Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DSLR fra udlandet -
Fra : René

Dato : 14-02-10 18:02

En bekendt af mig skal til Staterne om en måneds tid og har tilbudt mig at
tage et DSLR med hjem for mig - flinker fyr!

Men: Det er mit første spejlrefleks...
Garantien er der jo men der er lidt for langt...
Har hørt noget om indførsles maksimum på 2300,- DKR, og det giver
en del begrænsninger...
EOS 550D er endnu ikke prisfastsat i DK - men går ud fra det kan
betale sig..

Hvad siger I, erfarne, derude???

René

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-10 18:45

René wrote:
> [...]
> Har hørt noget om indførsles maksimum på 2300,-
> DKR, og det giver en del begrænsninger...
> EOS 550D er endnu ikke prisfastsat i DK - men

Hm, nogle kameramærker har international garanti, og i det tilfælde er
det vigtigt, at det internationale garantibevis bliver udfyldt straks
ved købet med forretningens stempel og underskrift.

Det er også rigtigt, der er bestemte indførselsregler for, hvor meget
man må købe for og tage med sig hjem uden betingelser. - Grænsen for
beløbets str. kan jeg ikke huske, men kan godt passe, det er omk. de 2300kr.

Du skriver ikke, hvad din bekendt skal lave derovre, men hvis det er i ,
forbindelse med hans arbejde, og som inkluderer brug af et kamera, kunne
det være en løsning, at det bliver købt og registreret i hans navn
straks efter hans indrejse og lade ham bruge det, mens han er derovre. I
det tilfælde gælder der lidt andre regler, som I kan få oplyst hos Skat.dk.

Jeg mener, Canons garanti stadig er international, så det skulle ikke
blive et problem, og der er heller ingen problemer, hvis han 'sælger'
kameraet til dig til stort set indkøbsprisen og samtidig overdrager div.
kviteringer og beviser.

mvh. Erik Richard

Fra : Preben

Dato : 14-02-10 18:52

Den 14.02.2010 kl. 18:45 skrev Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk>:

> [...]
> man må købe for og tage med sig hjem uden betingelser. - Grænsen for
> beløbets str. kan jeg ikke huske, men kan godt passe, det er omk. de

Grænsen er 3250,-
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333167&vId=0&p0=USA

--
mvh/Preben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-02-10 19:48

"René" <lear@oncable.dk> skrev i meddelelsen
> Garantien er der jo men der er lidt for langt...

Det bør du lige undersøge nærmere.

Normalt er der kun regionsgaranti på Canons digitalkameraer, så garanti
på kameraer købt i USA ikke dækker i Europa og omvendt.

Der er dog WorldWide garanti på nogle objektivserier.

Der er også lidt med laderen, der formentlig lige skal have monteret et
andet stik.

Der er også en del af Canons digitalkameraer, hvor USA-modellen er
forskellig fra den europæiske model f.x den der hed 300D i Europa hed
Rebel i USA og Ixus-modeller hedder SDxxx i USA - formentl derfor, at
der kun er regionsgaranti.

Alt det bøvl slipper du ved at købe indenfor EU, hvor der også kan være
en del at spare.

Emnet hører i øvrigt til i news:dk.fritid.foto.indkoeb hvor emnet af og
til er oppe, så prøv at kigge på gamle indlæg der - der er til noget om
handel i USA.

Jan

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-10 20:04

Jan Vestergaard wrote:

> Det bør du lige undersøge nærmere.
>
> Normalt er der kun regionsgaranti på Canons digitalkameraer, så garanti
> på kameraer købt i USA ikke dækker i Europa og omvendt.
>
> Der er dog WorldWide garanti på nogle objektivserier.

Hm, den bør René lige undersøge hos Canon Danmark... - Jeg har 3 stk.
Canon EOS huse med tilhørende originale garantibeviser med påførte
serienumre og butiksstempler - de to med påsatte folie-stickers og den
tredie med håndskrevet serienummer, og hvor der øverst står "Canon
Worldwide Warranty". Alle tre modeller er købt i USA.

- Der står i øvrigt også "International & Worldwide Warranty
Certification Card" på garantibeviset til min Minolta Maxxum 7xi. - Både
serienummer på hus og objektiv er påført med formentlig en kuglepen, men
hvor den er købt, kan jeg ikke afgøre, da både stempel og underskrift er
så utydelige og sjuskede, at det er umulig at læse. Det er et kamera,
jeg har købt brugt af en i Danmark udlænding...

mvh. Erik Richard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-02-10 21:49

"Erik Richard Sørensen" <> skrev i meddelelsen
> Hm, den bør René lige undersøge hos Canon Danmark... - Jeg har 3 stk.
> Canon EOS huse med tilhørende originale garantibeviser med påførte

Og med EOS mener du EOSD altså digitale huse ?

