havde ikke tænkt mig at lave noget med schlager-musik, når vi lige har
> haft det!

Det siger sig selv

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 18:59

meddelelsen news:4b78079c$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> EMNE: Stemningsfuld hollandsk og tysk slager

HOLLAND HOLLAND HOLLAND
Hvad med det hollandske ? - har vi ikke noget der at byde på? - Vi kan lige
nå at få det med, hvis man er hurtig

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 14-02-10 19:03

> [...]
> navne er jo på vej og de
> sikrer fremtiden. Det synes jeg er rigtigt godt.

SNIP

Ja, så må vi vist lige ha' denne her med. I det mindste er Die Gitte da
blevet rig :)
http://www.youtube.com/watch?v=IJSn2EVY_tA&feature=related

Her et andet nummer som jeg måske ikke vil kalde slager men den er
ihvertfald sød og stemningsfuld.
Pur: http://www.youtube.com/watch?v=ugEnOu24wqo

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 19:47

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=IJSn2EVY_tA&feature=related
>
> Her et andet nummer som jeg måske ikke vil kalde slager men den er

To noget forskellige sange. 10 plus-point til den første og lige så mange
minus-point til den sidste.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-10 19:30

meddelelse news:4b78079c$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> EMNE: Stemningsfuld hollandsk og tysk slager

Jeg kom i tanker om en hændelse, da jeg var i Hamburg sidste sommer.
Bedst som jeg gik og snakkede med min fætter på en trappe i bydelen
Blankenese, stod der pludselig en stor tysker foran mig, og begyndte at
synge schlager. Ganske kort efter gik det op for mig hvorfor, og det lo vi
alle meget af.

Lyt selv hvorfor det var så morsomt:
http://www.youtube.com/watch?v=RS9GaBs137A

Og sangen er da vist 100% inden for enmet :)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-02-10 19:48

> [...]
>
> Lyt selv hvorfor det var så morsomt:
> http://www.youtube.com/watch?v=RS9GaBs137A
>
> Og sangen er da vist 100% inden for enmet :)

Foretrækker denne:
http://www.youtube.com/watch?v=l7ukR8-Yj9I&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 14-02-10 21:23

Det var ellers Aages håb. Som han skrev:

> [...]
| overtager slager-emnet. |

> Jeg havde ikke tænkt mig at lave noget med schlager-musik, når vi lige har

Nej det ville også være noget rod.

--
Carl

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-02-10 13:18

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Ig5aCSQUXXA
>

> Her er tyske børne-slagergrupper / sangere på vej med rigtig glad

Så kan jeg få afleveret denne.....

Men lidt fåmælt, for jeg har efter et dyk ned fra traileren
fået en alvorlig betonklods omkring armen... Den er lidt tung at danse med.

http://www.youtube.com/watch?v=ong_KGHnx2A&feature=PlayList&p=6B9058F6B8A6C1BA&playnext=1&playnext_from=PL&index=18

M.V.H... Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-02-10 16:36

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men lidt fåmælt, for jeg har efter et dyk ned fra traileren
> fået en alvorlig betonklods omkring armen... Den er lidt tung at danse

Er det musik der er fremme lige nu? - Jeg har aldrig hørt om ham og jeg ser
ellers en del tyske slagershow, skulle jeg mener. Musikken lyder rigtigt
godt.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-10 12:22

meddelelse news:4b7abb4e$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Er det musik der er fremme lige nu? - Jeg har aldrig hørt om ham og jeg
> ser ellers en del tyske slagershow, skulle jeg mener. Musikken lyder

Nej den var fra omkring 1970, sådan cirka

M.V.H....Benny..