Danske gaver til amerikanere
Fra : Heidi

Dato : 14-02-10 12:02

Vi skal en tur til USA i forbindelse med mandens arbejde, og håber lidt
på vi kunne være så heldige at blive inviteret hjem til nogle af de
mennesker han får med at gøre derovre.
Hvis det skulle ske, vil vi selvfølgelig gerne have lidt med til dem,
som tak for gæstfriheden, og har derfor overvejet at medbringe et eller
andet dansk hjemmefra.
Det mest spændende ville jo nok være noget spiseligt, som man må
importere til landet, og som ikke fylder for meget i kufferten.
Han siger at de hader lakrids, så det er IKKE aktuelt
Har i ellers nogen forslag?

--
Heidi

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 14-02-10 14:49

Heidi wrote:
> [...]
> importere til landet, og som ikke fylder for meget i kufferten.
> Han siger at de hader lakrids, så det er IKKE aktuelt

Det traditionelle er vel småkager og fyldte chokolader.

Spegesild og gammel dansk, er ikke altid en god ide.

Jeg har nogen gange taget ost med (blåskimmelost som jeg vidste ville være velkomment).

Hvis det ikke skal være spiseligt så fx en Kgl Porcelænsplatte.

--
Niels

Fra : Heidi

Dato : 14-02-10 16:58

Niels Elgaard Larsen wrote:

> Det traditionelle er vel småkager og fyldte chokolader.

Småkager har vi også tænkt lidt på, da vi har en i familien som har
benet indenfor hos Kelsen. Eller det er måske ikke lige det mærke du
tænker på? Spørgsmålet er bare om ikke småkagerne vil ligge og rasle
rundt og ende i rene krummer.
Mht. chokolader så er det også der vi er mest henne pt.

> Spegesild og gammel dansk, er ikke altid en god ide.

Nej jeg tror heller ikke vi vil have noget med i glas.

> Jeg har nogen gange taget ost med (blåskimmelost som jeg vidste ville
> være velkomment).

Den tror jeg vi springer over - vil være lidt træls at kufferten bliver
væk, først kommer en måned efter, og hele indholdet så er inficeret af
ost

> Hvis det ikke skal være spiseligt så fx en Kgl Porcelænsplatte.

Måske vi holder os til noget som vi selv gider enten konsumere eller
tage med hjem igen, hvis det nu ikke bliver aktuelt alligevel med gaver.
Og her tror jeg ikke lige platter hører under.

Tak for forslagene - kom endelig med flere, hvis du kommer i tanke om
noget.

--
Heidi

Fra : Gert Krabsen

Dato : 14-02-10 17:11

Heidi skrev:

> [...]
> Og her tror jeg ikke lige platter hører under.
>
> Tak for forslagene - kom endelig med flere, hvis du kommer i tanke om noget.

Vi har bl.a. brugt (mest til Canada, men alligevel):

- H.C.Andersen - boghandlere har en række illustrerede udgaver på engelsk.

- Sæt med dækkeservietter/servietter (især go' til den ældre generation)

- TripTrap flaskebakke el.lign..

- CD'ere med dansk musik (Nielsen - Kuhlau etc.)

Fra : Steen Hansen

Dato : 14-02-10 15:15

On Sun, 14 Feb 2010 12:01:39 +0100, "Heidi" <nospam@hejdi.dk> wrote:

> [...]
>importere til landet, og som ikke fylder for meget i kufferten.
>Han siger at de hader lakrids, så det er IKKE aktuelt

Læste et eller andet sted at du ikke må medbringe fødevare til
amerika, heruender heller ikke mel til at bage rugbrød, hvilket var
vores ønske på en rejse til amerika.

Kan ikke huske hvor jeg læste det.

Steen

Fra : Steen Hansen

Dato : 14-02-10 15:26

On Sun, 14 Feb 2010 15:15:00 +0100, Steen Hansen
<bruges_ikke@live.com> wrote:

>Læste et eller andet sted at du ikke må medbringe fødevare til
>amerika, heruender heller ikke mel til at bage rugbrød, hvilket var
> [...]

Skulle lige se om jeg kunne finde det igen, men fandt dette i stedet.

http://www.highways-usa.com/blog/indforsel-af-mad-til-usa

Og hav så en rigtig god rejse, og glæd dig til at møde den alm.
amerikaner samt at handle i deres butikker, der kunne vi lære en hel
del om kundepleje.

Steen

Fra : Heidi

Dato : 14-02-10 17:00

Steen Hansen wrote:

> Skulle lige se om jeg kunne finde det igen, men fandt dette i stedet.
>
> http://www.highways-usa.com/blog/indforsel-af-mad-til-usa

Tak, det kan være jeg får nogle ideer ud fra hvad man må have med.

> Og hav så en rigtig god rejse, og glæd dig til at møde den alm.
> amerikaner samt at handle i deres butikker, der kunne vi lære en hel
> del om kundepleje.

Tak for det. Jeg får en del tid alene i hverdagene, og har sikret mig at
der ligger flere større indkøbscentre i gåafstand fra hotellet, så jeg
tror ikke det bliver noget problem at få tiden til at gå

--
Heidi

Fra : Naess

Dato : 15-02-10 13:16

> Han siger at de hader lakrids, så det er IKKE aktuelt

Hej Heidi,

Ja, men kun stærk lakrids som feks. Super Piratos. Det gælder ikke sød
lakrids.

Jeg har en amerikansk cyber-ven David Riley fra Providence der er en 52
årige familiefar. Vi har gennem de sidste 5 års tid sendt forskellige ting
og sager til hinanden og Lakridsbåde som bla. fåes på Scanlines færgerne
mellem Helsingør og Helsinborg er ham og hans familie fuldstændigt besatte
af. Han fortæller at de aldrig har troet at lakrids kunne smage så lækkert
og tigger mig jævnligt om at sende "a few packs pls.". Det er uden tvivl det
mest succesfulde af alle goodies jeg har sendt til dem gennem tiderne, så
prøv du bare med et par poser Lakridsbåde. På en stærk andenplads hos
familien Riley's kommer Marzipan i form af Snebolde og Anton Berg's
Marzipanbrød.
--

Hilsen / Regards
Kevin Naess