Ellers har det jo ikke noget med sagen at gøre.

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Garanti.asp

> Der står i øvrigt også "International & Worldwide Warranty
> Certification Card" på garantibeviset til min Minolta Maxxum 7xi.

Det har jo så heller ikke noget med Canon Digital kameraer at gøre ?

Jan

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-10 23:30

Jan Vestergaard wrote:

> Og med EOS mener du EOSD altså digitale huse ?
>
> Ellers har det jo ikke noget med sagen at gøre.
>
> http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Garanti.asp

Jeg mener både og. - Da jeg købte mit D60 brugt, fik jeg alle div.
garantibeviser m.m. med, heriblandt en "Canon Worldwide Warranty"
garantibevis også skrevet på dansk. Det er dog aldrig blevet udfyldt...

> Det har jo så heller ikke noget med Canon Digital kameraer at gøre ?

Måske ikke direkte, men du formulerer det, så det kan forstås sådan, at
det også gælder for andre mærker.

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-02-10 09:40

On 2010-02-14 23:29:58 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Jeg mener både og. - Da jeg købte mit D60 brugt, fik jeg alle div.
> garantibeviser m.m. med, heriblandt en "Canon Worldwide Warranty"
> garantibevis også skrevet på dansk. Det er dog aldrig blevet udfyldt. ..

Du må have forvekslet det med WW garanti på objektiver. For Canon er
det sådan at digital kameraer incl. DSLR huse "kun" har regionsgaranti,
dvs. for os er det Europa regionen. For objektiver er der WW garanti,
men kun ét år for reparation i Danmark. Ét års garantireparation i
Danmark for DSLR og optik købet udenfor Danmark, men indenfor
Europaregionen gælder også. Dvs. hvis noget går i stykker og skulle
dækkes af garantien mellem 1 og 2 år, så skal udstyret sendes tilbage
til det land hvor det er købt. Alt dette gælder Canon. Jeg har ikke
tilsvarende detaljeret information om andre mærker. Og jeg kan lige
tilføje at jeg taler af erfaring ;)

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-02-10 15:26

Hans Kruse wrote:

> [...]
> købt. Alt dette gælder Canon. Jeg har ikke tilsvarende detaljeret
> information om andre mærker. Og jeg kan lige tilføje at jeg taler af

Jeg er ked af at måtte sige det, Hans, men jeg er 100% sikker, når der
fx. på det ene kort står

Buyers Name: abcdefghijklmn
Address: opqrstuvwxyz
City/Postal Code: defghjk / sssss
State/Province: ---
Country: Denmark
Camera Name/Model: Canon EOS Kiss 3
Serial Number: 1234567890
Lens Name/Model: Canon EF 35-80mm F=3.5-5.6
Serial Number: 1234567890
Purchased on: yyyy/mm/dd
Purchased at: navn på forretning
Signature: en underskrift, der er en læge værdig i ulæselighed
Hallmark: et halvt utydeligt stempel, hvor der såvidt jeg kan læse står
noget med 'Los Alto... + formentlig butiksnavn'...

....selvfølgelig sat op i felter og ikke bare på linie, som jeg skriver
det her. De samme felter er på det 'Worldwide Warranty Card', der er til
min D60 blot med den ændring, at fortryk er på både dansk og engelsk.

Udover min Kiss 3 har jeg også en Rebel XS med samme garantibevis, men
her er alt skrevet så sjusket og utydeligt, at det ikke er til at læse
bortset fra selve serienumrene... - Så det er altså, hvad der står...

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-02-10 16:13

On 2010-02-15 15:26:05 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Udover min Kiss 3 har jeg også en Rebel XS med samme garantibevis, men
> her er alt skrevet så sjusket og utydeligt, at det ikke er til at læs e
> bortset fra selve serienumrene... - Så det er altså, hvad der står. ..

Du kan også se her
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Garanti.asp. Alle Canon
produkter jeg har købt i Tyskland havde "European Warranty" og nogle
objektiver købt i Hong Kong "international Warranty". I alle tilfælde
et år. Mig bekendt havde analog kameraer tilbage i tiden internal
garanti, men det gælder ikke digitale kameraer. Jeg købte en Canon 300D
i Hong Kong tilbage i 2004 pga. nedbrud af min 10D og der var
international garanti på kitobjektivet, men regional garanti på
kamerahuset. Om Canon har haft andre betingelser tidligere ved jeg
ikke, men det er sådan det forholder sig nu. Hvis du ikke tror mig så
ring til Canon's service værksteder.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-02-10 17:42

Hans Kruse wrote:

> [...]
> har haft andre betingelser tidligere ved jeg ikke, men det er sådan det
> forholder sig nu. Hvis du ikke tror mig så ring til Canon's service

Jeg skriver vist ikke nogensteds, at jeg ikke tror det, du skriver, men
jeg undrer mig så blot over, at garantibeviset til min D60 er et
internationalt garantibevis...

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-02-10 17:57

On 2010-02-15 17:42:05 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:
> Jeg skriver vist ikke nogensteds, at jeg ikke tror det, du skriver, men
> jeg undrer mig så blot over, at garantibeviset til min D60 er et
> internationalt garantibevis...

Det virkede som om du modsagde det jeg sagde. Men jeg ved ikke om Canon
har ændret politik på det område, men det har jo også kun historisk
interesse :) Din D60 har jo lige et par år på bagen.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-02-10 18:55

Hans Kruse wrote:

> Det virkede som om du modsagde det jeg sagde. Men jeg ved ikke om Canon
> har ændret politik på det område, men det har jo også kun historisk
> interesse :)

Det véd jeg så heller ikke. - Jeg skriver blot det, der står på de
garantibeviser, jeg nogle gange har fået med, når jeg har købt ældre EOS
udstyr ind til 'museet'.

> Din D60 har jo lige et par år på bagen.

Ja, såvidt jeg kan se fra nov.2001 eller jan.2002, - og der er ikke en
skramme eller ridse på den nogen steder, og så har den ikke engang
passeret de 10.000 eksponeringer endnu. - Plus det, at jeg jo kan bruge
mine gamle klasse-objektiver til den uden problemer.

mvh. Erik Richard

Fra : thl

Dato : 15-02-10 07:09

"René" <lear@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Garantien er der jo men der er lidt for langt...
> Har hørt noget om indførsles maksimum på 2300,- DKR, og det giver

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=83177&newwindow=true

mvh
Thorbjørn

Fra : Seth

Dato : 16-02-10 15:22

René <lear@oncable.dk> wrote in

> [...]
> giver
> en del begrænsninger...
> EOS 550D er endnu ikke prisfastsat i DK - men går ud fra det

Din post hører til i dk.fritid.foto.indkøb

Ja, jeg synes også at denne inddeling er lidt tåbelig men når den er der må
vi hellere overholde det.
_
Seth

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-02-10 16:30

Seth <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev :

>Din post hører til i dk.fritid.foto.indkøb

Hvor finder du den gruppe?

Jeg kan kun finde news:dk.fritid.foto.indkoeb.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-10 16:42

Kerim Ellentoft wrote:

> Hvor finder du den gruppe?
>
> Jeg kan kun finde news:dk.fritid.foto.indkoeb.

Så, så, Karim, nu ikke moppe.

mvh. Erik Richard

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 16-02-10 17:51

Erik Richard Sørensen skrev:

> Så, så, Karim, nu ikke moppe.

Staves det ikke 'mobbe' ?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-10 22:34

Asbjørn M. Nielsen wrote:

> Staves det ikke 'mobbe' ?

Jow... også derfor, jeg skrev med 'p'..-))

mvh. Erik Richard

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-02-10 18:33

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev :

>Så, så, Karim, nu ikke moppe.

Hvem er Karim?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-10 22:31

Kerim Ellentoft wrote:

> Hvem er Karim?

Æv! - jeg skriver for hurtig.

mvh. Erik Richard

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-02-10 22:57

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
vllln5l7et7vbsgv8k45p8a1jj2p4fve0e@news.tele.dk

> Hvem er Karim?

Knud Gert Ellentoft, tidligere selverklæret bøsse, nu selverklæret muslim,
måske?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-02-10 23:54

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev :

>Knud Gert Ellentoft, tidligere selverklæret bøsse, nu selverklæret muslim,
>måske?

Knud Gert Ellentoft skiftede ikke sit fornavn ud med Karim.